O vizualnom sadržaju uvelike ovisi uspješnost marketinga vašeg web shopa
Otvorili ste web shop. Napunili ste ga proizvodima i čekate da konačno krene prodaja i počnete zarađivati.
Napravili ste i poslovni plan. Ne želite ništa prepustiti slučaju.
Istražili ste problematiku, poslušali ste neke pametne savjete i napravili kvalitetnu SEO optimizaciju stranice i proizvoda te URL adresa.
Ipak, sve nabrojano možda vam neće puno vrijediti ako nećete imati dobar digitalni marketing, jer ako nitko ne vidi, ne čuje i ne primijeti vaš proizvod, njega kao da i nema. A time i vašeg web shopa.
Najprije se morate odlučiti kakav marketing želite. Koliko ćete uspjeha imati u privlačenju novih klijenata ili kupaca ovisi o tipu i vrsti promocije web shopa.
Online marketing razlikuje se od klasičnog, reći ćemo konvencionalnog, oblika oglašavanja.
Njegova prednost je daleko niža cijena, no to je najčešće manje važno.
Koliko ćete uspjeha imati u privlačenju novih klijenata ili kupaca ovisi o tipu i vrsti promocije web shopa
Uz Google Analytics saznajte što kupci žele
Glavna razlika online i klasičnog marketinga je mogućnost preciznog ciljanja željenih skupina za koje želite da prime informaciju o vama i vašim proizvodima kako bi ušli u vašu virtualnu trgovinu.
Osim toga, za razliku od klasičnog oglašavanja, putem Google Analyticsa i oceana usluga i mogućnosti koje ono nudi, u svakom trenutku možete pratiti sve relevantne podatke i bilježiti statistike o posjetiteljima svoje internet stranice, kao i kupcima pojedinog proizvoda ili usluge.
Budite korak ispred
Znat ćete tko su vaši posjetitelji, koliko godina imaju, odakle su došli na vaš sajt, kamo su s njega otišli, itd.
Kada znate odakle su došli i što ondje rade, lakše ćete moći predvidjeti i njihov idući korak, a sve ćete učiniti da on bude upravo tamo gdje vi želite - u vašem web shopu.
Tako ćete lakše stvoriti sustav vjernosti (loyalty) i navesti kupce da vam se iznova vrate.
Blog - pokretač content marketinga
Osim već spomenute optimizacija sadržaja za web tražilice (SEO), koja obuhvaća, između ostaloga, istraživanje ključnih riječi i analizu konkurencije, u sklopu vaše internetske kampanje nipošto ne biste trebali zaboraviti na promociju na Facebooku i ostalim većim društvenim mrežama, e-mail marketing, zatim pisanje blogova, kao pokretača content marketinga, izradu i slanje newslettera, itd.
Osim toga, bez tzv. boostanja (promocije) objava na Facebooku zaboravite na uspješnu kampanju na najvećoj društvenoj mreži današnjice.
Blog i web shop idu savršeno jedno uz drugo.
Kada znate odakle su posjetitelji došli i što ondje rade, lakše ćete moći predvidjeti i njihov idući korak
Vizualna podrška vašem web shopu
E sad, čak i kada je vaša marketinška kampanja dobro organizirana, trebali biste znati kakav sadržaj želite imati.
Blogovi i drugi tekstovi izvrstan su način za put do novih kupaca. Informativan i kvalitetan sadržaj koji na reprezentativan način obrađuje neku temu može biti samo plus u vašem web dućanu.
No, i super poklon može biti zamotan u loš omot. Posljedica toga je - loš poklon koji će na rođendanskoj zabavi uvijek biti otvoren zadnji.
Tako je i s online oglašavanjem!
Da bi vaš blog bio čitan, mora osim kvalitetnog tekstualnog sadržaja, biti praćen i jednako tako kvalitetnom i privlačnom vizualnom podrškom.
Newsletter je idealan kanal pomoću kojeg možete doći do velikog broja potencijalnih kupaca
YouTube: Svake minute novih 60 sati
Evo nekoliko zanimljivih činjenica o tome kako percipiramo svijet oko sebe, pogotovo onaj njegov digitalni fragment.
- 90% informacija koje se prenose do našeg mozga su vizualnog tipa
- vizualne informacije obrađujemo čak 60.000 puta brže nego tekstualne
- 40% ljudi će reagirati bolje na vizualne informacije nego na običan tekst
- više od 45% ljudi smatra kako je dizajn web stranice kriterij broj 1 za razlikovanje vjerodostojnosti lošeg od dobrog web shopa
- web shopovima koji koriste infografike promet raste u prosjeku 12% godišnje više od onih koji to ne čine!
- objave na društvenim mrežama s videozapisima ostvaruju 3 puta više klikova od običnog teksta (posta)
- na Facebooku, fotografije prolaze puno bolje kada su u pitanju lajkovi i komentari kada ih se uspoređuje s tekstom, videom ili linkom
- 85% Amerikanaca gleda video sadržaje na Internetu
- više od 60 sati videa učita se svake minute na kanal YouTube
- 700 YouTube videa podijeljeno je na Twitteru svake minute
- publika na Internetu potroši dvostruko više vremena na stranicama koje imaju video sadržaj nego što to čine na onim stranicama koje imaju samo tekstualni sadržaj
- 75% korisnika pametnih telefona gleda video sadržaje putem telefona, od kojih 26% pogleda video barem jednom dnevno
- 85% je veća vjerojatnost da će posjetitelj web stranice kupiti određeni proizvod nakon gledanja video priloga o tom proizvodu
6 najvažnijih vrsta vizualnog sadržaja u online marketingu
Ako ste već izradili web shop i imate okvirnu sliku kako bi željeli da vaša marketinška kampanja izgleda, potrebno je ipak da detaljno razradite plan kako biste dobili jasan odgovor na pitanje što će stimulirati online rast i prodaju.
Tekstualni dio uvijek će biti sastavni dio marketinga, u stručnim člancima i blogovima čak i dalje najvažniji, ali to ne znači da vizualnom identitetu u vašem web shopu ne biste trebali podariti pažnju kakvu zavrjeđuje.
Štoviše, u vašoj online trgovini, vizualni sadržaj mora igrati ključnu ulogu.
Kada uzmete u obzir da su 65% ljudi vizualci, a čak 90% informacija koje dolazi u naš mozak su vizualnog tipa, shvaćamo kako vizualni sadržaj ima veliku moć.
Uz korištenje ovih 6 vrsta digitalnog vizualnog sadržaja, svoju ćete kampanju dići na višu razinu.
1. Slike
Kada vaš kvalitetan tekstualni sadržaj na webu razdvojite slikama, ljudi će biti skloniji završiti s čitanjem onoga što ste napisali.
Veliku ulogu pritom ima kvaliteta slika i njihova relevantnost s obzirom na sadržaj.
Jedno istraživanje kaže kako su blogovi s optimalnim slikama dobili 94% više pregleda od onih bez slika. Zamislite koliko bi to moglo utjecati na bolju prodaju.
Ulažite u originalne fotografije
Vaša je odluka kakve će slike biti. Poželjno je da koristite originalne slike, da ne “kradete” pretjerano s Googlea, već da objavljujete one koje ste sami snimili.
Postoje besplatni internetski servisi (Pixabay, Freepik, Flickr) s kojih se mogu skinuti dobre fotografije, no ulaganje u atraktivne slike visoke kvalitete, često i vrlo skupe, vaš web shop će uzdići i vidno razlikovati od mnoštva “jednakih”.
Koliko god bile lijepe i kvaltetne, poželjno je da ne "kradete" pretjerano slike s Googlea, već da koristite vaše autorske originalne
Ono što mnogi web shopovi koriste za promociju su i animacije i mogućnost ostavljanja komentara proizvoda.
Na kupca sasvim drugačije djeluje proizvod kojeg na ekranu može vidjeti iz više pozicija i kuteva, a pogotovo kada može pogledati proizvod okrećući ga za 360°.
Interakcija s kupcima otvara mnoge mogućnosti
Virtualne šetnje idealne su za privlačenje novih kupaca i stvaranje prisnijeg odnosa s njima.
Tako poboljšavate interakciju s posjetiteljima vaše trgovine, što je prvi korak ka lojalnosti, što povećava ne samo šansu za prodajom proizvoda, već se otvaraju i druge mogućnosti kao što su up-selling i cross-selling metode.
Čak i kada je marketinška kampanja vašeg web shopa dobro organizirana, trebali biste znati kakav sadržaj želite imati
2. Video sadržaji
Video sadržaji su nevjerojatno korisni za predstavljanje nekog općenitog problema i zatim prikazivanja detaljnog rješenja koja se nude.
Ako se u tu priču kao rješenje doda neki proizvod iz vašeg web shopa, tada ste na konju.
Jedna je studija pokazala da video sadržaj na landing pageu povećava šansu konverzije za golemih 86%.
Postoje brojne vrste videa koji mogu poboljšati vaše poslovanje; animirani, demonstracije, izjave kupaca,...
Fokusirajte se na kvalitetu
Bez obzira na vaš izbor, važno je da video sadržaji prate cjelokupni stil stranice i da se uklapaju u vaš brand.
Studije pokazuju da postovi s video sadržajima imaju gotovo 300% više ulaznih linkova od onih bez videa. To svakako povećava šansu za većom prodajom u vašem Web shopu.
Zbog toga imajte na umu da, ako se odlučite za ovaj marketinški kanal, videozapis na vašoj stranici bude najvišeg mogućeg kalibra, jer on je ulaznica u vaš uspješan digitalni svijet.
3. Infografike
Infografike su odličan alat za ukomponiranje složenih podataka i statistika u uvjerljiv, lako razumljiv, vizualni prikaz.
Popraćena promotivnim radnjama, koje uključuju SEO optimizaciju stranice i promociju na društvenim mrežama, ovi slikovni prikazi mogu postati sastavni, i to vrlo uspješan, dio vaše marketinške strategije.
Kako biste maksimalno iskoristili sve kapacitete infografike, koncentrirajte se, uz sadržaj, na izgled i dizajn.
Kao dizajner morali biste kombinirati prave boje, oblika i fontove u svakom trenutku.
Podaci koje se odlučite koristiti u infografici moraju biti točni i relevantni, jer kada kupac shvati da neki od podataka ne odgovara stvarnom opisu vašeg proizvoda, zasigurno se više neće htjeti vratiti u vaš web shop. A to dakako ne želite.
Kako biste maksimalno iskoristili sve kapacitete infografike, koncentrirajte se, uz sadržaj, na izgled i dizajn
Ponekad čak i većina naizgled dosadnih statističkih podataka mogu daleko živopisnije izgledati u kvalitetnoj infografici.
Pobrinite se da svi vizualni elementi nose priču.
* Savjet! Kada dijelite grafički prikaz putem društvenih medija, to je najbolje učiniti putem thumbnaila (sličice) ili hiperlinka na samu stranicu. To će vam omogućiti da zaobiđete eventualna ograničenja veličine datoteka na društvenim mrežama, što će vam u konačnici donijeti i više prometa na vaš web shop.
4. Meme
Meme su popularni oblik slikovnog internetskog humora.
Pojam 'meme' prvi je skovao Richard Dawkins 1976. želeći stvoriti informaciju koja će se različito percipirati od osobe do osobe.
Memi su danas poznatije kao slike popraćene nekim šaljivim, sarkastičnim, ironičnim ili pak ciničnim opisima.
Mnogi ljudi smatraju ih i dalje samo kao oblik zabave i razbibrige, a nisu svjesni da meme igraju veliku ulogu u marketingu sadržaja na Internetu.
I vicevi su reklama
Stvaranje vlastite meme je odličan način dočaravanja pozitivne emocije i izdvajanja od konkurencije.
Prvo, naravno, morate odrediti jesu li meme prikladne za vašu web trgovinu ili ne, hoćete li zahvaljujući njima ostvariti interakciju s publikom te u konačnici hoće li posjetitelji zbog njih doći bliže vašim proizvodima.
Ako primjerice vaš brand koketira s mlađom populacijom, tada ste na dobrom putu.
Još jedna jedinstvena korist od mema je da oni omogućuju stvaranje viceva, pa i na račun vas i vašeg proizvoda. I anti-reklama je reklama, kažu mnogi. Ionako se ne smiju vama, nego s vama .
5. Prezentacije
Odavno su prošla vremena kada su prezentacije bile ograničene samo na urede i poslovne prostore.
Poslovne zgrade i konferencijske sale premjestile su se na Internet. Putem web aplikacija kao što je SlideShare možete dijeliti svoju prezentaciju s cijelim svijetom, što dramatično proširuje doseg vašeg poslovanja.
Velike i ozbiljne prezentacije omogućuju informiranje i komunikaciju s publikom, bez obzira na to koji se uređaj koristi.
Kod SlideShare prezentacija uvijek se držite reprezentativnih izvora kako bi vaš web shop bio što vjerodostojniji
Prezentacije imaju sličnu funkciju kao i infografike, s velikim naglaskom na atraktivnom dizajnu i bojama koji privlače čitatelja na sam tekst.
Edukacija + zabava
Tako, ako je tema suviše duga da bude napravljena kao infografika, lijepa prezentacija može biti iznimno učinkovita u održavanju ljudi zainteresiranim za neki sadržaj.
Prezentacija je odličan spoj zabave, jer je napravljena da zaintrigira čitatelja, a istovremeno je edukativna jer daje neki određen savjet.
Kao i kod infografike, uvijek se držite reprezentativnih izvora kako bi vaš web shop bio što vjerodostojniji. To će posjetitelji cijeniti, a to će vam se, sasvim sigurno, na kraju vratiti većom konverzijom.
6. Screenshotovi
Screenshot je odličan način da vašoj publici date bliži uvid u vaš proizvod ili uslugu.
Možete im detaljnije pokazati usluge i funkcije koje nudite iz izravne perspektive, a možete čak i kombinirati screenshot s nekim marketinškim primjerom ili izjavom kako bi poboljšali svoju vjerodostojnost.
Primjerice, screenshotovi su vrlo učinkoviti u slučajevima ako reklamirate neki proizvod koji ima mogućnost neke specifične funkcije. Tada screenshotom možete izbliza kupcima pokazati upravo tu funkciju.
Stvaranje povjerenja s kupcima
Zbog svoje vjerodostojnosti naspram napisanog teksta (zanemarimo li vjerojatnost za krivotvorenje slika), screenshotovi su odlična metoda za stvaranje povjerenja s kupcima.
A kada jednom osvojite publiku, htjet će vam se vratiti.
Također je moguće koristiti screenshotove ako želite privući pažnju na određeni dio slike, kao što je koji gumb treba pritisnuti ili neko drugo detaljnije objašnjenje.
Osim toga, možda bi bilo dobro da uključite screenshot u svoje infografike ili SlideShare prezentacije.
Screenshot je odličan način da vašoj publici date bliži uvid u vaš proizvod ili uslugu
Izvucite maksimum iz vizualnog sadržaja
Ako možete proizvesti vizualni sadržaj visoke kvalitete u vašem web shopu, koji će uistinu ljudi dobro prihvatiti, ugled vaše web trgovine i proizvoda koji se u njemu nalaze mogu samo rasti.
Međutim, ako je vaš sadržaj je blag ili loše osmišljen, od vizualnog sadržaja moglo bi biti više štete nego koristi.
Stoga, uvijek uzmite u obzir potrebe svoje publike, mogućnosti koje imate te proizvod koji valja predstaviti.
Nađite sredinu, a ako trebate bilo kakvu pomoć oko vašeg budućeg ili postojećeg web shopa, znate gdje i kako nas možete naći.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...