Zatražite ponudu
putem online obrasca

15 načina da promovirate vaš web shop poput profesionalca

25. studeni 2014.

Vrijeme potrebno za čitanje teksta: 10 min

Započet ćemo ovaj članak u malo formalnijem tonu.

Promocija.
Svi ste čuli tu riječ. I imate neku predodžbu o tome što promocija jest.
No, što je sve zapravo njome obuhvaćeno? Je li promocija = reklamiranje? Ili ima dublje značenje?

Citat preuzet iz Novog Libera kaže ovako: “Promocija ima za cilj stvoriti svijest o postojanju neke robe na tržištu, izazvati interes za nju, razvijati sklonost potrošača / kupaca za nju itd.”

Točna definicija riječi važna je jer pomoću nje dolazimo do formule za uspjeh:
osvijestiti -> zainteresirati -> pridobiti.

  • Kako osvijestiti kupce o proizvodima koje nudite?
  • Na što staviti naglasak i s čime ih zainteresirati?
  • S čime ih pridobiti da bi oni postali redovni gosti, a zatim i kupci, na vašem web shopu?

Saželi smo najvažnije načine za promociju web shopa koji provjereno vode do povećanja prodaje.
Vidjet ćete, namjerno smo se držali isključivo digitalne promocije.

Zašto? Digitalna promocija je bolja opcija od klasične jer je vaša trgovina postavljena  - na internetu.
Također, za razliku od klasične, ona je precizno mjerljiva.

I jeftinija. No, to svakako ovisi o postavljenim ciljevima. Ako imate visoke ciljeve i standarde, može postati skupa.

Ona je i manje ovisna o marketinškom budžetu.
Jer ono što ulažete, najčešće je vaše vrijeme.

Pročitajte načine promocije koje smo za vas odabrali i stvorite plan promocije za svoj web shop.
A zatim mjerite rezultate napretka.

Detaljno razrađeni plan i mjerenje rezultata (npr. uz pomoć Google Analyticsa) pomoći će vam da ne srljate kao guske u maglu.
Da se ne držite dosadašnjih načina promocije kao pijan plota.
Da ne letite internetom kao muha bez glave.

Shvatili ste.

Optimizirajte stranicu da bi povećali vidljivost web shopa

Optimizacija izvan web straniceOptimizaciju web stranice možemo podijeliti u dvije kategorije. I jedna i druga funkcioniraju tako da vas što bolje rangiraju kod pretraživača.

Prva je “on page” optimizacija, što znači da je vezana za stvari koje radimo na web stranici. Riječ je o nazivu domene, nazivu stranice, meta descriptionu, podnaslovima, sadržaju koji objavljujemo na stranici, nazivima fotografija, friendly URL-ovima i slično. Time se u ovom članku nećemo baviti.

Iako možete dosta navedenog napraviti sami, ovaj je dio najbolje prepustiti stručnjacima. Barem u početku.

Druga je “off page” optimizacija. Ona je vezana za stvari koje radimo izvan domene web stranice. Tu se bavimo izgradnjom autoriteta i povjerenja, dižemo popularnost linkova i stranice, izgrađujemo veze “tuđih” stranica s našom.
Time ćemo se baviti u ostatku članka.

Naučit ćemo vas kako podići vidljivost stranice prilikom pretraživanja vodećih internet tražilica poput Googlea, Yahooa ili Binga.

Pa, krenimo redom.

1. Kreirajte e-mail potpis kao poveznicu na sve vaše profile

Ovo je besplatan i vrlo praktičan način kojim možete početi reklamirati vaš web shop već danas.
Sjetite se samo koliko mailova dnevno pošaljete. Bilo bi zaista šteta ne iskoristiti tu mogućnost reklamiranja.

Sve što trebate je otići na mail pod opciju “Settings”.
Zatim pronaći mjesto “Signature” te u prazno bijelo polje upisati vaše podatke i osnovne podatke o tvrtki.

Dobar email potpis

Preporučujemo da ovdje stavite ikone na profile vaših društvenih mreža. Potpis će biti pregledniji, a čitatelji vašeg maila lakše će doći do željenih podataka.

Poput onog o radnom vremenu vaše tvrtke.

2. Educirajte nove kupce korisnim sadržajem

Ova forma e-maila danas sve češće zamjenjuje klasične letke.

Zašto?
Jednim klikom moguće je poslati ga na više tisuća adresa.
Moguće je kupce segmentirati u nekoliko skupina, te slati isključivo newslettere koji temom odgovaraju njihovom interesu.

Također, informacije stižu na adrese kupaca u realnom vremenu. I ne proizvode smeće - brišete ih također jednim klikom.

No, oprez.

Pripazite da ne pretjerate s frekvencijom slanja. I da ne šaljete nezanimljiv sadržaj. Jer, u tom ćete slučaju završiti u njihovom spamu.

Pokušajte kreirati newslettere koji imaju 90% edukativnog sadržaja, a samo 10% prodaje.
Zapamtite, to je način kojim prikupljate potencijalne kupce. Ne otjerajte ih u startu.

Kako izraditi dobar newsletter saznajte u jednom od naših prethodnih članaka.

Trebate li detaljnije informacije o izradi sadržaja i dizajna, pomno nas pratite. Siječanj 2015. godine u cijelosti ćemo posvetiti upravo toj temi. ;)

3. Listama želja povećajte gužvu na virtualnoj blagajni

Liste želja alat su kojim novac u vaš web shop privlačite poput magneta.

Kako?

Liste želja funkcioniraju tako da vaše kupce podsjete o proizvodima koji ih zanimaju. Proizvodi ne ostanu čekati na blagajni zauvijek.

Primjer dobre liste želja web shop

Detalje vezane za beneficije liste želja pročitajte u jednom od naših prethodnih članaka.

Liste želja imaju više koristi za vaš web shop. I vaše kupce.

Evo nekoliko primjera:

  • liste želja omogućuju vašim kupcima da nikad ne pogriješe s kupovinom poklona rodbini i prijateljima,
  • služe kao podsjetnik na željene proizvode koji stoje na listi,
  • liste želja je moguće podijeliti na društvenim mrežama te su kao takve besplatni alat za promociju vašeg web shopa,
  • kupci za sniženja u vašem web shopu saznaju u realnom vremenu,
  • kupci na vrijeme saznaju ako je zaliha njima željenog proizvoda pri kraju,
  • liste želja podsjećaju kupce na rođendane njima dragih osoba,
  • liste želja omogućuju kupcima da biraju proizvode iz udobnosti fotelje (...)

4. Uz redovite popuste i kupone vaši kupci će potrošiti više

Ljudi vole kad im se nešto da besplatno. Nevezano je li vrijednost te stvari 0,50 kn ili 500 kn.
Iskoristite dane poput Dana očeva, Majčina dana, Valentinova, Dana djece i slično za dodatnu promociju i popuste.

Možete i uvesti praksu kupona. Kako to funkcionira? Na primjer, pri kupnji iznad 200 kn podarite kupca kuponom od 20 kn popusta za sljedeću kupnju.

Ili darujte kupca popustom, za nagradu ako se upiše u listu pretplatnika na vaš newsletter.

To je, recimo, slučaj u web shopu Bima, koji nakon upisa u listu primatelja newslettera daje popust od 10 posto na iduću kupnju.

Ponudite kupcima poklon bonove i popuste

Vjerujte, onaj kupac koji se odluči iskoristiti vaš kupon, teško da će stati na tih 100 kn.

Potrošit će puno više.
I tako napuniti vaš novčanik.

5. Kvalitetnim člancima predstavite ljudsku stranu vaše tvrtke

Važnost pisanja bloga content marketingBlog je odličan način da se u svom području postavite kao lideri.

Znate, oni koji kuže čime se bave i odličan su primjer drugima.

Pobrinite se da baš svaki blog post bude informativan i koristan. Ugradite ga u vašu web stranicu kako bi vam koristio kao alat za privlačenje prometa.

Ako vam sve ovo zvuči poput kvantne fizike, zamolite za pomoć stručnjaka.
On će vam savjetovati da potražite slične blogove vama konkurentnih tvrtki.

Za početak krenete tim stopama. Slijedite pozitivne primjere, no ostanite vjerni svome stilu.

Pokušajte pronaći osobe koje biste mogli pozvati da kao bloger gost napišu jedan članak za vaš blog.
Također, ponudite istima da vi gostujete na nekom drugom blogu, srodnom vašem.
Tako povećat ćete promet i pridobiti nove potencijalne kupce.

Jeste li već čuli za partnerski (affiliate) marketing? Ugrabite priliku i dodatno zaradite. Evo primjera u kontekstu web shopa.

Blog možete otvoriti i zasebno, na jednoj od blog platformi kao što su WordPress, Blogger, Tumblr i drugi.


No, ako otvorite blog na mjestu izvan web shopa / stranice, on će imati drugu domenu. U tom smislu, vaš web shop baš i neće nešto profitirati od content marketinga. Barem u kontekstu podizanja vidljivosti na tražilici.

Zato, kao što smo već spomenuli, bolje je imati blog ugrađen u web stranicu.

Za koji se god način odlučili, jedno je sigurno - postove ažurirajte redovito.
Nitko se neće vraćati na stranicu na kojoj objavljujete dvaput godišnje.

6. Pokrenite društveno odgovornu kampanju kojom će svi profitirati

Kako promovirati web shopSponzorirajte lokalne događaje, podržite udruge, kupite igračke za napuštenu djecu i slično. Ljudi vole vidjeti da tvrtke pomažu onima kojima je potrebno.
Nekako tako skinu korporativnu masku sa sebe.

Pokažu se kupcima kao ljudi.

U takvim trgovinama iz navedenih razloga radije kupuju. Jer imaju osjećaj da su tako i oni pomogli tim osobama.

Emocije su ona karta koju se uvijek isplati baciti na stol. Osim što ćete pomoći socijalno osjetljivima, pomoći ćete i samima sebi.

Dobara marketinška strategija je i sponzoriranje raznih nagradnih igri. Donirajte u te svrhe nekoliko svojih proizvoda.

Jeftini način na koji će puno novih potencijalnih kupaca saznati za vašu trgovinu.

7. Potrudite se da lokalni mještani lako dođu do vas

Omogućite kupcima da vas nađu na kartiGoogle Plus je mreža koju mnogi zaborave koristiti, a korisna je jer podiže vidljivost vašeg web shopa u tražilici.
Otprilike 2012. dio te mreže nazvan Google Place pretvoren je u odlični Google Local.

Zašto ga koristiti?
Stručnjaci kažu da je Google Local najbolja platforma za content marketing.
Naravno, riječ je o Googleovoj mreži. Zato i radi po principu da povećava vidljivost u tražilici.

Sadržaj koji vam se posebno sviđa, označite sa +1 i tako ćete mu dodatno podići vidljivost.

Također, u objavama možete koristiti takozvani #hashtag.
Zahvaljujući njemu korisnici te mreže lakše i preciznije pronalaze željeni sadržaj.

Google Local odličan je i za prikupljanje recenzija - Review. To je onih pet zvjezdica koje dajete tvrtki ili restoranu, ovisno o tome koliko ste zadovoljni uslugom. Pogledajte primjer recenzija za jednu poznatu pizzeriju.

Ipak, smatramo da je njegova najveća blagodat u povezivanju s Google Mapsom.

Kako to izgleda?

Nakon povezivanja, kada u tražilicu upišete npr. “Marker web studio”, s desne strane kraj tražilice prikazat će vam se mapa s uputama kako doći do tvrtke.
No, tu će vam se prikazati i recenzije, radno vrijeme, adresa tvrtke i ostale važne informacije.

Google Local review

8. Snimite video o svojim proizvodima koji će se rado dijeliti

Video o vlastitim proizvodima ili video tutorijal u kojem se koriste vaši proizvodi, idealni su marketinški alat.

Naime, ako je video zanimljiv, a treba biti jer u suprotnom džabe ovo radite, postat će viralan sadržaj koji će dohvatiti velik broj gledatelja.

Put kojim smo krenuli, poznat vam je.
Zašto koristiti video za marketingViše gledatelja, više potencijalnih kupaca, više prodaje.

Evo još nekoliko konkretnih podataka koji će vas natjerati da snimite video.

  • Jeste li znali da je YouTube druga po redu tražilica u svijetu?
  • Kažu da jedna minuta videa govori 1.8 milijuna riječi.
  • Prema istraživanju HubSpota, čak 44 posto kupaca očekuje da imate otvoreni profil vaše tvrtke na toj mreži.

Dovoljno jaki argumenti, zar ne?

Ako mislite da prodajete proizvode koji se ne mogu reklamirati tako, varate se.

Pogledajte video kampanju za prodaju alata. Obratite posebnu pažnju na broj pregleda ovog videa.

Osim na YouTube, vaš video možete podijeliti i na mrežama kao što su Vimeo, Google Video i društvenim mrežama.

9. Pametno koristite ankete da biste bolje upoznali vašu publiku

Sva reklamiranja uzaludna su vam ako prije toga niste istražili vaše kupce.

  • Koja je njihova dob?
  • Kojeg su spola?
  • Koji su njihovi interesi?
  • Što ih drži budnima u kasnim noćnim satima? (...)

Ponekad je teško doći do provjerenih podataka o navikama vaših kupaca. Kao što smo već naveli, dio tih navika možete saznati ako u web shop ugradite listu želja.
Kako saznati one ostale, intimnije navike?

Koristite se anketama.

Na Facebooku postoje aplikacije za to, kojima se vrlo jednostavno upravlja. Anketu možete izraditi i u Google Docsima, a sve što vam za to treba je otvoreni račun na Googleu.

Postavite im pitanja koja vas zanimaju, no zauzvrat ponudite nešto besplatno.

Je li riječ o e-book kuharici, popustu od 20 posto, poklon kuponu od 50 kn ili nečem četvrtom, na vama je.
Tek kad nešto damo, možemo tražiti nešto i zauzvrat. ;)

10. Prikupite simpatije dijeljenjem besplatnih stvari

Nagradite kupce besplatnim stvarimaOvo je najefikasnija metoda za prikupljanje “lajkatelja” na društvenim mrežama.
Pokrenite natječaj i pritom budite kreativni.

Kako?

Smislite fotonatječaj u kojem se kupci fotografiraju s vašim proizvodima.

Smislite natječaj u kojem kupci trebaju biti kreativni, u kojem vam mogu pomoći osmisliti novu ambalažu ili proizvod…

Granice su tamo gdje ih sami postavite.

Naravno, radite to preko društvenih mreža. Tako ćete podići vidljivost vašeg web shopa. Više publike, više mogućnosti za prodaju.

11. Društvene mreže odličan su alat sam ako ih znate koristiti

Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Flickr, G+, Retrica, Foursquare (...) samo su neke od poznatijih, koje koristimo u Hrvatskoj.
Vjerujemo da su svima već toliko poznate da ih ne moramo objašnjavati ponaosob.

Društvene mreže djeluju tako da sadržaj prikazuju velikom broju čitatelja. Osobito ako je sadržaj atraktivan i zanimljiv.

Više ljudi vidi vaš sadržaj, većom će se brzinom i na veći “prostor” širiti.

Rekli bismo, mogućnosti su neograničene.
Naravno, odabir društvenih mreža ovisi dakako o ciljanoj publici.

Kad odaberete kojima ćete se koristiti, pazite na sljedeće. Ikone društvenih mreža stavite na web shop i / ili web stranicu, na vidljivo mjesto.
Kupci trebaju u tik sekunde otkriti što pritisnuti da bi podijelili vaš sadržaj s drugima.

Ne zaboravite koristiti razne aplikacije u Facebook tabovima. Njima možete povezati vašu web stranicu ili web shop s Facebookom, na stranicu povući blog, Pinterest album i slično.

No, za sve društvene mreže vrijedi isto zlatno pravilo:
redovito ažurirajte društvene mreže.
Amen.

12. Platite samo one oglase koji zaista dođu do vaše publike

Plaćanje oglasa po klikuSigurno ste čuli za Facebook i Google AdWords oglase. Potrebno je izdvojiti određenu svotu novaca, no vrijednost je neupitna.

Ah, dostigla su nas ona vremena kad nema više džabe ni u stare babe.

Oglašavanje na Facebooku omogućava vam precizno targetiranje ciljane skupine. Možete targetirati korisnike prema interesima, dobi, lokaciji, obrazovanju, radnom mjestu… Oglase plaćate samo kada netko klikne na njih, što vam omogućava maksimalno iskorištavanje resursa i budžeta.
Moguće da ste ih već koristili jer je ovo svakako najpoznatija društvena mreža kod nas.

AdWords oglasi su ipak za većinu špansko selo.
Dakle, to su oni oglasi koji vam se pojavljuju prvi u tražilici ili se nalaze u desnoj, užoj, koloni. Prepoznat ćete ih tako što imaju malu žutu ikonu “Ad”.

Kako točno funkcioniraju, u detalje možete pročitati ovdje.

Mi ćemo spomenuti samo sljedeće.
AdWords volimo jer se razlikuje od tradicionalnih oblika oglašavanja. Nema popisa cijena ni cjenika oglasnog prostora. Umjesto toga, cijene se oslanjaju na dražbu koja se temelji na cijeni po kliku (CPC).

Prevedeno na naški, nećete kupiti mačka u vreći.

13. Predstavite vaš web shop komentarima u interesnim grupama

Uključiti se u interesne grupe društvenih mrežaHm… što su to interesne grupe? Opet smo malo zakomplicirali ;).

Većina gore navedenih mreža ima razne interesne grupe kojima se možete pridružiti. Npr. Ljubitelji čokolade, Oldtimer klub, Društvene mreže, Marketing i slično...

Naročito su popularne one na Facebooku i na LinkedInu. Ima i G+ svoje grupe, tzv. zajednice, no one kod nas nisu uzele toliko maha.

“Učlanite se” u te grupe, komentirajte sadržaj redovito da bi vas drugi ljudi iz grupe prepoznali i počeli vas osobno pratiti. Osobni brending je isto toliko važan koliko i brending vaše tvrtke.
I vi zapratite osobu koja vas zanima, a koja se bavi istim ili sličnim starima poput vas. To će vam pomoći da budete ukorak s trendovima i da istražite neke nove mogućnosti i ideje.

14. Optimizirajte stranicu za mobitele i tablete da biste došli do 800.000 Hrvata

Sve više mobilnih korisnika u Hrvatskoj ima smartphone. Gotovo svakodnevno 800.000 Hrvata internetu pristupa upravo preko mobitela. To nikako nije zanemariva brojka.

Znate li da čak 67 posto domaćih korisnika istražuje na internetu prije kupnje? Mnogi to rade preko mobitela ili tableta.

Zato potražite pomoć stručnjaka iz ove niše i optimizirajte sadržaj za čitanje na istima.

Više o temi pročitajte u jednom od naših prethodnih članaka. Nema potrebe da se ponavljamo.

15. Dio kupaca ipak više voli klasični marketing - ne zaboravite ih

Klasični marketing je u opadanjuDa, rekli smo na početku članka da se nećemo baviti klasičnim marketingom. I to je većinom točno.

No, ipak ćemo odvojiti nekoliko redova da bismo spomenuli kako web stranicu ili web shop reklamirati klasičnim putem.
Tu prvenstveno mislimo na to kako reklamirati vaš URL.

Što obično koristite kada je u pitanju klasični marketing? Vrećice, letke, kataloge, vizitke, notese? Na sve navedeno možete (i trebate) staviti URL vaše tvrtke, npr. “www.marker.hr”.
Ako imate službeno vozilo, i na njega zalijepite URL. Neka cijeli svijet zna da vi imate web shop.
Promovirajte jasno i glasno. Nema srama. ;).

Na iste stavite i QR kod. Tako će kupci doći do svih važnih informacija o vašoj tvrtki samo jednim scanom.

Potencijalni kupci, kad to požele, do vas trebaju doći dok kažete keks.

Granice uspjeha vaše web trgovine postavljate sami

Evo, ponudili smo vam čak 15 savjeta pomoću kojih vaš web shop možete promovirati poput profesionalca.

Uvijek ponavljamo, a naglasili smo i ovim člankom, optimizacija vašeg web shopa je najvažnija.

O čemu ovisi uspjeh web shopaBadava vam što imate odličnu trgovinu na internetu, ako niste postavili stvari tako da postanete vidljivi na tražilici. I u lokalnoj zajednici. Pa i u široj javnosti.
Kod onih u kojima prepoznajete potencijalne kupce.

Igrajte pametno. Educirajte. Poklonite kupone i popuste. Pišite kvalitetan sadržaj. Budite društveno odgovorni.
Neka vas se lako pronađe na mapi i na društvenim mrežama.

Sjetite se formule za uspješnu promociju s početka ove priče: osvijestiti -> zainteresirati -> pridobiti.
To možete postići jedino ako ste zanimljivi. Nitko se ne želi družiti s dosadnjakovićima. ;)

Kojim god putem krenuli, budite uporni i redoviti.

Iskoristite ove besplatne savjete. Pisali smo ih za vas.

Ako ipak smatrate da niste dorasli određenom zadatku, uvijek možete angažirati stručnjaka.

Možete se javiti i nama.

Izrada web stranica

Naša jezgra poslovanja i područje u kojem imamo najviše iskustva je upravo izrada web stranica po mjeri, za bilo koju djelatnost ili područje, neovisno čime se Vaša tvrtka bavi.

Izrada web trgovine

Internet trgovina je prodajno mjesto otvoreno 24 sata dnevno, svaki dan u godini. Otvaranje internet trgovine zahtjeva neusporedivo nižu investiciju s nemjerljivo većim potencijalom od fizičke trgovine.

Programiranje po mjeri

Potrebna Vam je aplikacija prilagođena Vašem poslovanju? Projektiramo i izrađujemo sve, od jednostavnih do kompleksnih sustava koji u potpunosti odgovaraju Vašim potrebama.

Blog

Svima treba jedan dobar vodič za kupovinu darova

Što pokloniti za Božić? Izradite vodič za kupovinu poklona i privucite kupce u web shop!

Kupci su strašno zauzeti preko blagdana. Nemaju vremena za disanje, a kamoli za razmišljanje što će najmilijima pokloniti za Božić. Olakšajte im život i izradite vodič za kupnju darova. Za mame, tate, djedove, bake, bradonje, programerske freakove, masterchefove... A kako izraditi vodič koji neće izgledati kao suhoparni popis proizvoda, saznat ćete upravo sada :) 

opširnije

Kontaktirajte nas

MARKER d.o.o.
Braće Radića 52d - Jalkovec
42000 Varaždin

Potražite nas na karti

Tel: 042 / 421 700
Fax: 042 / 421 704

Newsletter