10 savjeta iz prakse za japansku efikasnost Google AdWords oglasa

28. kolovoz 2013.

Pretpostavimo da vodite nekakvo poduzeće i želite povećati prodaju. Ili ste komercijalist i vaš poslodavac traži konkretnije rezultate.

Budući da je na terenu i putem klasičnog oglašavanja sve teže (i skuplje) nešto prodati, sjetili ste se povoljnijeg interneta za kojeg ste čuli da nudi velik potencijal.

Ionako je većina vaših prijatelja i poznanika stalno online pa mislite - zašto ne?

Možda baš i niste skloni online šopingu, no znate kako internet trgovina više nije neki tabu. Uz nekakav oglas, sigurno i putem interneta možete nešto prodati.

Donijeli ste odluku.

Idete probati. Ionako nemate što izgubiti, mislite.

Prva stvar koja vam pada napamet je Google.

Kako to? Pa jučer dok ste gledali nove modele cipela, u rezultatima pretrage osim web shopa poznatog brenda, primijetili ste još one linkove na vrhu koji imaju žutu oznaku "Oglas". Pobudili su vam zanimanje, kliknuli ste, te izravno došli na stranice proizvoda koji vas je zanimao.

Nakon podrobnijeg informiranja saznali ste da su to PPC (Pay-Per-Click) oglasi. Oni omogućuju da na pojmove koje ljudi pretražuju (a koji se tiču vašeg poslovanja), vežete svoje oglase. Najbolja stvar je u tome što plaćate samo kad netko na njih klikne.

Zato se, između ostalog, zovu “pay-per-click” (plati po kliku) oglasi.

Google ih brendira kao AdWords.

Dakle, ne treba vam neki veliki marketinški budžet da bi se reklamirali. I mislite si, ako i ne bude nekog interesa, to vas neće previše koštati za razliku od standardnih oglasa u novinama, na radiju ili TV-u.

Određivanje ciljane skupine google adwordsNakon još malo istraživanja, zakupili ste nekolicinu ključnih riječi i otišli bezbrižno na kavu.

Je li sve baš tako jednostavno?

Premotajmo film unaprijed.

Bzzzzz.........

Prošlo je par mjeseci, potrošili ste dio svog budžeta, klikova na vaše oglase je nešto bilo, no suma-summarum, niste prodali ni izbliza onoliko koliko ste željeli.

Zbunjeni ste. Šokirani.

U glavi ponovno vrtite priču. “Pa sve sam dobro napravio, bit će da je ova priča s PPC oglasima predobra da bi bila istinita”.

Ispričali ste sve onda vašoj suprugi. A ona vam je lijepo odgovorila - “Čuj dragi, koliko para, toliko muzike”.

Odustajete od takvog oglašavanja i vraćate se na staro.

Provjerimo zajedno koliko je to bila pametna odluka.

PPC - drugi najveći generator prometa prosječnog web shopa

Ovaj put nećemo previše ulaziti u detalje koliko je danas važno imati web shop ili barem web stranicu.

Do sada smo tu temu detaljno obradili u nekoliko navrata, a i sami znate da su svi oko vas non-stop na internetu. Trend se promijenio i vi svoje proizvode / usluge jednostavno morate početi nuditi online.

Pretpostavit ćemo za potrebe ovog članka da imate svoju online adresu.

Sljedeći izazov je biti primijećen - najbolji način je da to bude “organski”, odnosno putem visoko pozicioniranih besplatnih linkova u Googleovim rezultatima pretrage koji su posljedica vaše dobre SEO strategije.

Čak ako imate dobro odrađen dio sa SEO-om, prema posljednjim analizama PPC kampanja prosječno donosi čak 25% prometa što se može vidjeti i u ovom grafikonu:

Očigledno je nepromišljeno ignorirati ovakav način oglašavanja. Osobito, uzevši u obzir kako vam može donijeti s vremenom primjerice 20-postotno povećanje prometa

Iako ste možda već bili dio one uvodne priče, uz poštivanje određenih “pravila”, zbilja je moguće iz PPC kampanja izvući mnogo.

Provjerimo što je sve potrebno napraviti kako bi vaše ulaganje u online oglašavanje putem Googlea ili neke druge tražilice polučilo zadovoljavajuće rezultate.

Najvažnija stvar PPC oglasa je kreativnost

Kako napisati kvalitetan ppc oglasMozgate oko ključnih riječi i njihovih kombinacija. Želite dovesti kupce iz što šire sfere tržišta. Analitičkim alatima pratite efikasnost pojedinih pojmova.

Posvetite se radije ključnom elementu - vaš oglas mora biti privlačan za klik.

To možete samo i isključivo uz kvalitetno pripremljen primjerak koji će "obične" posjetioce pretvoriti u potencijalne kupce.

Neka vam oglase rade ljudi s marketinškim iskustvom koji znaju kako treba pristupiti ciljanoj publici. Osim toga, vama nije cilj dovoditi one koji će samo pogledati vaš web shop i otići - to vas košta.

Ako ste već uložili novac za svaki klik, neka on bude isplativ za vas.

 

Spomenite cijenu u naslovu oglasa

Ovo je zbilja važno.

Osobito ako želite privući one koji će zbilja nešto kupiti. Pomoću dodavanje cijene uz naslov proizvoda kojeg specifično oglašavate, možete filtrirati posjetioce između onih koji samo istražuju i onih koji će doći kod vas. Ovi potonji zaista će i kupiti to što želite žarko prodati.

Jasno vam je da su pojmovi “skupo” i “jeftino” iznimno subjektivne prirode. Isticanjem cijene filtrirat ćete one koji si vaš proizvod ne mogu priuštiti (ili ne žele). Preostali dio publike će kliknuti na vaš oglas i najvjerojatnije vam donijeti prihode.

Filtrirajte publiku

Filtriranje publike kod oglasaOpet ističemo to filtriranje, tj. dovođenje na vaš web shop samo onih koji su u potrazi za proizvodom iz vaše ponude.

Uzevši u obzir kako je takvo ovakvo oglašavanje temeljeno na plaćanju po svakom kliku, prilično je jasno da želite maksimalno suziti troškove. To znači odbijanje onih koji samo razgledavaju.

S vašim oglasom budite što jasniji. Primjerice, ako spomenete mogućnost isključivo jednokratnog plaćanja, oni koji žele obročno platiti, vjerojatno će odmah odustati od dolaska na vašu web adresu.

Kombinirajte općenite i specifične pojmove na koje ćete vezati svoje oglase

Kako uspješno povezati oglase i pojmove koje ljudi pretražuju? Tematika je to koja se bez problema može svrstati u područje znanosti. Unatoč složenosti, opći savjet ide nekako ovako - kombinirajte općenite i konkretne pojmove.

Logično je da će vas općeniti pojmovi poput “televizora” više koštati jer se na njega veže sve i svašta. I konkurencija je prilično bogata.

S druge strane, specifični pojam kao što je “HD televizor dijagonale 82”, nije tako često upisivan u tražilicu. No, ako uz takav proizvod vežete Google oglas, kupac koji će tražit spomenuti pojam, s velikom će vjerojatnošću doći na vaš web shop. I kupiti upravo takav televizijski prijamnik.

Očigledno je da oba pristupa imaju svoje prednosti i nedostatke.Najbolje je pokušati izvući maksimum iz oba.

Eliminirajte dodatke ključnim riječima koje vam donose pogrešnu publiku

Jesmo li vam spomenuli da vas svaki klik na oglas u žutom polju košta?

Vjerojatno.

Upravo zbog toga spomenut ćemo još jedan filter mehanizam. Riječ je o listi negativnih riječi. Možete je napraviti za svaki pojam na koji vežete oglas. I tako filtrirati "krivu" publiku.

Recimo da u knjižari prodajete rabljene knjige. U tom slučaju, vama trebaju kupci koji će ih htjeti kupiti. Ne pojedinci koji traže mjesto za prodaju svojih rabljenih knjiga.

Dodavanjem riječi “mjesto” na negativnu listu, automatski ste eliminirali prikazivanje oglasa za pojmove koji se vežu na ono što vama ne treba.

Segmentirajte svoju publiku

Segmentacija publike kod oglašavanjaDa, upoznat ćemo vas, pogađate, s još jednim filter mehanizmom.

Pretpostavimo da nudite knjigovodstvene usluge i imate nekakvu svoju web stranicu, no posjećenost joj baš nije neka.

Ponovno razmišljate o ulaganju novca u PPC oglašavanje, no još uvijek ste u dilemi. Zašto? Prošli je put bilo dosta klikova, no malo ste uspjeli vratiti od tog ulaganja.

Gdje je problem?

Pa niste kvalitetno segmentirali svoju publiku.

Ako ste smješteni u Zagrebu, nekome iz Splita baš se ne isplati putovati 300-ak km da dođe do vas.

Isto tako, web stranica vam vjerojatno nije baš nešto najbolje riješena (prilično je zastarjela, no tu vam mi možemo pomoći). Kupcu koji je bio s kolegom na kavi nije se dalo po loše prezentiranoj stranici tražiti na smartphoneu vaš broj telefona.

Dobro razmislite koje ćete sve informacije staviti u svoj opis oglasa. I na koju stranicu vašeg web mjesta ćete ga prvo dovesti.

Učite na greškama i isprobavajte različite oblike PPC oglasa

Na greškama se najbolje uči.

Ako se odlučite na PPC oglašavanje, iznimno je važno da pratite koliko vam se uložen novac vraća.

Primjetili ste da oglasi za određene pojmove ne daju rezultata? Vežite ih uz druge. Smatrate da daju određeni rezultat, no mislite da mogu biti još bolji? Preoblikujte te oglase.

Bitno je da budete ustrajni i s vremenom što efikasniji. Oglašavanje bez praćenja efikasnosti je bacanje novca u vjetar.

Doslovce.

poslati kupca izravno na landing pageŠaljite svojeg novog potencijalnog kupca izravno na prodajne stranice

Do sada ste vjerojatno već shvatili da vas je gost, koji je došao na vaš web shop putem PPC oglasa, nešto koštao.

Ako ste već dali novce za njega, ne želite valjda da vam luta po stranici jer ne može naći ono što ga zanima. Ukoliko primjerice oglašavate određenu seriju televizora, dovedite ga izravno na prodajnu stranicu gdje se prodaje ta kategorija proizvoda.

Što duže kupac mora biti na vašem web shopu, veća je vjerojatnost da nećete uspjeti prodati ono što je on tražio.

Prilagodite oglase svakoj tražilici zasebno

Iako je Google daleko najpopularnija tražilica, ako se odlučite oglašavati i kod njegove konkurencije u koju recimo spada Microsoftov Bing, vodite računa o tome da možda tu tražilicu koristi drugačiji tip publike.

To konkretno znači da vaši PPC oglasi moraju biti drugačiji, tj. prilagođeni njima.

Ne oslanjajte se previše na PPC alate

Da, osnovni smisao tehnologije je da nam olakša svakodnevni život. No, vjerojatno se slažete, nije dobro dopustiti da ona razmišlja umjesto nas.

U prijevodu, alate koje koristite za praćenje svojih PPC kampanja, ne uzimajte zdravo za gotovo. Mišljenja stručnjaka koji će vam kvalitetno protumačiti dobivene informacije biti će vam mnogo korisnija od vaših odokativnih procjena.

AdWords - dobro napravljena pozivnica za web shop

Uz korištenje svih ovih savjeta, sigurni smo da vam PPC kampanje mogu postati još jedan uspješan oblik oglašavanja.

Naravno, ovo je tek dio vaše virtualne mašinerije za ostvarivanje prihoda. Dakako, prvo trebate imati dobro napravljenu web stranicu koja će biti u skladu s tehnološkom razinom koju imamo danas.

Vi želite prodati svoje proizvode i usluge. A za to vam je prvenstveno potrebna dobra web platforma. Tada vam PPC kampanja zvuči zaista kao neodoljiva pozivnica.

Kako bi ona bila što bolje napravljena, najbolje je da pronađete stručnjake koji su specijalizirani za takav način oglašavanja.

Bolje je uložiti malo više novca u cijelu priču i imati koristi od nje, nego potrošiti manje novca i izgubiti ga nepovratno.

I još ćete steći pogrešan dojam kako vam takav marketing ne može pomoći. Baš suprotno. Može vam pomoći. Bitno je samo da se posao napravi kako treba, što stručnjacima za takvo oglašavanje nije nikakav problem.

Eto, u članku smo naveli smo najbolje prakse. Vjerujemo da sada možete i sami provjeriti jesu li vam PPC oglasi koje imate napravljeni u skladu s pravilima zanata.

U svakom slučaju, jedno je sigurno. Vi zaista trebate PPC oglase. Barem dok ne dođete do boljih organskih pozicija (boljih mjesta na tražilici).

Ovi oglasi pomoći će vam privremeno se istaknuti na online terenu koji je krcat konkurencijom. Barem dok ne razvijete svoju SEO strategiju koja je prema onom uvodnom grafikonu najveći generator prometa vaše web stranice.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics