SEO optimizacija - web stranici neophodna koliko i dobre gume Formuli 1

29. kolovoz 2013.

Do sada smo već pisali o važnosti Googlea, odnosno o beneficijama za vaše e-poslovanje koji donosi dobar rang u rezultatima pretrage (vidi stupac s desne strane). 

Čak i kroz kontekst PPC oglasa, iako su oni samo kratkoročna strategija kako biti primijećen u moru velike konkurencije.

No imamo dojam da nismo bili dovoljno jasni o iznimnoj važnosti koju danas predstavljaju pretraživači.

Naime, koncept interneta se odavno promijenio.

Dok se nekada pristupalo sadržaju izravnim upisivanjem web adrese pojedine stranice (npr. marker.hr), danas se web pretežito pretražuje.

Ljudi se fokusiraju na informacije koje im imaju vrijednost i ne žele nepotrebno gubiti vrijeme.

U konačnici, “guglanje” kao termin nije se pojavio u svakodnevnom rječniku tek tako.

Web stranica bez Googleove visoke pozicije je kao biljka bez vode 

 

Uzevši u obzir iznimni značaj tog alata, biti dobro pozicioniran na njemu je na razini važnosti vaše zdrave svakodnevne prehrane.

Da vam to dokažemo, poslužit ćemo dobrom starom analitikom.

Brojke nikada ne lažu pa evo što kažu oni koji se aktivno bave istraživanjem tržišta.

Gledajući podatke koje je početkom ljeta predstavila kroz svoje istraživanje predstavila web agencija Chitika, bazirajući svoje istraživanje na desetak milijuna web impresija, dolazimo do zastrašujuće činjenice: prvo mjesto na Googleu daje vam 32,5% ukupnog prometa za traženi pojam koji je vezan uz vaše poslovanje. 

Ono što je još zanimljivije je sljedeće: ako vaša web adresa se nalazi na drugoj stranici rezultata pretrage, postoji samo 5% šanse kako će vas netko pronaći.

U negativnom kontekstu, ispadanjem iz TOP 10 lige gubite 95% potencijalnog prometa što znači kako su iznimno male šanse da netko putem Googlea dođe na vaš web, a da to niste platili kroz nekakav Google Adwords ili drugi oblik internet oglašavanja.

Ako želite još dokaza, evo ih: prema prošlogodišnjem istraživanju jedne druge web agencije, prva pozicija na Googleu donijela je svaki drugi klik (od ukupnog prometa), a omjer prometa organskih vs. plaćenih pozicija bio je 85% u korist onih koji se temelje na SEO strategiji.

Poruka je jasna - morate imati SEO strategiju.

Njezinim ignoriranjem ste poput tihog novinara u masi njih koji pokušava od celebrityja dobiti ekskluzivnu izjavu - pozornost očito nećete dobiti nikada. 

Mi prilikom izrade web stranica i web trgovina, svojim klijentima uvijek pokušavamo istaknuti važnost te stavke. 

Recimo u Amadeusu su našu poruku prilično dobro shvatili budući da upisivanjem u Google najopćenitijeg mogućeg poput “hlača”, njihova web stranica dobiva 3. poziciju (pozicija može varirati par mjesta +/-, ovisno o vašoj povijesti pretraživanja, budući da Google danas u velikoj mjeri "personalizira" rezultate).

Uzevši u obzir da je tek nedavno napravljena web trgovina, za toliko širok pojam koji ima ogromnu konkurenciju, to je fantastičan rezultat.

Probajte i vi s nekim pojmovima bliskim vašem poslovanju pa nam recite kako stojite.

Ako loše, preporučujemo da dobro proučite naš ultimativni vodič koji donosi odgovor na pitanje kako biti prvi na Googleu.

Naravno, možete se i nama javiti za savjet.

Uzrok lošeg ranga može biti mnogo toga - od nepostojeće SEO optimizacije, preko zastarjelog web shopa ili web stranice pa sve do toga što je konkurencija davno prije vas shvatila kako je u internetu budućnost pa u poslovnoj maratanskoj utrci (a time i na Googleu) imaju trenutno veliku prednost.

Naravno, ne i nedostižnu.

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

Zatvori

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • senzacionalno.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku: