Web shop: 4 SEO optimizacije kategorije proizvoda neophodne za Googleov TOP 10

Vrijeme čitanja: 4 min
16. prosinac 2013.

Postoji jedan osnovni problem s alatima - svi ih volimo imati u radioni, no zbilja nas je malo sposobno s njima napraviti nešto konkretno.

Onaj macho pojam "sam svoj majstor" nema danas bez razloga toliku društvenu težinu - oni koji su u stanju svoju kutiju alata upotrijebiti za rješavanje kompleksnijih problema kod kuće, su zbilja rijetkost.

A žene im se dive :).

Identičan problem prisutan je i kod web shopova - trgovci dobe vrhunski alat, no onda najčešće ne znaju s njime ostvariti puni potencijal internet prodaje.

Problem je naravno taj što nisu u stanju s web shopom adekvatno rukovati. U suštini, govorimo o osnovnom preduvjetu čije ispunjenje je nužno kako bi riješili kompleksan problem poput povećanja prodaje.

Jedna od prvih prepreka kada je riječ o nepravilnom rukovanju je razumijevanje principa na kojem funkcionira web shop prodaja.

Za razliku od klasične prodaje gdje plaćate vrlo skup najam prostora na atraktivnoj lokaciji kako bi bili primijećeni, te u konačnici s atraktivnim izlogom privukli kupce (uz ulaganje u nekakav marketing), na internetu tako nešto načelno ne postoji. Evo zašto.

Kao prvo, ljudi ne znaju za vas. Osim ako ste poznatiji brend, što obično nije slučaj.

To znači da će vas nesvjesno tražiti preko Googlea. Kako? Tako da će tražiti proizvod koji je dio vaše ponude, kao i one konkurentske.

Prvi problem koji ovdje automatski postaje vidljiv je ostvarivanje dobrog ranga (pozicije) u pretraživaču kojeg većina danas koristi - Google.
Do toga možete na dva načina:

  • platiti stručnjaka da to učini umjesto vas ili
  • uštedjeti novce i napraviti to sam.

Vjerojatno vam je privlačnija ova druga opcija.

Bolja vidljivost web shopa na Googleu postiže se SEO optimizacijom. O njoj smo već do sada govorili, no više je bilo riječi o SEO strategiji. Znači nekakve načelne smjernice unutar kojih je poželjno djelovati.

Sada ćemo malo detaljnije.

Ono što iznimno pomaže da vaši proizvodi u Googleovim rezultatima pretrage budu ispred konkurentskih je SEO optimizacija stranica web shopa koje se odnose na kategorije proizvoda.

Evo kako ćete to napraviti.

Detaljan i jedinstven opis kategorija

Već smo rekli - ako ste Amazon ili Tom Tailor, zbog svjetski popularnog brenda možete si dopustiti da kategorije imate na web shopu isključivo u ulozi filter mehanizma jer ono... ljudi će u adresnu traku preglednika napisati amazon.com i tražiti izravno na web shopu ono što ih zanima.

Realnost je kako ste, karikiramo, Dijana kozmetika d.o.o. i nitko ne zna za vas. Jedini način na koji vas ljudi mogu pronaći biti će kada će netko putem Googlea tražiti, opet karikiramo, novu kremu. Koliko ćete se dobro rangirati u rezultatima pretrage, ovisit će o tome koliko ste dobro opisali svoju kategoriju koja se odnosi na sve tipove krema.

Kao prvo, ne želite se utopiti u generičnosti interneta. Ako vam je kategorija kreme za masnu kožu, ne želite napisati "Ponuda krema za masnu kožu". Želite zapravo nešto ovakvo, kao što ima web shop daljepoti.hr.

Zašto? Zato što ljudi obično ne znaju napamet točne nazive krema koje su protiv masne kože. Upisat će u Google "krema za masnu i aknastu kožu". Vjerojatno će dodati još neke specifične ključne riječi poput "pojačano izlučivanje žlijezda" ili "zaštita kože".

U prijevodu, što vi detaljnije opišete što su to kreme za zaštitu masne kaže, Google će bolje znati što se nalazi na toj stranici proizvoda te će potencijalnom kupcu koji traži takav proizvod moći ponuditi precizniji rezultat, odnosno vašu stranicu s ponudom svih vrsta krema.

Evo i dokaza.

Dakle, ono što morate je sljedeće:

  • kategorije proizvoda opisati što detaljnije,
  • pokušati dodati neku sliku koja instantno podsvjesno sugerira što se nalazi na stranici
  • imati uvijek u vidu da će vas ljudi pronaći putem pretraživača.

Ako prvo uopće kliknu na vas.

Što nas dovoditi do iduće dvije točke.

Precizni i konzistentni naslovi stranica

Ključne riječi - sve se vrti oko njih. Još uvijek.

Kako bi Google ili vaš kupac znao kakva je stranica u pitanju, morate je pravilno imenovati. Da to ne radite napamet kako sami mislite da je ok, postoji određeno pravilo - struktura koja je i čovjeku i Googleovom robotu vrlo jasna. Formula bi bila sljedeća:

kategorija (detaljna) | kategorija (općenitija) | naziv brenda

Ako bi se ponovno vratili na kreme za lice na web shopu Daljepoti.hr, to bi nekako izgledalo ovako:

Ideja iza ovoga je jasna - osim što Google precizno zna o čemu se radi, veća je šansa da će netko doći na kreme za lice ako primjerice nije jasnije specificirao kakve kreme želi, a zanimale su ga one za lice.

Precizni i stimulirajući meta descriptioni

170 svetih znakova - tako bi mogli opisati meta description. Već smo pisali o važnosti tog teksta kada smo govorili kako vaš web shop u Googleovim rezultatima pretrage može biti neodoljiv za klik.

Nije stoga loše ponoviti gradivo - ako tražite tekst s kojim ćete prodati svoj proizvod, onaj ispod plavog linka ili će biti okidač da netko dođe na vaš web shop ili neće. Riječ je o prvom sadržaju web shopa kojeg će vidjeti vaš potencijalni kupac tako da o njegovoj važnosti ne treba previše govoriti.

Osim što u tih 170 znakova morate strpati konkretnu informaciju da kupac zna kako ga link vodi prema pravoj adresi, mora biti i stimulirajući poput reklame na TV-u. Budemo jednom prilikom malo detaljnije prošli i kroz tu znanost privlačenja.

Povezani proizvodi i kategorije

Normalno je kako ćete kategoriji pridružiti proizvode koji se odnose na nju. No vrijedi "sa strane" pružiti prostor proizvodima koji se nekako nadovezuju na kategoriju, iako izravno ne spadaju pod nju. Ili barem povezati slične kategorije koje ulaze pod onu "nadređenu".

Vratimo se na primjer kozmetike - ako imate kreme za masnu i aknastu kožu, imate i one za normalnu-suhu kožu, kao i one za sve tipove kože. Dovedite u vidno polje te kategorije jer ljudi kada traže nešto, vole pogledati stvari i sa strane da se nađu u kompletu kad se već kupuje.

Voli povezivanje i Google - opet mu jasnije što se točno nalazi na stranici, što znači kako ćete profitirati s ključnim riječima. Vašu stranicu s ponudom krema osim što će pronaći oni koji upišu u Google tip kreme, primijetit će i oni koji već znaju od kojeg brenda žele njegu za svoje lice.

Upamtite - web shop kao alat vam je beskoristan, ako je njegova ponuda ljudima nevidljiva. Vidljivost možete postići samo kroz SEO optimizaciju, po mogućnosti kvalitetno napravljenog web shopa. Uz ulaganje u marketing, naravno.

Prestanite se čuditi tome zašto prodajete ispod očekivanja i okrenite se rješenjima koja očito nude konkretne rezultate. Držanjem nekolicine ovih savjeta već ćete napraviti mnogo, da ne spominjemo sve ostalo s čime smo se do sada bavili na našem blogu.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...