Mobilna web stranica: 3 stvari bez kojih ne možete povećati broj posjeta

04. rujan 2013.

Internetu sve više pristupamo putem mobitela.

Činjenica u koju se svaki dan možemo uvjeriti kada primjerice sjedimo na kavi te gledamo što rade gosti u našoj blizini.

Osim kave u šalici i kutije cigareta (ovo potonje srećom sve manje), no stolu im obično stoji još smartphone. Onaj "pametan mobitel" koji će uskoro zbog brojnih aplikacija valjda moći ispeći i kajganu.

Neki gosti imaju čak i tablet, iako je on u našim krajevima još uvijek prilično rijetka pojava. Bez obzira na model, to minijaturno računalo se često oglašava - bilo zbog nekakve poruke na chatu, poziva, obavijesti s društvenih mreža, SMS-a ili najčešće zbog maila.

Evo jedne zanimljive činjenice - jeste li znali kako će već ove godine internet korisnici više mailova pročitati na svojem smartphoneu, nego li na stolnom računalu? Kada su u pitanju web stranice i web trgovine, stvari također idu u identičnom smjeru budući da trgovine podržane internetom postaju svakodnevna pojava.

Danas ako imate svoju web adresu, jednostavno morate razmišljati o masi ljudi koja vijesti, glazbu, video i druge internet sadržaje pregledava pretežito pomoću svojeg smartphonea. Riječ je o posve drugačijem iskustvu surfanja, što za sobom povlači i drugačiji pristup prezentacije vašeg weba.

Vjerojatno već imate nekakav smartphone pa ćemo vas pitati sljedeće - je li vas iritiralo kada bi došli na web koji se učitava pola minute? Je li vas smetao presitni font na izbornicima? "Preteške" slike? Velika je mogućnost kako niste ni pričekali da se sve učitaju znajući koliko je skup podatkovni promet ako nemate pristup nekakvoj besplatnoj wi-fi mreži (a često nemate).

Osim toga, uvijek postoji neki konkurentski web koji će raditi bolje i brže. Zbilja nema smisla mučiti se s lošom stranicom kada informacije možemo potražiti na drugom mjestu, zar ne?

Ako ste vi upravo onaj koji prodaje nešto putem weba ili imate samo svoju web stranicu, sada se vjerojatno pitate sljedeće - na koje se sve stvari trebam paziti ako svojim klijentima putem smartphonea želim pružiti optimalno iskustvo surfanja? Kada kažemo “optimalno”, mislimo na što brže, ugodnije i intuitivnije (prirodnije) iskustvo.

Provjerit ćemo zajedno u nastavku teksta.

Brzina je bitna

Zanimljivo je istraživanje prošle godine predstavio jedan od čelnih Googleovih ljudi, Urs Hölzle, pišući za Google Think. Analizirajući ponašanje korisnika koji surfaju putem smartphonea, Hölzle je primijetio da brže učitavanje stranice motivira posjetioce da budu aktivniji na webu (pritom mislimo da više klikaju), tj. da se duže zadrže na stranici te u konačnici kupe nešto.

Primjerice, web shop Shopzilla nakon što je učitavanje svojih stranica sveo sa 7 na svega 2 sekunde, prihodi su porasli za 12%, a broj posjeta za 25%.

Iz negativne perspektive, u slučaju diva kao što je Amazon, samo 1 sekundu sporije učtivanje stranice godišnje donosi gubitak u iznosu od 1,6 milijardi $.

Da, dobro ste pročitali. Ako u svojem primjeru smanjite obujam kupaca kojeg imate, svejedno će vaš gubitak biti poprilično velik.

Prilično šokantno, zar ne?

Iz druge perspektive s jednakim zaključkom dolazi i istraživanje koje je pokazalo kako dvostruko više mobilnih korisnika napušta web stranicu koja se sporo učitava, u odnosu na one koji surfaju putem stolnog računala. Dok u slučaju potonjih sporija stranica možda i može proći, kod korisnika koji dolaze na vaš web sa smartphone uređaja to sigurno neće biti slučaj.

To se saznanje dodatno potvrdilo i samim anketiranjem korisnika mobilnih uređaja - čak 41% ispitanih izjasnilo se kako im je brzina učitavanja stranice najvažniji element mobilnog surfanja

Što vi možete napraviti po tom pitanju?

Optimizirajte svoj web - uzmite u obzir izradu mobilne web stranice na zasebnoj url adresi (već smo raspravljali ranije je li bolja opcija mobilna aplikacija ili mobilna web stranica) ili počnite razmišljati o responzivnom dizajnu koji automatski prilagođava vaš web uređaju s kojeg mu se pristupa.

Zašto je to vama bitno?

Matematika.

Ona je prilično jasna: brže učitavanje stranice = veći broj posjeta = veća prodaja

Brži web ne znači ujedno sadržajem siromašniji web

Brzina je očito važna, no nemojte optimizirati stranicu na uštrb sadržaja. Klijenti bez obzira s kojeg uređaja pristupali vašem webu, žele jednako bogato iskustvo surfanja. Znači sav sadržaj koji je dostupan na desktop inačici web stranice, mora biti vidljiv i na mobilnom izdanju, uključujući slike i video.

Isprobajte ovu interaktivnu grafiku - riječ je o responzivnom dizajnu web stranice. Maloprije smo ga spomenuli. Što znači taj pojam? Najjednostavnije rečeno, sve što imate na web stranici automatski se prilagođava širini korisničkog ekrana.

Vidite ove elemente u različitim nijansama sive boje (na webu bi to bili članci, slika, video, reklama itd.)? Svi su pristuni na svim uređajima, samo su se zbog dužine dijagonale ekrana drugačije posložili.

To je poanta. 

Vama nije bitno s kojeg uređaja vam dolazi klijent ili kupac - želite svakome pružiti apsoutno sve informacije koje imate na webu na najbrži i najbolji mogući način.

Da pojasnimo zašto.

Koliko je korisnicima važno bogato iskustvo surfanja, govori podatak o čak dvostruko više onih koji žele kvalitetno iskustvo surfanja naspram onih koji preferiraju da im je ono sigurno.

To je kao da date novac za bolji kauč u kojem ćete se ugodnije osjećati, nego da osigurate kuću od požara u kojoj se između ostalog nalazi i taj kauč.

Kako onda optimizirati web?

Pa prvenstveno njegovim prilagođavanjem formatu uređaja na kojem će se pregledavati.

Slika od 1000 piksela velike dijagonale na mobilnom uređaju je nepotrebna te se njezinim smanjivanjem može postići jednako iskustvo kao u desktop okruženju, uz brže učitavanje i manju potrošnju prometa. Ideja je ne samo smanjiti sliku, nego je prilagoditi tako da njezina “konzumacija” bude jednako praktična i bogata kao i kod stolnog računala.

Jednako vrijedi i za sve druge elemente stranice.

Optimizacija web stranice nema nikakvog smisla, ako ona svojom svrhom ne pridonosi kvaliteti vašeg weba - iz perspektive samih korisnika, to je bogato iskustvo surfanja uz brz i intuitivan pristup sadržaju.

Naravno, nije responzivni dizajn jedino rješenje tog problema. Već smo rekli da možete imati zasebnu mobilnu stranicu koja također ima svoje prednosti naspram ovog rješenja.

Upotrebljivost

Gotovo najvažnija stvar svake web stranice.

Ona se odnosi na mogućnost weba da pruži najbolje moguće iskustvo surfanja na pojedinom uređaju - pod time mislimo da se interaktivni elementi stranice moraju dizajnerski drugačije postaviti ako će se s njima vršiti interakcija pomoću prsta, a ne samo standarno sa strelicom miša.

Ne želite valjda na mobitelu po izborniku stranice sitnog fonta ići pincetom, umjesto prstom.

Ako niste web stranicu ili web trgovinu osvježili zadnjih par godina, razmislite malo koliko se tržište izmjenilo. Preminuli Steve Jobs je daaavno pokrenuo smartphone revoluciju koja je danas donijela "pametni telefon" u gotovo svačiji džep.

Ljudi jednostavno na drugačiji način konzumiraju isti sadržaj - treba im dakle to maksimalno olakšati.

Uvijek vodite računa o tome da želite svojim klijentima pružiti najbolje moguće iskustvo surfanja koje će se razlikovati od uređaja do uređaja. Svaki kupac je važan, bez obzira na način kako je došao do vaših stranica.

Ovo namjerno stalno ponavljamo jer je iznimno važno.

Virtualni kažiprst i onaj kojeg imate na ruci moraju jednakom lakoćom klikati po vašem webu. Nemojte diskriminirati svoje klijente.

Vratit ćemo se opet na početak priče - mobilno surfanje je budućnost.

Smartphoneovi i tableti uzimaju iz godine u godinu sve veći zamah te jednostavno morate razmišljati o tome da će vam takvi posjetitelji biti većina - možda već i ove godine. Opcije su vam sljedeće - ili ćete napraviti posebnu mobilnu stranicu, ili preurediti postojeću ako nije napravljena kako treba ili redizajnirati cijelo web mjesto u skladu sa smjernicama responzivnog dizajna.

Kupci koji kod vas ne naiđu na ugodno okruženje, naći će ga kod konkurencije. Iskoristite početnu prednost i prilagodite se na vrijeme jer će kasnije to biti iznimno teže, a i skuplje. Ne samo zbog toga što će izrada weba zbog veće tehničke složenosti biti skuplja, nego će vam kompetitivnije tržišno okruženje pojesti prihode, a znate kako se kaže - "dok nemaš, i 5 kn je puno".

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics