Važnost brzine učitavanja web stranica za m-commerce

13. ožujak 2012.

Nije dovoljno samo imati web stranice prilagođene pregledu na mobilnim uređajima. Od najveće važnosti je da te stranice zadovolje očekivanja posjetitelja što se tiče brzine učitavanja.

Brzina, odnosno manjak iste faktor je koji korisnike često navodi da produže dalje u svojoj potrazi.

S različitim razinama performansi mobilnih uređaja i promjenjivom brzinom pristupa internetu, još važnija postaje činjenica da mobilne stranice moraju biti “lagane”.

Istraživanje koje je provedeno u Equation Research-u pokazuje da 71% korisnika očekuje da im se stranica na mobilnom uređaju učita jednako brzo kao i na stolnim računalima. Ipak, statistički podaci niže izuzetno su važni za m-commerce web stranice i svaki vlasnik web stranica, mobilnih ili ne, treba ih znati na pamet:

  • 74% korisnika napustit će stranice nakon čekanja na učitavanje od 5 sekundi
  • 57% korisnika naišlo je na neki od problema pri pristupu mobilnim stranicama
  • 46% korisnika neće se vratiti na mobilne stranice koje se sporo učitavaju

Prema istraživanju Aberdeen Group-a: “Dodatna sekunda učitavanja stranice smanjuje broj pregleda iste web stranice za 11%, za 16% se smanjuje zadovoljstvo korisnika i za 7% se umanjuje konverzija.” Za primjer, ako Vaša web stranica dnevno zarađuje 1,000 kn, to je gubitak od 25,000 kn godišnje za svaku dodatnu sekundu učitavanja.

Istraživanje Gomeza dodatno pokazuje da u slučaju smanjenja vremena učitavanja s osam na dvije sekunde, konverzija se povečala za 74%.

Pogledajte doljnu infografiku koju su pripremili Gomez i Akamai i ako ste vlasnik web stranice detaljno ju proučite.

Ako svoju postojeću ili buduću web stranicu želite ubrzati korisnicima mobilnih platformi
javite nam se na [email protected] ili 042/421-700

Vedran Vukovac, Marker d.o.o.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics