Rječnik e-trgovine - što je to naplata karticama i kako funkcionira?

07. travanj 2014.

Iako je termin sam po sebi sasvim jasan, jedno od najčešćih pitanja koje dobijemo od klijenata vezano je upravo uz naplatu robe na web shopu pomoću kreditnih kartica.

Ljudi obično znaju kako je to mogućnost korištenja bankovne kartice kako bi se na internetu platilo nešto, no mnogima još uvijek nije jasna procedura prema kojoj se odvija takav oblik plaćanja.

Kada čovjek nešto ne razumije, onda se tu naravno pojavi i onaj strah da će se neki zlonamjerni haker dočepati nečijih podataka.

Pa krenimo onda redom da pojasnimo te stvari i razbijemo, kao što ćete ubrzo vidjeti, nepotrebne strahove.

Naplata karticama je prije svega opcionalna mogućnost koju vlasnik web shopa može i ne mora iskoristiti (uvijek ostaje mogućnost plaćanje robe pouzećem ili virmanom).

Moguća je isključivo uz potpisan ugovor s jednom od specijaliziranih tvrtki koje pružaju programsku podršku za takve oblike transakcija.

Ona se u stručnoj terminologiji naziva payment gateway, a riječ će o ničem drugom nego li programu koji je posrednik između banke u kojoj klijent ima otvoren svoj račun te trgovca kojemu se novac šalje u zamjenu za robu iz košarice.

Taj software ima zadatak da temeljem narudžbe s web shopa, banci pošalje zahtjev za naplatom robe koja zatim isti odobri te novce s klijentovog računa šalje na račun trgovca preko kojeg on posluje kao pravna osoba.

Long story short, kupac kada na web shopu ide platiti robu s kreditnom karticom, podatke o kreditnoj kartici ovisno o načinu implementacije payment gatewaya, upisuje na samom web shopu (uz dakako vrlo visoke sigurnosne standarde) ili na web adresi sustava gdje se obavlja transakcija (na web stranici payment gatewaya).

U takvim sustavima koji moraju raditi prema ISO standardima (kada to imate, znači da je neovisni revizor utvrdio da radite prema visokim standardima struke), zloporabe su de facto nemoguće.

Da budemo slikoviti, mnogo je veća vjerojatnost da će opljačkati kada plaćate s karticom gorivo na benzinskoj, nego li kada kupujete nešto na web shopu.

Čak ako i unatoč tome ne želite na svakom web shopu ostaviti podatke o svojoj kreditnoj kartici, uvijek možete na PayPalu besplatno otvoriti račun na kojem onda držite podatke o  svim svojim kreditnim karticama.

Taj servis vrlo je jednostavno implementirati na svaki web shop pa recimo ako idete platiti robu, tijekom checkout procesa vas web shop prebaci na stranicu PayPala gdje se prijavite i platite ono što morate.

Očigledna prednost ovakvog sustava je da na samo jednom mjestu držite podatke o svojim kreditnim karticama pa kada treba robu negdje platiti, jednostavno se ulogirate u svoj račun i platite, pod uvjetom da web shop podržava PayPal (što danas podržava velika većina njih).

Implementacija PayPala je također opcionalna, no pravilo koji vrijedi za svaki web shop je sljedeće - više mogućnosti naplate robe = veći promet.

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...