Najčešće pogreške pri vođenju web shopa - 2. dio

23. srpanj 2018.

Kaže se da onaj tko radi, taj i griješi, no voditeljima e-commerce projekata to ne želimo dopustiti.

U prvom dijelu teksta otkrili smo vam top pet pogrešaka koje radite prilikom vođenja web shopa, a odbrojavanje nastavljamo s novih pet.

1. Nedostupni proizvodi

“Ovaj proizvod nije dostupan” je vjerojatno najgora rečenica na koju potencijalni kupac može naići. Ne samo za njega, već i za vas.

Zaista, ako je marmelada za sunčanje online na vašoj stranici, i netko je već došao do nje pa ju još k tome ubacio u košaricu, a vi je nemate na zalihi, to može postati zaista loša priča.

Da bi to izbjegli, nastojite što češće provjeravati zalihe, a savjetujemo i da proizvode koje trenutno nemate u ponudi sakrijete od kupaca.

Nipošto nemojte brisati stranicu s proizvodom, posebno ako joj je Google dao autoritet. Redirect (preusmjeravanje) stranice bit će pametniji odabir.

Ako marmelada za sunčanje samo trenutno nije na zalihi, zamolite korisnika da vam ostavi svoj kontakt kako biste ga mogli obavijestiti o dolasku proizvoda ili mu ga ponudite u nekom manjem ili većem pakiranju, ili pak od nekog drugog proizvođača.

2. Isticanje proizvoda koji se ne prodaju

Starosna zaliha noćna je mora svakog voditelja "offline trgovine". Ima li takvih među vama?

Ista stvar je i s voditeljima web trgovine.

Znate li da roba na policama web shopa također može skupljati prašinu? Najgore je kada te prašnjave proizvode pokušate prodati na naslovnici.

Naslovnica je poput fasade i mora biti najljepša stranica na cijelom webu.

Ako je cilj riješiti se takvih proizvoda, radite to:

  • preko cross-sellinga,
  • organizirajte akcije 1+1 gratis,
  • podijelite ih u nagradnim igrama na Facebooku,
  • nudite ih kao zahvalu za upis u newsletter ili
  • kao poklon pri kupnji.

Sigurni smo da će vas šef pohvaliti jer ste se zalihe ipak riješili u svrhu marketinške promocije, a posjetitelji weba bit će vam itekako zahvalni jer ih niste zamarali proizvodima koji im nisu privlačni.

Online trgovina

S druge strane, upravo su najpopularniji proizvodi ono što privlači kupce na vaš web shop, pa sav fokus stavite na njih.

3. Nema CTA gumba

CTA ili Call To Action gumb, kako mu i samo ime govori, zaista je magičan te posjetitelja stranice poziva da klikne na njega.

Osim toga, poveznica izgleda mnogo bolje kada je pretvorite u CTA gumb, a takvi gumbići vrlo su važan dio iskustva kupaca te ostvaruju konverzije.

Da biste kreirali privlačni CTA gumb slijedite savjete:

  • Neka bude upadljive boje. Izbjegavajte crnu i sivu ako vam web dopušta korištenje boja. Najvažnije je da gumb bude uočljiv.
  • Neka bude jednostavan i razumljiv. Ponekad je dovoljno napisati download, ali umjesto download na gumb napišite što posjetitelj klikom na taj gumb može dobiti. 
  • Odredite pravu veličinu gumba. Treba biti dovoljno uočljiv i velik da bude klikabilan, ali ako je prevelik i izgleda čudno ili neprirodno izazvat će kontraefekt.
  • Koristite riječi koje pozivaju na akciju. Izbjegavajte općenite fraze poput "kliknite ovdje", a koristite "Rezerviraj sjedalo", "Skini besplatnu verziju", "Naruči i uštedi 30%" i slično.
  • Igrajte na kartu vremena. Stvorite dojam hitnosti i recite posjetitelju kako je potrebno nešto učiniti odmah i sada.
  • Dobro pozicionirajte CTA gumb na stranici. Naime, na optimalnu poziciju CTA gumba utječe kompleksnost sadržaja, odnosno proizvoda ili ponude. Ako su proizvod ili ponuda složeni, posjetitelju treba više informacija da donese odluku. S druge strane, kada mu pošaljete newsletter s informacijom o popustima, trebat će mu samo sekunda da klikne na “Pogledaj sve snižene proizvode”.

4. U web shop nije integrirana Social Media

Današnji e-commerce svijet više ne funkcionira bez korelacije web shopa i društvenih mreža, stoga vam odmah kažemo - spojite društvene profile s vašom web trgovinom. Točka.

Integracija društvenih mreža

Mi ćemo vam za to dati nekoliko ideja:

  1. Widgeti. Upotrebljavajte widgete na svom web shopu koji će posjetitelja direktno odvesti na društveni profil.
  2. Share buttons. Dajte do znanja posjetiteljima da mogu podijeliti ili lajkati nešto što ih se dojmilo na vašoj stranici.
  3. Facebook/Instagram Shop. Osim kataloga na vašem webu, prikažite proizvode u Facebook shopu kojeg možete povezati i s Instagramom.

5. Ne razmišljate o optimizaciji

Neprestano ponavljamo važnost optimizacije, a time vas uvijek nastojimo podsjetiti da razmišljate o onome što radite na svom web shopu.

Ako trenutno nemate vremena promijeniti naziv fotografije koju ste uploadali ili joj smanjiti veličinu, radije ju ostavite za neki drugi trenutak kada ćete joj se moći više posvetiti.

Ako uz proizvod koji ste upravo postavili online, niste dobili zadovoljavajući PR tekst ili mu deklaracija nije potpuna pa zbog toga proizvodu nedostaje opis, angažirajte nekoga da ga opiše umjesto vas ili pošalje recenziju.

Vjerujte, sve ove pogreške naučili smo na primjerima naših klijenata kojima pomažemo usavršavati svoje web trgovine.

Ako ste u gužvi i ove savjete nemate kako i kada provesti, obratite se nama.

Nama nikad ne nedostaje izazova! 

Klik do besplatnih Markerovih savjeta

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...