Zašto poznati trgovački lanci zatvaraju svoje trgovine?
Nakon Marks and Spencera, Mothercarea, Toys'R'Us i drugih uspješnih maloprodajnih trgovačkih lanaca u Americi i Velikoj Britaniji, svoja zatvaranja najavljuju i drugi divovi maloprodaje.
Predviđa se da će do kraja 2018. godine svoju apokalipsu u Velikoj Britaniji doživjeti više od 10.000 maloprodajnih trgovina, a ovaj trend vrtoglavo se širi čitavom Europom.
Zamislite da kupite kompaniju od 250 trgovina za samo 10 kuna, zapošljavate 11 i pol tisuća ljudi, a onda nakon dvije godine stavite ključ u bravu. Zvuči poprilično uznemirujuće, zar ne?
Takvu sudbinu doživjela je ovih dana još jedna Britanska kompanija - Homebase koja se bavi prodajom alata i proizvoda za uređenje, a njihovu agoniju povećava činjenica da nemaju online trgovinu.
Maloprodajne trgovine - hrana online trgovačkih lanaca
Sve ove podatke mogli bismo uvrstiti u kontekst objave "Oprez, uznemirujući sadržaj!".
Naime, online trgovine doslovno poput zombija proždiru male dućane u središtima velikih gradova i trgovačkih centara.
Jedan od glavnih razloga je "učinak Amazona". Njegov je vlasnik Jeff Bezos prošle godine Bill Gatesu oteo titulu najbogatijeg čovjeka na svijetu, a zbog njega se (vjerojatno) prazne shopping centri diljem Europe i Svijeta.
Maloprodajni lanci diljem svijeta zatvaraju svoje trgovine
Jack Ma, najbogatiji Kinez i osnivač Alibabe nije slučajno njegov najveći konkurent, a sustiže ih i indijski Flipkart koji je poput Amazona krenuo s prodajom knjiga pa svoju prodaju proširio na sve ostale kategorije proizvoda.
Shopping u papučama
Obrazac ovih situacija nije slučajan i već se neko vrijeme ponavlja isti scenarij.
Ono što su nekad bile fizičke trgovine, danas su postale online trgovine s nizom prednosti za osnivača i kupca.
Prednosti za osnivača
Ako vam ove činjenice nisu dovoljne i pitate se što će vam web shop, evo nekoliko prednosti:
- mala ulaganja,
- bolja organizacija,
- 100% transparentnost poslovanja,
- veći prodajni doseg,
- jednostavna administracija.
Prednosti online dućana za kupca
Shopping u papučama mogao bi se zvati i shopping u tenisicama, gojzericama ili čak perajama jer web trgovina dostupna je bilo gdje i bilo kada.
- šoping u papučama,
- nema čekanja na red ispred blagajne,
- brza dostava do kućnog praga,
- nema vožnje i troškova za prijevoz,
- radno vrijeme trgovine 24/7.
Online trgovina ima mnoge prednosti za osnivača i kupca
A postoje i prednosti koje istovremeno vrijede za jednu i drugu stranu poput slanja i primanja newslettera s novostima o proizvodima i akcijama te lakša segmentacija tržišta ili lakše formiranje ponude za kupca.
Osim toga, ako posjedujete web shop, ne trebate razmišljati o posrednicima ili distributerima, dok za kupce to znače niže cijene proizvoda.
Internet populacija posljednjih godina pokazuje veliki interes za povećanje online kupovine i daje mogućnost svim trgovcima da u tom smjeru šire svoju prodaju.
Mnogo trgovina u Hrvatskoj već je pokrenulo online prodaju, a mnoge od njih nalaze se među našim referencama. Ako im se želite pridružiti, slobodno nas kontaktirate.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...