7 savjeta kako izvući maksimum iz Facebookovog organic (besplatnog) dosega

15. travanj 2014.

Više i nije neka novost kako je Facebook tijekom posljednjih par mjeseci vlasnicima fan stranica drastično smanjio doseg.

Za one neupućene, govorimo o mogućnosti objave da se pojavi na news feedu pojedinog fana (odnosno “lajkera” fan stranice).

Ako ste nekakav manji brend, taj doseg se smanjio na otprilike 6%, a ako ste veći brend, na svega 2%.

S tendencijom pada prema nuli, ako je vjerovati zakonima statistike i tržišnim analitičarima.

U jeziku dobre stare matematike, s 5000 fanova vašu najnoviju objavu na news feedu će prosječno vidjeti 300 ljudi, a ako imate pola milijuna fanova, govorimo o samo 10 000 ljudi.

Ovo je naravno onaj, kako se u stručnoj “Facebook terminologiji” naziva, organic reach.

Klasična objava na zidu fan stranice koja vas ništa ne košta.

Mislite si sada... pa pobogu, zašto Facebook ide protiv svojih poslovnih korisnika!?

Osim naravno da više zaradi i poveća prinose svojim dioničarima (jer doseg uvijek možete povećati tako da platite pojedinačne objavu - nešto kao google ad-words), problem je news feed koji je za prosječnog žitelja te društvene mreže postao jedno jako skučeno mjesto.

Poput državne ceste D1 u vremenima kada Zagreb i Split nisu bili povezani autocestom.

O pojedinostima te teme nećemo previše raspravljati ovdje - pisali su već vrlo detaljno o svemu vodeći hrvatski ICT orijentirani mediji poput Buga ili Netokracije.

'Ajmo mi radije vizualizirati problem koji ovdje zapravo imamo.

waiting line night clubZamislite da je news feed vašeg fana disko klub u kojem se nalaze VIP gosti - postojeći stanovnici news feeda među koje se želite svrstati.

Vi ste jedan od  onih koji vani stoje u redu i trebate nekako impresionirati čuvare na ulazu (Facebookov algoritam) kako bi vas pustili u disko.

Naravno, najjednostavnije je podmititi čuvare tako da ih potplatite (date novac za promociju objave). S druge strane, možete ih pokušati i impresionirati.

Ne samo debljinom novčanika (tj. marketinškog budžeta), nego i svojom pojavom (sadržajem koji želite dovesti u news feed).

Evo 7 savjeta koji će vam često pomoći u vašoj pregovaračkoj poziciji:

1. Objavljujte postove koji su aktualni i vašim fanovima relevantni

Stavite se u perspektivu svojih fanova - što bi ih u ovim vremenima moglo zanimati da su to spremni lajkati i podijeliti s drugima?

Prodajete bicikle na web shopu? Napišite blog post na temu “10 razloga da ostavite svoj automobil u garaži”.

U vremenima kada gorivo stalno poskupljuje, a Vlada je opet povećala trošarine na naftne derivate, ljudima će se to prijevozno sredstvo učiniti još privlačnijim te će sam sadržaj postati tema vrijedna diskusije.

Možda i za poneki sarkastični komentar na temu državnog voznog parka ;)

Vjerojatno ćete tako i prodati više bicikla nego inače, pod uvjetom da imate web shop u skladu s vremenom u kojem živimo.

2. Ponudite vrijednost svojim fanovima

Iskusan ste poduzetnik i imate u glavi bogatu riznicu znanja kako voditi posao?

Farmaceut ste i znate gomilu toga o bolestima i lijekovima koji pomažu?

Sportaš ste i imate hrpu znanja o tome kako održati tijelo u formi i zdravo se hraniti?

Na svojim web (shop) stranicama otvorite blog i napišite nekakve korisne savjete iz područja koje smo ovdje recimo naveli.

Ljudi će vrlo rado pročitati štivo s kojim si mogu riješiti određene probleme te će sigurno imati želju podijeliti ga s drugima.

Takvi sadržaji uvijek imaju veliku vjerojatnost da postanu viralni - oni koji će se u velikom obujmu dijeliti na Facebooku.

Posebice ako takve objave dobro tempirate, u skladu sa savjetom 1.

Uzevši u obzir da Facebookov algoritam drastično povećava doseg za viralne sadržaje, ta taktika vam se itekako isplati.

Viralnost je poput lavine - nije česta, no jednom kada krene, nemoguće ju je zaustaviti.

3. Koristite fotografije

Prema istraživanju koje je provela poznata američka web agencija Kissmetrics, objave koje sadrže u sebi fotografije dobivaju 53% više lajkova, 104% više komentara i 84% više klikova.

Stvar ljudske psihologije - hladna piva na slici izgleda mnogo primamljivije od teksta koji ju opisuje.

4. Koristite jednostavne i kratke poruke

Prema istraživanju one iste web agencije, objave i statusi ne veći od 80 znakova dožive 66 više korisničke aktivnosti.

Budite jasni i izravni.

Znači način komunikacije kojeg ne koriste političari.

5. Radite sadržaj koji cilja specifične grupe ljudi

Ako sadržaj koji mislite objaviti na Facebooku pripremate za sve svoje fanove, ne pripremate ga za nikoga.

Fokusirajte svoje objave prema pojedinim grupama korisnika, odnosno prema onima koji bi mogli imati neke koristi od sadržaja koji objavljujete.

Kada kažemo “fokusirajte”, mislimo na onaj kreativni dio izrade sadržaja.

Format i način izražavanja također morate prilagoditi specifičnoj publici.

6. Pratite statistike stranice

Ne možete znati da li dobro radite svoj posao ako nema podataka da potkrijepe vaše slutnje.

Nemojte biti guska u magli.

Budući da Facebook nudi bogat alat za praćenje, gledajte redovito koji su postovi privukli najviše aktivnosti pa nove ili bazirajte na sličnim temama ili preuzmite iz najuspješnijih objava format izražavanja.

Također pratite i vrijeme objava. Tako ćete u budućnosti moći bolje tempirati nove objave.

7. Komunicirajte s fanovima

Kada ljudi komentiraju vaše objave, uključite se u raspravu.

Odgovarajte na izravno postavljena pitanja.

Dajte svojim fanovima do znanja da ih slušate i da vam je stalo.

Ne biste vjerovali koliko to ljudi cijene.

Deep wellFacebook ipak nije dovoljan za uspješno poslovanje putem interneta

Vidite u kojem smjeru ide sve - kako bi nešto imali na Facebooku, prvo morate uložiti novce u marketing da dođete do fanova.

Jednom kada dođete do njih, morate onda imati budžet za svaku novu objavu - barem za sada sve ide u tom smjeru.

Trošite gomilu novca, a povrat uloženog Vam je vrlo upitan.

U prijevodu, Facebook fan stranica ne može biti jedino mjesto na kojem ste sa svojim biznisom prisutni na internetu.

Govorili smo detaljno o toj temi kada smo istaknuli kako je web shop nužan da bi nešto prodavali na internetu.

Čak smo vam i rekli način na koji treba pravilno koristiti društvene mreže.

U konačnici, sve se svodi na vašu kreativnost s kojom ćete poduprijeti svoj web shop ili web stranicu.

I ovaj mali doseg kakav je trenutno može vam donijeti mnogo ako ste kreativni te imate promociju koja jasno podupire vaše poslovne ciljeve te koja je u skladu s vašom marketinškom strategijom.

P.S.

Ako ste do sada izravno pozivali ljude da dijele, lajkaju ili komentiraju vaš sadržaj, prestanite to raditi.

Naime, Facebook je nedavno počeo penalizirati fan stranice koje rade takve stvari budući da se često tako nastoji u news feed progurati beskoristan sadržaj kojeg mnogi prepoznaju kao spam. (neželjen sadržaj)

Postoje drugi načini kako ćete ljude potaknuti na aktivnost, no temelj svega je kvalitetno pripremljen i relevantan sadržaj.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...