Poveži web shop sa skladištem i olakšaj si poslovni život!
Zašto ljudi kupuju online?
Jedan od razloga je što određeni proizvod ne mogu naći u nekoj trgovini od “opeke” u blizini.
Drugi od niza mogućih razloga je što je kupovina iz naslonjača brža i jednostavnija: kupac u bilo koje vrijeme dana ili noći iz svog naslonjača s nekoliko klikova kupi što želi.
Ljudi danas, pogotovo oni koji žive u velikim gradovima, nemaju puno vremena.
Kada kupac kupi nešto što ne postoji
Sada zamisli scenarij u kojem jedan takav kupac odluči nešto kupiti u web shopu, recimo da je to jakna za kišu. Jer baš mu sad to treba.
Svoju novu jaknu Davor (to ime volimo koristiti za naše imaginarne kupce) naručio je u utorak navečer.
Dva dana kasnije, u četvrtak, dobiva telefonski poziv od trgovca s webshopa jaknezakisu.hr: “Gospodine, zahvaljujemo se na vašoj kupnji, ali crnih jakni kakvu ste naručili u toj veličini više nema na lageru. Možemo vam ponuditi vašu veličinu, L, ali u crvenoj boji.”
Možeš zamisliti kakva je Davorova reakcija… sve je lijepo uredno odabrao, upisao svoje podatke, platio i čak dva dana (!) nakon kupnje javljaju mu kako uopće nemaju ono što mu je prodano.
Davor naravno ne želi crvenu jaknu, a niti će ikad više pomisliti da u web shopu jaknezakisu.hr kupi bilo što.
Niti će ga preporučiti bilo kome od svojih prijatelja, kolega, poznanika, podijeliti svoju kupnju na nekoj društvenoj mreži, ostaviti dobar komentar o web trgovini ispod proizvoda …
Kupac koji je naručio nešto što ne postoji više nikad se neće vratiti u web trgovinu
Što se zapravo dogodilo?
Vlasnik web trgovine jaknezakisu.hr nije unio promjenu koja se desila ranije tog dana, a to je da su jakne za kišu crne boje veličine L sve prodane u utorak u njegovoj “trgovini od cigle”.
Na ovom primjeru želimo ti samo reći da ako svoje offline trgovanje, kako ga volimo nazivati, seliš u online svijet, ono mora biti povezano. Naravno, ako želiš da bude uspješno.
Kako izbjeći ovakve situacije?
Povezivanje offline i online trgovine
Marker trenutno ima lansiranih, ali i u nekoj fazi izrade 70 e-commerce projekata (da, odlučili smo se malo pohvaliti).
I tijekom rada s toliko različitih klijenata povezivanje njihovih sustava u kojem prate poslovanje uvijek naglašavamo koliko je važno da ono bude sinkronizirano s online trgovinom na kojoj radimo.
Baš zbog mogućih situacija s opisanom jesenskom jaknom, ali i velikih ušteda vremena koje trgovac ima kada se web shop "puni". I u samom startu, ali i kasnije.
Dakle, svaki trgovac koji ima neku robu “drži je pod kontrolom” pomoću takozvanih ERP sustava (Enterprise Resource Planning).
Po definiciji, ERP je poslovni software koji tvrtki omogućuje da prikuplja, upravlja i interpretira podatke za razne poslovne aktivnosti uključujući:
- planiranje troška
- proizvodnju
- prodaju i marketing
- upravljanje inventarom/skladištem
- dostavu i plaćanje
U Hrvatskoj tvrtke koriste različite tipove ERP-ova (poslovno-informacijskih sustava) tj. različitih softwarea prilagođenih njihovom poslovanju.
Sustavi koje koriste trgovci najčešće obuhvaćaju:
- popis robe pod šiframa
- stanje zaliha te
- njihovu cijenu.
Takav sustav mora biti spojen s web trgovinom.
Kako spojiti kruške i jabuke?
Iako se web shop vodi putem računala, baš kao što se i kontrola robe vodi preko računala nije moguće samo napraviti copy-paste.
To tako ne ide.
Poslovni informacijski sustavi su kruške, a web shopovi jabuke.
Podaci u različitim programima su kao kruške i jabuke. Od njih se treba napraviti smoothie koji funkcionira
Kako bi se svi podaci mogli prebaciti u Markerovu web shop platformu potrebno je puno rada. Tu nastupaju programeri i jednog i drugog sustava koji nalaze zajednički jezik.
I od kruška i jabuka rade jedan odličan smoothie.
Plastična operacija podataka
Sljedeći korak nakon nalaženja zajedničkog jezika je još posla. Zašto?
U sustavima za trgovine od cigle podaci se koriste interno. To su najčešće naziv proizvoda (koji se često zove nešto poput JAKNAKISAFR34), cijena proizvoda i količina.
No, u tom obliku ne mogu na web shop. Fizički mogu, ali ne bi bilo poželjno.
Za kupca sve treba biti lijepo prezentirano.
JAKNAKISAFR34 nikoga neće privući na kupnju, ali “Softshelll rain jacket” u kategoriji proizvoda “Jakne za kišu” s opisom proizvoda i njegovom fotografijom sigurno će namamiti nekoga u potrazi za baš takvim proizvodom.
U onoj trgovini od cigle (sve više knaufa) na tome svemu ne moraš raditi, istina.
Ni jednom kupcu koji dođe ne morate objašnjavati koliko je jakna tanka, kakva ima svojstva ili od kakvog je materijala. Većina će to pogledati sama. Većina - jer ako si prodavač, znaš da uvijek naleti i koji kupac s brdom pitanja.
Zato ni u poslovno-informacijskom sustavu nema svih tih detalja ni fotografija proizvoda… nema ničega čega treba biti u web shopu.
Ne samo da je vizualna prezentacija proizvoda najbitnija u web trgovini i sve to treba lijepo napisati za kupca već je bitna i za tražilice.
Ali vratimo se mi na stanje u skladištu.
Velika ušteda vremena
Kada se web shop "diže" sve je prazno. Treba unijeti sve te proizvode "unutra". Spajanje s poslovno-informacijskim sustavom štedi to vrijeme. Ne samo prilikom otvaranja već i kasnije.
Još jedna ljepota spajanja web shopa s poslovno informacijskim sustavom je i u tome što i web shop automatski daje povratne informacije o prodanome u sustav.
Podaci o količini robe na lageru stalno se ažuriraju.
Bez povezivanja - loša odluka
I da podvučemo crtu: nemoj uopće razmišljati o poslovanju online ako ne misliš povezivati podatke o svojim zalihama.
To je loš potez koji će ti se sigurno obiti o glavu.
Baš kao u primjeru s Davorom koji je naručio jaknu koja više ne postoji.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...