Najbolji sustavi za slanje newslettera su...

Vrijeme čitanja: 10 min
29. svibanj 2017.

Želimo početi sa slanjem newslettera. Znamo da je to dobro i da tako možemo doći do novih kupaca. 
 
Ako tako razmišljate, na dobrom ste putu. Da, ovaj digitalni letak doista je jedan od najboljih kanala za oglašavanje ma što ljudi govorili.
 
Email marketing nikako nije mrtav iako se čak više ni u uredu putem maila ne dijele šaljive fotografije mačaka. Newsletter nekako je preživio to što su email u osobnoj komunikaciji pregazili razni messengeri i danas je jedno od najmoćnijih marketinških oruđa kojim se dolazi do kupaca. 
 
Ako zaista i čvrsto želite da vaš email marketing bude uspješan tako se prema njemu morate i odnositi. Miro iz marketinga koji usput radi i prodaju ne može samo nešto sastaviti u Wordu i to poslati na sve mail adrese koje ste skupili.
 
Zapravo može, ali od toga sigurno nećete imati nikakve koristi. Možda čak i zaradite koju prijavu jer ne možete slati reklamne poruke bilo kome čiji mail imate ali to je sasvim druga tema (nije tako zanimljiva i uključuje navođenje stavki iz Zakona o zaštiti osobnih podataka). 
 
Postoje nekoliko sustava za slanje newslettera koje treba odabrati ovisno o tome što želite postići email marketingom, koliko vremena i znanja ima Miro iz marketinga za pripremu newslettera,  te naravno prema dubini vašeg budžeta.
 
Odabrali smo pet servisa koji su svakom od vas dostupni i potrudili se naći njihove prednosti i nedostatke.

ActiveCampaign sustav za slanje newslettera 

ActiveCampaign sustav dobar je izbor ako ste totalni početnik i tek se upoznajete sa svijetom email marketinga. Nude nekoliko alata za jednostavno uređenje newslettera u nekoliko varijanti.
 
Također, prva dva tjedna rada s ActiveCampaignom su besplatna pa ako vas interesira kako to sve radi kako bi malo po njemu klikali, samo se potrebno logirati i izmisliti neku lozinku. 

Active Campaign
 

Prednosti ActiveCampaigna:

  • Uz Active Campaign dolaze alati koji vam omogućuju postavljanje obrazaca za prijavu na web stranicu i jednostavni su za svakog. 
  • Omogućava jednostavno segmentiranje kontakata prema lokaciji, ponašanju i aktivnostima. 
  • Pruža mogućnost A/B testiranja kao i kreiranja kampanja na temelju određenih datuma (poput rođendana).
  • Također, kod Active Campaigna možete unositi pretplatnike iz različitih izvora (skupljanje na stranici ili putem Facebooka…)

Nedostaci ActiveCampaigna: 

  • ActiveCampaign nema ugrađen alat za izradu anketa - koje s vremena na vrijeme šaljete kupcima. Taj alat je vanjski i zove se SurveyMonkey. To ne bi bio problem, ali se dodatno plaća ako imate više od 250 pretplatnika. 

Korištenje: Jednostavan za korištenje, pa i za početnike.
Podrška: Email i live chat podrška na engleskom jeziku, a telefonski razgovor od pola sata košta 65$.
Cijena: Dva tjedna besplatnog korištenja, a nakon toga 9$ mjesečno za 500 pretplatnika, za 2.500 pretplatnika cijena je 29$ mjesečno. 

GetResponse sustav za slanje newslettera

GetResponse drugi je sustav za slanje newslettera kojeg smo odlučili prezentirati. Razlog je njegova jednostavnost, povuci i spusti (drag and drop) opcije i brdo obrazaca (templatea) koji vam se nude kod kreiranja newslettera.

GetResponse templates
 


GetResponse uređivanje templatea


 Prednosti GetResponsea:

  •  Sve koji se bave email marketingom uvijek ispituju: Kada je najbolje vrijeme za slanje newslettera? Jedni će reći da je to utorak od 9 do 11 drugi da su uspjeli s nedjeljom u 17 sati… GetResponse ima rješenje za te probleme. Prema ponašanju pretplatnika određuje kada će im poslati poruku kako bi je otvorili.U GetResponseu tvrde da se uz tu opciju broj otvaranja mailova povećava do 23% a da click rate raste do 20%. 
  • Get Response doista je jednostavan za korištenje, a ako imate brdo proizvoda koje želite ubaciti u poruku možete koristiti samo drag and drop fotografija što vam uvelike smanjuje vrijeme kreiranja poruke.  

Nedostaci GetResponsea: 

  • U osnovnom paketu za liste na kojima je manje od 5.000 pretplatnika ne sadrži opcije poput tagiranja i automatskog segmentiranja. 

 

Korištenje: Jako jednostavan, štedi vrijeme uz drag and drop opciju.
Podrška: Nude sve vrste podrške - telefon, email i live chat na engleskom jeziku.
Cijena: Prvih 30 dana je besplatan, a za 2.500 pretplatnika GetResponse stoji 23 dolara mjesečno. 

Constant Contact sustav za slanje newslettera

Constant Contact sustav za slanje newslettera usmjeren je na e-commerce i na maloprodajne trgovine, pa su tome podređeni i već stvoreni  obrasci za slanje newslettera (templates).

U usporedbi s ostalim sustavima Constant Contact izgleda malo “osnovno” i nije toliko jednostavan za korištenje. 

Constant Contact kampanja



ConstantContact

Prednosti Constant Contacta:

  • Constant Contact omogućava nekoliko različitih metoda unosa kontakata te dopušta kreiranje kupona ili materijala za skidanje.

 Nedostaci Constant Contacta:

  • Uz Constant Contact ne možete automatski raditi A/B testiranja što utječe na stopu otvaranja i broj klikova. 
  • Iako na Constant Contactu postoje svi alati za uređivanje kao i kod ostalih sustava, nije ih toliko jednostavno koristiti.

Korištenje: Jednostavno, ali mrvicu kompliciranije nego na ostalim sustavima. 
Podrška: Telefon, email i live chat na engleskom jeziku.
Cijena: 60 dana besplatno. Za 501 - 2.500 pretplatnika cijena je 45 dolara mjesečno, a za 2.501 do 5.000 pretplatnika cijena je 65 dolara mjesečno. 

MailChimp sustav za slanje newslettera 

MailChimp sustav za slanje newslettera najčešći je odabir među Hrvatima. Razlog leži u tome što je besplatan za slanje 12.000 mailova mjesečno za 2.000 pretplatnika na listi.
 
S tom besplatnom verzijom treba se malo više igrati pri pripremi newslettera, ali ako se oni šalju rijetko, ako velik dio snaga i budžeta nije usmjeren na email marketing MailChimp je, rekli bi sjevernjaci, čisto fajn opcija. 
 

Mailchimp templates
 



mailchimp-facebook

 
Prednosti MailChimpa

  •  Prvu prednost MailChimpa smo već naveli - besplatan je zauvijek ako broj pretplatnika ne prelazi 2.000. No ako se aktivno bavite prikupljanjem pretplatnika za web shop relativno brzo ćete premašiti tu brojku. Uz to besplatnu verziju sve više koriste spammeri pa se i reputacija u smislu dostavnosti srozala u posljednjih nekoliko godina (u prijevodu - svaki mail neće zaista biti dostavljen u inbox).
  •  U besplatnoj verziji MailChimp nudi i dosta opcija za praćenje ponašanja pretplatnika, a lijepo i predoče gdje je tko kliknuo.
  •  Mailchimp i Facebook rade zajedno pa na temelju svoje newsletter liste možete stvoriti publiku za Facebook. Nova stvar koju su uveli je i kreiranje Facebook reklama kroz MailChimp.
  •  MailChimp se lako spaja i s platformama, a za ovaj sustav postoji najveći broj tutorijala i uputa.

 
Nedostaci MailChimpa:

  •  MailChimp je besplatan pa ga i svi koriste. Zato i većina newslettera izgleda isto jer svi koriste više manje iste predloške (templates). Naravno, oni se mogu i posebno dizajnirati, što mi u Markeru radimo, no ako to radite sami - s dizajnom ćete se pomučiti. 
  •  MailChimp nema one super povuci i spusti (drag&drop) opcije kada slažete newsletter, znaju se potkrasti svakakve greškice u kodu pa čovjeku dođe da poludi kad mu se nakon sat i pol rada newsletter raspadne. 
  •  Još jedan minus je nedostatak segmentacije. Na primjer, ako prodajete cipele i odlučili ste poslati newsletter samo ženskoj publici jer su tema štikle - nećete to moći automatski.  Morat ćete ručno izvlačiti s popisa. 

Korištenje: Jednostavno, ali ne baš brzo. Postoji velik broj uputa i tutorijala za pregledavanje i učenje- 
Podrška: Email i live chat na engleskom jeziku.
Cijena: Zauvijek besplatno do 2.000 pretplatnika za 12.000 mailova mjesečno. Od 2.001 do 2.500 pretplatnika cijena je 30 dolara mjesečno, a za 2.501 do 2.600 pretplatnika već se penje na 35 dolara mjesečno. 

MailPlus sustav za slanje newslettera

Mailplus je odličan sustav za slanje newslettera. Ovo je jedini servis koji ima lokalnu korisničku podršku (na hrvatskom i srpskom), a nudi i savjete vezane uz email marketing. 

MailPlus preporučujemo svakome tko se ozbiljno želi baviti email marketingom. Kreiranje newslettera vrlo je jednostavno i brzo. 

MailPlus auomatizacija
 



MailPlus report


 
Prednosti MailPlusa:

  • MailPlus izuzetno je jednostavan za korištenje. Vlasnicima web shopova uvelike olakšava život zato što omogućava vrlo lako ubacivanje proizvoda iz same baze webshopa u newsletter. Povuci i spusti (drag and drop) tehnologija funkcionira besprijekorno bez dosadnih kružića “loading” pa ste vrlo brzo gotovi s izradom newslettera.
  • Uz sliku kroz MailPlus iz web shopa “poteže” i opis proizvoda i cijenu pa se uz vrijeme kreiranja newslettera smanjuje i broj grešaka koje se inače događaju - kada se prilikom uređivanja napiše kriva cijena i slično.
  • Uz MailPlus targetiranje korisnika postaje mačji kašalj. Naime, moguće je targetiranje HTML blokova prema target grupi koju ste sami prethodno formirali (npr. na temelju dostavnosti, stopi otvaranja, vremenu otvaranja, demografiji) ili prema profilu korisnika (dakle prema svim podacima koje imate u bazi o njemu). Rezultat: jedan newsletter, a svaka grupa pretplatnika vidi blok skrojen za njih = veći CTR i ušteda vremena.
  • Izvještavanje je vrlo detaljno, a nudi i opciju remarketinga na temelju rezultata newslettera. 
  • Ono što MailPlus definitivno stavlja van konkurencije u pitanju izbora sustava za slanje newslettera je korisnička podrška. U MailPlusu klijenta educiraju i pomažu ne samo ako zapne negdje vezano uz samu izradu newslettera ili uporabu MailPlus softwarea već pružaju savjete vezano uz sam email marketing.
  • MailPlus je općenito dobar izbor za bilo kojeg Europljanina. MailPlus je nizozemsko rješenje te su njihova dva servera u zemlji tulipana što utječe na visoku stopu dostavljenih mailova. Kod MailPlusa taj postotak je visokih 99,7 posto. 

Nedostaci MailPlusa:

  • MailPlus nema besplatni cjenovni rang (kao npr. Mailchimp do 2.000 newsletter pretplatnika) što je ujedno i prednost - nema korištenja sustava samo da bi se spamalo

Korištenje: Izuzetno jednostavno. Svaki korisnik bez prevelikog predznanja može biti napredni korisnik email marketinga.
Podrška: Jedini servis koji nudi podršku na hrvatskom jeziku. Uz podršku za software nude i savjete vezane uz email marketing. Uz email podrška se pruža i preko Skypea, telefona, a postoji i mogućnost edukacije uživo. 
Cijena: 30 dana besplatnog korištenja dostupno je na upit, a početna cijena regularnog korištenja sustava kreće se od 75 eura mjesečno.

 


Martina Rumin: Hrvati nedovoljno koriste prednosti email marketinga

Direktorica MailPlusa Adria Martina Rumin sa suradnicima
Direktorica MailPlusa Adria Martina Rumin sa suradnicima

MailPlus jedini je europski servis za slanje newslettera kojeg smo izdvojili, jedini koji pruža podršku na hrvatskom i srpskom jeziku i jedini koji ima ured u Zagrebu.

MailPlus Adria ekskluzivni je distributer MailPlusa za regiju, pa smo u blogu odlučili popričati i s direktoricom Martinom Rumin. 

Hrvatska u e-commerce okvirima kaska za zapadom. Zapravo, sve što je online još je uvijek na nekom početku u Hrvata. Kakva su vaša iskustva s email marketingom? Koliko Hrvati iskorištavaju mogućnosti koje im on pruža? 

Hrvati nedovoljno koriste prednosti email marketinga. Pričamo s klijentima i potencijalnim klijentima - sve je to na početku. 
 
U 95% slučajeva razlog za to je nedostatak inhouse resursa za predano i profesionalno bavljenje email marketingom. U većini hrvatskih kompanija odjel marketinga sastoji se  od jednog zaposlenog koji pored email marketinga, odrađuje još i offline marketing aktivnosti, digitalni marketing, pa čak i malo prodaje.... 
 
Tako se ne može izvući puni potencijal i postići maksimalna učinkovitost niti jednog od marketinških kanala. Upravo zato su naši klijenti u MailPlusu prepoznali prednost partnerstva, u smislu da smo im mi postali produžena ruka njihovog marketing odjela gdje u većini slučajeva kompletan email marketing outsourcaju tj. prepuštaju ga nama koji se time bavimo profesionalno i sa stopostotnim fokusom.
 
Tako je neki tamo email marketing koji se „zagurao“ u ladicu i nitko se njime ne stigne baviti, postao glavni marketinški kanal generiranja prihoda za kompaniju. Naročito kada se uvidi prednost uloženo vs. dobiveno, što prema zadnjim istraživanjima ispada da email marketing ROI 1:38 ( za 1$ uložen, 38$ se vrati) 
 

Znači, osnovna greška je premalo ljudskih resursa i očekivanje odjela marketinga da se bavi apsolutno svime i svačime pomalo. Na koje pogreške još nailazite? 

Pored pomanjkanja resursa, jedan od problema je  još uvijek prisutno stajalište da je opravdano kupovati liste za slanje newslettera. To često srozava kvalitetu email marketinga, ne samo u smislu spama, nego i loše segmentacije i rezultata slanja newslettera. Mi naše klijente izrazito puno educiramo na tom polju i pomažemo im u setupiranju legalnih načina izgradnje baze korisnika. 
 
Drugi problem je zapravo nepoznavanje svih mogućnosti koje email marketing kao kanal nudi: segmentacija listi, A/B split test, email automatizacija i dinamički sadržaj. Većini to zvuči jako komplicirano i prenapredno za njihovu razinu korištenja email marketinga, pa se često u startu blokiraju i uopće ne pokušaju. Oni pak koji pokušaju uz našu pomoć, na kraju završe sa zaključkom; „Da smo samo znali da je to tak jednostavno i da generira toliko dobre rezultate, krenuli bi s tim puuuunoooo ranije.“  

MailPlus ima opaku konkurenciju i nešto je skuplji. Ipak, ljudi prelaze na MailPlus. Koji su glavni razlozi?

Klijenti prelaze na MailPlus sustav prvenstveno zato što smo mi jedini lokalno-prisutni pružatelj usluga email marketinga (ESP), s lokalnim timom podrške u Zagrebu i Beogradu. Naš tim ne samo da postavlja  "ključ u ruke" account, nego i educira klijenta, pomaže mu i savjetuje ga kako najbolje i najučinkovitije raditi email marketing sa MailPlus softwareom te rješava telefonom, Skypeom ili „uživo“ sve eventualne izazove na koje klijent naiđe tijekom rada sa sustavom. 

Mi kao specijalisti i iskusni stručnjaci u email marketingu produžena smo ruka našim klijentima i njihovom odjelu marketinga jer im „na vrata“ donosimo najnovije trendove u email marketingu, do's and don'ts, ideje kako poboljšati rezultate, a pored toga nudimo i software koji to sve omogućava.... 
 
Ostali razlozi prelaska na MailPlus vezani su uz sam sustav, uz činjenicu da je dostavljivost mailova visoka (99,7%) zbog dva servera u Nizozemskoj, jer postoje vrlo napredne mogućnosti targetiranja i jer imamo gotove konektore za web shopove na platformama Magento, PrestaShop i Lightspeed.
Trgovci vrlo lako i brzo mogu kreirati newslettere i odlučuju se za nas. 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics