3 stvari koje trebate napraviti prije pokretanja web shopa
Odlučili ste otploviti u svijet online trgovine i otvoriti web shop?
To je dobra odluka i vjerujemo kako vas čeka uzbudljivo poslovno razdoblje.
Naravno, početak je uvijek najteži i prije pokretanja web shopa muči vas gomila stvari.
- Kako odabrati sustav naplate?
- Kako povezati svoje online poslovanje s poslovanjem u fizičkom trgovinama?
- Jesam li obveznik fiskalizacije?
- A što s dostavom?
To su sve izrazito važna pitanja, a da bi web shop nakon lansiranja ispunjavao svoju svrhu, važno je dobiti odgovore što je prije moguće.
Svi znate za varljivost sante leda koja na površini izgleda maleno, a kada gurnete glavu pod vodu, lako se možete preplašiti stvarne veličine te ledene grdosije.
No, kako i kod svih drugih stvari, tako je i kod izrade web shopa važno početi od početka i sistematično pristupiti njegovoj izradi.
Ako tako pristupite izradi vašeg budućeg web shopa, i ova santa leda neće više biti tako strašna. Dobrom pripremom jednostavno ćete ju rastopiti.
Kako i odakle krenuti s e-Commerce projektom?
Za početak, fokusirat ćemo se na tri stvari koje trebate napraviti kada se upustite u avanturu izrade web trgovine.
Jer čim prije ih napravite, to ćemo vam mi prije reći : “Izvolite, vaš web shop je spreman za upotrebu."
Ovo što slijedi u nastavku je posao koji vi radite dok se mi bavimo izradom web shopa. Savjete smo složili u SlideShare za preglednu upotrebu.
Slobodno umetni SlideShare i na svoju stranicu:
<p style="text-align: center;"><iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="485" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" src="//www.slideshare.net/slideshow/embed_code/key/JYHkNbbQWLk0tF" style="border:1px solid #CCC; border-width:1px; margin-bottom:5px; max-width: 100%;" width="595"></iframe></p>
1. Pripremite opise proizvoda i fotografije
Prva stvar koju morate pripremiti su fotografije i opisi proizvode koje ćete prodavati u web shopu.
Svi znate kako izgleda klasični shopping - dođete u trgovinu, vidite nešto zanimljivo na polici, uzmete to u ruke, pogledate o čemu se radi, pročitate na etiketi važne informacije o sastojcima i roku valjanosti, i ako vam taj artikl treba, stavite ga u košaricu.
Na internetu je procedura ista, osim dvije stvari:
- nemate potrebu hodati okolo i umarati se
- artikl ne možete opipati i pogledati sa svih strana jer se on trenutno nalazi u virtualnoj prodavaonici.
Budući da smo online zakinuti za stvarni doživljaj, proizvod morate dočarati najbolje što možete.
Pogađate - to ćete učiniti putem kvalitetnih fotografija i dobrih opisa proizvoda.
Izradu fotografija najpametnije je prepustiti profesionalcu. On će napraviti kvalitetnu pripremu, izraditi nekoliko fotografija svakog proizvoda, i to iz raznih kutova, ali i obraditi ih do zadnjeg detalja.
Prilikom izbora, potpomognite si pitanjima:
- Je li fotografija dovoljno bistra i pravilno fokusirana na proizvod?
- Oslikava li fotografija stanje proizvoda?
- Potiče li fotografija dovoljno na kupovinu?
- Jeste li fotografiji dali alt tag?
Osim toga, pazite da fotografije budu optimalne veličine kako ne bi usporavale rad web shopa.
Kupac u web shopu ne može primiti cipelu u ruke i potrebne su mu kvalitetne fotografije
Dobar primjer kako se to radi možete vidjeti u web shopu Modeline, u kojem je svaka cipela predstavljena sa svih strana, u 360º.
Što se opisa proizvoda tiče, tu si također dajte truda.
Opisi imaju svrhu da pomognu u vizualizaciji onoga što se želi opisati, ali dobri opisi važni su i za SEO optimizaciju vaše stranice. Jer bez dobro opisanih proizvoda Google neće znati što prodajete. A želite da Google to zna, zar ne?
Jesu li opisi proizvoda dobro napravljeni, provjerite sljedećim pitanjima:
- Je li proizvod precizno opisan?
- Jesu li navedene mogućnosti i beneficije za kupca?
- Jesu li navedeni tehnički detalji?
- Ima li u opisu grešaka?
- Jesu li rečenice gramatički ispravne i razumljive?
- Je li tekst čitljiv na ekranu?
E sada se prisjetite činjenice kako ćete na web shopu imati od nekoliko desetaka do nekoliko tisuća artikala. A za svaki artikl trebate napisati kratki opis.
Dobro zaključujete - za to vam treba vremena.
Krenuti (pre)kasno s realizacijom znači da će vaš web shop nakon dovršetka izrade dugo biti izvan pogona.
Važno je onapomenuti da bez ovih kategorija web shop ne može biti od koristi.
2. Pripremite svoj ERP za povezivanje s CMS-om
Jedna od najvažnijih stvari za kupca prilikom online kupovine jest informacija o tome je li proizvod dostupan ili nije.
Taj podatak, kao i podatke o cijeni, raspoloživoj količini, narudžbama, isporukama, saznajemo iz programa koji se nazivaju ERP sustavom.
Sinkronizacija online i offline poslovanje ključna je za uspješan web shop
Postoje svakojaki ERP sustavi. Kako bi programeri znali mogu li povezati CMS web shop s vašim ERP sustavom, trebate što prije kontaktirati podršku svojeg informacijskog sustava, radi pravovremenog pokretanja suradnje.
Vjerojatno se pitate - kakvo je to sad povezivanje?
Osnovna ideja povezivanja vašeg ERP sustava i našeg CMS-a je sinkronizacija podataka o robi i narudžbama. Tako sve ono što imate uneseno u sustav, a tiče se artikala, mi jednim klikom možemo ubaciti u internet okruženje.
Dobro je znati i kako vam mnogi vlasnici ERP sustava neće besplatno omogućiti tu sinkronizaciju, što je još jedan trošak na koji trebate računati.
Poanta je na ovo početi misliti što prije.
Web shop na kojem ne možete pružiti točne informacije o dostupnosti proizvoda i opise proizvoda je praktički neupotrebljiv.
3. Izaberite payment gateway opcije i pronađite partnera za dostavu
Dvije funkcije bez kojih nijedan web shop ne može su naplata artikla i isporuka.
Što su payment gateways?
Ako želite da kupci u vašem web shopu plaćaju kreditnim karticama, trebate omogućiti online autorizaciju tih kreditnih kartica u realnom vremenu. Tu uslugu nudi nekoliko hrvatskih tvrtki - posrednica, koje nazivamo payment gateways.
Zgodan engleski termin koji zapravo opisuje software drugih, obično bankarskih i telekomunikacijskih sustava, a koji ima svrhu primiti podatke o kreditnoj kartici, obraditi transakciju i kupca vrati na web shop.
Dobro ste pretpostavili - u ovom slučaju internet plaćanja ne vrše se na web shopu, gdje se inače dovršava proces kupovine.
Na vrijeme počnite misliti na opcije naplate
Postoji više opcija s više mogućnosti pa je na vama da izaberete posrednika koji će vam najviše odgovarati. Imajte u vidu i što žele vaši kupci kako se ne bi događalo da vam roba u web košarici ostaje nenaplaćena.
U Hrvatskoj postoji nekoliko pružatelja te usluge:
- CorvusPay
- WSpay
- T-Com PayWay
- Webteh
- ZABA e-commerce
- RBA e-ToMiTreba!
- PencePay
- PayPal
Svaki payment gateway ima drugačije općenite uvjete i uvjete prihvaćanja kartica, načine implementacije u shop, ali i naknade korištenja. S obzirom na promjenjivost tih informacija, preporučujemo provjeru raditi izravno s pružateljem payment gateway usluge.
A što s dostavom u web trgovini?
Kada je riječ o dostavi, potrebno je razmisliti o nekoliko stvari:
- kupovini kutija za pakiranje raznih veličina
- zaštitnih folija
- traka
- naljepnica
- tehničkih pomagala za pakiranje
Naravno, morate pronaći i za vas najpovoljnijeg i najadekvatnijeg partnera koji će vršiti samu dostavu.
Ako nas kontaktirate i uputite u detalje vašeg biznisa, mi vam možemo pomoći našom preporukom.
Eto, dotaknuli smo se onih najvažnijih stvari, bez kojih web shop ne može nikako zaplivati online vodama.
Kao što vidite, ima tu dosta posla pa što prije krenite s rješavanjem postojećih prepreka.
Ako ste već uložili u web shop, valjda želite tu investiciju vratiti što prije, zar ne?
Ako pak još uvijek niste svoje želje pretvorili u djelo, sada je pravo vrijeme da to učinite.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...