Facebook natjecanja: magnet koji će privući kupce u web shop i povećati prodaju

Vrijeme čitanja: 11 min
12. prosinac 2016.

Svi smo jednom naišli na zid kojeg nije bilo lako preskočiti.

Što god smo radili i koliko god smo se borili s pronalaženjem novih načina kako privući kupce i povećati prodaju čini se kako odjednom ništa nije funkcioniralo.

Ni SEO optimizacija, ni AdWordsi, ni društvene mreže, pa čak ni posebne ponude i akcije.

Jeste li ikada razmišljali o organiziranju natjecanja?

Da, dobro ste pročitali.

Ova godinama stara marketinška strategija za privlačenje novih kupaca još i dalje najbolje radi.

Na prvu vjerojatno mislite kako je ovo jedna od marketinških strategija koja je sve samo ne inovativna. Mogli bi reći da je već dobro izlizana.

No, zahvaljujući društvenim mrežama i online svijetu natjecanja su dokazani način za:

Spojite li još k tome i božićne blagdane kada svi nekako poludimo za shoppingom, uspjeh vam je više manje zagarantiran wink

Prije nego što započnete s organiziranjem natjecanja, trebali bi se upoznati s Facebookovim pravilima i pravilnikom Ministarstva financija o priređivanju nagradnih igara.

Naime, mnogi misle da čim dođu na prvu dobru ideju, već sutra mogu organizirati nagradnu igru, objaviti je na internetu i društvenim mrežama. I to je to.

Samo se treba čekati do isteka nagradne igre i proglasiti pobjednika.

No, nije sve tako blistavo bijelo.

Iza nagradnih igara postoji brdo zavrzlama koje treba dobro proučiti i otpetljati, pa idemo na brzinu proći samo važne dijelove zakona nakon kojih slijedi i malo inspiracije smiley

Bitne točke pravilnika o priređivanju nagradnih igara

Nagradne igre vs. društvene igre

Za početak bi trebali znati da postoji razlika između nagradne i društvene igre.

  • Nagradna igra. Sadrži element sreće i potrebno ju je prijaviti nadležnom ministarstvu. Npr. sudionici su pogodili dobitne brojeve ili su izvučeni kao dobitnici.
  • Društvena igra. Temelji se na kreativnosti i zahtijeva neku vještinu i znanje. Na temelju toga se određuje pobjednik i ne mora se prijavljivati nadležnom ministarstvu. Npr. najbrži odgovor, najbolja fotografija ili najbolji komentar.

Prije početka nagradne igre treba riješiti papirologiju

Prije početka nagradne igre Ministarstvu financija treba poslati zahtjev za izdavanje odobrenja za organiziranje nagradne igre i to najmanje 15 dana prije njezina početka.

Uz zahtjev trebate priložiti:

  • Konačni prijedlog pravila igre koji mora obuhvaćati puni naziv igre, matični broj i adresu sjedišta tvrtke koja organizira nagradnu igru. Pravila nagradne igre određujete sami.
  • Dokaz o uplati naknade za priređivanje nagradne igre u korist Hrvatskog crvenog križa (naknada u iznosu od 5% od osnovice koju čini utvrđena ukupna vrijednost fonda nagradne igre).
  • Drugu dokumentaciju u vezi s priređivanjem nagradne igre po zahtjevu Ministarstva financija
  • Propisani iznos upravnih pristojbi (u državnim biljezima).

Držite se Facebookovih pravila kao pijan plota

Kako Ministarstvo financija tako i Facebook striktno nalaže nekoliko pravila koja morate poštivati za korištenje njegove platforme u sklopu organiziranja nagradne igre. To su Facebook smjernice za promociju, Facebook Developer Policy i općenita pravila korištenja Facebook stranica.

Držite se Facebookovih pravila za organiziranje nagradne igre

Prije početka samog natjecanja, morate:

  • jasno odvojiti promociju nagradne igre od Facebook platforme (Facebook ni na koji način ne želi biti povezan i odgovoran za ono što se događa u vezi s promocijom)
  • jasno istaknuti kako Facebook ne sponzorira, promovira ili administrira nagradu igru
  • jasno istaknuti kako Facebook nije odgovoran za organizaciju i provođenje igre u slučaju eventualnih sporova
  • jasno istaknuti pravila nagradne igre u kojima jasno naglašavate tko može sudjelovati i na koji način

Budući da pravila nagradne igre mogu biti dosta dugačka, besmisleno ih je pisati unutar Facebook statusa. Radije ih ubacite u Facebook Note ili ih objavite na svom blogu, web stranici ili landing stranici stvorenoj za nagradnu igru.

Landing stranica je stranica koja isključivo služi za postizanje nekog zacrtanog cilja što je u ovom slučaju pretvaranje Facebook fanova u sudionike nagradne igre i eventualno u potencijalne kupce. Evo primjera za Lafaboo božićnu nagradnu igru i njihov landing page.

Primjer landing stranice za nagradnu igru

Između tone Facebookovih pravila, mislimo da je bitno izdvojiti kako djelenje objava, tagiranje i lajkanje Facebook stranice ne smiju biti uvjet za ulazak u nagradnu igru.

Generalno nije zabranjeno pozvati fanove da se označe na nekoj fotografiji, podijele Facebook objavu ili da lajkaju vašu stranicu. No, tagiranje, dijeljenje Facebook objave ili lajk na Facebook stranicu ne smije biti preduvjet za sudjelovanje nagradne igre.

S jedne strane u tome mnogi nesvjesno griješe, a s druge strane mnogi prakticiraju takav tip uvjetovanja jer to ionako svi rade. Savjetujemo vam da se ne upuštate u takve stvari jer je i jedna prijava dovoljna da navučete državu i Facebook za vrat.

Nakon nekoliko važnih pravila, na red dolazi malo inspiracije. Budući da božićni blagdani već traju i nemate se baš vremena baviti s Ministarstvom financija, evo nekoliko ideja na koji način organizirati natjecanja na Facebooku za koje ne trebate posebne dozvole.

5 najboljih ideja za Facebook natjecanja

Organiziranje natjecanja na Facebook stranici jednostavan je način za dobivanje novih lajkova, newsletter pretplatnika i za povećanje online prodaje.

No ponekad može biti teško doći na ideju koja će osvojiti publiku i koja će privući upravo one koji su stvarno zainteresirani za ono što nudite.

Najgore što možete učiniti je organizirati igru prema prvoj ideji koja vam dođe na pamet, izabrati neku random nagradu i moliti se da ćete ostvariti svoj poslovni cilj (privući mnogo potencijalnih kupaca, povećati prodaju, povećati broj newsletter pretplatnika...)

Za uspješnu nagradnu igru morate imati ideju koja neće samo osvojiti korisnike već će ih potaknuti da razmišljaju o vašim proizvodima i vašem brendu, a istovremeno ta ideja mora biti dovoljno jednostavna kako bi korisnici željeli sudjelovati u njoj.

Nemoguća misija?

Bez brige jer ćemo s vama podijeliti par izvrsnih primjera prema kojima možete i vi organizirati natjecanja.

Facebook  natjecanje #1: Recite nam kako bi koristili (proizvod) i osvojite ga!

Ova ideja je prilično jednostavna. Odaberite jedan proizvod i upitajte korisnike na koji način bi ga koristili. Potaknite korisnike da razmišljaju u smjeru zabavnog, zanimljivog i neobičnog, a najkreativniji odgovor pobjeđuje.

Kako  bi koristili proizvod?

Objavite pobjednika na Facebook stranici tako da napravite sliku koristeći proizvod na isti način koji je on predložio. Zbog zabavnog i smiješnog načina objave pobjednika sigurno ćete dobiti još više lajkova i potaknuti angažiranost fanova.

Ova vrsta natjecanja odlična je iz dva razloga:

  • prisiljava sudionike da se aktivno angažiraju i povežu s proizvodom razmišljajući kako bi ga koristili na zabavan način. Tako se povećavaju izgledi da sudionici kupe određeni proizvod u slučaju da ga ne osvoje
  • natječaj stvara tonu društvenih preporuka za određeni proizvod

Prema e-commerce istraživanjima oko 70% potrošača više vjeruje brendovima i/ili proizvodima koje su preporučili njihovi prijatelji, 46% potrošača vjeruje recenzijama proizvoda, a 10% vjeruje online oglasima.

Dakle, ovakva vrsta natjecanja stvara 10 puta učinkovitiju promociju za vaš brend nego bilo koji plaćeni oglas.

Nekoliko dodatnih savjeta:

  • u opisu natjecanja navedite nekoliko primjera kako bi razbili početni led
  • izaberite proizvod za kojeg se jednostavno sjetiti kako ga koristiti na zanimljiv način
  • proizvod bi trebao biti poznat široj publici kako bi se svi mogli sjetiti barem jednog primjera na koji način bi ga koristili. Što je proizvod specifičniji, manje korisnika će znati čemu on uopće služi i time ćete privući malo sudionika

Facebok natjecanje #2: Fotografirajte se kako koristite (proizvod) ili na (određenom mjestu) kako radite (aktivnost)

Poslikaj se s proizvodom i osvoji nagradu

Ova vrsta natjecanja potiče fanove na fotografiranje s vašim proizvodom ili kada se nalaze u jednoj od vaših trgovina. Uvjet također može biti da se fanovi fotografiraju u jednoj od vaših trgovina isprobavajući odjeću ili tenisice (ako ste vlasnik trgovine obućom ili odjećom).

Pobjednik je onaj čija fotografija sakupi najviše lajkova.

Ovo natjecanje je po tematici slično prvom primjeru jer isto tako stvara preporuke proizvoda i pozitivne komentare na vaš brend ili trgovinu, no ono ima svojih prednosti i nedostatka.

  • Prednost: Fotografija stvara uvjerljivu preporuku za određeni proizvod ili tvrtku jer su sudionici trebali kupiti jedan od proizvoda ili posjetiti vašu trgovinu. Isto tako, privlači veliki broj novih fanova i potencijalnih kupaca jer će sudionici natjecanja svoju fotografiju dijeliti s Facebook prijateljima kako bi sakupili što više lajkova.
  • Nedostatak: Sudionici moraju kupiti proizvod ili posjetiti jednu od vaših trgovina što ponekad stvara veliku prepreku za sudjelovanje u natjecanju.

Kako bi ova vrsta natjecanja bila uspješna, trebali bi imati poveći broj Facebook fanova jer će samo mali postotak njih vidjeti ili sudjelovati u natjecanju. Također trebaju izdvojiti osobno vrijeme za fotografiranje kako bi uopće mogli pristupiti natjecanju, pa je i ovaj uvjet sudjelovanja još jedna poveća prepreka.

Kako bi ovo natjecanje bilo uspješno, tj. kako bi privukli što veći broj potencijalnih kupaca, preporučujemo da ne ulazite u ovo natjecanje osim ako nemate barem 5000 lajkova na Facebook stranici.

Nekoliko dodatnih savjeta:

  • Izaberite proizvod koji se najviše kupuje u web shopu ili trgovini. Tako ćete otvoriti vrata većem broju fanova koji mogu sudjelovati u natjecanju.
  • Svako malo na svojoj Facebook stranici objavljujte pristigle fotografije i komentirajte ih na zabavan način. Tako ćete potaknuti još više fanova na sudjelovanje i angažiranost.

Facebok natjecanje #3: Osmislite šaljivu izjavu i osvojite (proizvod)

I nakon nekoliko godina popularnost meme-a ne jenjava, pa ih na jednostavan način iskoristite za zabavno natjecanje.

Jedino što trebate napraviti je objaviti smiješnu fotografiju i reći fanovima da osmisle šaljivu izjavu ili naslov.

Iskoristite popularnost memea i uključite ih u nagradnu igru

Uz fotografiju možete i sami napisati nepotpunu rečenicu, a sudionici igre je moraju završiti. Pobjednik je onaj čiji odgovor ima najviše lajkova.

Nekoliko dodatnih savjeta:

  • koristite fotografije za koje je jednostavno osmisliti šaljiv naslov
  • izbjegavajte religijske ili političke simbole - to može dovesti do mnogo kontroverzi
  • koristite životinje ili bebe u svojim fotografijama - to su statistički najprivlačnije fotografije na Facebooku koje ostvaruju najveći angažman korisnika

Fotografije životinja ostvaruju najviše angažmana

Facebook natjecanje #4: Odlučite koji proizvod ćemo staviti na akciju

Ovo je jedna od boljih vrsta natjecanja za privlačenje novih kupaca.

Odaberite 2-3 proizvoda, stavite njihove fotografije na Facebook stranicu i recite fanovima da glasaju za proizvod kojeg bi najviše željeli vidjeti na akciji tako da u komentaru napišu svoj odgovor - A, B ili C.  

Facebook nagradna igra: odlučite se koji će proizvod biti na sniženju

U Facebook objavi istaknite da će odabrani proizvod sljedeći tjedan biti snižen za, recimo, 50 posto.

Tako ćete potaknuti fanove da dijele vašu objavu s prijateljima koji će također glasati i dijeliti dalje s drugim prijateljima.

Isto tako, veliki su izgledi da ćete potaknuti i rasprave o tome zašto bi određeni proizvod trebao pobijediti, pa će Facebook korisnici opet govoriti samo o vama.

Nekoliko dodatnih savjeta:

  • Ponudite jednak popust na sve proizvode. Ako je popust veći za određeni proizvod, naravno da će korisnici glasati upravo za njega. Tako ćete smanjiti izglede za bilo koju raspravu ili angažiranost jer će se fanovi usredotočiti isključivo na taj proizvod.
  • Ponudite različite kategorije proizvoda. Ako organizirate ovakav tip natjecanja, nemojte staviti tri para tenisica drugačijih boja. To neće biti dovoljno zanimljivo za one koji ne vole tenisice. Umjesto tri para tenisica ponudite jedne štikle, čizme i tenisice.
  • Umjesto glasanja na Facebook stranici, stvorite posebnu web stranicu unutar web shopa na kojoj će se nalaziti upitnik. Takva web stranica zove se landing stranica i služit će samo u svrhu natjecanja. Tako ćete privući Facebook korisnike u svoj web shop, zainteresirati ih da pogledaju vašu ostalu ponudu i na kraju nešto kupe. Uz upitnik slobodno ubacite i obrazac za prijavu na newsletter.

Facebook natjecanje #5: Trebamo pomoć! Imenujte naš novi proizvod. Odgovor s najviše lajkova pobjeđuje

Imenujte naš novi proizvod i osvojite ga

Korisnici uživaju u ovakvoj vrsti natjecanja.

Zabavljaju se, sudjeluju u igri, kreativno razmišljaju o proizvodu i što je najvažnije - sudjeluju u donošenju vrlo važne odluke. Samim time što ste korisnicima dopustili da sudjeluju u određivanju imena proizvoda, pokazali ste da brinete za potencijalne i stalne kupce i osluškujete njihove potrebe koje svom silom želite ispuniti.

Ova vrsta natjecanja također daje uvid kako korisnici gledaju na novi proizvod. Na primjer, što misle koje su najveće prednosti proizvoda, što bi promijenili na njemu, koliko ga smatraju korisnim, itd.

Ovo natjecanje odlično je i za promociju novog proizvoda. Korisnici će se potruditi saznati sve o proizvodu, pričat će o njemu i dijeliti vašu objavu s prijateljima kako bi dobili što više lajkova za svoj prijedlog imena. To je također odličan način promocije i za nove tvrtke koje žele da se što prije pročuje za njih.

Nekoliko naših prijedloga:

  • kako bi izbjegli neugodnosti, pokušajte odabrati proizvod koji neće aludirati na neprimjerena imena
  • navedite pojedinosti i specifikacije proizvoda kako bi sudionici bolje razumjeli čemu proizvod služi
  • kada korisnici izaberu ime, pobrinite se da tako i imenujete proizvod. Ako se brinete da vam se neće svidjeti pobjedničko ime, napravite popis top 10 predloženih imena i sami izaberite najbolje.

Facebook natjecanja odličan su način za privlačenje novih kupaca i povećanje prodaje. Samo ih treba pametno osmisliti.

Na primjer, kada ćete organizirati natjecanje, u centar pozornosti uvijek stavite svoj proizvod ili brend i prema njima stvarajte daljnje taktike.

Što zapravo želimo reći? Ako ćete za poklon odabrati novi iPhone, naravno da ćete privući mnogo sudionika. Tko se ne bi prijavio na takvo natjecanje? No, gotovo nitko od sudionika neće biti zainteresiran za vaše proizvode ili usluge. Bit će samo zainteresirani za dobivanje novog iPhone-a.

Time niste napravili gotovo ništa. Zapravo, nekoga ste barem uveselili jer ste mu iz svojeg džepa doslovno kupili novi iPhone.

Ako razmišljate o nekom natjecanju i mislite kako bi vam dobro došao landing page za nagradnu igru ili bi trebali malo ušminkati stranicu s proizvodima, slobodno nam se javite. Jednom kad privučete nove kupce u web shop, trebate ih nekako nagovoriti i da vas dalje posjećuju.

A za to vam treba i kvalitetan web shop wink

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...