3 stvari na koje morate testirati web trgovinu kako bi bili sigurni da ne gubite novac

26. kolovoz 2013.

Bez alata, nema ni zanata.

Stara narodna izreka koja se do sada potvrdila bezbroj puta. No znate kako to ide s alatima - mnoge od njih vrijeme brzo pregazi pa ih trebate mijenjati. Ili se pojavi potreba za nekim novima.

Zahvaljujući ovom (pre)brzom tempu života kojeg imamo danas, nismo ni sanjali da će nam mikrovalna biti toliko korisna. Ili da ćemo manjak mobitela u džepu doživljavati kao gubitak desne ruke. Ne, nije ovisnost u pitanju - jednostavno puka potreba.

Gledajući svoj posao, isto smo se morali naviknuti na koješta - računalo i e-mail su vam vjerojatno danas neizostavni poslovni asortiman. Ako vodite poduzeće ili obrt, web stranica i web trgovina također. Budući da smo već pisali na temu poslovanja podržanog internetom, biti će vam sasvim jasno o čemu govorimo.

Čak ako i imate te alate, morate ih održavati. Noževe s razlogom brusimo jer nam tupi zbilja nisu od nikakve koristi. Jednako tako, neoptimizirana web stranica ili web trgovina ne ispunjavaju svoju svrhu - ne služe vam kao prodajni alat.

Trebate ih nabrusiti.

Kako bi to mogli, morate biti u stanju prepoznati je li vam internet adresa dovoljno oštra ili nije. Razmislite malo - u slučaju da imate web trgovinu, da li vam ona zbilja trenutno opravdava ono malo uloženog novca kojeg ste dali?

Da? Ne? Slobodno nam recite.

Za sada, pokušajmo ovdje zajedničkim snagama provjeriti koji to alati i prakse mogu pomoći vašem prodajnom webu.

Brzina web stranice

Za nož nije teško procijeniti je li oštar ili tup - ako ne reže kruh ili ako se ne možete porezati na njemu, znate sljedeći korak. Po pitanju weba, to je malčice kompleksnije.

Ne previše :)

Osim što se oštrina tog alata procjenjuje na više polja, već sam proces testiranja traži određene alate i razumijevanje toga kako bi dobra i efikasna web adresa trebala izgledati.

Ono što možete prvo testirati je brzina učitavanja vaše web stranice. Zašto? Pa zato što je formula sljedeća:

spora web stranica = gubite novac

Pisali smo već o toj temi (konkretno, u kontekstu 10 propusta koje si ne smijete dopustiti na web trgovini), no ako ste trenutno lijeni prisjetiti se toga, istaknut ćemo samo  podatak kako pola sekunde sporija stranica za trgovinskog diva kao što je Amazon znači milijunske gubitke. Vi samo smanjite obujam poslovanja i dobit ćete jednako šokantan rezultat za vaš budžet.

Formula za gubitak novca načelno je uvijek ista, pitanje je samo kakve brojke unosite u nju - veći promet obično znači i veće gubitke.

Kao alat za testiranje “oštrine” brzine vašeg weba preporučit ćemo vam GTMetrix. Nakon što dođete na navedenu stranicu, u polje url koje započinje s “http://” unesite svoju domenu i kliknite “GO!”. Ako vam je rezultat C ili ne daj Bože kasnija slova abeceda, zbilja ozbiljno razmislite o kompletnom redizajnu svojeg weba.

Opisi (beneficija) proizvoda putem lista činjenica

U redu, prvo da provjerimo nešto - imate li uopće opise proizvoda? Jer ako nemate, zbilja se pod hitno zapitajte kako će vas Google uopće pronaći i indeksirati? U konačnici, kako će vas kupci pronaći u rezultatima pretrage?

No to je tek stalak za vaš prodajni nož. Prodati nešto je puno teže, znate to sami vrlo dobro.

Osim što kupce generalno ne zanimaju tehničke specifikacije vaših proizvoda (vjerovali ili ne), oni nemaju vremena 100 godina na vašoj web trgovini tražiti hoće li njima vaš proizvod ili usluga riješiti problem.

Ako prodajete naslonjač, je li on zbilja dovoljno udoban da se u njemu može satima sjediti i pratiti nekoliko utakmica Lige Prvaka u nizu? Svi mi želimo doma takav naslonjač. Barem muški dio kuće. U prijevodu:

kupcima ne ističite jasno beneficije svojih proizvoda = gubite novac

Takve i slične informacije morate ponuditi u opisima svojih proizvoda.

I to najbolje kroz nekakve liste činjenica. Prvenstveno zato što ljudi na internetu (opet, vjerovali ili ne) ne čitaju stvari, nego ih skeniraju. Traže informacije koje im imaju nekakvu vrijednost

Velika je vjerojatnost da ste do ovog paragrafa došli tako da ste preskočili nekoliko prethodnih, a ja sam vam to olakšao jer sam ovako lijepo razlomio tekst. Ako ste baš sve pročitali, cijenim vašu pažnju.

Zbilja. :)

Osim toga, sve one stvari koje morate spomenuti (i tehničke specifikacije), uvijek možete dodati u footer prodajne stranice u obliku “fusnote”. Ugledajte se na Apple - nisu im one silne milijarde koje zarađuju pale s neba. Naravno, ne moraju vaše prodajne stranice (a vjerojatno i ne mogu) izgledati toliko dobro - bitno je samo da shvaćate sljedeću činjenicu:

Prodajete beneficije svojih proizvoda, ne specifikacije. Trebate ih samo dovoljno jasno naglasiti.

Broj prepreka u procesu kupnje

Vjerojatno ne postoji iritantnija stvar od toga da kada konačno pronađemo one tenisice koje smo tražili tjednima, da moramo prije kupnje preplivati cijelo more unošenja nepotrebnih informacija.

OIB za kupnju tenisica? Zbilja!?

Gora stvar od upisivanja hrpe podataka jedino je valjda topla piva. Ili prekid prijenosa napete utakmice zbog satelitskih smetnji. U oba slučaje dignut ćete ruke i potražiti alternativu.

Ako imate web shop, mogućnost kupovine bez registracije trebali bi svakako imati budući da u protivnom gubite svakog četvrtog kupca.

U slučaju da baš želite dobiti podatke vašeg novog klijenta, neka to onda bude samo e-mail i eventualno ime da ga možete normalno osloviti u slučaju da se pojave problemi s vašom pošiljkom.

Treba još napomenuti kako bi bilo dobro da u obrazac za unos podataka implementirate tehnologiju poput AJAX-a - ona automatski provjerava jesu li točno unesene tražene informacije (polje svijetli crveno ili zeleno u slučaju netočne, odnosno točno unesene informacije), kako se nakon klika “Submit” ne bi trebao postupak ponavljati unosa samo zato što ste promašili slovo na tipkovnici.

Da rezimiramo, kratko i jasno:

inzistirate na registraciji prilikom obavljanja kupovine = gubite novac

Brzo, jasno i jednostavno

Ova tri pridjeva moraju biti u opisu vaše web trgovine - brzo učitavanje stranica, jasno istaknute beneficije proizvoda, jednostavna kupovina bez previše tipkanja. U suštini 3 najvažnije stvari na koje morate misliti, iliti 3 sinonima za oštar nož u rječniku web shopa.

Mi smo vam sada pokazali kako možete poboljšati efikasnost svoje web trgovine - na vama je da to i uradite.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics