Savjeti za uspješni blagdanski content marketing koji će povećati prodaju

Vrijeme čitanja: 5 min
16. studeni 2015.

Cijela obitelj napokon je na okupu, a dolazi čak i teta iz Australije koju nismo vidjeli sto godina.

Kitimo bor, pečemo kolače, kupujemo poklone, na radiju slušamo božićne pjesme, družimo se i veselimo.

Obitelj, prijatelji, djeca i najmiliji u fokusu su naše pažnje tijekom blagdana pa čak i najveći mrgudi poput Grincha postaju emotivniji.

A onda i spremniji da potroše koju kunu više na sebe i svoje najmilije.

Ipak su blagdani samo jednom godišnje.

Da skratimo priču - vrijeme blagdana je vrijeme darivanja i vrijeme emocija i velike tvrtke i brendovi to jako dobro znaju i iskorištavaju za povećanje prodaje.

Zašto ne bi i vi?

Pametni blagdanski content marketing

Pametni content marketing (i marketing općenito) u doba blagdana je osoban i priča priče o ljubavi, prijateljstvu, obitelji, djeci i svim ostalim pozitivnim stvarima povezanima s najveselijim dobom u godini.

Osim toga, koristan je i odgovara na pitanja koja kupci imaju u blagdansko doba.

Što kupiti djevojci, nećaku, majci za Božić? Što obući za Novu godinu? Što kuhati za božićni party?


Doba blagdana je doba emocija - iskoristite to
 

Imajte to sve na umu i osmislite blagdansku content marketing strategiju kojom ćete osvojiti svoje kupce i povećati prodaju. Donosimo i nekoliko savjeta za uspješni blagdanski content marketing.
 

Personalizirajte odnos s kupcima

Blagdani su idealno doba godine za izgradnju istinske i dugotrajne veze s vašim kupcima.

Ako mislite da ćete je stvoriti tako da kupce zatrpavate dosadnim korporativnim porukama - varate se.

Ono što trebate učiniti je, otkriti im svoju ljudsku i manje ozbiljnu stranu, a društvene mreže idealan su način na koji to možete napraviti.

Neka vaši kupci znaju da ste pravi ljudi.

Podijelite s njima nešto osobno i povežite se s njima. To će stvoriti osjećaj "kao da se poznajete” što će ojačati povjerenje u vaš brend i lojalnost prema brendu.

Jer budimo realni, postoji li baš tako velika razlika između igračke kupljene u vašoj trgovini ili u xzy trgovini?

Možda i ima (ako prodajete ručno rađene igračke od čiste merino vune ili devine dlake), no ako prodajete "klasične” igračke, mala je razlika između vas i konkurencije.

Ipak, ako ste vi uspjeli doprijeti do potencijalnog kupca pričom i porukom koja ima osobnu vrijednost, postoji velika je šansa da se kupac odluči na kupnju baš iz vaše web trgovine.

Podijelite na društvenim mrežama božićnu sliku s vašim zaposlenicima
Podijelite na društvenim mrežama božićnu sliku s vašim zaposlenicima
 

Zvuči vam zastrašujuće dijeliti svoje fotografije na društvenim mrežama? Neće vam se ništa dogoditi. Obećajemo.

Osim što ćete pridobiti simpatije potencijalnih kupaca, a time i kupce.

Samo za ilustraciju, studija koju je proveo Infosys kaže kako je za 89% kupaca komunikacija s trgovcima putem društvenih mreža - jedan od ključnih faktora za kupnju. 

Nekoliko ideja kako kupcima izmamiti osmijeh na lice:

  • podijelite s vašim fanovima kako izgleda vaše skladište uoči blagdana uz neku zgodnu poruku poput ove: "Naši vilenjaci jako naporno rade kako bi vam darove zapakirali i isporučili na vrijeme”
  • organizirajte "Dan ružne božićne veste” i fotografirajte se sa svojim zaposlenicima. Sliku naravno podijelite na društvenim mrežama
  • snimite kratku video anketu među zaposlenicima s temom "Što je za njih Božić”
  • snimite božićnu fotografiju svog tima ili čak i video s kratkom i slatkom porukom

Povećajte svoj angažman na društvenim mrežama

Tijekom blagdana slobodno se dodatno angažirajte na društvenim mrežama.

Pojačajte dinamiku objava, pratite razgovore vaših fanova i odgovarajte na sve upite. Društvene mreže maksimalno iskoristite kao komunikacijski kanal za vaše promocije i akcije.

Počnite objavljivati blagdanski sadržaj - još jučer.

Online trgovina odjeće Boohoo.com jako dobro zna kako njihovi kupci s nestrpljenjem očekuju blagdane.

I već ih mjesec i pol dana prije Božića, podsjećaju ih na njih. Jako jednostavna objava u kojoj kažu kako ima još samo šest ponedjeljaka do Božića postigla je 27.057 lajkova i više od 8.300 dijeljenja.

Blagdanski sadržaj jako je popularan već od početka studenog
 

Ok, radi se o stranici s velikim brojem fanova i u promociju objave vjerojatno je uložen novac, ali angažman fanova ipak pokazuje iznimnu popularnost blagdanskog contenta.

Ne trebate izmišljati toplu vodu - samo podsjetite ljude da dolazi Božić na neki svoj originalan način.

Možete kreirati i simpatične evente poput "Božićno odmatanje poklona” i slično u kojima bi moglo sudjelovati dosta ljudi.

Kreirajte i "stvarne” evente.

Imate posebnu akciju od 20. do 22. prosinca? Kreirajte event!

Naravno, bilo bi dobro da ste na društvenim mrežama ažurni tijekom cijele godine, ali u vrijeme blagdana to je posebno važno, jer na društvenim mrežama prate vas vaši potencijalni kupci koji traže blagdanske poklone.

Neka znaju i osjećaju da ste tu za njih.

Isplanirajte i zakažite barem bio blagdanskih objava

Zamislite da se nalazite na božićnom domjenku i uživate u koktelu.

U tom trenutku sjetite se kako niste na Facebooku objavili današnji status. Jao, jao!

U tom stanju najbolje bi bilo da preskočite objavu i ne približavate se news feedu vašeg poslovnog profila, a kako bi izbjegli takve situacije - jednostavno ih isplanirajte i zakažite unaprijed!

Na taj način moći ćete se opustiti i uživati, a vaš poslovni profil bit će redovito ažuriran i izgledat će profesionalno.

Kada ćete nakon novogodišnje noći mamurni ležati u krevetu, bit ćete nam zahvalni što novogodišnju čestitku imate spremnu.

Osmislite koristan sadržaj vrijedan dijeljenja

Imajte u vidu i kako se potrošačke navike, a s njima i potrebe potrošača, u doba blagdana mijenjaju. Naprimjer, ako u vašem web shopu prodajete žensku odjeću ili kozmetiku, devet ili 10 mjeseci u godini vaša ciljana publika su naravno - žene.

No, stanite i razmislite. Da li se to mijenja u doba blagdana?

Odgovor je - da. Ovo je doba kada trebate malo proširiti horizonte i osmisliti sadržaj i za publiku koja bi mogla kupovati poklone vašoj ciljanoj skupini.

To su naravno njihovi partneri, roditelji, prijatelji, djeca... Napravite kratki vodič kako kupiti savršeni božićni poklon za svoju djevojku, majku ili prijateljicu i pomognite svojim kupcima u odabiru poklona.

Ako prodajete dječje igračke pomognite kupcu kako da odabere idealnu igračke za svojeg petogodišnjeg nećaka ili dvomjesečnu bebu.

Vjerovali ili ne, ne znamo svi kako kupiti dječje igračke.

Pokažite kupcima smjer i uvjerite ih da su učinili pravi izbor. Osim što ćete kupcima olakšati kupnju stvorit ćete i kvalitetan sadržaj koji je vrijedan dijeljenja na društvenim mrežama.

Dobar primjer je blog chic-by-choice koji stalno nudi koristan sadržaj svojim kupcima.

Chic-by-choice nudi koristan i vrijedan sadržaj
 

Za svoje kupce osmišljavaju savršene božićne i novogodišnje stajlinge, upoznaju ih s najnovijim trendovima i slično.

Bitno je da budete korisni i da potrebe vaših kupaca stavljate na prvo mjesto te rješavate njihove probleme.

Oni će to znati nagraditi.

Ako još čitate znači da ste ozbiljno shvatili važnost kvalitetnog blagdanskog contenta i za vas imamo još jednu zanimljivu stvar.

Vezana je za istraživanje koje je provela američka platforma za content Outbrain.

U svojoj studiji zaključuju: "Potrošači žele blagdanski content, žele ga sada i žele ga u velikim količinama!”.

Istraživači zaključuju kako potražnja za blagdanskim sadržajima kreće od početka studenog i traje sve do prije Božića te da je potražnja za blagdanskim sadržajima često i veća od ponude.

Sve je jasno.

Trebate se odmah baciti u osmišljavanje korisnog, simpatičnog, osobnog i drugačijeg blagdanskog contenta koji će vas izdvojiti iz gomile i privući kupce u vašu web trgovinu.

Ako zapnete, možete pitati Markerov content tim za pomoć :)

 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics