Pop-up prozori na web stranicama: da ili ne?
Pop-up prozori su bez veze. Samo živciraju i dosadni su.
Nitko ne voli kad mu iz vedra neba iskoči prozor s riječima "Pretplati se na newsletter! Odmah sada odmah! Dobit ćeš 15 posto popusta! "
Vi bi radije da vas puste na miru kako bi do kraja pročitali članak ili završili razgledavanje i klupovinu. Ljudi bi stvarno već jednom trebali shvatiti da su pop-up prozori iritantni te da odbijaju sve normalne ljude (ljude kao što ste vi).
Hm… a zašto onda većina popularnih brendova koristi pop-up prozore?
Iako su ovi skočni prozori (da, na hrvatskom se kaže skočni prozor) s nama od kad postoji internet, u zadnjih nekoliko godina su se razvili i unaprijedili.
Pop-up prozori više nisu primitivni i neugodni mali dosadni prozorčići koji skaču sa svih strana i prekidaju ljude u mirnom surfanju, čitanju blogova ili traženju proizvoda. Postali su jedna od najuspješnijih marketinških strategija za dobivanje novih newsletter pretplatnika i za dobivanje novih kupaca.
Zašto stajemo u obranu pop-up prozora?
Poznata je činjenica da većina ljudi prilikom prve posjete neće ništa kupiti. Točnije, njih 99 posto.
Na temelju ove tvrdnje postavlja se zanimljivo pitanje. Ako 99 posto ljudi neće kupiti ništa kod prve posjete kako ih nagovoriti da vas posjete i sljedeći put?
Bilo da ih volite ili mrzite, istina je kako je stavljanje pop-up prozora pod nos posjetitelja jedan od najučinkovitijih načina za privlačenje njihove pažnje i za stvaranje kvalitetne liste e-mail pretplatnika. Od onih 99 posto koji su iz web shopa otišli praznih ruku, njih će se 75 posto ponovno vratiti.
Zašto? Jer iznenadni pop-up prozori prekidaju radnju na koju smo svom silom usredotočeni. Bolje rečeno, kad se nešto neočekivano dogodi, rad moždanih vijuga se poremeti. Kao kad gledamo neki film koji ima iznenadni preokret radnje.
U smislu pridobivanja novih pretplatnika i samog online marketinga, strategija ometanja je posebno učinkovita kad se “prekid” dogodi u najboljem trenutku. A najbolji trenutak ovisi o poslu kojim se bavite.
Vrste pop-up prozora
Pop-up prozore generalno možemo svrstati u tri kategorije:
- Ulazni pop-up prozori. Pop-up prozori koji se prikažu odmah kod ulaska na web stranicu ili shop. Mogli bi reći da oni imaju ulogu domaćina i žele dobrodošlicu svim posjetiteljima. (ili ih odmah odbijaju )
- Pop-up prozori prikazani tek nakon određene radnje. Ovi pop-up prozori prikazat će se tek nakon što posjetitelj napravi određenu radnju ili nakon što provede određeno vrijeme na web shopu ili stranici. Na primjer, pop-up se može postaviti na 60 sekundi od ulaska na stranicu, kod otvaranja određene stranice ili stavljanjem određenog broja proizvoda u košaricu.
- Izlazni pop-up prozori. Pop-up prozori prikazuju se neposredno prije nego što posjetitelj odluči napustiti stranicu. Čim se pokazivač miša približi gumbu X ili Back, unutar web stranice će se prikazati pop-up prozor koji služi za posljednji pokušaj pridobivanja e-mail adrese ili nagovora za kupovinu nudeći određeni popust.
Većina naših klijenata se prilikom izrade web shopa ili kod same nadogradnje odlučuje za izlazne pop-up prozore jer daju najbolje rezultate. Pogotovo kada se koriste za stvaranje kvalitetne liste newsletter pretplatnika.
Teorija iza uspješnosti izlaznih pop-up prozora
Teorija uspješnosti izlaznih pop-up prozora je prilično jednostavna. Zamislite da korisnik scrolla i proučava svaki kutak vašeg sjajnog web shopa.
I odjednom odluči otići. Zašto? Tko zna.
Bitno je da nije ništa napravio što ste željeli - kupio (ili barem stavio nešto u košaricu) ili se pretplatio na newsletter.
No u trenutku kad se kursor miša približio iksiću, korisniku se iznenada pojavio veliki prozor s porukom koja poziva na određenu akciju.
Metaforički gledano, izlazni pop-up prozori su kao vatrogasci koji jure u goruću kuću. Do zadnjeg trenutka spašavaju sve što mogu.
Ova umjetnost preusmjeravanja pažnje je nevjerojatno uspješna jer su korisnici često preplavljeni s previše opcija. A kad im damo samo jednu opciju, nemaju o čemu previše razmišljati.
Zvuči nelogično? Zamislite da ste u ovom trenutku ustali sa stola i bacili olovku prema kolegi. Ako ima dobre motoričke sposobnosti, vjerojatno ju je uhvatio. No bacite li istovremeno 5 olovka prema njemu, izgledi da će barem dvije uhvatiti su mizerni.
Ista logika vrijedi i kod marketinških poruka. Kad posjetitelje zatrpate s previše poruka, neće vidjeti ni jednu.
Pa kako korisnicima privući pažnju ovim skočnim prozorima? Najčešće se koriste iz tri razloga:
- Korisnike treba potaknuti na kupovinu kod napuštanja košarice.
- Potrebno je istaknuti posebnu ponudu.
- Potrebno je prikupiti veću lista pretplatnika.
Izlazni pop up-prozor #1: prilikom napuštanja košarice
Korisnik je posjetio vaš web shop, odlučio staviti par proizvoda u košaricu i to je to. Nema boljeg dokaza da korisnik želi kupiti te proizvode. Ili?
Kao što većina nas zna, vrijeme između stavljanja proizvoda u košaricu i dolaska do blagajne (online plaćanja) je najkritičnije vrijeme. U tom se trenutku potencijalni kupci često predomisle i ipak odluče pričekati sa svojom odlukom.
Zato je trenutak napuštanja košarice savršena prilika za jedan pop-up prozorčić jer njime uvelike možete smanjiti broj napuštanja košarice. Ponudite potencijalnom kupcu popust kod prve kupovine.
Izlazni pop up prozor #2: za obavijest o posebnim ponudama
Većina web shopova je prepuna informacija što znači da će korisnici često predvidjeti aktualnu promociju.
Obavijest o rasprodaji ili posebnoj ponudi kod izlaska iz web shopa je jednostavan način kako skrenuti pozornost na aktualnu ili nadolazeću promociju.
Evo kako smo to napravili za web shop encian.hr:
Izlazni pop up #3: za prikupljanje newsletter pretplatnika
Prikupljanjem e-mail adresa posjetitelja dobivate drugu priliku da ih vratite u web shop i pretvorite u kupce. Naravno, uz dobru e-mail marketinšku kampanju.
A zašto baš prikupljanje e-mail adresa, a ne lajkova na Fejsu?
Ako imalo pratite naš blog, onda već znate da je e-mail najbolji komunikacijski kanal za pretvaranje posjetitelja u kupce. To je zato što je e-mail općenito svačiji najosobniji prostor u online svijetu. To je kao da nekome dajete adresu stanovanja.
Samom prijavom posjetitelja na newsletter dobivate dozvolu da zakoračite u taj osobni prostor, a to ne možete dobiti ni na jednoj društvenoj mreži.
Budući da većina naših klijenata koristi izlazne pop-up prozore upravo radi prikupljanja newsletter pretplatnika, svako malo pratimo broj prijava. Prema našim podacima možemo vam reći kako se s postavljanjem izlaznih pop-up prozora broj newslettera u nekim web shopovima dvostruko povećao!
Prema našoj analizi, izlazni pop-up prozori će u većini slučajeva imati više uspjeha od samog obrasca za prijavu na newsletter unutar web stranice
Pogledajte kako smo to napravili za web shop cipela modeline.hr:
Uz ova tri najčešća, postoji još mnogo razloga za što i gdje bi mogli koristiti izlazne pop-up prozore. Na primjer:
- za preuzimanje besplatnih pdf verzija blogova,
- za isticanje posebnih ponuda koje traje ograničeno vrijeme,
- za poziv za praćenje na društvenim mrežama,
- za poziv učlanjenu u klub vjernosti,
- ili bilo što drugo na čemu želite pratiti konverziju.
Za pop-up prozore koji će nizati uspjeh u web shopu potrebno je…?
Ako ste odlučili da su pop-up prozori pravo rješenje za vaše probleme, postoji nekoliko stvari koje bi trebali uzeti u obzir.
1. Pravi trenutak prikazivanja pop up prozora može biti sve
Pop-up prozore možete prikazati na različitim mjestima i u različitim trenucima. Kao što smo rekli, postoje i oni pop-up prozori koji se prikazuju odmah pri dolasku na web stranicu, nakon određene radnje ili netom prije izlaska iz web shopa.
Prema statistikama, pop-up prozori prikazani odmah kod dolaska na web stranicu su previše nametljivi i naporni posjetiteljima, a i većina e-mailova koje ćete dobiti putem takvih pop-up prozora bit će nekvalitetni.
Zašto? Jer posjetitelji ipak nisu imali dovoljno vremena za istraživanje web shopa i da bi uistinu utvrditi je li vaš brend ili asortiman proizvoda ono što odgovara njihovim potrebama. To može dovesti do nekvalitetne liste e-mailova i kasnijeg velikog broja odjava od primanja newslettera.
No, slobodno eksperimentirajte s raznim tipovima pop-up prozora i vidite koji najbolje odgovara vama.
2. Odaberite pravu marketinšku poruku
Najkritičniji dio je poslati pravu poruku. Baš kao kod stvaranja bilo koje reklame:
- fotografija mora biti zanimljiva (ako je koristite),
- tekst treba jasno dati do znanja što posjetitelji dobivaju od neke radnje koja se traži od njih i
- gumb za poziv na akciju treba biti jasno uočljiv.
Zapamtite da su mnogi posjetitelji navikli zatvarati pop-up prozore odmah čim ih vide tako da imate samo sekundu do dvije vremena da im privučete pažnju i zainteresirate ih.
3. Pop up prozor treba biti uočljiv
Pop-up prozor treba se izdvajati od ostatka stranice. Najbolje je prikazati pop-up prozor na sredini zaslona, sa zatamnjenom pozadinom tako da prozor bude jedini vidljivi element na stranici. Pogledajte kako smo to napravili za web shop mobis.hr.
Do sada bi već trebali znati jesu li pop-upovi pravo rješenje za vaše online probleme. Zapamtite da s velikom moći dolazi i velika odgovornost.
Kod implementiranja pop-upova, uvijek se zapitajte koju vrijednost donose za kupca. Ako sa sigurnošću možete odgovoriti na to pitanje, onda ćete u kratkom vremenu ostvariti i uspjeh.
Ako u svoj web shop ili na web stranicu želite dodati ovaj čudnovati marketinški alat, slobodno nam se javite.
Većina naših uspješnih web shopova ih već odavno koristi, zašto ne bi i vi?
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...