Zatražite ponudu
putem online obrasca

W kao Web, drugi dio

02. siječanj 2012.

Standardi

Zbog iznimne složenosti, otvorenosti koda, ali i dinamične prirode u području razvoja web stranica, vrlo rano pojavila se potreba za standardizacijom i sistematizacijom. U tu svrhu osnovan je World Wide Web Consortium ili kraće W3C. Radi se o tijelu koje ne propisuje, nego preporuča smjernice s ciljem poboljšanja weba kao cjeline. Stručnjaci i entuzijasti diljem svijeta razmjenjuju iskustva vezana za razne aspekte web dizajna ili kodnih, tj. programskih jezika. Organiziraju se susreti i konferencije na kojima se web problematika dodatno pojašnjava. Čest je slučaj da se prilikom uvođenja novih specifikacija određena svojstva pokažu više ili manje uporabljivima. Nije neobično u kratkom vremenskom roku nova svojstva istih pronaći neprimjerenima, tj. smanjene uporabljivosti. Situacija je posebno zanimljiva uvođenjem trenutnih specifikacija HTML-a i CSS-a; HTML5 i CSS3. Naravno, razina podrške kod vodećih preglednika varira stoga je potrebno težiti svojevrsnim razvojnim kompromisima kako bi se omogućilo dosljedno korisničko iskustvo. Brojna testiranja često znaju rezultirati eliminacijom određenih svojstava iz pojedinih specifikacija. Nekad se radi i o vremenskom razdoblju od nepunih mjesec dana. Upravo u tome evidentan je dinamičan karakter weba.

Semantika i SEO

Sukladno tome, dolazi se na vječno pitanje koje glasi: "Treba li svaka web stranica izgledati identično u svim preglednicima"? Odgovor je negativan. Naime, svaki preglednik ima unaprijed predefiniran sustav učitavanja sadržaja na čije funkcioniranje nije moguće uvelike utjecati. Srećom, za tu namjenu postoje skripte koje smanjuju razlike među preglednicima. Ponekad i njihova uporaba postaje predmetom diskusija. Unatoč navedenom, standardizirani i semantički pristup uvijek pomaže. Semantika se bavi značenjem. S web aspekta, riječ je o razvojnoj praksi koja složenoj cjelini daje smislen izgled primjenom određenih principa.

Ogromne, naizgled besmislene količine koda nastoje se optimizirati za što jednostavniju izvedbu i održavanje uz moguće nadogradnje. Adekvatno uobličen, validan kod utječe na optimizaciju za tražilice. SEO (Search Engine Optimization) kao disciplina ima mističan prizvuk i konotacije. Pojedini web eksperti znaju posvetiti godine rada isključivo tome dinačnome području. Ukratko, primjena najnovijih Googleovih preporuka obično daje korektne rezultate u određenom vremenskom periodu.

CMS

Profesionalno izrađene i optimizirane stranice utječu na prisutnost krajnjeg korisnika na internetu, općenito. Za gotova, provjerena SEO rješenja, ponekad je preporučljivo upotrijebiti CMS. CMS (Content Management System) ili sustav upravljanja sadržajem omogućava korisniku intuitivno i jednostavno nadopunjavanje postojećih web stranica. Dijele se na komercijalne, besplatne (WordPress, Drupal, Joomla...), tj. otvorenoga koda i nekomercijalne, tj. zatvorenoga koda. Pojedini CMS-ovi pokazali su se izuzetno pogodnima za pojedine djelatnosti pojedinaca ili tvrtki. Osim toga, svaki ozbiljniji CMS opremljen je osnovnim postavkama optimizacije za vodeće tražilice (Google, Bing, Yahooo). Marker koristi vlastiti, visokokvalitetni CMS trenutne verzije 3.1. Statične web stranice bivaju integrirane s Marker CMS-om, sukladno potrebama klijenata.

Trendovi

Kao i u mnogim segmentima stvarnosti tako i u području web dizajna, odnosno razvoja web stranica istaknutu ulogu igraju trendovi. Trendovi se vezuju uz pojedina vizualna rješenja i stilove. Terminom stil označava se dobar način izvođenja neke radnje. U web dizajnu, pojam stila suštinski je povezan s odnosom forme i sadržaja. Forma bez sadržaja je nepotpuna, sadržaj bez forme odbojan. Dobar stil, vizualni i programski, rezultat je profesionalnoga pristupa web problematici. Tako primjerice postoji korporativan stil, blogerski stil...Sadržaj definira vrstu stila. Uz loš stil, vezuje se vizualni neukus, nepravilno strukturiran kod i kao krajnji rezultat nefunkcionalnost. Čest je slučaj da needuciranost klijenata utječe na formuliranje dizajnerskih zahtjeva koji su nestandardirani, neprimjereni i često neizvedivi. Ono što je potencijalno vizualno atraktivno, ne mora biti posve adekvatno i pogodno za tražilice.

Zaključak

Glavna premisa današnje globalne web produkcije ostvarivanje je funkcionalnosti web stranica u narednih petnaestak godina. Današnja verzija weba označava se terminom web 2.0. Odlikuje je vizualna jednostavnost, preglednost i uporabljivost. Web preglednici postaju sve bolje opremljeni podrškom za nova svojstva postojećih specifikacija kodnih i programskih jezika. Zanimljiva su buduća predviđanja. Često se odlazi vrlo daleko pretpostavljajući da će web preglednici potpuno zamijeniti desktop aplikacije...Kako god bilo, nitko ne može s potpunom sigurnošću predvidjeti tijek razvoja. Preostaje nam vidjeti što će biti i uključiti se jer snaga weba je sveljudska i sveobuhvatna.

Izrada web stranica

Naša jezgra poslovanja i područje u kojem imamo najviše iskustva je upravo izrada web stranica po mjeri, za bilo koju djelatnost ili područje, neovisno čime se Vaša tvrtka bavi.

Izrada web trgovine

Internet trgovina je prodajno mjesto otvoreno 24 sata dnevno, svaki dan u godini. Otvaranje internet trgovine zahtjeva neusporedivo nižu investiciju s nemjerljivo većim potencijalom od fizičke trgovine.

Programiranje po mjeri

Potrebna Vam je aplikacija prilagođena Vašem poslovanju? Projektiramo i izrađujemo sve, od jednostavnih do kompleksnih sustava koji u potpunosti odgovaraju Vašim potrebama.

Blog

Svima treba jedan dobar vodič za kupovinu darova

Što pokloniti za Božić? Izradite vodič za kupovinu poklona i privucite kupce u web shop!

Kupci su strašno zauzeti preko blagdana. Nemaju vremena za disanje, a kamoli za razmišljanje što će najmilijima pokloniti za Božić. Olakšajte im život i izradite vodič za kupnju darova. Za mame, tate, djedove, bake, bradonje, programerske freakove, masterchefove... A kako izraditi vodič koji neće izgledati kao suhoparni popis proizvoda, saznat ćete upravo sada :) 

opširnije

Kontaktirajte nas

MARKER d.o.o.
Braće Radića 52d - Jalkovec
42000 Varaždin

Potražite nas na karti

Tel: 042 / 421 700
Fax: 042 / 421 704

Newsletter