SEO optimizacija vs. Google plaćeni oglasi: što će dati više uspjeha web shopu?

Vrijeme čitanja: 8 min
27. lipanj 2016.

Kako doći na prvo mjesto internet tražilica?

Pomoću plaćenih oglasa (AdWords reklama) ili kvalitetnom optimizacijom stranice?

Hm… Od čega ćete imati više koristi? Možda od njihove kombinacije?

Mnoge muče ova pitanja i svom silom pokušavaju shvatiti koja od ovih marketinških strategija je must have za uspješan web shop. Moramo reći da odgovor, kao uvijek, nije jednostavan jer on ovisi o vašim poslovnim ciljevima, tj. što želite postići.

Prodajete li novi proizvod ili nudite novu uslugu? Tek ste pokrenuli web shop pa želite promovirati svoj brend? Ili ste već odavno izgradili ime i samo želite učvrstiti svoju poziciju i biti još više ispred konkurencije? Zato je možda bolje pitanje koja je marketinška strategija pogodnija za vaše poslovanje, a ne koja strategija je općenito najbolja.

No prije nego započnemo s detaljnijom analizom, pogledajmo prvo razliku između SEO optimizacije i PPC oglašavanja.

Optimizacija za internet tražilice (SEO)

Optimizacija za internet tražilice (SEO - Search Engine Optimization) je marketinška disciplina usmjerena na što bolju vidljivost, tj. na što bolje pozicioniranje web stranice u rezultatima pretraživanja.

Od velike je važnosti biti u prvih 10 rezultata pretrage jer su online korisnici dosta lijeni. Ako im Google odmah ne ponudi zadovoljavajući rezultat radije će utipkati drugi pojam u tražilicu i nadati se relevantnijem rezultatu.

Na drugoj stranici Googlea će malo tko tražiti rezultate
Malo tko će tražiti vaš web shop na drugoj stranici Googlea

 

U teoriji, za mnoge druga stranica na Googleu niti ne postoji pa ćete slabom pozicijom web shopa propustiti mnogo organskih posjeta koje nije potrebno plaćati po kliku i potencijalnih konverzija (npr. kupnju proizvoda). Zapravo, nalazite li se na drugoj strani rezultata pretrage, postoji samo pet posto šanse kako će vas netko pronaći. Ako vaš web shop nije među top 10 rezultata gubite 95 posto potencijalnog prometa.

Biti na prvoj poziciji u tražilicama također osigurava privlačenje korisnika koji stvarno žele vaš proizvod ili su baš u potrazi za uslugom koju nudite.

Organski rezultati na Google tražilici zbog dobre SEO optimizacije
Organski rezultati na Google tražilici zbog dobre SEO optimizacije

 

Iako optimizaciju web stranice možete napraviti i sami, za kvalitetnu optimizaciju treba izdvojiti mnogo vremena, truda i svako malo pratiti promjene u algoritmima pretraživanja. Naime, Google zbog sigurnosti korisnika uvijek nešto mijenja, a sa svakom promjenom mijenjaju se i Googleova pravila za kvalitetnu optimizaciju.

U sam proces optimizacije spada:

  • istraživanje ključnih pojmova i riječi relevantnih za poslovanje,
  • pravilno strukturiranje web stranica,
  • Kvalitetan web sadržaj kojeg objavljujete
  • Struktura naslova, URL-ova, opisa proizvoda
  • gradnja internih linkova
  • …..

Ma ima tu svega i svačega, ali zaista se vrijedi potruditi.

Jer dobro optimiziranom stranicom ne zadovoljavate samo potrebe korisnika već i Googlea jer mu dajete do znanja da nudite kvalitetan, razumljiv i relevantan web sadržaj. A Google takav sadržaj voli i cijeni pa će vas za nagradu pozicionirati na još bolje mjesto u svojoj tražilici.

Tako da clickbaitovi ovdje neće dobro proći jer ako posjetitelj nakon klika brzo napusti stranicu, Google će je smatrati lošom pa će vas kazniti i lošijom pozicijom.

PPC oglašavanje (Pay Per Click)

PPC oglašavanje ( Pay Per Click - plaćanje po kliku) je malo drugačije od SEO optimizacije. To su sponzorirani oglasi koji se objavljuju zajedno s organskim rezultatima traženja i mijenjat će se iz pretrage do pretrage.

Na primjer, tražite li "madrac od memorijske pjene" pronaći ćete mnogo relevantnih organskih rezultata vezanih uz vašu pretragu, a pri samom vrhu i na dnu stranice će se pojaviti i sponzorirani PPC oglasi.

Pomoću Google Adwords kampanje možete stvoriti plaćene oglase
Pomoću Google Adwords kampanje možete stvoriti plaćene oglase

 

Svakom novom pretragom pojma "madrac od memorijske pjene" izlistat će se drugačiji plaćeni oglasi dok će organski rezultati ostati isti.

Isto tako promijenite li i samo jedno slovo u svom upitu, npr. "Madraci od memorijske pjene" (ovog puta množina) ponovno ćete dobit drugačije PPC oglase, ali opet iste rezultate u organskoj pretrazi.

Svakom novom pretragom, pojavljuju se drugačiji plaćeni oglasi
Svakom novom pretragom, pojavljuju se drugačiji plaćeni oglasi

 

Razlog tome je što su PPC oglasi povezani s određenim ključnim pojmovima relevantnima za vaše poslovanje. Dakle, ako ste se odlučili svoj oglas povezati za pojam "madrac od memorijske pjene", pojavit ćete se u oglasnom prostoru kada netko pretražuje madrac.

Bitno je napomenuti da se PPC oglasi plaćaju samo kada netko klikne na vaš oglas, a način plaćanja se može odrediti na dva načina:

  • nadmećete se za cijenu određene ključne riječi i određujete koliko maksimalno želite platiti za klik na oglas vezan uz ključnu riječ ili
  • određujete fiksni iznos koji ste spremni platiti za klik na oglas vezan uz tu riječ.

Drugim riječima, oglas plaćate samo onda kada vaše oglašavanje funkcionira. Naravno, cijena oglasa će biti viša za popularne ključne riječi kao što su cipele, tenisice, majica, dok će cijena za konkretnije ključne riječi kao što su "crne cipele od brušene kože broj 38"  biti niža.

Iako se PPC oglasi pojavljuju na samom vrhu rezultata to ne znači da ćete naći najbolju trgovinu madracima. Naravno, PPC oglašavanje koriste i poznate tvrtke s dobrom reputacijom i kvalitetnom uslugom, no ponekad možete naići i na web shopove koji su još podosta neprovjereni pa Google ne može garantirati u kojoj su mjeri vjerodostojni. 

Zapravo, kako ćete ponekad naići i na organske rezultate koji nisu zadovoljavajući tako ćete naići i na plaćene oglase. 

Isto tako, ponekad ćete naići na PPC oglase i organske rezultate istog brenda, a to je zato što su se neki brendovi odlučili za obadvije marketinške strategije jer u međusobnoj korelaciji najbolje funkcioniraju. 

Kako SEO optimizacija i PPC oglasi mogu pomoći vašem web shopu?

Kao što smo i prije rekli, SEO optimizacija i PPC oglasi su prilično različiti. Recimo da ste novi u internet prodaji i otvorili ste web shop. Ono što ćete prvo napraviti je pokušati uspješno promovirati web shop i pokušati stvoriti što bolju poziciju u rezultatima tražilica. A najbrži način da to učinite je putem PPC oglasa. No je li to uvijek najbolji izbor?

Vaša dugoročna online marketinška strategija treba uvijek sadržavati SEO optimizaciju. Glavna prednost optimizacije je ta što statistički donosi kvalitetniji online promet na web stranicu.  

Količina online posjećenosti koje donosi SEO optimizacija i PPC oglašavanje
Količina online posjećenosti koje donosi SEO optimizacija i PPC oglašavanje

 

U stvari, mnogi korisnici podsvjesno ignoriraju plaćene rezultate, pa je čak 8,5 puta veća vjerojatnost kako će netko kliknuti na organski rezultat u tražilicama nego na plaćeni oglas.

8,5 puta! To je stvarno ogromna razlika.

Postoji brdo podataka koji upućuju da korisnici više vjeruju "prirodnim rezultatima” koje Google preporuči, pa će i biti spremniji ostvariti online kupovinu upravo kod vas. Zbog nečeg vas je Google odabrao pa vjerojatno imate dobru reputaciju. Ako se još k tome nalazite na visokoj poziciji u rezultatima pretrage to je znak da ste vjerodostojan izvor i važan igrač u svojem području poslovanja.

No nemojte se zavaravati misleći kako je SEO besplatan. Bez obzira kako na njega gledali, trebate utrošiti svoje vrijeme ili angažirati tvrtku za upravljanje SEO strategije. Sve u svemu, SEO dolazi s određenom cijenom.

Znači, web shop ne može ostvariti uspjeh kroz PPC oglašavanje?

Ako brojevi i statistike toliko idu u prilog optimizaciji stranice, mnogi će se pitati zašto bi se netko pri zdravoj pameti odlučio za PPC oglašavanje.

Razlozi za uključivanje PPC oglašavanja u online marketinšku strategiju su višestruki:

Razlog #1: Upravo ste otvorili web shop

Ako ste upravo otvorili web shop i želite privući veliku posjećenost na web shop kako bi predstavili svoj brend, usluge ili proizvode tada su PPC oglasi dobar izbor za brzi i kratkoročni uspjeh. Cilj vam je u što kraćem vremenskom roku uzdići se na vrh rezultata pretrage dok u isto vrijeme sređujete optimizaciju web shopa.

Razlog #2: Ograničeno vrijeme nudite posebne ponude

Ako želite istaknuti da ovaj tjedan nudite posebne popuste ili akcije tada se želite pojaviti na samom vrhu rezultata pretrage. Upotrijebite malo znanja iz psihologije prodaje i privucite kupce isticanjem popusta te kolika je cijena bila prije, a kolika je sada.

Vjerojatno nećete dobiti toliku konverziju korisnika kao što bi dobili pomoću organskih rezultata, ali mnogi oglašivači kažu kako je PPC oglašavanje odličan izbor za vremenski ograničene ponude.

Razlog #3: Želite ostvariti dominaciju u online poslovanju

Ako se već nalazite na samom vrhu organskih rezultata pretrage, PPC oglasi će vam osigurati još veću dominaciju na internet tražilicama. Konkurencija na tržištu je stvarno velika, pa je plaćanje klika po oglasu odlična dodatna marketinška strategija da se vaš web shop još više izdvoji od konkurencije.

Razlog #4: Online zarada vašeg web shopa konstantno pada

Nikako da se pokrenete s mrtve točke. Iz dana u dan smanjuje se promet na vašu web stranicu, a online prodaja sve više pada i pada.

Da bi u što kraćem vremenu povećali prodaju i profit web shopa pametno je uključiti PPC oglašavanje pomoću kojeg ćete biti uočljiviji online korisnicima. Naravno, to će biti kratkoročni uspjeh, pa u međuvremenu pokušajte poboljšati optimiziranost web stranice. To možete napraviti sami ili unajmiti tvrtku koja se time bavi i dobro zna što radi.

Rezime: Prednosti i nedostaci SEO optimizacije i PPC oglašavanja

Prednosti i nedostaci SEO optimizacije i AdWords oglasa

Iz cijele priče možemo zaključiti da PPC oglasi i SEO optimizacija postižu najveći uspjeh međusobnom suradnjom. Bez dobro optimizirane stranice teško da ćete vidjeti uspješan učinak svojih PPC kampanja jer će vas plaćanje oglasa cjenovno previše stajati.

A dobro napravljeni  PPC oglasi će privući veći internet promet koji ćete dodatno privući dobro optimiziranom stranicom i kvalitetnim sadržajem.

Da bi vam dokazali koliko kvalitetna optimizacija može imati uspjeha pogledajte na primjeru naših klijenata Happy Dreams i Perfecta madraca. Guglate li pojam "madrac od memory pjene" na drugom i trećem mjestu organskih rezultata nalazi se Happy Dreams, a na četvrtom Perfecta madraci.

Dobra optimizacija daje visoku poziciju u Google pretraživanju
Dobra optimizacija daje visoku poziciju u Google pretraživanju

 

Probajte i vi guglati pojmove povezane s vašim poslovanjem i provjerite kako stojite. Ako vas je teško naći kao iglu u plastu sijena, slobodno nam se javite za savjet. Možemo zajedno mozgati i na kraju vas kvalitetno optimizirati smiley

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...