5 koraka za pisanje bloga koji pretvara web shop u najprometniju gradsku ulicu
Živimo u informacijskom dobu.
Pojmovi poput guglanja, šeranja i lajkanja postali su dio svakodnevnog rječnika, vezani prvenstveno uz internet pretraživanje i dijeljenje korisnog sadržaja.
Jednostavno je postalo IN na internetu tražiti rješenja naših svakodnevnih problema.
I dalje se dakako mnogo toga prenosi usmenom predajom (kada nešto ne znate, imate naviku prvo pitati roditelje, brata, sestru, prijatelja, kolegu ili susjeda), no sve više ljudi među vama informaciju odmah traži online.
Sjest ćete za računalo ili izvaditi iz džepa smartphone, upaliti Google i upisivanjem ključnih riječi vidjeti što ljudi govore o temi koja vas zanima.
Ili ćete putem Facebooka slučajno uočiti korisno štivo kojeg je vaš prijatelj odlučio podijeliti.
Ovo nije nešto novo budući da to radite vjerojatno svaki dan, no… što ako ste poduzetnik?
Koji je tu benefit za vas?
Kada vodite nekakav posao, obično to radite s ciljem da sa svojim proizvodom ili uslugom rješavate ljudima specifične probleme.
Imate znanje, proizvod ili uslugu i u mogućnosti ste pomoći.
Čekaj, čekaj… nešto vam je upravo kliknulo u glavi.
Uočili ste poveznicu.
Shvatili ste kako je ovo jedinstvena prilika da nekako privučete pažnju na sebe jer ipak i vi znate rješavati probleme.
Imate obilno znanje o specifičnim područjima koje mnogi nemaju.
Dolazi vam ideja u glavu kako bi baš vi mogli postati izvor korisnih informacija.
Ne u vidu napornih reklama koje danas većinom svi (pa i Vi) na internetu blokiraju s programima poput AdBlocka i koje su vas s upitnim učincima koštale do sada kao sv. Petra kajgana.
Želite zapravo određenim preporukama temeljenim na vlastitom iskustvu privući ljude prema svojoj web stranici (ili web shopu) kako bi uz nekolicinu savjeta svoj proizvod ili uslugu ponudili kao dugoročno rješenje.
Imate namjeru da upravo vaša web stranica postane onaj link koji je vaš prijatelj podijelio putem Facebooka.
To je nešto što stručnjaci nazivaju inbound marketingom - vjerojatno ste do sada čuli za taj pojam. Ako ne, možete na Wikipediji pročitati o čemu se točno radi.
Jedan od osnovnih alata takvog oblika marketinga je upravo blog. Zašto, pisali smo već ranije kada smo rekli kako je on osnovni prodajni alat web shopa. Savršena simbioza s web shopom koja privlači nove kupce.
Putem njega možete na svoj web dovesti veći broj posjetitelja i povećati stopu konverzije.
Lijepo zvuči, no kako uopće krenuti s blogom?
Niste nikada pisali ništa konkretno, niti imate ideju gdje bi počeli.
I ne znate kako morate pisati da bi to bilo kvalitetno i donosilo rezultate.
Stvara vam se odmah ona nelagoda u glavi.
Teren vam je nepoznat te kako bi rekli hobiti iz Lord of the Rings trilogije, onaj tko se kloni nevolje, taj je i ne nađe.
Svi mi volimo tu filozofiju.
Čini vam se kako je to ionako prevelik vremenski izdatak pored bezbroj stvari koje morate napraviti svaki dan kako bi vaš posao funkcionirao.
Ne želite van iz svoje zone komfora.
No prije nego li odustanete, dopustite vam da vam dokažemo zašto je blog itekako vrijedan vašeg vremena i truda.
Kako krenuti s pisanjem bloga?
Zamislite te da ste Pero, imate web shop i putem njega prodajete čajeve.
Ne one što se mogu kupiti u svakom trgovačkom centru, nego baš biljke ubrane u prirodi koje su bile sušene nekoliko tjedana i čijom uporabom čovjek može biti zdraviji bez uplitanja farmaceutske industrije.
Imali ste tu sreću da ste od bake naučili sve o čajevima i shvatili ste jednog dana kako bi osim sebi, mogli pomoći i drugima.
Te bi još bili u mogućnosti zaraditi za život radeći posao koji volite.
Pokrenuli ste prije nekoliko godina u kvartu prodavaonicu čajeva i posao je išao dobro do krize.
Kada se 2009. godine smanjio kućni budžet vaših kupaca, promet vam je dosta pao pa ste problem odlučili riješiti povećanjem tržišta na kojem djelujete.
Više kupaca, više novca.
Matematika 2+2=4.
Budući da se otvaranje nove prodavaonice činilo nepotrebno velikim troškom, investirali ste u web shop.
Promet vam je na vaše pozitivno iznenađenje u svega par mjeseci skočio drastično, no još uvijek imate dojam, onog iritantnog crva u glavi, da previše ljudi ne zna za vas.
Klasične reklame su vam skupe i evo vas ovdje - pokušavate shvatiti kako vam blog može točno pomoći da imate više posjetitelja i kupaca.
Do sada ste naučili neke stvari, no imate problem - niste nikada ništa pisali i nemate pojma kako biste krenuli.
Realno, imate dvije opcije:
- Krenuti sami i s vremenom napredovati u odličnog blogera
- Angažirati profesionalca koji će pisati umjesto vas
Recimo da ste se odlučili za prvu opciju.
Nakon kratkog mozganja, zaključili ste kako vam treba nekakva lista problema o kojima biste pisali.
Onih zbog kojih se kupuju čajevi.
Počinjete s istraživanjem.
1. korak - traženje tema o kojima ćete pisati
Prodajete čajeve.
Njihova svrha je da svojim ljekovitim sastojcima ljudima rješavaju određene zdravstvene tegobe.
Zbog toga se i prvenstveno kupuju.
Nakon par sati guglanja napravili ste listu tegoba:
1) glavobolja
2) migrena
3) osip
4) upaljen mokraćni mjehur
5) temperatura
.
.
.
Sve ono s čime me svako od nas susretne barem jednom godišnje. Nažalost.
Radite malo istraživanje o svakoj temi da se naoružate činjenicama.
Bez činjenica nema dobrog informativnog štiva.
Super, sada imate i to te ste spremni za idući korak.
2. korak - ključne riječi
Nakon što znate o čemu ćete pisati, radite za svaku temu listu ključnih riječi s kojima bi ljudi mogli tražiti informacije o tome kako se riješiti pojedine tegobe.
To je ono što se upisuje u Google ili neki drugi pretraživač.
Te riječi moraju biti dio vašeg budućeg blog posta budući da će ih Google skenirati kada će analizirati tekst s kojim ste obradili određenu temu.
Kako ublažiti glavobolju, prirodni lijek za glavobolju, čaj za glavobolju, što uzrokuje glavobolju… kada napravite ovakvu listu, izaberete 5-6 ključnih riječi koje onda postanu dio vašeg teksta.
Razmišljajte na način kako bi vaš kupac tražio (guglao) informacije.
I težite uvijek prema speficičnim tzv. “long-tail” ključnim riječima koje će sigurno imati manju vidljivost, al’ ćete njima privući ljude koji vam zapravo trebaju.
Glavobolja je recimo općenit pojam za koji se dosta teško dobro rangirati, no nešto u stilu “prirodni lijek za glavobolju” je mnogo specifičnija stvar koja će vam dovesti ljude koje baš trebate.
3. korak - pisanje teksta
I došao je taj velebni trenutak - morate napisati nešto.
Svoj prvi blog post.
Iako je cijeli proces sam po sebi prilično opširna tema koju bi mogli opisati kroz velik broj ovakvih postova (no no, nemojte se odmah preplašiti), prvi savjet kojeg vam možemo sada dati bio bi zapravo vrlo jednostavan - pišite onako kako bi razgovarali sa susjedom.
Da, upravo tako.
Odnosno u slučaju da ne prodajete čajeve poput našeg Pere, na način kako komunicira vaš idealni kupac.
Zaboravite na školske zadaćnice iz gimnazije i riječi koje ljudi bez 3 fakulteta ne razumiju.
Pitajte se svaki trenutak jel’ to što pišete zbilja korisno za onoga kome je namijenjeno.
I razumljivo.
Cijela ideja je da vas ljudi razumiju i da budete korisni. Ovo potonje očito je nemoguće bez onog prethodnog.
Kada napišite sve što ste mislili o određenoj tegobi, ostavite tekst da “prespava” jedan dan.
Idući dan garantirano ćete ga gledati drugačijim parem očiju i bit ćete u mogućnosti prepoznati određene stvari koje je možda bolje ukloniti ili prepraviti.
Nakon što prepravite sve što ste mislili, slijedi uređivanje i SEO optimizacija.
4. SEO optimizacija (za bolje Google rangiranje) i uređivanje teksta
Ovdje nećemo previše duljiti.
Pisali smo već zašto je SEO optimizacija važna.
Dali smo vam hrpu savjeta kako je točno napraviti.
Poput svega drugog na webu, člakak na blogu koji ste objavili mora biti jednostavan za skeniranje Googleovom algoritmu i razumljiv čovjeku.
Primjerice, gurati u naslov hrpu ključnih riječi misleći kako ćete zbog toga biti vidljiviji je totalno kontra produktivna taktika.
Ako je tekst kvalitetan i koristan, bit će vidljiv s vremenom, nakon što ga pročita dovoljan broj ljudi i nakon što primi određen broj interakcija (dijeljenja, lajkanja, komentara, preporuka).
Jednako tako, pripazite kod uređivanja.
Nemojte baciti tekst na jednu hrpu, odnosno pisati ga na način kako je on uređen u novinama.
Prvenstveno iz razloga jer ljudi na internetu ne čitaju, nego skeniraju.
U obliku slova Z.
Način čitanja web stranice - izvor slike
Stavite ovu grafiku na bilo koju web stranicu i primijetit ćete kako točno pratite pravac tog slova kada čitate sadržaj stranice.
U tom kontekstu treba onda pripaziti i na dizajn web stranice, no to je već neka druga vrlo detaljna tema.
Ono što je bitno naglasiti kod uređivanja sadržaja je korištenje što više bijelog prostora (dajte tekstu da diše - poput nas ovdje), prijelom teksta s velikim brojem SMISLENIH podnaslova, nabrajanja u formi liste, gomila slika, citati, video sadržaji itd.
Stvorite u tekstu što više mjesta za koje se ljudi mogu "zakačiti", odnosno koja su lako uočljiva u procesu skeniranja.
5. Objava na društvenim mrežama
Nakon što ste napisali blog osvrti i prikladno uredili, objavite ga na društvenim mrežama.
Ako je koristan, ljudi će dijeliti sadržaj.
Redovito održavan blog donosi web stranici 55% više posjeta
Ako je vrlo koristan tekst, postoji velika vjerojatnost kako će postati viralan - da u kratkom roku doživi veliku popularnost.
Tekst što ima više čitanja, dijeljenja te citiranja od strane popularnih portala, Google će smatrati da je relevantniji te će ga bolje rangirati u rezultatima pretrage.
Ako objavljujete na Facebooku, svakako razmislite o plaćenim objavama kako bi se što većem broju fanova pojavili u news feedu.
Ili pročitajte naše savjete oko teme kako izvući maksimum iz organic besplatnog dosega.
Koja je meni korist od svega toga?
Pa odgovor je logičan - doveli ste daleko veći broj posjetitelja koje bez teksta “Kako u par sati izliječiti glavobolju bez tableta” sigurno ne biste mogli.
Ima Hubspot jedan zgodan podatak koji kaže da redovito održavan blog donosi web stranici 55% više posjeta, 97% više poveznica s drugih portala (u prijevodu, vaša web stranica ima veći autoritet i bolje se rangira na Googleu) te 434% više indeksiranih stranica od strane Googlea (također vrlo pozitivno utječe na Google poziciju).
Mnogo je to, zar ne?
Velika je vjerojatnost kako će mnogi od tih posjetitelja i kupiti čaj koji prodajete, a koji liječi glavobolju.
Da taj proces konverzije posjetitelja u kupca bude efikasniji, mi smo recimo u našoj web shop administraciji složili zgodno povezivanje bloga i samog web shop kataloga.
Doslovce možete u administraciji povezati svaki pojedini osvrt na blogu sa specifičnim proizvodima što znači da kada će netko čitati vaš tekst o glavobolji, imat će odmah ispod teksta navedene artikle koji liječe tu groznu stvar.
Evo kako stvar izgleda na Adventu koji se bavi prodajom zdrave hrane:
Također, kada kupci pregledavaju katalog proizvoda, moći će vidjeti relevantne blog postove pa mogu istog treba dobiti detaljnije informacije o tome za što je konkretno koristan određeni proizvod.
To je nekakva viša razina informiranja koja bez sumnje vrlo pozitivno utječe na konverzijski proces.
Bitno za upamtiti
Rezime svega ovoga što smo naveli ovdje bio bi sljedeći:
- Ljudi danas odgovore na pitanja u dobrom dijelu traže putem interneta;
- Blog imate da pišete korisne savjete, vezane uz vašu sferu poslovanja;
- Prije nego li krenete morate znate o čemu ćete pisati (potražite odgovarajuće teme);
- Treba vam lista ključnih riječi za Google;
- Način pisanja mora biti prilagođen idealnom kupcu;
- Pustite da tekst odleži jedan dan prije bilo kakvog uređivanja;
- Mislite na SEO optimizaciju, al’ nikako ne na uštrb čitljivosti i razumljivosti;
- Objavljujte na društvenim mrežama - tekst ako je koristan, bit će dijeljen;
- Iskoristite mogućnosti povezivanja web shop kataloga i bloga.
Ako vas sve ovo nije uvjerilo kako se ne isplati imati blog, pričekajte onda da drugi iskoriste priliku prije vas pa se kasnije mučite s probijanjem na Googleu.
I potrošite kompletan marketinški budžet na Ad Words oglašavanje.
Što prije krenete s aktivnim blog pisanjem, bolje.
Danas velika većina poduzetnika u Hrvatskoj to ne radi što je idealna prilika da ulovite prednost u toj maratonskoj utrci.
Dugoročno se vraški isplati.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...