Vi ste pitali, mi odgovaramo: 6 najčešćih problema sa SEO optimizacijom

Vrijeme čitanja: 9 min
05. lipanj 2017.

SEO optimizacija - nešto što svatko može, a rijetko tko će se sam odlučiti pozabaviti ovim jednostavnim tehnikama. 

Kad tijekom izrade web shopova i stranica kažemo svojim klijentima da će kvalitetna SEO optimizacija udvostručiti online prodaju i privući dvostruko više korisnika, možete zamisliti koliko su skeptični. 

Oni koji prigrle SEO optimizaciju, znaju osnovne tehnike optimizacije kao što su optimizacija URL adresa, naziva proizvoda (onog na stranici i onog za Google - Title Tag), pa meta description… Znate - sve ono o čemu stalno govorimo
 
No što kada se stvari malo zakompliciraju? SEO optimizacija je na prvi pogled veoma jednostavna stvar, no što ćete učiniti kada vam proizvodi nestanu sa zalihe? Kako ćete dodati nove proizvode u web shop? Što kada nemate jedinstveni opis za svaki proizvod? Ili ga imate premalo?

To su samo neki od problema koje muče naše klijente. Pogotovo kada se u SEO optimizaciju bace sami i zbog neznanja samo naštete online prodaji. Tada je naša korisnička podrška u petoj brzini jer telefoni samo zvone i zvone, a sve se treba riješiti u trenutku kad si rekao keks 

 

Jedan od onih dana kada su dvije ruke premalo za odraditi sve poslove
Jedan od onih dana kada su dvije ruke premalo za odraditi sav posao

 

Da nam se telefoni ne bi pregrijavali, a korisnička podrška ne bi izgubila glasnice, odlučili smo se napraviti listu 6 najčešćih pitanja oko SEO optimizacije web stranica i proizvoda.

1. Kako se nositi s proizvodima kojih nema na zalihi, a vratit će se?

Što ćete učiniti kada rasprodate sve proizvode ovisi o nekoliko čimbenika, ali evo najboljih savjeta:

Nikada ne brišite stranice s proizvodima

Prvo i najvažnije pravilo je da nikada ne brišete stranice s proizvodima. Svaka stranica s proizvodom je u Googleovim očima stvorila svoj autoritet koji se zbraja s autoritetom ostalih stranica, a zajedno tvore autoritet cijelog web shopa. Izbrišete li jednu stranicu, izbrisali ste i jedan dio autoriteta web shopa. 

Ako znate da će se u dogledno vrijeme isti proizvod vratiti, ostavite stranice upravo onakvima kakve jesu. Nemojte ih brisati, sakriti ili koristiti kod 301 da bi preusmjerili stranicu na drugi proizvod. 

Umjesto toga obavijestite korisnike da proizvod trenutno nije dostupan i ponudite im očekivani datum kada će se proizvod vratiti. Ako niste sigurni kada će proizvod ponovno biti dostupan, dajte mogućnost kupcima da pošalju upit, tj. ostave poruku kako bi bili obaviješteni kada će proizvod opet biti dostupan.

Evo jednog primjera web shopa s dječjim igračkama Lafaboo.com:

 

Nedostupan proizvod na web shopu lafaboo.com

Ponudite proizvode slične traženom proizvodu

Ako su određeni proizvodi rasprodani, kupcima ponudite alternativu traženom proizvodu. Na primjer, ponudite:

  • isti proizvod u drugim bojama,
  • novije modele ili verzije istog proizvoda,
  • isti proizvod drugog brenda,
  • ostale proizvode u istoj kategoriji koji odgovaraju kvaliteti i cijeni.

Pravilnim povezivanjem proizvoda, poboljšat ćete iskustvo kupovine što će kupci veoma cijeniti, a i Google će tako lakše pronaći relevantne stranice i bolje razumjeti strukturu cijelog web shopa.

Ponudite mogućnost prednaručivanja

U slučaju da će se proizvod vratiti u roku tjedan dana, dopustite kupcima da ga naruče iako ga trenutno nema na zalihi. Obećajte da ćete ih obavijestiti čim proizvod dođe i čim ga pošaljete. Potencijalnim kupcima koji stvarno žele proizvod neće smetati što će čekati dodatnih par dana. 

A da bi do kraja omekšali kupce, snizite cijenu proizvoda samo za one kupce koji će unaprijed naručiti proizvod ili im obećajte određeni postotak popusta kod sljedeće kupovine

2. Kako se nositi s rasprodanim proizvodima koji se nikada neće vratiti?

Svi web shopovi imaju proizvode koji se više nikada neće vratiti. Na primjer, potrošna elektronika ili modna odjeća koja se neprestano zamjenjuje novijim modelima ili stilovima. 

Mnogi razmišljaju: ako se proizvodi nikada neće vratiti tada je najlogičnije pritisnuti tipku DELETE.

Uf, kako se varate. Zapravo je ova taktika ono posljednje što radite.

Kada stvarno ne vidite izlaz iz tunela.

Posljednja slamka nade i spasa.

Pa što bi trebali učiniti u slučaju da nikada više nećete imati određeni proizvod?

Kod 301 preusmjeravanje

Za početak Google preporučuje da ne koristite direktnu redirekciju na drugi proizvod (kod 301).

Google ne preporučuje direktno preusmjeravanje s proizvoda na sličan proizvod
Google ne preporučuje direktno preusmjeravanje s proizvoda na sličan proizvod

 

Zašto? Idemo redom. 

Iz perspektive Googlea, ako imate proizvod koji će začas biti rasprodan i odlučite izbrisati stranicu, Google će primijetiti da je stranica nestala. Ako će se proizvod vratiti na zalihu, tražilicama će trebati dulje vremena da ponovno indeksiraju stranicu. S druge strane, ako ćete napraviti redirekciju, tj. preusmjeriti stranicu na drugi proizvod, Google će i to zapisati, no opet će mu trebati dulje vremena da shvati da ste kasnije zaustavili preusmjeravanje. 

Ako ostavite stranicu i zadržite sav sadržaj na njoj i naglasite da je proizvod trenutno nedostupan i ponudite relevantne proizvode, Google će zadržati tu stranicu u svom indeksu i povezati je s relevantnim proizvodima.

Iz perspektive kupaca, ako izbrišete stranicu s proizvodom, kupci koji su došli preko Google tražilice naići će na 404 grešku - Stranica ne postoji. I što će učiniti? Tražit će drugi web shop. S druge strane, ako preusmjerite stranicu na drugi proizvod, kupci će biti zbunjeni. Ako su tražili rozi kišobran, zašto ste ih poslali na rozu kabanicu ili plavi kišobran? 

Ako zadržite sav sadržaj i ponudite relevantne proizvodi, kupci će biti razumljiviji i vjerojatno će pogledati preporučene proizvode.

Preusmjeravanje 301 koristite samo u slučajevima kada se radi o novijoj verziji proizvoda. Tako ćete reći Googleu da se želite rangirati prema novoj URL adresi, a ne staroj. 

Unavailable_after META tag

Unavailable_after META tag je jednostavna meta oznaka koja obavještava Google robote i paukove da ne indeksiraju određenu stranicu nakon određenog datuma isteka. Drugim riječima, ako Google robotima kažete da je stranica nedostupna nakon sutrašnjeg datuma, oni je više neće indeksirati i prikazivati u rezultatima traženja.

Ovu meta oznaku stvorio je sam Google i najviše se koristi kod stranica s vremenski ograničeni materijalom, kao što su proizvodi koje više nikada nećete imati. 

Unavailable_after meta tag također ima pozitivan učinak na SEO. Razmišljajte ovako:

U Google tražilici želite konkurirati sadržajem koji je popularan i uvijek ažuriran. Cilj vam je doći na prvo mjesto u Google tražilici ili se barem pojaviti na prvoj stranici rezultata i to je ono što će meta oznaka unavailable_after dopustiti. S ovom oznakom rješavate se manje važnih stranica koje se natječu s važnijim stranicama unutar web shopa, a rezultat će biti taj da ćete biti se pojavljivati sve više i više na Googleovoj ljestvici rezultata.

Matt Cutts, softverski inženjer i bivši voditelj Googleovog tima za web spam, u svojem videu također preporučuje korištenje ove meta oznake koja će najbolje funkcionirati kod velikih web shopova.

3. Kako se nositi s novim proizvodima i SEO optimizacijom?

Dobra informacijska struktura, navigacija i unutarnje poveznice (linkovi) ključni su za rangiranje novih stranica proizvoda. U glavnom izborniku kreirajte novu kategoriju i povežite početnu stranicu s novom kategorijom proizvoda. 

Isto tako, novi bi proizvodi trebali uvijek biti vidljivi na početnoj stranici. Tako će potencijalnim kupcima odmah upasti u oko, a i Google će lakše indeksirati novi sadržaj.

Uz kvalitetnu SEO optimizaciju, pomognite si oglašavanjem na društvenim mrežama i Google Addsima. Što će se više dijeliti online sadržaj, to će vas brže Google i ostali online korisnici primijetiti. 

4. Što napraviti s proizvodima koji imaju mali ili nikakav sadržaj?

Uz sve izazove u vođenju e-commerce stranice, malo tvrtki razmišlja o jedinstvenom sadržaju na stranicama proizvoda. Zato mnogi povlače podatke o proizvodu iz baze što dovodi do dupliciranih problema sa sadržajem. S druge strane, neke će stranice s proizvodima imati samo fotografije koje, ako nisu optimizirane, tražilice neće prepoznati. A bez prepoznatljivog sadržaja, Google neće znati što se točno radi na stranici, pa će je jednostavno preskočiti.  

Evo nekoliko primjera što možete učiniti:

  • Dodajte sadržaj samo za popularne proizvode. Preko Google Analyticsa pokušajte shvatiti koji su proizvodi najprodavaniji i ručno ažurirajte sadržaj.
  • Ojačajte kategorije proizvoda. Nije lako izmisliti tekst za 10.000 različitih proizvoda. Umjesto toga, usmjerite se na jačanje kategorija proizvoda. Poboljšajte arhitekturu internih veza, uredite breadcrumbse (pomoć u navigaciji) i uredite tražilicu unutar web shopa tako da kod pretraživanja ponudite i ostale relevantne proizvode.
  • Dodajte recenzije kupaca i korisnika. Najučinkovitiji način za stvaranje jedinstvenog sadržaja je omogućiti recenzije sretnih kupaca koji će poboljšati SEO optimizaciju i utjecati na stopu konverzije, tj. povećati online kupovinu.

5. Kako optimizirati slike proizvoda?

Kvaliteta slika i videozapis utječe na samu percepciju proizvoda, pa zbog toga nikada nemojte podcijeniti vrijednost fotografija.

Online posjetitelji ocjenjuju vrijednost i pouzdanost proizvoda upravo prema njegovom vizualnom prikazu jer je fotografija jedini vizualni doticaj kupaca s proizvodom.

 

Optimizacija slika važan je korak za bolji rang u Google tražilici
I slike proizvoda je potrebno optimizirati

 

Evo par smjernica kako možete brzo i kvalitetno optimizirati slike proizvoda:

  • Koristite visoko kvalitetne fotografije. Rezolucija slike ne smije biti prevelika ni premala. Nekakav standard je širina od 1000 piksela jer daje detaljan prikaz proizvoda na većini uređaja, a da pritom nije preteška.
  • Ne stavljajte slike u punoj veličini. Na žalost, ovaj problem vrlo često viđamo jer mnogi misle da kvalitetna fotografija mora imati što više megabajta.  No, moramo napomenuti kako slike veće od 1 MB nemaju što raditi na stranici. Takva podatkovna težina iznimno usporava rad weba što ostavlja negativan utjecaj na Googleov rang i korisničko iskustvo. 
  • Imenujte slike. Imenujte slikovne datoteke i opišite ih alternativnim tekstom. Trebao bi biti kratak, ali opisan.  

6. Kako implementirati SEO u web dizajn?

Vizualna privlačnost nije ono što karakterizira kvalitetan web dizajn. Kada odabirete web agenciju za izradu web shopa, trebate tražiti iskusan studio u kojem će web dizajneri raditi zajedno sa SEO stručnjacima i analitičarima. 

Tek kada su web dizajn i struktura web shopa u sinergiji možemo govoriti o kvalitetnom web dizajnu koji će povećati online promet i privući novi svaki put kada dodate nove proizvode u web shop. Kvalitetan dizajn i online sadržaj uz ugodno iskustvo posjetitelja konstantno će stvarati sve više i više online konverzija.

  • Strateški plan za izradu web shopa mora od početka mora biti savršen. Ako podbacite odmah na početku izrade web shopa, tada ste gotovi. SEO odmah mora biti uklopljen u web dizajn, a ne nakon launchanja web shopa. Organizacija proizvoda, stvaranje kategorija i izrada intuitivne navigacije uvelike utječe na vaše mjesto u Google tražilici.
  • SEO za web shopove razlikuje se od tradicionalne SEO optimizacije. Web shopovima je potrebna web agencija koja je stručnjak na različitim područjima rada. Na primjer, netko tko razumije psihologiju kupaca, tijek kupovine prosječnog kupca, optimizaciju stope konverzija, zna analizirati podatke, marketinški je i komunikacijski genije, copywriter i razumije maloprodajno i veleprodajno poslovanje. 
  • Web dizajn nikada nije dovršen. Od velike je važnosti svako malo napraviti A/B testiranje kako bi se pronašle varijacije s najboljom izvedbom.

Kako kažu, prvi korak je uvijek najteži. Pokušajte se voditi prema osnovnim principima SEO optimizacije i poboljšajte rang u Google tražilici i online prodaju već danas   

Ako vam je potreban novi web shop ili web stranica, slobodno nas nazovite ili dođite do nas! Pobrinut ćemo se da će uz kvalitetnu SEO optimizaciju, web dizajn biti napravljen prema posljednim standardima. Odmah ćete imati 2 u 1

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics