Praktični savjeti za blagdansku web shop optimizaciju iz Markerove božićne vreće (2. dio)

Vrijeme čitanja: 4 min
10. studeni 2014.

Nakon što ste pročitali prvi dio savjeta za optimizaciju vašeg web shopa za blagdane, slijedi i drugi.

Kao što smo i obećali.

Blagdanske reklame već se naveliko emitiraju, a trgovine kite žaruljicama i raznim inim ukrasima.

Svi su pomalo poludjeli. Novčanice se vade bez zadrške, za cijene se ne pita.

Želimo usrećiti naše najdraže. Barem jednom godišnje.

Trend ludila lako bi mogao postati tema nekog doktora znanosti.
Ne zamarajte se time.
Jer pomahnitalost za kupovinom vama znači samo jedno - deblji novčanik.

Za vaše dobro, nadamo se da ste primijenili naše savjete iz prethodnog članka, koji su se odnosili na sljedeće:

  • postavljanje jasnih ciljeva,
  • kvalitetu fotografija i opisa proizvoda,
  • prilagodbu dizajna blagdanskim uvjetima,
  • pojednostavljenje internet kupovine i
  • dobru pripremu koja je pola posla.

Nakon što ste se detaljno pozabavili ovim temama, vrijeme je za nove.
Donosimo vam još četiri savjeta, nakon kojih ćete slobodno moći izjaviti “poduzeo sam sve što je bilo u mojoj mogućnosti”.

To je naš poklon vama. ;)
Jer i mi volimo blagdane i darivanja.

Pa, krenimo s preostalim savjetima.

Pronađite ključnu razliku kojom se ističete pred ostalima

Čak 800 000 hrvatskih kupaca vozi prometnicama interneta. Zamijećeni u tom prometnom ludilu bit ćete jedino ako dobro razradite strategiju. U tome si možete pomoći digitalnim marketingom.

Želite li pojačati efikasnost, koristite se nekim od idućih trikova.

Najbolji način je da svojim kupcima omogućite kreiranje liste želja. Tako oni proizvode koji im se sviđaju virtualno pohranjuju na listu. Ne odluče li se odmah za kupovinu, možete ih podsjetiti da obave kupnju već odabranih proizvoda kasnije. Također, možete ih obavijestiti kada je neki proizvod na sniženju ili pred istekom zaliha.

Većina online kupaca odluku o kupnji donosi na temelju brze i besplatne isporuke. Pobrinite se ispuniti im te želje, barem za vrijeme blagdana. Besplatna dostava za blagdane

Garancija proizvoda još je jedna mogućnost koju im možete ponuditi. Izjave tipa “Ako niste zadovoljni proizvodom, možete ga vratiti u roku 14 dana i mi vam vraćamo novac” provjereno su djelotvorne. Ne zaboravite da ovu izjavu morate staviti na vidljivo mjesto.

Što još možete učiniti?

  • Ponudite procjenu vremena dostave kupljenog proizvoda,
  • ponudite mogućnost (besplatnog) poklon pakiranja,
  • ponudite blagdanske poklon pakete od nekoliko proizvoda,
  • stavite na stranicu broj operatera koji će odgovarati na upite kupaca,
  • o akcijama i blagdanskim pogodnostima obavijestite putem e-biltena,
  • ponudite blagdanski poklon...

Zbog ovih razloga vaš skroman budžet zaljubit će se u digitalni marketing

Pitanje koje često muči trgovce jeste - Kako oglašavati kvalitetno, a pritom i jeftino?

Neka vam bude jasno da bez promocije nema dobre prodaje.

Prije negoli krenete u razrađivanje marketinškog plana, kao što smo već spomenuli - pronađite bitnu razliku.

U čemu ste vi bolji?

Razmislite koji su vaši proizvodi najprodavaniji i najatraktivniji? A koji su posebno pogodni za nadolazeće blagdansko darivanje? U te se proizvode isplati ulagati sredstava za promociju.

Trenutno najpopularniji način reklamiranja vezan je za društvene mreže. Ako se promotivna kampanja napravi kako treba, za malo novaca mogu se postići vrlo dobri rezultati.

Jedna od najpopularnijih kampanja na društvenim mrežama u zadnje vrijeme bila je Panasonicova kampanja. U samo dva tjedna na Facebooku je pridobila preko 130,000 korisnika.

U Hrvatskoj posebno se istaknula kampanja Put oko svijeta kojom se pridobilo 300.000 korisnika u periodu od 300 dana! Ako želite istražiti još neke od istaknutijih kampanja na društvenim mrežama, potražite ih ovdje.

Jasno je da u Hrvatskoj po popularnosti daleko prednjači Facebook. Iza njega poredali su se LinkedIn, Twitter i Pinterest.

Imate li Facebook account? Ako ne, sramite se.

Jedna od svakih sedam minuta na Internetu provedena je na Facebook društvenoj mreži.

Sjetite se naše Bube iz prvog članka. Imate jednu parkiranu u garaži i želite je prodati. Postavljate oglas na neki od online oglasnike. No, isti oglas povukli ste i na recimo Facebook jer želite proširiti vijest što većem krugu ljudi.
Isti princip možete koristiti i za svoj web shop.

Osim neizostavnog Facebooka, kod društvenih mreža ne povodite se nužno za trendovima. Odaberite do 4 mreže koje su najrelevantnije za vaše poslovanje.

Društvene mreže na web shopuPreporučujemo sljedeće:

  • Facebook jer ima najviše korisnika,
  • YouTube jer video nikad nije bio popularniji i jer je riječ o drugoj najvećoj tražilici na svijetu (Ako je slika vrijedna 1,000 riječi, onda minuta videa vrijedi 1,8 milijuna riječi),
  • LinkedIn jer možete sklopiti poslovne kontakte i sudjelovati u kvalitetnim raspravama u grupama koje se tiču tematike kojom se bavite,
  • Google Plus jer prepoznaje kvalitetan sadržaj te shodno tome podiže rang vaše tvrtke na tražilici.

 

Facebook, LinkedIn i Twitter imaju mogućnost plaćene promocije vaših oglasa. Time ćete na jeftin način dosegnuti veliki broj vaših dosadašnjih pratitelja ili onih novih.

Ipak, treba naglasi kako društvene mreže ne služe povećanju prodaje, nego stvaranju buzza. Web shop je taj koji prodaje.

Druga mogućnost je plaćanje oglasa putem Google AdWordsa, odnosno ulaganje u oglašavanje na tražilicama. Vjerojatno ste već čuli za kraticu PPC (eng. Pay per click). No, znate li da prema posljednjim analizama PPC kampanja prosječno donosi čak 25 posto prometa?

To je dobro rješenje za nadolazeće blagdane, osobito ako vaš web shop trenutno nema dobre organske pozicije. I za taj je dio najbolje angažirati stručnjake.

Naglašavamo, nije svaki oglas efikasan. Kvalitetna priprema oglasa i iskustvo u oglašavanju daju razliku koja čini razliku. Kreiranje oglasa najbolje je prepustiti stručnjacima.

Kako biste došli u centar pažnje, vi možete kreirati i humoristične video materijale, ponuditi razne kupone za popuste, pisati zanimljive blog postove i slično.

Unatoč internetizaciji, ne zaboravite ni na klasično oglašavanje kao što su radio jinglovi, reklame u novinama, letci i plakati.

Badava vam ulaganja u dizajn, kreativno pisanje i razne ostale optimizacije, ako nitko nije čuo za vas, zar ne?

Optimizirajte brzinu web shopa i prvi stignite do cilja

Optimizacija koja je danas nužna, a rijetki se je sjete, vezana je za brzo učitavanje stranice.Optimizacija web shopa

Koliko često internetu pristupate putem mobitela ili tableta? A koliko tek živaca gubite kada dođete na neku web stranicu koja nije optimizirana za mobitele i očitava vam se 100 godina…
Prvim pokušajem niste uspjeli doći do traženog sadržaja, no ne odustajete. Pokušavate i drugi, treći put. Nakon petog iščupate pramen kose, pozdravite svu bližu i širu rodbinu, i odustanete.

Vjerujemo da ne želite isti scenarij kada netko posjeti vaš web shop.

Sve više mobilnih korisnika u Hrvatskoj ima smartphone. Gotovo svakodnevno 800.000 Hrvata internetu pristupa upravo preko mobitela. To nikako nije zanemariva brojka.

Ljudi do ideja o blagdanskom poklonu mogu doći u bilo kojem trenutku. Prva stvar koju će napraviti je posegnuti za smartphoneom. Ako shop nije optimiziran, ono što traže vjerojatno će potražiti na drugom mjestu.

Ne kupi li kupac u tom trenutku proizvod na mobilnom uređaju, ako imate sreće, napravit će to kad se vrati kući i sjedne za računalo. Većina će ih ipak prošetati do fizičke trgovine i kupiti to tamo.

Nemojte radi loše optimizacije svoj profit pokloniti konkurenciji.

Problem najjednostavnije možete riješiti responzivnim dizajnom - tehnologijom koja omogućuje da se vaš web shop automatski prilagođava veličini ekrana putem kojeg netko pristupa webu.

Znači sučelje, fotografije, tekst i sve ono što se nalazi na web shopu automatski će se prilagođavati veličini zaslona putem kojeg surfate.

Web shop mora se učitavati instantno.

Ako ste ranije imali loših iskustava s responzivnošću weba tijekom blagdana, napravite svojevrsne “stres testove”. Oni će pokazati koliko se dobro pozadinski programski kod nosi s velikom navalom. Ovo je očigledno posao za programere.

Sve ovisi o tome tko vam je radio web shop i s kojom razinom znanja. No, tko kaže da s vremenom Bubu ne možete zamijeniti novim autom? :)

Da, postupak će trajati neko vrijeme. Prvo treba napraviti generalku stare Bube. Zatim je prodati. Pa kupiti nešto noviji auto. Ponoviti postupak kao i sa Bubom. Prodati. Pa na kraju kupiti novi auto. Auto vaših snova.

Koliko para, toliko muzike.

Ograničeni ste sve dok ne dođete do cilja.

Ipak, trud i ulaganje su se isplatili. Zar ne? Vi sada vozite novi auto ;).

Kako u svemu, tako i u izgradnji web shopova vrijedi zlatno pravilo: "Koliko para, toliko muzike."

Zamijenite stare navike novima

I opet se vraćamo Bubi. Super vam je ovako stara, s njom imate samo dobra iskustva i emocionalno ste se vezali.
Ne želite joj dati nogu.

No, za oko vam je zapeo novi Ford Focus ST, sa svim kvalitetama koje ste dosad željeli od jednog auta.

Shvaćate.

Redizajn web shopa izrada novog web shopaMožda vam je vaš stari auto bio dobar takav kakav je, ali računica je pokazala da ćete s novim profitirati. Uštedjet ćete gorivo, dobiti dodatnu opremu, imati više mogućnosti, a i moći se “šminkati” po gradu i privući nove simpatije. ;)

Isto ćete postići redizajnom postojećeg ili novim web shopom. Mi smo tu maheri i rado ćemo vam pomoći.

No, sada kad ste pročitali sve naše savjete iz oba članka, vrijeme je da ih primijenite na vaš web shop.

Jer niske temperature pokazuju vam da nemate još puno vremena.
U daljini čuju se zveckanje zvončića i božićno-novogodišnje pjesme, a prvi pokloni već su počeli puniti police tajnog skrovišta.

Jasno vam je.
Sad ili nikad.
Na vama je da odlučite.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics