Zašto poznati trgovački lanci zatvaraju svoje trgovine?

13. kolovoz 2018.

Nakon Marks and Spencera, MothercareaToys'R'Us i drugih uspješnih maloprodajnih trgovačkih lanaca u Americi i Velikoj Britaniji, svoja zatvaranja najavljuju i drugi divovi maloprodaje.

Predviđa se da će do kraja 2018. godine svoju apokalipsu u Velikoj Britaniji doživjeti više od 10.000 maloprodajnih trgovina, a ovaj trend vrtoglavo se širi čitavom Europom.

Zamislite da kupite kompaniju od 250 trgovina za samo 10 kuna, zapošljavate 11 i pol tisuća ljudi, a onda nakon dvije godine stavite ključ u bravu. Zvuči poprilično uznemirujuće, zar ne?

Takvu sudbinu doživjela je ovih dana još jedna Britanska kompanija - Homebase koja se bavi prodajom alata i proizvoda za uređenje, a njihovu agoniju povećava činjenica da nemaju online trgovinu.

Maloprodajne trgovine - hrana online trgovačkih lanaca

Sve ove podatke mogli bismo uvrstiti u kontekst objave "Oprez, uznemirujući sadržaj!".

Naime, online trgovine doslovno poput zombija proždiru male dućane u središtima velikih gradova i trgovačkih centara.

Jedan od glavnih razloga je "učinak Amazona". Njegov je vlasnik Jeff Bezos prošle godine Bill Gatesu oteo titulu najbogatijeg čovjeka na svijetu, a zbog njega se (vjerojatno) prazne shopping centri diljem Europe i Svijeta.

Online trgovina proždire maloprodajne trgovačke lance

Maloprodajni lanci diljem svijeta zatvaraju svoje trgovine

 

Jack Ma, najbogatiji Kinez i osnivač Alibabe nije slučajno njegov najveći konkurent, a sustiže ih i indijski Flipkart koji je poput Amazona krenuo s prodajom knjiga pa svoju prodaju proširio na sve ostale kategorije proizvoda.

Shopping u papučama

Obrazac ovih situacija nije slučajan i već se neko vrijeme ponavlja isti scenarij.

Ono što su nekad bile fizičke trgovine, danas su postale online trgovine s nizom prednosti za osnivača i kupca.

Prednosti za osnivača

Ako vam ove činjenice nisu dovoljne i pitate se što će vam web shop, evo nekoliko prednosti:

  • mala ulaganja,
  • bolja organizacija,
  • 100% transparentnost poslovanja,
  • veći prodajni doseg,
  • jednostavna administracija.

Prednosti online dućana za kupca

Shopping u papučama mogao bi se zvati i shopping u tenisicama, gojzericama ili čak perajama jer web trgovina dostupna je bilo gdje i bilo kada.

  • šoping u papučama,
  • nema čekanja na red ispred blagajne,
  • brza dostava do kućnog praga,
  • nema vožnje i troškova za prijevoz,
  • radno vrijeme trgovine 24/7.

Online trgovina

Online trgovina ima mnoge prednosti za osnivača i kupca

 

A postoje i prednosti koje istovremeno vrijede za jednu i drugu stranu poput slanja i primanja newslettera s novostima o proizvodima i akcijama te lakša segmentacija tržišta ili lakše formiranje ponude za kupca.

Osim toga, ako posjedujete web shop, ne trebate razmišljati o posrednicima ili distributerima, dok za kupce to znače niže cijene proizvoda.

Internet populacija posljednjih godina pokazuje veliki interes za povećanje online kupovine i daje mogućnost svim trgovcima da u tom smjeru šire svoju prodaju.

Mnogo trgovina u Hrvatskoj već je pokrenulo online prodaju, a mnoge od njih nalaze se među našim referencama. Ako im se želite pridružiti, slobodno nas kontaktirate.

Zatražite ponudu

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics