5 prednosti malog poduzetnika koje će klijenti cijeniti

10. rujan 2013.

Nije lako danas biti poduzetnik.

Na stranu sada s hrvatskom birokratskom džunglom, nelikvidnošću i drugim dobro poznatim problemima koji već godinama muče naše gospodarstvo - sve je veći izazov probiti se pokraj onih velikih igrača na tržištu.

Uz njihov golem marketinški budžet, tehnologiju i konkurentnije cijene, na prvi pogled izgleda kako nema smisla uopće ići u poduzetničku avanturu.

Ili se nastaviti dalje boriti, gledajući brzinu kojom veliki "gutaju" one male.

No kako bi rekao Lando u 5. epizodi Star Warsa, biti malen povlači za sobom beneficije koje klijenti znaju cijeniti. Provjerimo zajedno o čemu je riječ.

Mogućnost ponude iznimno personaliziranih proizvoda i usluga

Bez obzira na to što je dobar dio malih obrta u centru gradova propao i što su trgovački centri i konzumerizam preuzeli primat, to ne znači kako kupci i dalje nemaju potrebu za kvalitetnim proizvodom ili uslugom koja im je dostupna nadohvat ruke.

Treba ih samo pronaći i privući.

Već smo pisali kroz poslovanje podržano internetom kako je dosadašnja taktika “otvorit ću trgovinu u centru gradu i netko će od prolaznika ući” danas sve samo ne dovoljna - potrošači su informiraniji, zahtjevniji i obično žele za sebe nešto jedinstveno ako to već moraju više platiti.

Upravo u ovom posljednjem segmentu je vaša prilika.

Biti malen ujedno znači biti fleksibilan.

Uz izostanak korporativne mašinerije i piramidnog načina upravljanja, vi kao poduzetnik imate priliku svojem kupcu ponuditi iznimno specifičan, odnosno visoko personaliziran proizvod (pod fancy pojmom "personaliziran", mislimo na skrojen prema željama klijenta).

Uzmimo npr. da izrađujete i prodajete odijela.

Dok oni veliki trgovci poznatih brendova nude gotove proizvode koji se kupuju po principu “uzmi ili ostavi” (ne doslovno, no shvaćate poantu), vi možete svojem kupcu prodati nešto specifično, uz veoma jednostavne naknadne izmjene i dorade ako se za time pokaže potreba.

Ne treba previše isticati koliko će se cijeniti takav fleksibilni pristup. Ljudi vole dok im se brzo i efikasno mogu riješiti problemi i nemaju problema s time da to plate.

Osim toga, svi mi volimo imati nešto kvalitetno s čime ćemo biti jedinstveni u okruženju.

Ako ubacite u formulu kako danas morate iskoristiti blagodati interneta, izrada web stranice pružit će vam dodatnu fleksibilnost.

S klijentom možete biti u svakodnevnoj komunikaciji i brzo ga informirati o promjenama u vašem poslovanju, s time da web možete iskoristiti kao alat za obogaćivanje poslovanja.

Poznajete klijente na dubljem nivou

Sad kad smo se dotaknuli pojma “svakodnevne komunikacije”, dolazimo automatski do sljedeće beneficije koju imate kao mali poduzetnik - poznajete svoje klijente na jednom dubljem nivou. S nekima ćete nerijetko popiti kavu, saznati kakvi ih svakodnevni problemi muče te ćete se moći prilagoditi njihovoj rutini.

Takve stvari se veoma cijene.

Kod velikih kompanija koje su organizirane po svojevrsnom birokratskom principu, nema te, nazovimo je, “osobne komunikacije”. I oni naprave kvalitetno posao, no obično se klijent treba prilagođavati njima, a ne obratno. Često izvor nepotrebnih frustracija.

U konačnici, vi kao mali odmah iz prve ruke čujete koliko vam je kvalitetan proizvod ili usluga. Nije potrebno raditi statističke analize i plaćati istraživanja budući da iz svoje radne svakodnevice možete zaključiti koliko dobro radite svoj posao.

Velika stvar ako nas pitate budući da s našim klijentima komuniciramo svakodnevno.

Brzo reagirate na probleme klijenta

Ovo je, kako bi Amerikanci rekli, “huge deal” (hrv. velika stvar). Pokušajte sagledati cijelu stvar iz svoje svakodnevne perspektive.

Kada imate neki problem, on je za vas najveći u svemiru i njegovo brzo rješenje gledate kao spasonosnog doktora koji će vas izliječiti od smrtonosne bolesti.

Bilo kakvo čekanje vas čini nervoznim budući da se bojite neizvjesnosti koje donosi odgađanje prijeko potrebnog zahvata.

U takvim situacijama vaše brzo rješavanje problema klijenta je zlata vrijedno.

Ma što zlata, možemo se bez problema poistovjetiti s otkrivanjem nafte u dvorištu kuće.

Upravo ta stvar posebno pozitivno utječe na prethodnu točku - sa svakim rješenjem takvog problema, vaš odnos s klijentom biti će sve bolji i bolji.

Praksa u koju se mi iznova svakodnevno uvjerimo.

Brže se prilagođavate promjenama na tržištu

Prilagodite se promjenama na tržištuIako je ova stvar načelno više vezana uz vaše poslovanje, klijenti naravno također imaju velik benefit od nje. Rekli smo ranije kako imate mogućnost putem svakodnevne komunikacije dobiti povratnu informaciju oko kvalitete vaših proizvoda ili usluga.

Promjene u zahtjevima klijenata znače da se vi možete mnogo brže prilagoditi te ponuditi svoja konkurentnija rješenja.

Tako se opet vraćamo na prethodnu točku - brzo rješavate nečije probleme, a to se cijeni. Posebice kada je riječ o ostvarivanju prihoda.

Po tom pitanju, imate priliku biti inovativni - uvođenjem proizvoda i usluga koje konkurencija nema, vaše usluge iz perspektive malog poduzetnika imaju odmah mnogo veću vrijednost.

Možete biti u potpunosti jedinstveni

Biti malen znači imati priliku biti u potpunosti jedinstven.

Riječ je obično o ključnoj stavci vašeg poslovnog razvoja budući da samo s inovativnim proizvodima danas možete opstati na tržištu.

Kvalitetna rješenja koju daju prednost nad konkurencijom osim što vama donose profit, klijentu iznimno efikasno rješavaju probleme.

Uz njihovu kvalitetnu prezentaciju putem web stranice ili web trgovine, stvara se plodno tlo dobre poslovne suradnje.

Vjerovali ili ne, većinu ovih stvari opisali smo vam iz svojeg svakodnevnog iskustva. Može se uspjeti kao mali poduzetnik, a naše reference to potvrđuju - isplati se, bitno je samo implementirati nove tehnologije u poslovanje, ponuditi konkurente proizvode i konstantno se brinuti za klijente.

Dobar glas se daleko čuje, zar ne?

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics