S web shopom protiv recesije - 3 razloga zašto ga morate imati

14. kolovoz 2013.

e-trgovina (pojam koji obično označava kupovinu putem interneta), prema svim relevantnim istraživanjima munjevito raste.

Ako pogledamo podatke e-commerce Europea (op.a. krovna europska organizacija koja se brine za potrebe konkurentnosti europske e-trgovine), vidjet ćemo kako je tijekom 2012. godine na teritoriju Europske unije online trgovina ostvarila promet u iznosu od 300 milijardi €, dok je na svjetskoj razini to bio prihod od 1000 milijardi $ (ili 1 trilijun $).

Zanimljivo je kako je rast na većini tržišta bio u dvoznamenkastim postocima, s time da je u Europi posebno bio izražen na jugu i istoku. Govorimo konkretno o tržištima Turske, Ukrajine, Grčke, Mađarske i Rumunjske na kojima se  povećanje opsega e-trgovine kretalo između 33 i 75%.

Riječ je o našem okruženju.

Budući da smo sada dio EU-a, svaki web shop trgovca njezine članice je vama kao poduzetniku koji nešto prodajete izravna konkurencija. Carine više nema budući da smo se obvezali na slobodni tok robe i kapitala što znači kako kupci imaju na raspolaganju daleko veći izbor.

To ujedno znači potrebu znatno većeg ulaganja vremena i novca u borbu za kupce pa pogledajmo zašto bi već danas morali svoje poslovanje okrenuti prema internetu.

Više ćete zaraditi

U redu, ovo je sasvim razumljivo, no pitanje je li ta zarada dovoljna velika da vam vrati uloženo.

Ako imate nekakvu prodavaonicu u centru grada, vjerojatno ste osjetili udar recesije. Standard je nakon nekoliko godina velikog pada BDP-a na niskim granama i građani su se okrenuli štednji, što jasno pokazuju i podaci HNB-a.

S razlogom, budući da nitko nije siguran što ovakvo nesigurno ekonomsko okruženje sutra donosi. Dosadašnja strategija “vrata trgovine su otvorena i netko će od prolaznika ući” jednostavno vam više nije dovoljna.

Očito je da morate mnogo više truda uložiti u traženje novih kupaca kako bi njihovim većim obujmom napunili blagajnu. 

Tu na scenu stupa internet kojeg smo spomenuli u uvodu.

E sada, normalno je da ćete prema novim tehnologijama imati određenu dozu skepse. Niste nikada radili s njima, ne znate kako funkcioniraju te u globalu niste sigurni koliko u vremenima kroničnog manjka prihoda ima smisla tako “rizično” ulagati. 

No riječ rizično namjerno stavljamo pod navodnike, budući da je samo riječ o dojmu koji se u slučaju internet trgovine nažalost temelji na nedostatku točnih informacija.

Nerazumijevanje nečega obično je temelj straha i sumnje, što rezultira sporijom prilagodbom tržišnim trendovima. Kobna greška koja nažalost mnoge poduzetnike prije ili kasnije dođe glave.

Činjenice su jednostavno ovakve: prvo i najvažnije, bez obzira na krizu, e-trgovina raste, to smo još u uvodu rekli. Tijekom prošle godine na teritoriju EU-a ostvaren je rast od 20%, dok je u tranzicijskim državama poput naše bio čak i iznad 30%.

Potrošači jednostavno počinju shvaćati da na internetu imaju veći izbor, bolje cijene i ne moraju gubiti previše vremena na šetnju po dućanima, a trgovci se tome očigledno prilagođavaju.

30% zvuči mnogo, zar ne? Pitajte se jeste li uopće imali bilo kakav rast tijekom posljednjih par mjeseci.

Treba biti iskren i reći kako u našim krajevima još uvijek postoji svojevrsni strah prema novih tehnologijama - ljudi za razliku od žitelja Njemačke ili Velike Britanije nisu stekli navike kupovanja putem kataloga, odnosno nemaju običaj uzimati robu prije nego li je provuku kroz svoje ruke.

No to se mijenja. Polako, ali sigurno, na što upućuju i ovi podaci. Budući da to ide nešto sporijim tempom, to je ujedno vaša prilika da se kvalitetno pripremite za online poslovanje - dok se kupci prilagođavaju, vi ćete se također, samo iz perspektive onoga tko pruža takvu uslugu.

Kako bi vam dodatno pomogli, u narednim tjednima ćemo pripremiti detaljan vodič koji će opisati na što sve morate paziti kada odlučite u svoju svakodnevnicu uvesti web trgovinu, sa svrhom da vidite što sve uključuje proces implementacije internet poslovanja.

Nije tako komplicirano kao što se čini na prvi pogled, a beneficije su velike - imat ćete kupce iz svih krajeva Hrvatske i više nećete biti osuđeni na iščekivanje hoće li netko ući u vašu trgovinu ili neće kako bi zaradili dovoljno.

Jedina briga biti će vam kupcu dostaviti ono što je naručio, a za ostalo će se pobrinuti tehnologija i logistički partner.

Sljedeći razlog koji imamo na listi nekako se logički nadovezuje.

Svi su na internetu

Vaš muž, žena, brat, sestra, stric, sin, kćer, nećak, unuk...Danas na internetu borave de facto svi. Ako ništa drugo, barem čitaju mailove.

I obično još provjeravaju na Googleu detalje o stvarima koje žele kupiti. Opet dolazimo do vaše poslovne prilike - neka to što traže pronađu baš na vašem web shopu.

Sjećate se dok smo rekli kako se ljudi boje korištenja novih tehnologija? Pa ako još ne kupuju jer ne vjeruju da im je novac na internetu siguran, barem provjeravaju tehničke specifikacije i cijene prije nego li odu u shopping. Prema istraživanjima, to radi čak 80% internet korisnika. Što znači da ako nemate web trgovinu, velik dio kupaca će vjerojatno nakon guglanja otići konkurenciji. Kako tome doskočiti?

Napravite što prije svoj web shop.

Čak ako u početku putem njega nećete imati velik promet, velik broj vaših kupaca će ga koristiti kako bi se informirali o proizvodima koje nudite. To je ono kada kažemo da će vam tehnologija u trgovinu donijeti nove kupce, a ne element slučajnosti.

Iz vlastitog iskustva možemo vam prenijeti činjenicu kako se kod mnogih trgovaca investicija u web shop kroz prihode vratila već u prvih mjesec dana. Dalje ste onda samo u plusu.

S vremenom, kada kupci iz regije steknu dovoljno povjerenja u online kupovinu, više neće doći u vašu fizičku trgovinu, nego će naručiti ono što trebaju putem vašeg web shopa.

Svi imaju smartphone

Shopping putem mobilnih uređaja zapravo najviše raste. Pokazali smo to u našem nedavnom osvrtu kada smo analizirali odnos klasičnog shoppinga i onog putem interneta.

Ako već ne kupuju, kupci tijekom šetnje dućanima veoma često na internetu provjeravaju recenzije proizvoda i gledaju cijene.

Vjerojatno ste primijetili kako ljudi oko vas non-stop drže smartphone u rukama i nešto tipkaju po njemu. U biti, oni su cijelo vrijeme online i stalno provjeravaju nešto - statuse prijatelja na Facebooku, vijesti, nove mailove, stvari koje bi si možda kupili. 

U narednih 4-5 godina, analitičari predviđaju kako će čak polovica svih vlasnika smartphonea kupovati nešto putem interneta. Pokušajte si zamisliti koja je to masa ljudi - u Hrvatskoj gotovo i nema osobe koja nema mobilni uređaj. 

Budući da smo već ranije govorili kako s internetom poduprijeti svoje poslovanje, nećemo se ponavljati - samo ćemo istaknuti da su ljudi danas zahvaljujući smartphoneovima stalno na internetu i kako web shop za početak može za one manje hrabre da kupuju online biti odličan informativni, a vama prodajni alat.

Zapravo vam je svejedno hoćete li nešto prodati u svojoj trgovini ili putem interneta - u oba slučaja ostvarit ćete smisao toga zašto ste poduzetnik, odnosno trgovac.

 

Da rezimiramo. U web shop se već danas isplati uložiti zbog sljedećih stvari:

  • otvarate vrata cijelom tržištu Hrvatske, a i šire
  • manje vas košta ulaganje danas, nego sutra
  • dajete kupcima za početak odličan informativni alat koji se kasnije pretvara u prodajni
  • imate dovoljno vremena steći iskustvo e-trgovanja
  • stječete prednost nad konkurencijom
  • imate niže cijene oglašavanja
  • i najvažnije - povećat ćete promet

 

Eto, nadamo se kako smo bili dovoljno jasni.

Kao što smo već rekli, u narednim tjednima kroz seriju članaka pokušat ćemo vam približiti kako to izgleda kada se jednom odlučite na izgradnju web trgovine, a u međuvremenu, kao i uvijek, za sva dodatna pitanja, komentare i prijedloge, stojimo na raspolaganju.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...