8 stvari bez kojih u 2014. hrvatski web shop nema šanse protiv EU konkurencije

08. siječanj 2014.

Zakoračili smo punim plućima u novu godinu, po prvi puta kao punopravni žitelji Europske unije. Dok mnogi od vas polažu nade kako će 2014. biti uspješnija od prethodne, oni mudri znaju kako se ništa ne događa slučajno ili unaprijed određenom sudbinom. Posebice sada dok treba mnogo više razmišljati o daleko razvijenijoj EU konkurenciji kojima su vrata našeg tržišta širom otvorena.

Činjenica je kako ste vi sami kreatori vlastitog (ne)uspjeha i prvenstveno je na vama da nešto promijenite kako bi se sve ono što vam ne odgovara, pomaknulo konačno s mrtve točke.

Potrebno je dakle uzeti novo oružje u ruke te s novom taktikom krenuti u pobjeđivanje nagomilanih troškova.

Internet prodaja za koju smo prošle godine jasno utvrdili kako raste dvoznamenkastim postocima, ove godine samo će nastaviti taj trend.

Saznajte više o e-commerce trendovima >>> Internet trgovina raste 10 puta brže od klasične - imate li web shop za borbu s novom EU konkurencijom?

Za iskorištavanje njezinog punog potencijala, treba vam naoštren alat. S tupim nožem nećete nikada narezati kruh, ma koliko god on dobar bio. Provjerite stoga u nastavku 8 stvari koje mora imati svaki hrvatski web shop u 2014. godini.

Ako ne svaki, barem onaj koji želi ispuniti svoju svrhu - donošenje opipljive zarade i EU konkurentnost.

1. Responzivni dizajn

Živimo u eri pametnih mobilnih telefona i tableta. Njihov tržišni rast  je strahovito velik, a kako bi kupci uopće imali želju koristiti takve alate za internet shopping, morate svoj web shop prilagoditi uređajima koji su na tržištu prisutni s ekranima manje dimenzije. Zbog čega je to važno?

Već smo u našem ranijem blog osvrtu rekli kako nije ista stvar surfati putem klasičnog računala i smartphonea budući da strelica miša i prst ne pružaju identično iskustvo prilikom interakcije. Zbog toga svoj web shop morate prilagoditi smartphone i tablet uređajima tako da se oni svojim sučeljem automatski prilagođavaju ekranu, bez obzira koliko oni bili veliki.

Saznajte više o responzivnom dizajnu >>> 8 dizajnerskih trendova koji će vašem webu udahnuti novi život

Zbilja ne želite diskriminirati kupce koji ne dolaze na vašu web shop lokaciju s klasičnog računala. Svaki potencijalni kupac je zlata vrijedan te broj onih koji kod vas zbog neprilagođenog web shopa odustaju od kupovine biti će svaki mjesec sve veći.

2. Blog

Najveća medvjeđa usluga koju si možete priuštiti na internetu je biti generičan poput svih ostalih.

Osim ako ste nekakav poznati brend (što najvjerojatnije niste), ljudi će vaš web shop jedino moći pronaći putem Googlea. To znači da se morate istaknuti, a nema boljeg načina od redovito održavanog bloga na kojem ćete svojim kupcima moći dati savjete iz vaše sfere poslovanja (recimo korisnost solarne energije ako prodajete solarne ploče).

Blog može ujedno i služiti kao informacijski alat oko novina vezanih uz vaše poslovanje, kao i marketinški kanal gdje ćete detaljnije predstaviti svoje nove proizvode i usluge.

Saznajte više o pogodnostima bloga >>> Blog - neizostavni prodajni alat vašeg web shopa

Najveća medvjeđa usluga koju si možete priuštiti na internetu je biti generičan poput svih ostalih. Isto kao što Google voli web stranice koje zrače jedinstvenošću, tako i vi volite nositi odjeću koju na ulici nema nitko drugi.

Teško je privući pažnju na sebe ako se utopite u sivilu prosječnosti, zar ne?

3. Brzina

Web stranica nikada nije dovoljno brza, reći će vam svaki programer. Uvijek ima prostora za napredak pa divovi poput Amazona su svjesni kako im svaka milisekunda dužeg učitavanja odnosi zaradu.

Iako vi niste toliko veliki, to ne znači kako se to pravilo ne odnosi na vas.

U 2014. web stranica se u dobrom dijelu mora učitati u manje od jedne sekunde, bez obzira pristupilo se njoj putem klasičnog računala, smartphonea ili tableta. Sve sporije od toga Google će u svojim rezultatima pretrage penalizirati, a ako se prisjetite našeg ranijeg blog osvrta gdje smo vrlo jasno pokazali koliko su za vašu zaradu bitne dobre Google pozicije, ove godine jednostavno ne želite igrati ruski rulet.

Saznajte više o bitnim karakteristikama dobrog web shopa >>>  Ne propustite 6 smjernica dizajna stranice proizvoda koje donose veći promet

Kako bi imali brz web shop, treba vam prvenstveno dobra CMS platforma koja iza sebe ima iskusne programere. Bez toga, sve optimizacije su vam uglavnom uzalud.

Fasada na ruševnoj kući baš i nema smisla, je’l da?

4. Optimizirane slike

Vezano uz prethodnu stavku, nemoguće je imati dobro optimiziran web shop bez dobro optimiziranih slika. Ako želite učitavanje svoje virtualne trgovine ugurati ispod jedne sekunde, slike velikih rezolucija vam u tome sigurno neće pomoći, prvenstveno ne u slučaju mobilnih uređaja.

Saznajte više o optimizaciji slika >>>5 savjeta za optimizaciju slika zbog kojih će Google zavoljeti vašu web stranicu

Pobrinite se da smartphoneovi i tableti dobe kompresirane slike koje odgovaraju dimenzijama manjih ekrana u odnosu na klasična računala. Često je slučaj da su mobilni korisnici osuđeni na ne baš stabilne mobilne mreže što znači da “preteške slike” u tom slučaju mogu biti pogubne za vašu prodaju.

Ovdje opet veliku ulogu igra CMS koji se može sam pobrinuti oko procesuiranja i prikaza slika. Ponovno napominjemo, kao što nema smisla stavljati PVC prozore na ruševnu kuću, jednako tako optimizacija slika na loše kodiranoj platformi neće biti od velike koristi za ukupne performanse vašeg web shopa.

5. Kupovina bez nužne registracije

Ovo je zapravo bilo obvezno na svakom web shopu još prije nekoliko godina, no eto, trgovci i dalje ne shvaćaju kako kupci najčešće odustanu u trenutku kada treba na web shopu ostaviti svoje osobne podatke.

Razlozi za odustajanje su mnogobrojni - iako je obično riječ o prekompliciranoj registracijskoj formi, vrlo često to može biti nepovjerenje prema trgovcu, nedostatak osjećaja sigurnosti kada je riječ o ostavljanju osobnih podataka na nepoznatom mjestu ili polja za unos koja s dvosmislenim značenjem zbunjuju kupce.

Saznajte više o postupku registracije >>> 5 preporuka kako ćete na web shopu povećati broj registriranih kupaca

Najbolja borba protiv tih problema je neobvezujuća registracija za proces kupovine. Limitirajte tražene podatke samo na one neophodne. Razlog je jednostavan - što manji broj prepreka prema željenoj prodaji, veći broj kupaca.

6. Prijava putem društvenih mreža

Poštivajući uzrečicu jednostavnije je uvijek bolje, osim neobavezne registracije, pobrinite se da ona bude moguća uz svega dva klika. Jako važna stvar jer osim što ljudi ne vole ručno unositi gomilu podataka, na mobilnim platformama to je posebno iritantno budući da treba tipkati na onim virtualnim tipkovnicama s presitnim slovima.

Taj probleme ćete riješiti tako da omogućite na svojem web shopu login putem društvenih mreža. Facebook danas ima staro i mlado što znači da kroz tu mrežu možete povući sve osobne podatke koje trebate, a korisnik jedino što treba onda je iste samo potvrditi.

E-mail će i ove godine biti jedan od najvažnijih prodajnih kanala svakog online trgovca.

Riječ je o funkcionalnosti koju danas koristi svaki moderniji web što znači da je 2014. krajnje vrijeme da krenete s time.

7. Unaprijed isplaniran e-mail marketing

E-mail će i ove godine biti jedan od najvažnijih prodajnih kanala svakog online trgovca. Umjesto da o e-mail kampanji razmišljate nekoliko dana prije početka šoping sezone, već sada na početku godine isplanirajte što ćete i kada slati svojim potencijalnim kupcima. Jednom kada imate plan, mnogo je jednostavnije isti u hodu prilagođavati neplaniranim situacijama na tržištu, a i sam plan će se provoditi mnogo efikasnije budući da ćete imati vremena pratiti njegovu egzekuciju.

Saznajte više o newsletteru >>> Ne propustite 3 karakteristike newslettera koji prodaje vaše proizvode

Već danas odredite tko će dobiti vaše mailove, kako bi vaši kupci trebali reagirati te izaberite elemente s kojima ćete pratiti efikasnost vaše e-mail kampanje.

8. Unaprijed definirane promocije

Kao što morate već danas razmišljati o e-mail kampanji, jednako tako morate uzeti u obzir buduće promocije. Ad-words kampanje, plaćeni oglasi u medijima, nagradne igre ili pak oglašavanje putem tiskanih medija već sada moraju biti dio vašeg marketinškog plana.

Saznajte više o Ad Words oglašavanju >>> 10 ultimativnih savjeta kako ćete povećati prodaju putem PPC oglasa na Googleu

S unaprijed definiranim budžetom za oglašavanje, mnogo je lakše tijekom godine držati kontrolu nad proračunom, kao i na kraju provjeriti uspjeh zamišljene kampanje. Ona se, ovisno o ostvarenim rezultatima, može zatim prilagoditi i optimizirati za iduću poslovnu godinu.

Dobar bolid i još bolji vozač

Tako je to u poslu - da bi nešto napravili, morate imate dobar alat te trebate s njime znati pravilno rukovati. Jedno bez drugog ne funkcionira što je tema s kojom ćemo se ove godine intenzivno baviti. Ako zamislite web shop kao trkaći automobil, da bi došli prvi na cilj, taj automobil osim što mora perfektno raditi, treba iza sebe imati uhodan tim i dobrog vozača koji dobro znaju što rade.

Unatoč izvanzemaljcima poput Schumachera (ili Amazona), vi također možete pristojno živjeti od svojeg web shopa. Bitno je samo da je bolid siguran na cesti i da vozač zna što radi. Jedno bez drugog ne donosi pobjedu.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...