Web tehnologija - kanal za svjetlosno ubrzanje obrade upita klijenata

20. siječanj 2014.

Zamislite da radite na održavanju jednog komadića CERN-ovog sudarača čestica.

Znate, ono ogromno postrojenje u Švicarskoj kojemu je svrha razbiti atome koje se kreću brzinom svjetlosti, s ciljem otkrivanja osnovnih gradivnih elemanata našeg svemira.

Čuli ste sigurno o toj temi, ako nikako drugačije, barem kroz termin “Božja čestica”.

Dok je to ovako vrlo zanimljiva tema za nekoga tko voli pratiti znanstvene trendove, mi ćemo ovaj umjesto na znanstvenike, ipak staviti fokus na one “nevidljive ljude”. Tim eksperata koji to ogromno postrojenje održava na životu.

Vjerojatno si ne možete ni zamisliti od koliko je dijelova sastavljen taj stroj.

Pretpostavljamo od tisuće njih koje je netko morao negdje osmisliti i proizvesti.

Zamislite sada da radite na održavanju tog postrojenja. Dođete ujutro na posao, pijete u miru kavu prije početka radnog vremena da bi vam asistent javio kako se jedan od tisuću tih dijelova tijekom noći pokvario. Treba ga zamijeniti, a nekim čudom upravo tih rezervnih dijelova trenutno nemate.

“Savršen” početak dana.

Stvar je sljedeća - ne želite gubiti vrijeme nazivajući nekolicinu dobavljača, niti želite taj odgovor čekati dugo budući da dio koji vam nedostaje treba hitno.

Postrojenje će za koji dan na još jedno testiranje.

Dok bi tio prije 20-ak godina bio veći problem, danas srećom postoji internet.

Ta globalna komunikacijska mreža omogućila nam je da iz bilo kojeg dijela svijeta dobijemo nama bitne informacije, pod uvjetom da poduzeće koje trebamo ima sljedeće:

Zašto baš ove stvari?

Objasnit ćemo u nastavku.

Web stranica / web shop

Stavimo se sada u onu drugu perspektivu.

Pretpostavimo da vi s druge strane radite dijelove koje CERN može iskoristiti.

Znači imate u ponuditi proizvode koje može iskoristiti vrlo uzak krug poslovnih subjekata te takvim klijentima morate svoju ponudu staviti na raspolaganje od 0 do 24h.

Ovo znači nije poslovanje na principu serijske proizvodnje i prodaje, nego radite nešto specifično i kompleksno što vam se isplati proizvesti jedino ako za to odmah imate kupca.

Barem u većini slučajeva.

Kupci će do vas jedino doći putem jednog od komunikacijskih kanala, a danas se tu internet nameće kao idealno rješenje.

Samo informativno - komunikacijski alat je web stranica (ili web trgovina) koja treba pružiti sve relevantne informacije, struktuirane tako da budu brzo i lako probavljive.

Recimo, dobar primjer, nevezan uz naš slučaj CERN-a je INPIRIO Spares Gate - hrvatsko poduzeće iz naslova ovog članka. Bavi se preprodajom i distribucijom dijelova za kompleksna postrojenja, a ima u manjoj mjeri i vlastitu proizvodnju.

Ideja ovog weba čije detalje možete provjeriti u našim referencama, je pružiti relevantne informacije o poduzeću, dati klijentima detaljan uvid u velik katalog proizvoda te dati na raspolaganje kontakt informacije.

No ovaj web (kao i mnogi drugi sličnih poduzeća) svoju punu funkcionalnost ne može postići bez sljedećih mogućnosti.

Višejezičnost

Biti na internetu znači komunicirati s cijelim svijetom. Posebice ako ste poduzeće koje svoj proizvod može plasirati pretežito na inozemnom tržištu.

Vratimo se kratko na primjer CERN-a - kada bi im prodavali dijelove, bez engleskog bi se teško sporazumjeli budući da njihovi inženjeri sigurno ne znaju naš jezik. Nije dakle dovoljno imati vlastiti web koji će vam na našem tržištu služiti kao ukras, nego on mora biti jednako informativan na nekoliko jezika. Prvenstveno zbog njegove svrhe kao prodajnog alata.

To obično znači za vas više posla, no uz pravilno strukturirani CMS (sustav za podršku weba), nije problem čak i velik katalog prezentirati na više jezika.

Pri korištenju dobro napravljenog CMS-a to znači popunjavanje samo jednog dodatnog obrasca.

Uzevši u obzir značaj tog segmenta, višestruko isplativa investicija.

Upitni obrazac

Kako naručiti nešto specifično i kompleksno?

Prvo, morate znati ima li pojedino poduzeće taj proizvod. Trebate ga dakle biti u mogućnosti brzo pronaći, a to je moguće jedino uz nekolicinu filter mehanizama koji će s liste ukloniti sve ono što vama nikako ne treba.

Naravno, jednom kada pronađete traženi proizvod, on treba biti i dobro prezentiran.

Kada ste sigurni da ono što ste tražili postoji u ponudi pojedinog proizvođača, trebate provjeriti je li moguće u razumnom roku dobiti to što trebate.

Potrebno je dakle poslati upit.

Uz kreirani korisnički račun, to je moguće napraviti u jednom kliku.

Slijedi obrada upita.

Obrada upita u administraciji

Upite klijenata treba brzo obraditi. Zašto, rekli smo u samom uvodu.

Kada imate velik katalog proizvoda, bez dobrog informacijskog sustava bila bi prava noćna mora u kratkom roku nekome javiti imati li nešto na raspolaganju ili ne.

Upravo zbog toga za klijente koji se bave s takvom proizvodnjom, kreiramo posebne module (mi to zovemo programiranje po mjeri) koji imaju samo jedan zadatak - zabilježiti sve pristigle upute te omogućiti u svega nekoliko klikova njihovu obradu.

Kada imate dobro strukturirane informacije i katalog koji je moguće brzo pretražiti, nije problem pružiti odgovarajući odgovor u kratkom roku. Znači na listi upita imate sve što trebate znati:

  • naziv proizvoda za koji je klijent zainteresiran;
  • njegovo ime i prezime;
  • e-mail adresa;
  • datum odobrenja upita.

U svakom trenutku znate tko vas je što pitao i kakav je status njihovog upita.

Znači govorimo ovdje o internet tehnologiji koja se lako poveže s informacijskim sustavima poduzeća što znači kako kupcima (a i sebi) dajete na raspolaganje alat koji će uvijek brzo i jednostavno pružiti točne i relevantne informacije.

Na taj način štedite vrijeme, svoj najdragocjeniji resurs. Zato se prvenstveno i ulažu novci u takvu tehnologiju.

Alat sa svrhom

Mnoga poduzeća danas nažalost ni izbliza ne iskorištavaju potencijal internet tehnologije koje imaju na raspolaganju. Imati web stranicu poduzeća je jedna stvar, a imati nešto što pridonosi vašem poslovanju je nešto sasvim deseto. Web stranica mora biti alat sa svrhom - u slučaju INPIRIO Spares Gatea, to je zbilja tako.

Putem njihovog weba moguće je vrlo brzo i jednostavno dobiti informacije o proizvodima koji su dijelovi kompleksnih postrojenja, dok se upiti pošalju u tren oka.

Brzina njihove obrade nimalo ne zaostaje.

Zgodno, zar ne?

Efikasniji menadžment upitima klijenata nije naravno jedina stvar zbog koje se isplati imati web shop. Odgovore na druga, jednako važna pitanja, možete potražiti na Marker blogu ili nas možete kontaktirati putem e-maila.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics