6 obaveznih koraka prije objavljivanja bilo kojeg teksta

Vrijeme čitanja: 5 min
13. srpanj 2015.

Došao si konačno do toga. 

Sa zadovoljstvom otvaraš novu web stranicu ili web trgovinu.

Dosta si truda i novaca uložio u taj projekt.

Dizajn je svemirski, fotografije su profesionalne i sve radi kao švicarski sat.

Treba još napisati tekstove. Za “opise proizvoda”, za stranicu “o nama”... za sve. Shvatio si i koliko je važno pisati blog tj. baviti se content marketingom pa i na tom polju imaš potrebe za pisanjem.

Da, znaš da bi najbolje bilo unajmiti profesionalnog copywritera, ali za to još nemaš novaca.

Pisanje ti nije jako strano.

Sigurni smo da ti je strano pisanje za web. Pravopis je isti, bez brige, ali moraš paziti na neka druga pravila. 

Ljudi će dolaziti na tvoju stranicu. Istina, prvo će im u oči upasti fotografije, boje, gumbi… ali i pročitat će nešto. 

Što će misliti o tebi i tvojoj tvrtki ako ćeš imati istaknuti “radno vreme” ili ako ćeš imati banner s akcijom: “Prdaja ćarapa: sve dječije ćarape ovog mjeseca na 50 posto!”?. 

Prije nego kreneš pisati tekst za bilo što, moraš imati na umu nekoliko stvari.

1) Kratki tekstovi na internetu bolji su od dugih tekstova

Prosječni posjetitelj tvoje stranice želi brzo saznati tko si i što si. 

Recimo da je došao na stranicu “o nama” da sazna nešto o tvojoj trgovini biciklima. 

U tom tekstu trebali bi se držati toga da napišete kakve se bicikle prodajete (bez detalja), da li nudite dodatnu opremu i da li imate servis.

Također, mogao bi “upakirati neku priču” u nekoliko rečenica zašto prodaješ bicikle kao npr. Marko se počeo voziti na biciklu prije nego je prohodao… ili Markov djed prvi bicikl doslovno je dogurao iz Austrije nakon čega je počeo obiteljski posao. 

Nemoj ni slučajno stavljati podatke iz sudskog registra i pobrojavati sve članove uprave i njihove titule i dostignuća (malo smo se dotakli sadržaja teksta, ali nema veze).

Tekst mora biti zanimljiv, kratak i informativan

2) Tekst na internetu mora biti pregledan 

Što ćeš prije krenuti čitati?

Ovaj tekst: 
Lorem ipsum dolor sit amet, an fabulas expetendis mei, illum accusam volutpat quo ea. Has ut nusquam quaestio definiebas, vis no ridensphaedrum reprehendunt. Vix ei alia ubique volumus, an mea aperiam meliore liberavisse. Pro vidit audire et, vix accusam omittam persequeris cu, quot labitur dolores qui no. Malorum perpetua partiendo no vim, an mea brute labores imperdiet, cum elit natum eam.In tollit tantas pri, magna facilis ad eam. Ne eos autem possim laboramus, viris dolore imperdiet ad sea. Mel ornatus sapientem cu, vis suas verear maiorum an, eos ad agamrecusabo abhorreant. Ea meliore senserit vix, per eros sale ut, mandamus rationibus intellegam sea eu. Porro doming doctus cu mei, pri populovocent voluptaria no. Ex iriure temporibus vel, convenire urbanitas eam in.

Ili ovaj tekst: 
Lorem ipsum dolor sit amet, an fabulas expetendis mei, illum accusam volutpat quo ea. Has ut nusquam quaestio definiebas, vis no ridensphaedrum reprehendunt. Vix ei alia ubique volumus, an mea aperiam meliore liberavisse.

Pro vidit audire et, vix accusam omittam persequeris cu, quot labitur dolores qui no.

Malorum perpetua partiendo no vim, an mea brute labores imperdiet, cum elit natum eam.In tollit tantas pri, magna facilis ad eam. Ne eos autempossim laboramus, viris dolore imperdiet ad sea.

Mel ornatus sapientem cu, vis suas verear maiorum an, eos ad agam recusabo abhorreant. Ea meliore senserit vix, per eros sale ut, mandamus rationibus intellegam sea eu.

Porro doming doctus cu mei, pri populo vocent voluptaria no. Ex iriure temporibus vel, convenire urbanitas eam in.


Vjerujemo da drugi tekst puno bolje izgleda

Web stranice nisu knjige. Ljudskom oku lakše je čitati tekst koji je razlomljen na odlomke.
Ono što želiš naglasiti stavi u bold tj. crna masna slova.

3) Očisti tekst koji kopiraš

Ne želiš imati hijeroglife na svojoj web stranici? 

Kopirao si tekst i umjesto dž u džemu je nastalo d&$em, a ni ostala slova i brojke nisu na svom mjestu?

Programi za pisanje (Microsoft word i ostali) imaju svoje kodove za stilizaciju teksta koji se “raspadnu” kada ih kopiraš na web.

Hijeroglifi će ti se javiti i ako kopiraš nešto iz maila ili neke druge internet stranice.
Tome se vrlo jednostavno može doskočiti. 


Obavezno očisti tekst prije nego ga zalijepiš u administraciju svoje web stranice

Tekst koji misliš objaviti online prije očisti:

  • zalijepi ga u onaj jednostavni “notepad”,
  • prilikom lijepljenje umjesto ctrl+v stisni ctrl+shift+v ili
  • iskoristi online alate za čišćenje teksta poput onog dostupnog na cleantext.org.

4) Provjeri pravopis prije objave teksta

Nemoj prodavati djećje majice. 

Nemoj pisati projekat i objekat ma koliko puta čuo da tako govori tvoj župan ili direktor lokalne komunalne tvrtke. 

Nemoj prodavati kalodont kada se to zove pasta za zube. 

Nismo svi “na ti” s pravopisom i gramatikom. Pa čak i ako imaš talenta za pisanje to ne znači da iz glave uvijek možeš ispaliti svako pravopisno pravilo.

Tko će to sve i pratiti kada se i naši jezikoslovci cijelo vrijeme natežu oko toga što je pravilno. 

Srećom, niti ne morate znati svaki č i ć ili -ije i -je.

Studenti FER-a za te su svrhe omogućili Hascheck, jednostavan online alat koji će ti naći tipfelere i pravopisne greške. 

Ako nisi siguran kako se nešto piše ili ne piše uvijek možeš zaviriti i u pravopis
Ako nemaš klasični pravopis, osnovna pravila možeš pogledati na pravopis.hr.

5) Pazi kako stavljaš poveznice u tekst

Bez poveznica (linkova) teško da i prođe i jedan tekst napisan na internetu.
One ne izgledaju lijepo i ništa ne govore.

Na primjer: /blog/besplatni-alati-obrada-fotografija-294/

Kada ubacujemo poveznicu u tekst moramo je “sakriti”. 

Označi tekst koji želiš da vodi na određenu stranicu i zalijepi link.
Ne bi to smio raditi tako da linkaš: pročitajte tekst ovdje.

6) Koristi međunaslove u tekstovima

Dulji tekst prekidaj i s međunaslovima. Međunaslovi bi trebali “razbiti” paragrafe i nešto i govoriti čitatelju

Međunaslovi ne bi smjeli biti iste veličine kao i glavni naslov pa za njih treba koristiti stil “Heading 2”.

Na primjer:
Lorem ipsum dolor sit amet, an fabulas expetendis mei, illum accusam volutpat quo ea. Has ut nusquam quaestio definiebas, vis no ridensphaedrum reprehendunt. Vix ei alia ubique volumus, an mea aperiam meliore liberavisse.
Pro vidit audire et, vix accusam omittam persequeris cu, quot labitur dolores qui no.

Magna facilis ad eam

Malorum perpetua partiendo no vim, an mea brute labores, cum elit natum eam.In tollit tantas pri, magna facilis ad eam. Ne eos autempossim laboramus, viris dolore imperdiet ad sea.
Mel ornatus sapientem cu, vis suas verear maiorum an, eos ad agam recusabo abhorreant. Ea meliore senserit vix, per eros sale ut, mandamus rationibus intellegam sea eu.
Porro doming doctus cu mei, pri populo vocent voluptaria no. Ex iriure temporibus vel, convenire urbanitas eam in.


Slijedi ovih nekoliko koraka i nemoj zapostaviti tekst
Na temelju toga što pišeš posjetitelj će steći dojam o tebi i tvojoj tvrtki.

Ako ti nešto nije jasno, pitaj ekipu iz Markera.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics