4 web shop osigurača koji štite vašu internet prodaju od kratkog spoja
Govoriti o uspješnoj internet prodaji u Hrvatskoj uglavnom podrazumijeva dvije stvari - kvalitetno napravljen web shop i PPC oglašavanje.
Dok vam stručna izrada web trgovine svakako treba, PPC oglasi su uglavnom nužno zlo koje nažalost mnogi u nedostatku pomno osmišljene SEO strategije pretjerano koriste.
No ok, nećemo u ovom osvrtu pričati o tom problemu (da, to je problem, vjerovali ili ne). Danas samo želimo nešto prodati, bez obzira kako je kupac stigao na naš web shop.
Proces prodaje započinjemo dakle s klikom na plaćeni oglas.
O takvom oglašavanju već smo govorili. Ako ste prošli kroz naš blog (a nadamo se da jeste), vjerojatno ste primijetili da smo u detalje objašnjavali kako PPC (Ad Words) oglasi trebaju točno izgledati.
Da se ne ponavljamo, reći ćemo za one koji ne znaju kako je riječ o reklamama na Googleu koje je moguće vezati uz ključne riječi koje ljudi pretražuju, a odnose se na proizvode i usluge koje prodajete. U prijevodu, plaćate prvu poziciju na Googleu budući da vam ona donosi čak 32,5% prometa.
Kupac kada klikne na vaš PPC oglas i stigne na landing page vaše web trgovine, mora u svakom trenutku znati koji mu je sljedeći korak.
Ponovno ćemo napomenuti da izradu takvih oglasa prepustite stručnjacima za online marketing - ako ste ih do sada radili sami, svakako onda bacite oko na naše savjete kako bi bili sigurni da one koje trenutno imate (ako ih imate), su napravljeni kako treba.
Ono, za svaki slučaj.
Ako ste nakon detaljne provjere zaključili kako su vaši PPC oglasi napravljeni po “pravilima struke”, to je tek prvi korak prema vašem poslovnom uspjehu - sljedeći je kupca uspješno provesti kroz web shop kako bi on brzo i jednostavno stigao do mjesta za kupnju onoga što reklamirate.
Kao turistički vodič dok strancima pokazuje znamenitosti grada.
Treba vam dakle dobro napravljen landing page - zgodan engleski termin za kojeg ćemo u okviru naše priče možemo reći kako je zamjena za turističkog vodiča u nepoznatom okruženju vašeg web shopa.
Kupac kada klikne na vaš PPC oglas i stigne na landing page vaše web trgovine, mora u svakom trenutku znati koji mu je sljedeći korak. Ako ne zna, gubite ga, a vi ste bacili novac na promašeno oglašavanje.
Prilično smo sigurni kako ne želite bacati novac.
Evo 4 web shop osigurača s kojim ćete svoju internet prodaju zaštititi od kratkog i za vas neprofitabilnog boravka svojih potencijalnih kupaca.
1. Dovedite kupca točno na stranicu proizvoda kojeg reklamirate
Ako u oglasu jasno navedete što želite prodati (posebice ako još nudite neki popust), potencijalni kupac će kliknuti na oglas prvenstveno iz razloga jer ga je zanimala upravo ta ponuda.
Prva stvar koja nema toliko veze s dizajnom, tiče se samog povezivanja PPC oglasa i stranice na kojoj prodajete reklamirani proizvod.
Nažalost, riječ je o jednom od vrlo čestih propusta koje viđamo na Googleu gdje poveznica oglasa umjesto na prodajnu, vodi na početnu stranicu web shopa. Postavlja se logično pitanje - što tu točno ne valja?
Evo što.
Vi obično reklamirate određenu liniju svojih proizvoda. Ako u oglasu jasno navedete što želite prodati (posebice ako još nudite neki popust), potencijalni kupac će kliknuti na oglas prvenstveno iz razloga jer ga je zanimala upravo ta ponuda.
On znači ima očekivanje da će doći na mjesto gdje se može odmah kupiti baš taj proizvod - vi ako mu ne ispunite to očekivanje, vjerojatno ćete ga izgubiti.
U prijevodu, platili ste taj klik i niste ništa prodali.
Grčka tragedija s velikim G.
Ovaj scenarij zbilja je (pre)jednostavno izbjeći stoga se svakako pokušajte držati dovođenja kupca točno na ono mjesto gdje može odmah kupiti ono što reklamirate.
2. Budite jasni i ne skrećite pozornost na nepotrebne stvari
Ok, uspješno ste doveli kupca na prodajnu stranicu. Što sada?
Govoriti o dizajnu prodajne “landing stranice” podrazumijeva okretanje pažnje prema njezinom sadržaju. Vi kao prodavač želite istaknuti samo ono bitno - to bi u slučaju stranice web shopa bio sam proizvod te njegove specifikacije i beneficije.
Naglašavamo beneficije jer trgovci često zaborave da nije bitno je li majica od pamuka ili poliestera, nego je li se čovjek nepotrebno znoji u njoj.
Sve ostalo što se obično nađe na stranici samo odvlači pozornost i to jednostavno morate ukloniti. Znači sve što nije u svrhu prodaje artikla, nema što raditi na landing pageu - ono što treba biti vidljivo je glavni izbornik, upute kako kupovati te eventualno slični proizvodi.
3. Ostavite dojam sigurnosti
Jedan od još uvijek velikih tabuova većine web trgovina je aspekt sigurnosti kada je riječ o plaćanju robe. Ljudi nevoljko na internetu ostavljaju svoj broj kreditne kartice stoga se u tom okviru preporučuje nekoliko dobrih praksa - jedna od njih je da certifikatima vaših platnih opcija date do znanja kako je proces naplate robe u rukama iskusnih banaka, telekomunikacijskih kuća i specijaliziranih ICT agencija, a ne kod vas kao vlasnika web shopa.
Banke koliko god ovih dana bile nepopularne, pružaj osjećaj sigurnosti, a to je kada treba odlučiti hoće li se nešto kupiti ili neće, iznimno važno.
I da, najbitnije umalo zaboravili - uklonite potrebu nužne registracije.
Naime, riječ je o prvoj većoj prepreci koja smeta vaše kupce budući da prema posljednjim istraživanjima s obveznom registracijom gubite svakog četvrtog zainteresiranog posjetitelja.
O toj temi već smo pisali u našem drugom osvrtu, kada smo se analizirali na koje 3 stvari morate testirati web trgovinu kako bi bili sigurni da ne gubite novac ili kada smo vam objašnjavali kako na web shopu možete povećati broj registriranih kupaca.
Statistika dokazuje kako velik broj potrošača odustane od kupovine kada vidi registracijski obrazac koji mora ispuniti pa ono - jednostavno uklonite tu prepreku.
Simple as that.
4. Istaknite pozitivna mišljenja drugih kupaca
Ono što još pomaže u uvjeravanju potencijalnih kupaca kako je ovo sigurna web trgovina, su pozitivna iskustva drugih kupaca čije dojmove možete istaknuti s desne strane prodajne stranice.
Prilikom odluke o dodavanju artikla u košaricu, kupac će vidjeti da su ovdje prije već drugi bili i kako su bili zadovoljni s procesom kupovine. Poželjno je da nečije rečenice označite kao citat te navedete tko je to točno rekao. Potpisani citati imaju mnogo veću težinu od onih anonimnih. Ova prodajna praksa može biti iznimno efikasna u uklanjaju preostalih sumnji stoga je svakako razmotrite.
Kao što vidite, put od klika na oglas do klika na "Plati" pun je prepreka koje kako bi se uopće zaobišli, trebate moći prvo prepoznati.
Najgore je kada se bavite ovim poslom i nemate pojma zašto vam je promet toliko malen. Ljudi kada trebaju negdje ostaviti novac, žele ugodno okruženje u kojem se lako snalaze. Ako mu ga vi ne osigurate, nitko drugi neće.
O ovim stvarima treba razmišljati što prije - već danas jer će sutra biti prekasno. Ne zato jer vi nećete imati stručnjake na raspolaganju, nego će to konkurencija učiniti prije vas, a kupci vas neće čekati.
Znate kako se kaže - tko prvi, njegova djevojka.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...