Veća posjećenost vašeg weba uz ova 4 savjeta za optimizaciju URL adresa

Vrijeme čitanja: 3 min
08. rujan 2014.

Traženje nečije adrese može biti prilično iscrpljujuće iskustvo.

Sigurno ste ga iskusili do sada, više-manje svi jesmo.

Ma znate... ono kada dođete u nepoznati grad i morate u nekoj ulici nekog kvarta naći nekoga, s time da vam je osoba koju trebate vidjeti, dala samo adresu ili isključivo opisala mjesto gdje bi se trebali naći (ako imate sreće).

Naravno da nikada iz prve ne pogodite tu točku susreta.

Obično morate stati nekoliko puta na cesti, pitati slučajne prolaznike idete li u pravom smjeru te se okretati polukružno na brzoj cesti radeći prometni prekršaj.

Stresa za izvoz na Bahame.

Kamo sreće da ste vičniji tehnologiji pa se znate poslužiti Googleovim kartama ili imate u automobilu sofisticiraniji GPS sustav. 

No treba uzeti u obzir jednu činjenicu - uporni ste u traženju adrese samo ste zato što imate dovoljno jak motiv da dođete na to mjesto susreta.

Na internetu gdje za istu stvar koju tražite ima barem 1000 drugih ponuda, nečiji motiv da dođe baš na vašu web adresu i nije velik.

Zamislite sada da putem web shopa želite prodati svoje proizvode - kupca dovesti baš na vaš web shop, a ne onaj konkurentski znači biti vraški jednostavan za pronaći. (do toga je moguće doći i pisanjem bloga)

Nešto kao prvi hrvatski Burger King ;)

Budući da svaki proizvod na vašem web shopu ima jedinstvenu adresu, imate mogućnost napraviti dodatne optimizacije same URL adrese koja itekako može pomoći u tome da kupac lakše dođe do vas. 

Jednako vrijedi za sve stranice koje se nalaze na vašoj domeni.

Kada je u pitanju URL, znači govorimo o ovome:

URL savjeti za optimizaciju

Kako je Darth Vader olakšao Lukeu Skywalkeru da dođe do prostorije gdje je smrznuo Hana Soloa koji tada više nije bio solo, tako vi morate svojem kupcu olakšati dolazak do stranice gdje želite recimo prodati TV. Ili neku uslugu. 

S ovih nekoliko savjeta naučit ćete kako kupca dovesti do mjesta gdje ćete mu reći “No, I’m your father” ovo je ponuda koju si tražio.

S ovim tehnikama optimizacije URL adresa privući ćete više ljudi na svoj web

savjeti za optimizaciju slika na web straniciLjudi kada vode brigu o svojem web shopu ili web stranici, (pre)često zanemare vlastite navike surfanja internetom.

Recimo da nešto tražite putem Googlea, što obično gledate?

Pa uvijek ove 3 stvari (označene desno na slici crvenim strelicama):

  1. Naslov
  2. Opis
  3. URL adresu

Kod ove tri stvari tražite potvrdu kako je stranica na koju namjeravate kliknuti prava adresa.

Iz vlastitog iskustva možemo reći kako pojedini vlasnici web shopova još si možda daju truda s naslovom i opisom stranice, no na URL-u redovito svi zakažu.

Velika šteta, budući da Google u njemu gleda ključne riječi, a vaši potencijalni posjetitelji… rekli smo već, no da budemo još izravniji - mjesto gdje će možda potrošiti svoj novac.

Pitanje koje se nameće je gdje uopće urediti sadržaj tih polja? (bez brige, nije ništa alienski u kodu)

Za to su obično zadužena 3 prazna polja u administraciji koje ljudi prečeste ignoriraju.

Budući da smo već pričali o meta descriptionu, a fokus je sada na URL-u (odnosno adresi stranice), evo što možete napraviti po pitanju njega.

1. Izbacite viška riječi iz URL-a (ili ga skroz izmijenite)

Kada optimizirate nešto za Google, znači da sadržaj u jednoj mjeri prilagođavate za njegov robotski algoritam. Tom stroju bez duše i emocija ne trebaju smislene rečenice da bi vas pravilno interpretirao.

Njemu dugi URL-ovi nisu potrebni za razumljivost pa riječi poput i, na, sa, ovo i sl. možete slobodno maknuti iz adrese kako bi dobili na jasnoći i čitljivosti. Osim toga, bit će te relevantniji izvor u rezultatima pretrage ako Google pojam koji je upisan u pretraživač odmah prepozna u cijelosti na URL-u.

Štoviše, možete adresu stranice u potpunosti učiniti search-friendly te s manje riječi rezimirati njezin bit i smisao.

Evo kako smo bi došli do konačne formule kod jednog od naših ranijih članaka...

1. Inicijalni URL koji se automatski kreira iz naslova članka:

Optimizacija url-a

2. Optimiziran URL za Google:

Kada smo optimizirali ovaj URL, imali smo dvije opcije na raspolaganju:

  • zadržati ga u kontekstu naslova izbacujući samo suvišne riječi van (a da se pritom ne izgubi smisao);
  • ili smo ga mogli više prilagoditi točno određenim ključnim riječima koje u srž opisuju bit ovog teksta.

Odlučili smo se očito na drugu opciju, iako smo izostankom prve vjerojatno propustili neku širu pristupačnost teksta kroz teme koje bi se nadovezivale na temu teksta.

Al’ to su više neki manji faktori koji ni izbliza neće utjecati na rang same stranice.

Google će prvenstveno prepoznati tekst kao relevantnim ovisno o tome koliko je bio čitan i dijeljen. Jedini kriterij koji i vama mora biti važan, a do kojeg je jedino moguće doći uz kvalitetu napisanog.

2. Uključite ključne riječi

Riječi koje imaju opisni pridjev “ključne” obično se odnose na pojam koji ljudi unose u neki od pretraživača kada pretražuju internet.

Budući da Google osim samog sadržaja stranice te riječi traži i u URL adresi, vrlo dobra ideja ih je uključiti u adresu.

Kao što smo naveli u prethodnoj točki, trebate razmisliti o tome s kojim pojmovima bi netko došao do vaših informacija.

Mi smo se za tekst iz primjera odlučili na “prava potrošača na internetu”.

Google će ih lako razumjeti, a i ljudi također, što je bitno kao što ćete vidjeti u idućoj točki.

3. Učinite čovjeku razumljivim sadržaj vašeg URL-a

Bez obzira koliko adresu pojedine stranice prilagođavali Googleovom robotu, ona uvijek mora biti 100% razumljiva čovjeku.

Sjećate se početka teksta gdje smo rekli što ljudi gledaju prije nego li kliknu na vaš link u rezultatima pretrage?

Osim naslova i opisa stranice, tu je i adresa.

Kada smo u točki 1 rekli da izbacite viška riječi, nismo pritom mislili da adresa postane nerazumljiva čovjeku, odnosno da se ljudi na tražilici pitaju što je pjesnik htio reći.

Kao što smo mi napravili u ovom primjeru, URL ako već ne može pristojno skratiti iz dužeg naslova, možete ga u potpunosti prilagoditi za pretraživač, al’ da opet ostane razumljiv i sadrži bit teksta.

Očito je kako se ovdje radi o balansiranju koje koliko je znanost, toliko je i umjetnost.

4. Odvojite riječi URL-a vodoravnim crtama

Praksa da se riječi URL-a odvajaju vodoravnim crtama nije slučajna. Prvenstveno je riječ o čitljivosti koju je teže postići ako su sve riječi zbijene na jedan kup ili odvojene spuštenim crtama.

Ako se već cijeli internet drži te prakse, probajte i vi.

Znanstveno-umjetničko balansiranje i zadržavanje razumljivosti

Ovi savjeti koje smo naveli ovdje mogu si primijeniti na bilo koju stranicu vaše domene.

Sve se u konačnici svodi na sljedeće - adresa mora biti razumljiva Googleu, čovjeku i sadržavati bit cijele stranice.

Ova pomalo irelevantna stvar može biti kap na mentalnoj vagi pomoću koje će kupac ili klijent odlučiti hoće li doći na vaš web ili onaj konkurentski.

Nemojte se dovesti u situaciju da morate viknuti ovo. ;)

Image credits: https://www.flickr.com/photos/alquimiadigital/

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...