7 razloga zbog kojih roba na web shop blagajni ostaje nenaplaćena

Vrijeme čitanja: 4 min
17. lipanj 2014.

Tragedija.

Posebno neugodna kada vam nešto izmakne za dlaku.

Milijuni na Lotu, tramvaj na koji ste se (uzalud) žurili trčećim korakom, posljednji komad odjeće vaše veličine na 80-postotnom sniženju.

Sjetite se tog trenutka. Razočarenje je toliko jako da ga ljudi oko vas mogu osjetiti u zraku.

Rezati nožem.

Vaš pas ga vjerojatno nanjuši pa vas pokušava utješiti.

Postoji slična tragedija za trgovce.

Ona situacija kada kupac iz nekog razloga svoju punu web shop košaricu ostavi pred blagajnom i ode.

Zamislite to.

Kao da u supermarketu napunite svoju košaru do kraja, dođete pred blagajnu i nešto vam odjednom pukne u glavi (ne ludilo zbog blokade računa).  Spustite košaru na tlo i jednostavno izađete iz trgovine, bez namjere da se ikad vratite i kupite ono što ste mislili.

Na internetu to se događa stalno.

Još je veća tragedija da web shop trgovce nekim čudom nije briga.

Pokušali smo shvatiti zašto, no jednostavno nam nije uspjelo. Kvantna fizika za nas. Hrvatski web trgovci kao da ne žele zarađivati novce.

No ne bismo sada išli u analize zanimljivih društvenih pojava, nego bismo vam radije pokušati objasniti zašto ljudi uopće punu web shop košaricu ostave pred blagajnom i odu s web shopa.

Ima gomila razloga za to (svi uglavnom vezani uz loše napravljen web shop), no mi ćemo se osvrnuti na samo 7 njih.

Najčešćih razloga zašto web košarice ostane nenaplaćena.

‘Ajmo redom.

1. Negativno iznenađenje konačnim iznosom

Uvjereni smo kako vam se do sada barem jednom dogodilo u životu da vam je gospođa na kasi slučajno kroz skener dva puta provukla isti artikl.

Dobili bi račun od nje, bacili oko na onaj “total” dio i čudom gledali zašto to sve skupa toliko košta.

Nije vam baš bilo svejedno platiti nešto dva puta, je l’ da?

E pa na internetu nije ništa drugačije.

Istina, nemoguće je kako će se neki artikl ljudskom greškom dva puta provući “kroz skener”, no ljudi kada kupuju zaborave uz "pomoć" trgovca na dvije stvari:

  1. Da moraju platiti porez državi
  2. Da moraju platiti dostavu robe

I od tuda ono negativno iznenađenje pogledom na total dio računa.

Što nas dovodi do dva ključna problema:

  • Cijene koje su vam istaknute na web shopu ne uključuju PDV
  • Nigdje vam na web shopu ne piše koliki je trošak dostave

Kako bi izbjegli negativne emocije na kraju priče, logično je da napravite ovo:

  • Cijene uvijek istaknite s PDV-om. Ako prodajete gomilu artikala koji imaju različite porezne stope (hrana recimo), to malčice može biti problematično za vas, no zato postoje programi unutar web shop administracije koji vam automatski izračunaju konačnu cijenu ovisno o unesenoj poreznoj stopi. Kada kažemo “postoje”, mislimo na to da ih mi imamo. E sad, za druge ne znamo. Vjerojatno neki od vas te cijene izračunavaju ručno za različite tipove artikala što može biti gomila nepotrebnog posla.
  • Jasno u web shop košarici istaknite troškove dostave, nešto u stilu kako to ima web shop Advent. Ako imate besplatnu dostavu za određen iznos, istaknite to obavezno negdje na vidljivom mjestu web shopa.

Web shop Advent - trosak dostave

Čak ako uspijete izgubiti kupca s punom web shop košaricom, uvijek ga možete mailom podsjetiti da dovrši kupnju te mu recimo ponuditi besplatnu dostavu, ako je primjerice blizu iznosa košarice za koji dajete džabe prijevoz.

2. Nepovjerenje u razinu zaštite osobnih podataka

Web shop Advent - 100% sigurna kupovinaZnate kako je to na internetu - ne volite baš svugdje ostavljati svoj broj kreditne kartice, zar ne?

Tko zna tko stoji iza web shopa i jesu li hakeri tom trgovcu uzeli već brojeve kreditnih kartica.

Nepovjerenje prema aspektu sigurnosti podataka danas je na internetu vrlo velik problem.

On se nažalost ne rješava u kratkom roku (navike online shoppinga ne dolaze preko noći), no može se ublažiti.

Prvenstveno dojmom kvalitetno napravljenog web shopa.

Kao dok dođete u banku. Nije slučajno oko vas sve od mramora, niti slučajno zaposlenici nose odijela.

Dojam je bitan.

U tom kontekstu, vrijedi istaknuti sigurnosne certifikate. Njih ćete uglavnom dobiti od payment gateway pružatelja usluge pomoću kojeg se obavljaju transakcije pa u checkout procesu svakako dajte kupcu do znanja da je cijeli proces siguran.

Logo “100% sigurna trgovina” također pomaže u stvaranju povjerenja kupca prema vama.

Advent - sigurna kupnja

3. Kupci jednostavno odu od računala

Ručak, malo dijete, zapaljena zavjesa, dolazak susjeda… razloga može biti bezbroj.

Naravno, teško je pretpostaviti zašto je kupac zatvorio laptop i prekinuo kupovinu, no ono što možete vi napraviti je podsjetiti ga putem maila kasnije da košarica još uvijek čeka.

Oni pametniji trgovci će ponuditi još nekakav bonus kao dodatni poticaj.

4. Kupci prvo istraže cijene kako bi robu kupili eventualno kasnije ili kod (jeftinije) konkurencije

Prema Googleovom istraživanju, prosječni kupac danas prije nego li kupi nešto, čak na 10 različitih internet adresa provjeri kakva je ponuda.

Znači govorimo ovdje o 10 različitih web shopova.

Gleda se cijena, značajke, popusti, bonusi, dostava, iskustva drugih kupaca i da ne nabrajamo dalje.

U kontekstu nenaplaćene web shop košarice, velika je vjerojatno da je kupac htio provjeriti koliko će vas određena stvar kod vas koštati računajući dostavu.

Možda će stvar kupiti kasnije kod vas, a možda kod konkurencije.

Ono što vi možete napraviti je sljedeće:

  1. Uvesti liste želja pa ga kasnije e-mailom informirati o sniženju artikla s takve liste
  2. Ponuditi mu cross-sale prodaju i dati popust na nju (e-mailom)
  3. Ponuditi besplatnu dostavu (e-mailom)
  4. Ponuditi nagradni kupon s kojim će imati popust na kupnju idućeg artikla

Ovo su samo neke od opcija. Naravno, sve to ulazi u domenu prodajne strategije, al’ svakako je dobro da poduzmete bilo što ako košarica ostane nenaplaćena pred blagajnom.

5. Nema mogućnosti kupnje bez registracije

Jedan od najčešćih razloga zašto gubite novac na košarici.

Posebice ako putem nje tražite i ime punice.

(koju btw svi želimo zaboraviti)

Prema statistikama, svaka četvrta izgubljena prodaja ima uzročnika u checkout procesu gdje je registracija nužna za obavljanje kupovine.

Samo se sebe sjetite - želite li na internetu za jednokratnu kupovinu ispunjavati ovakav formular?

registracijska forma

 

Ili nešto ovakvo:

Advent placanje unos maila

Samo e-mail adresa. Otprilike 20-ak znakova. I to je to.

Sve više je previše.

6. Premalo opcija plaćanja

web shop karla - opcije placanjaNapunili ste košaricu i idete sada riješiti plaćanje.

Imate MasterCard, no primijetili ste upravo da ne možete platiti s njime.

Imate još Diners, a ni on nije podržan?

Koristite PayPal, a čak ni toga nema?

Ništa, piši kući propalo. Ima drugih web shopova gdje će te kupiti to što vam treba.

Matematika je ovdje vrlo jednostavna - više opcija plaćanja, više naplaćenih web shop košarica.

7. Premalo opcija dostave

Ista stvar kao s opcijama plaćanja - želite robu dobiti za dva dana, no web shop je može dostaviti tek za tjedan dana.

Ništa, vama ta stvar treba hitno.

Za trgovca zauvijek izgubljena prodaja.

Znate koje je rješenje problema - proširite opcije dostave robe. To vam se u konačnici može samo isplatiti.

Ignoriranje problema ga ne rješava

Nenaplaćena košarica je velik problem za svaki web shop.

Kupac koji se odlučio na kupovinu kod vas i nije ju dovršio samo zato što nešto ne valja s checkout procesom je ravno tragediji.

Naveli smo u ovom tekstu 7 glavnih uzročnika tog problema i ponudili neka rješenja.

Ako ste na svojem web shopu prepoznali jednu od ovih točaka, znači kako vam se trenutno događa tragedija.

Njih u životu želimo što manje.

Posebice ako želite ostvariti ovakve stope rasta web shop prodaje.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...