Vi ste pitali, mi odgovaramo: 6 najčešćih problema sa SEO optimizacijom
SEO optimizacija - nešto što svatko može, a rijetko tko će se sam odlučiti pozabaviti ovim jednostavnim tehnikama.
Kad tijekom izrade web shopova i stranica kažemo svojim klijentima da će kvalitetna SEO optimizacija udvostručiti online prodaju i privući dvostruko više korisnika, možete zamisliti koliko su skeptični.
Oni koji prigrle SEO optimizaciju, znaju osnovne tehnike optimizacije kao što su optimizacija URL adresa, naziva proizvoda (onog na stranici i onog za Google - Title Tag), pa meta description… Znate - sve ono o čemu stalno govorimo
No što kada se stvari malo zakompliciraju? SEO optimizacija je na prvi pogled veoma jednostavna stvar, no što ćete učiniti kada vam proizvodi nestanu sa zalihe? Kako ćete dodati nove proizvode u web shop? Što kada nemate jedinstveni opis za svaki proizvod? Ili ga imate premalo?
To su samo neki od problema koje muče naše klijente. Pogotovo kada se u SEO optimizaciju bace sami i zbog neznanja samo naštete online prodaji. Tada je naša korisnička podrška u petoj brzini jer telefoni samo zvone i zvone, a sve se treba riješiti u trenutku kad si rekao keks
Jedan od onih dana kada su dvije ruke premalo za odraditi sav posao
Da nam se telefoni ne bi pregrijavali, a korisnička podrška ne bi izgubila glasnice, odlučili smo se napraviti listu 6 najčešćih pitanja oko SEO optimizacije web stranica i proizvoda.
1. Kako se nositi s proizvodima kojih nema na zalihi, a vratit će se?
Što ćete učiniti kada rasprodate sve proizvode ovisi o nekoliko čimbenika, ali evo najboljih savjeta:
Nikada ne brišite stranice s proizvodima
Prvo i najvažnije pravilo je da nikada ne brišete stranice s proizvodima. Svaka stranica s proizvodom je u Googleovim očima stvorila svoj autoritet koji se zbraja s autoritetom ostalih stranica, a zajedno tvore autoritet cijelog web shopa. Izbrišete li jednu stranicu, izbrisali ste i jedan dio autoriteta web shopa.
Ako znate da će se u dogledno vrijeme isti proizvod vratiti, ostavite stranice upravo onakvima kakve jesu. Nemojte ih brisati, sakriti ili koristiti kod 301 da bi preusmjerili stranicu na drugi proizvod.
Umjesto toga obavijestite korisnike da proizvod trenutno nije dostupan i ponudite im očekivani datum kada će se proizvod vratiti. Ako niste sigurni kada će proizvod ponovno biti dostupan, dajte mogućnost kupcima da pošalju upit, tj. ostave poruku kako bi bili obaviješteni kada će proizvod opet biti dostupan.
Evo jednog primjera web shopa s dječjim igračkama Lafaboo.com:
Ponudite proizvode slične traženom proizvodu
Ako su određeni proizvodi rasprodani, kupcima ponudite alternativu traženom proizvodu. Na primjer, ponudite:
- isti proizvod u drugim bojama,
- novije modele ili verzije istog proizvoda,
- isti proizvod drugog brenda,
- ostale proizvode u istoj kategoriji koji odgovaraju kvaliteti i cijeni.
Pravilnim povezivanjem proizvoda, poboljšat ćete iskustvo kupovine što će kupci veoma cijeniti, a i Google će tako lakše pronaći relevantne stranice i bolje razumjeti strukturu cijelog web shopa.
Ponudite mogućnost prednaručivanja
U slučaju da će se proizvod vratiti u roku tjedan dana, dopustite kupcima da ga naruče iako ga trenutno nema na zalihi. Obećajte da ćete ih obavijestiti čim proizvod dođe i čim ga pošaljete. Potencijalnim kupcima koji stvarno žele proizvod neće smetati što će čekati dodatnih par dana.
A da bi do kraja omekšali kupce, snizite cijenu proizvoda samo za one kupce koji će unaprijed naručiti proizvod ili im obećajte određeni postotak popusta kod sljedeće kupovine.
2. Kako se nositi s rasprodanim proizvodima koji se nikada neće vratiti?
Svi web shopovi imaju proizvode koji se više nikada neće vratiti. Na primjer, potrošna elektronika ili modna odjeća koja se neprestano zamjenjuje novijim modelima ili stilovima.
Mnogi razmišljaju: ako se proizvodi nikada neće vratiti tada je najlogičnije pritisnuti tipku DELETE.
Uf, kako se varate. Zapravo je ova taktika ono posljednje što radite.
Kada stvarno ne vidite izlaz iz tunela.
Posljednja slamka nade i spasa.
Pa što bi trebali učiniti u slučaju da nikada više nećete imati određeni proizvod?
Kod 301 preusmjeravanje
Za početak Google preporučuje da ne koristite direktnu redirekciju na drugi proizvod (kod 301).
Google ne preporučuje direktno preusmjeravanje s proizvoda na sličan proizvod
Zašto? Idemo redom.
Iz perspektive Googlea, ako imate proizvod koji će začas biti rasprodan i odlučite izbrisati stranicu, Google će primijetiti da je stranica nestala. Ako će se proizvod vratiti na zalihu, tražilicama će trebati dulje vremena da ponovno indeksiraju stranicu. S druge strane, ako ćete napraviti redirekciju, tj. preusmjeriti stranicu na drugi proizvod, Google će i to zapisati, no opet će mu trebati dulje vremena da shvati da ste kasnije zaustavili preusmjeravanje.
Ako ostavite stranicu i zadržite sav sadržaj na njoj i naglasite da je proizvod trenutno nedostupan i ponudite relevantne proizvode, Google će zadržati tu stranicu u svom indeksu i povezati je s relevantnim proizvodima.
Iz perspektive kupaca, ako izbrišete stranicu s proizvodom, kupci koji su došli preko Google tražilice naići će na 404 grešku - Stranica ne postoji. I što će učiniti? Tražit će drugi web shop. S druge strane, ako preusmjerite stranicu na drugi proizvod, kupci će biti zbunjeni. Ako su tražili rozi kišobran, zašto ste ih poslali na rozu kabanicu ili plavi kišobran?
Ako zadržite sav sadržaj i ponudite relevantne proizvodi, kupci će biti razumljiviji i vjerojatno će pogledati preporučene proizvode.
Preusmjeravanje 301 koristite samo u slučajevima kada se radi o novijoj verziji proizvoda. Tako ćete reći Googleu da se želite rangirati prema novoj URL adresi, a ne staroj.
Unavailable_after META tag
Unavailable_after META tag je jednostavna meta oznaka koja obavještava Google robote i paukove da ne indeksiraju određenu stranicu nakon određenog datuma isteka. Drugim riječima, ako Google robotima kažete da je stranica nedostupna nakon sutrašnjeg datuma, oni je više neće indeksirati i prikazivati u rezultatima traženja.
Ovu meta oznaku stvorio je sam Google i najviše se koristi kod stranica s vremenski ograničeni materijalom, kao što su proizvodi koje više nikada nećete imati.
Unavailable_after meta tag također ima pozitivan učinak na SEO. Razmišljajte ovako:
U Google tražilici želite konkurirati sadržajem koji je popularan i uvijek ažuriran. Cilj vam je doći na prvo mjesto u Google tražilici ili se barem pojaviti na prvoj stranici rezultata i to je ono što će meta oznaka unavailable_after dopustiti. S ovom oznakom rješavate se manje važnih stranica koje se natječu s važnijim stranicama unutar web shopa, a rezultat će biti taj da ćete biti se pojavljivati sve više i više na Googleovoj ljestvici rezultata.
Matt Cutts, softverski inženjer i bivši voditelj Googleovog tima za web spam, u svojem videu također preporučuje korištenje ove meta oznake koja će najbolje funkcionirati kod velikih web shopova.
3. Kako se nositi s novim proizvodima i SEO optimizacijom?
Dobra informacijska struktura, navigacija i unutarnje poveznice (linkovi) ključni su za rangiranje novih stranica proizvoda. U glavnom izborniku kreirajte novu kategoriju i povežite početnu stranicu s novom kategorijom proizvoda.
Isto tako, novi bi proizvodi trebali uvijek biti vidljivi na početnoj stranici. Tako će potencijalnim kupcima odmah upasti u oko, a i Google će lakše indeksirati novi sadržaj.
Uz kvalitetnu SEO optimizaciju, pomognite si oglašavanjem na društvenim mrežama i Google Addsima. Što će se više dijeliti online sadržaj, to će vas brže Google i ostali online korisnici primijetiti.
4. Što napraviti s proizvodima koji imaju mali ili nikakav sadržaj?
Uz sve izazove u vođenju e-commerce stranice, malo tvrtki razmišlja o jedinstvenom sadržaju na stranicama proizvoda. Zato mnogi povlače podatke o proizvodu iz baze što dovodi do dupliciranih problema sa sadržajem. S druge strane, neke će stranice s proizvodima imati samo fotografije koje, ako nisu optimizirane, tražilice neće prepoznati. A bez prepoznatljivog sadržaja, Google neće znati što se točno radi na stranici, pa će je jednostavno preskočiti.
Evo nekoliko primjera što možete učiniti:
- Dodajte sadržaj samo za popularne proizvode. Preko Google Analyticsa pokušajte shvatiti koji su proizvodi najprodavaniji i ručno ažurirajte sadržaj.
- Ojačajte kategorije proizvoda. Nije lako izmisliti tekst za 10.000 različitih proizvoda. Umjesto toga, usmjerite se na jačanje kategorija proizvoda. Poboljšajte arhitekturu internih veza, uredite breadcrumbse (pomoć u navigaciji) i uredite tražilicu unutar web shopa tako da kod pretraživanja ponudite i ostale relevantne proizvode.
- Dodajte recenzije kupaca i korisnika. Najučinkovitiji način za stvaranje jedinstvenog sadržaja je omogućiti recenzije sretnih kupaca koji će poboljšati SEO optimizaciju i utjecati na stopu konverzije, tj. povećati online kupovinu.
5. Kako optimizirati slike proizvoda?
Kvaliteta slika i videozapis utječe na samu percepciju proizvoda, pa zbog toga nikada nemojte podcijeniti vrijednost fotografija.
Online posjetitelji ocjenjuju vrijednost i pouzdanost proizvoda upravo prema njegovom vizualnom prikazu jer je fotografija jedini vizualni doticaj kupaca s proizvodom.
I slike proizvoda je potrebno optimizirati
Evo par smjernica kako možete brzo i kvalitetno optimizirati slike proizvoda:
- Koristite visoko kvalitetne fotografije. Rezolucija slike ne smije biti prevelika ni premala. Nekakav standard je širina od 1000 piksela jer daje detaljan prikaz proizvoda na većini uređaja, a da pritom nije preteška.
- Ne stavljajte slike u punoj veličini. Na žalost, ovaj problem vrlo često viđamo jer mnogi misle da kvalitetna fotografija mora imati što više megabajta. No, moramo napomenuti kako slike veće od 1 MB nemaju što raditi na stranici. Takva podatkovna težina iznimno usporava rad weba što ostavlja negativan utjecaj na Googleov rang i korisničko iskustvo.
- Imenujte slike. Imenujte slikovne datoteke i opišite ih alternativnim tekstom. Trebao bi biti kratak, ali opisan.
6. Kako implementirati SEO u web dizajn?
Vizualna privlačnost nije ono što karakterizira kvalitetan web dizajn. Kada odabirete web agenciju za izradu web shopa, trebate tražiti iskusan studio u kojem će web dizajneri raditi zajedno sa SEO stručnjacima i analitičarima.
Tek kada su web dizajn i struktura web shopa u sinergiji možemo govoriti o kvalitetnom web dizajnu koji će povećati online promet i privući novi svaki put kada dodate nove proizvode u web shop. Kvalitetan dizajn i online sadržaj uz ugodno iskustvo posjetitelja konstantno će stvarati sve više i više online konverzija.
- Strateški plan za izradu web shopa mora od početka mora biti savršen. Ako podbacite odmah na početku izrade web shopa, tada ste gotovi. SEO odmah mora biti uklopljen u web dizajn, a ne nakon launchanja web shopa. Organizacija proizvoda, stvaranje kategorija i izrada intuitivne navigacije uvelike utječe na vaše mjesto u Google tražilici.
- SEO za web shopove razlikuje se od tradicionalne SEO optimizacije. Web shopovima je potrebna web agencija koja je stručnjak na različitim područjima rada. Na primjer, netko tko razumije psihologiju kupaca, tijek kupovine prosječnog kupca, optimizaciju stope konverzija, zna analizirati podatke, marketinški je i komunikacijski genije, copywriter i razumije maloprodajno i veleprodajno poslovanje.
- Web dizajn nikada nije dovršen. Od velike je važnosti svako malo napraviti A/B testiranje kako bi se pronašle varijacije s najboljom izvedbom.
Kako kažu, prvi korak je uvijek najteži. Pokušajte se voditi prema osnovnim principima SEO optimizacije i poboljšajte rang u Google tražilici i online prodaju već danas
Ako vam je potreban novi web shop ili web stranica, slobodno nas nazovite ili dođite do nas! Pobrinut ćemo se da će uz kvalitetnu SEO optimizaciju, web dizajn biti napravljen prema posljednim standardima. Odmah ćete imati 2 u 1
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...