5 stvari bez kojih ćete vašoj internet zaradi zabiti čavao u lijes

28. veljača 2014.

Realnost je kako je vaša web stranica funkcionalno (a vjerojatno i izgledom) u potpunosti zastarjela.

Ne donosi vam novac, barem ne u mjeri u kojoj biste Vi to htjeli.

Moš’ mislit, prva stvar koja Vam pada napamet.

Baš ste nedavno napravili redizajn web stranice.

Ona vam sada super izgleda i samo čekate trenutak kada će vam u većoj mjeri unaprijediti biznis.

Osim toga, sigurno se pitate kako mi to sa sigurnošću znamo da je baš VAŠA web stranica zastarjela?

Uvjereni ste kako nemamo kristalnu kuglu i da je jednostavno nemoguće kako smo napravili analizu baš svakog hrvatskog weba, uključujući vašeg.

Bez obzira jeste li vi napravili nužan redizajn web stranice ili ne.

Znači pričamo bez veze bez pokrića.

U našu obranu… pa baš i ne.

Dopustite da vam obrazložimo.

Loše slijetanje

Ako malo prošetate hrvatskim internetom, primijetit ćete kako jedna web stranica ima malo moderniji dizajn koji vam se sviđa, druga nema, no ono na što možda niste obratili pažnju je činjenica kako svi zajedno oni imaju identičnu filozofiju rada.

Znači fokus na surfanje koje kreće s početnom (home) stranicom. Ona koja sadrži sve najbitnije što se nalazi na vašem webu.

Bad landing pageŠto je danas veliki problem budući da posjećivanje nečijeg weba zapravo sve rjeđe počinje s početnom stranicom.

Očito je kako se promijenila svakodnevica.

Do novih informacija sve više dolazimo putem društvenih mreža, guglanja ili prijateljeve preporuke na chatu.

Znači sve manje i manje odlazimo na početnu stranicu izravnim upisivanjem internet adrese u url traku ili klikom na spremljeni bookmark.

I to (ne) radimo ne samo na stolnom računalu, nego na smartphoneu, tabletu pa čak i na mp3 playeru (uskoro i putem ručnog sata).

Nosimo u džepu nekakav uređaj za koji vrlo često plaćamo pretplatu i želimo uložene novce iskoristiti na surfanje bez obzira na mjesto i vrijeme.

Upravo zbog toga mnogi od nas zbog zastarjelog fokusa dizajna stranice na onu početnu, masovno gube posjetioce budući da im preostali sadržaj ostaje nevidljiv.

Sjetite se situacije kada vidite nekakvu zanimljivost na Facebooku - kliknete na link, pročitate tekst, ne vidite na kraju ništa zanimljivo što bi vas još zadržalo na toj stranici, vratite se na Facebook.

Old car with spoilers

Tragedija za vas kao vlasnika te web stranice.

Ona je još veća kada primijetite da nešto ne štima, uložite novac u redizajn weba i jedino što dobijete je malo ljepši dizajnerski predložak.

Kao da na ruševnu kuću stavite najskuplju fasadu.

Ili motor prvog Golfa u Mercedes.

I onda se čudite zašto nemate prometa, počnete govoriti kako je ta priča s internetom prenapuhana, odustanete od svega i nakon par godina vjerojatno se nađete na koljenima.

Kako doskočiti tom crnom scenariju?

Vrlo jednostavno:

Pretvorite svaku stranicu vašeg weba u početnu stranicu.

Zašto je to važno i kako to točno izvesti, objasnit ćemo u nastavku prezentirajući 5 stvari bez kojih danas na web stranici ili uopće nemate profit ili ne zarađujete onoliko koliko biste realno mogli.

1. Redizajnirani web - minimalistički, plosnat i responzivan

Polazna točka novog načina surfanja poduprijetog društvenim mrežama, guglanjem i drugim komunikacijskim sustavima je naravno drugačiji dizajn web stranice, funkcionalno prilagođen mobilnim uređajima. Imajte u vidu nekoliko stvari.

  • Malo boja, jaki kontrasti, oštri rubovi - ne želite da vam web bude poljsko cvijeće, no opet želite da bude života u njima. To znači da morate imati manju paletu boju s jakim kontrastima kako bi u skladu sa svojim brendom stvorili kvalitetno korisničko iskustvo. Čitljivost i preglednost prije svega, uz što jasnije prijelaze između različitih sekcija.
  • Ikone umjesto opisa - smanjite što više količinu tekstu. Slike govore 1000 riječi što znači da odabirom pravih ikona možete jednoznačno reći mnogo, a sama web stranica biti će zbog toga intuitivnija za korištenje. Ne zamarajte ljude s čitanjem ako to nije nužno;
  • Responzivni dizajn - danas kada surfamo putem gomile različitih uređaja, želite da vam web uvijek bude upotrebljiv i intuitivan, bez obzira koliko bio bila velika dijagonala ekrana. Pretvorite svoj web dizajn u responzivnu mašineriju koja će se prilagoditi svakom uređaju na kojem se može surfati, bez obzira na veličinu.

2. Uvijek vidljivi izbornici

Nemate pojma koju će vam web stranicu korisnik prvo posjetiti.

Jednom kada ga dođe kod vas, mora znati gdje se nalazi i treba mu jasno biti vidljiv izbornik putem kojeg će moći pristupiti drugim stranicama vašeg web mjesta.

Na primjer, ako imate portal s vijestima, nije loše s desne strane izlistati druge novosti koje ste objavili pojedini dan ili one koje se tematikom nadovezuju.

Želite korisnika što duže zadržati na svojem webu, bez obzira od kuda došao.

3. Jasno istaknuti pozivi na aktivnost

Koji je osnovni smisao vaše web stranice ili internet trgovine? Vjerujemo da znate odgovor na to pitanje, no utvrdit ćemo gradivo za svaki slučaj - želite da vam ona bude sredstvo privlačenja novih klijenata.

Kako se dolazi do njih?

Tako da vam se oni jave, kako drugačije.

Jedini način kako ćete to postići je stvaranjem povjerenja u vašu stručnost i potrebe za vašim proizvodima i uslugama.

U prijevodu, uvijek učinite vidljivim obrazac za newsletter pretplatu, omogućite dijeljenje svake vaše stranice putem društvenih mreža i istaknite mjesto gdje vas klijenti mogu kontaktirati za dodatne informacije.

4. Uvijek dobar početni dojam

Početni dojam je iznimno bitan.

Budući da je sada svaka vaša web stranica ujedno i početna stranica, morate voditi računa o tome da dobar dojam morate uvijek ostaviti, bez obzira s kojeg mjesta netko uleti na vašu online adresu.

Tretiraju svaku stranicu s jednakom količinom pažnje - ako je samo jedna traljavo napravljena, teško ćete popraviti loš početni dojam.

5. Praćenje performansi svake stranice

Teško je unaprijediti web ako ne znate što se vašim posjetiteljima sviđa, a što ne.

Od vitalnog je značaja redovito pratiti statistike svake web stranice te pokušati doći do zaključka koje stvari su vam od koristi, a koje tjeraju posjetitelje sa stranice.

Primijetit ćete nepravilnosti već pukim praćenje osnovnih statistika posjeta, da ne spominjemo sve ostale naprednije stvari koje su dio Google Analyticsa ili nekog drugog profesionalnog alta za praćenje.

Jednostavno želite znati što odgovara vašim klijentima i je li posjetom bilo koje od vaših stranica imaju jasnu ideju toga čime se vi bavite.

***

Podsjećamo, početna stranica više nije katalizator svih vaših posjeta, nego vam posjetitelji dolaze sa svih strana.

Internet je danas za razliku od Hrvatske prestao biti centraliziran - posjetitelj bez obzira gdje došao, uvijek mora biti jednako impresioniran.

Posla mora biti u svakom gradu, ne samo u Zagrebu.

Ponavljamo, pretvorite svaku stranicu vaše internet adrese u početnu stranicu.

Jedino tako ćete svoj web pretvoriti u nešto što može biti profitabilno za Vas.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics