Video, fotografije i komentari korisnika: sadržaj koji podiže konverziju

Vrijeme čitanja: 8 minuta min
11. rujan 2017.

Jesu li vam ikad rekli kako vam web shop divno izgleda i izuzetno je funkcionalan i brz? Da da - sve to stoji, a posjetitelja baš i nema.  

Ne možete očekivati kako ćete  pokrenuti web stranicu ili shop pa će kupci, jedan po jedan, u nju kapati. To je isto kao kada otvorite trgovinu od cigle, lijepo je uredite i opremite, a mušterija - nema. 

Bez oglašavanja danas je jedino moguće pokrenuti kvartovsku mini mljekaru i očekivati da će uspjeti. To onda ovako izgleda: prolazeći kraj poslovnog prostora čiji je izlog već godinama oblijepljen starim novinama stanari kvarta se pitaju što će tu biti. Pa onda sa susjedima razgovaraju o tome - možda oni nešto znaju. Nakon nekog vremena na mjestu preuređenja pojavi se kvartovska mini mljekara i svi do sada znatiželjni stanari počinju “kapati” u nju. 

Noseći vrećicu kući u lift jedan susjed pita drugoga kakav je svježi sir i na temelju pohvale krene i on u novu mini mljekaru. 

U tom kvartovskom svijetu mini mljekara može dugo i uspješno poslovati samo na temelju dijeljenja dobre riječi među susjedima

A upravo to vam treba na web shopu. Iskustvo korisnika danas je više no ikad tražena roba. I ako ga imate, iskoristite ga. Ako ga nemate, potrudite ga se naći. 

Društveno odobravanje je psihološki fenomen koji se događa kada jedna osoba sama sebi potvrđuje svoje stavove (i izbor) jer su to mišljenja i  odabiri drugih ljudi. Više nego kod odabira sira i vrhnja u kvartovskoj mljekari taj je fenomen vidljiv u svijetu mode. 

Svi ponovno nose trapez hlače. Ako ih svi nose, trebam i ja jedne kupiti mada sam prije 10 godina izbacila sve trapezice iz ormara”.

I kada se konačno te hlače naruče i probaju, zadovoljna mušterija ih vjerojatno želi pokazati svijetu

Prije bi ih nosila svaki dan da je više ljudi zamijeti u njima, a danas fotku u novim hlačama stavlja na Instagram uz nekoliko prikladnih hashtagova

Ako ste već ugradili komentiranje proizvoda na svoj web shop ili se na neki drugi način (nagradne igre na društvenim mrežama) trudite potaknuti korisnike na akciju to vam, uz ono društveno odobravanje, donosi i druge koristi:

  • Pomaže vam pridobiti bolju poziciju na tražilicama.
  • Raste vam promet kroz društvene mreže.
  • Kupci imaju više povjerenja u vas .
  • Pomaže vam u povećanju konverzije.

Kako doći do sadržaja koje su kreirali posjetitelji i ubaciti ga u marketinšku strategiju?

OK, sada znate kako je sadržaj koji stvaraju posjetitelji (na engleskom je uvažen termin user generated content) vrijedan te da bi ga trebalo koristiti kako bi se dobra riječ širila. A do toga treba doći kroz nekoliko ne baš lakih koraka. 

Korak #1 Do kakvog sadržaja posjetitelja želite doći?

Od posjetitelja web shopa možete očekivati četiri vrste sadržaja:

  • komentare
  • ocjenjivanje
  • fotografije i
  • video.

Svaka vrsta sadržaja ima svoje prednosti i nedostatke. 

Komentari proizvoda na web shopu

Komentari koje ostavljaju posjetitelji najčešći su tip sadržaja i ne zahtijevaju velik angažman. Nije ih teško ugraditi na shop, a ni posjetiteljima nije baš teško komentirati. No, teško ih je natjerati na komentiranje.

komentiranje-proizvoda

Web trgovina zdrave hrane bio&bio na svojim stranicama omogućuje komentiranje proizvoda. Kupci rado ostavljaju pozitivne komentare, a u pojedinim slučajevima koriste ih i kao kanal za postavljanje upita, tj. ako im nešto nije jasno vezano uz proizvod. 

Ocjenjivanje proizvoda na web shopu

Prema istraživanju koje je napravio Forrester, 70 posto kupaca kupit će nešto samo zato što su mu drugi dali visoke ocjene
To je ono kada nećete ni razmišljati o odlasku u kino za film koji je na IMDB-u ocijenjen s 5 zvjezdica i kada ćete gledati čak i mjuzikl jer ima 9 zvjezdica. 
Kupcima nije toliko teško pružiti ocjenu jer samo moraju ocijeniti nešto od 1 do 5 ili 1 do 10, a ne moraju sami ništa pisati. 

Ocjenjivanje proizvoda zvjezdicama

Web trgovina biciklima i biciklističkom opremom keindl-sport.hr omogućuje svim registriranim korisnicima ocjenjivanje proizvoda jednostvanim prelaskom miša po poznatim zvjezdicama. 

I, koji vam je bicikl prvi upao u oko? Onaj sa zvjezdicama, je li tako? 

Fotografije koje ostavljaju korisnici

Pametni telefoni s kamerom danas su vlasništvo gotovo svakog kupca. Kupce možete motivirati na fotkanje proizvoda kojeg želite promovirati. Fotkanje s novim sunčanim naočalama ili sladoledom. Budimo realni - to je moguće samo kroz nagradnu igru

Prikupljanje fotografija korinsika preko nagradne igre

Primjer kako prikupiti fotke korisnika foto natječajem: Emmezeta je za Valentinovo objavila nagradnu igru #ljubav na prvi pogled.

Video koji ostavljaju korisnici

Kažu da je video budućnost društvenih mreža. Ok… ali kad govorimo o videu kojeg bi trebao snimiti prosječni amater kamerom na telefonu… hm.
Ljudima je puno lakše napraviti fotku s kojom su zadovoljni nego poslati video.
Osim ako se preko društvenih mreža ne traži voditelj na jedan dan, netko tko će najbolje snimiti određenu pjesmu ili se traži nešto specifično poput videa zarona na dah,  skoka s padobranom ili najboljeg trika s BMX-om.  

Korak#2 Kako koristiti sadržaj koji su stvorili posjetitelji?

Kada jednom dođete do sadržaja koji su stvorili posjetitelji i kupci, treba ih znati iskoristiti.

1. Sadržaj posjetitelja u web shopu

Komentari i recenzije doista mogu podići stopu konverzije uz sam proizvod. Samom činjenicom da ostavljate mogućnost ljudima kako bi nešto rekli o proizvodu stječe se dojam da se želite povezati s ljudima te da vjerujete u svoj proizvod toliko da svima dopuštate da nešto napišu o njemu 

Ključ je u interakciji. Ljudi, iako možda i ne žele komentirati, vole znati kako postoji ta mogućnost. 

2. Na društvenim mrežama

Društvene mreže pravo su mjesto za dijeljenje onog što drugi žele reći o vama. Na društvenim mrežama možete podijeliti neki komentar ili recenziju upravo s web shopa. 

Recimo da prodajete ručno rađeni nakit i da je netko ostavio recenziju na određeni proizvod - to vrlo lako možete podijeliti na društvenim mrežama.

Tipa: Jeste li vidjeli našu “Prrrr Puffy Cat ogrlicu”? Pročitajte što je Sanja rekla o njoj nakon kupnje. 

Ako ste pak radili nagradnu igru u kojoj je kao cilj bio zadan video, napravite video kolaž, stavite ga na YouTube pa dalje dijelite. Na primjer, ako ste trgovina za kućne ljubimce i imali ste nagradnu igru u kojoj ste tražili od kupaca da snime svog dlakavca kako spava (jer ste dijelili mačje krevete) to bi vam mogao biti vrlo vrijedan sadržaj

Tko ne voli gledati mačke? 

Također, upotrebljavajte fotografije i poruke koje vam šalju posjetitelji i od njih kreirajte postove. 

Baš kao što su to učinili na Bebimilovom Facebooku:

Korištenje fotografija korisnika

3. Upotrebljavanje sadržaja korisnika kroz blog

Pišete li blog? Ako imate, bravo, svaka čast. A znate li da sve one foto i video natječaje za koje ste se jako trudili i prikupili dosta sadržaja posjetitelja - možete iskoristiti na blogu?

Možete napraviti listu najboljih fotografija iz natječaja, napraviti blog o najboljem iz nagradnog natječaja, a kada pišete o proizvodima, uvijek možete ubaciti koji komentar ili recenziju proizvoda u tekst. Baš kao što to rade na blogu web trgovine Nobel - koja se bavi prodajom električnog grijanja,  bojlera, filtera za vodu kao i sistema za uštedu vode. 

 

Korak #3 Promocija onog za što ste se namučili

U svijetu internet prodaje sve danas zahtjeva promociju, pa čak i zanimljiv sadržaj. Da, znamo - trebali ste dosta snage i kreativnosti kako bi uopće skupili komentare, recenzije, fotografije i video korisnika.

Pa vam sad opet solimo pamet kako bi bilo dobro da promovirate sadržaj kojeg su vam poslali korisnici za koji ste promovirali nagradnu igru.

No sjetite se onog psihološkog fenomena odobravanja drugih i znat ćete zašto to radite.

Korak#4 Pratite i analizirajte

Kada skupljate sadržaj koji stvara vaša publika, pratite na što ljudi više i bolje reagiraju. Komunicirajte s njima i odgovarajte na sva pitanja koja vam postavljaju.

Za autentičnost, nemojte brisati sve komentare koji vam se ne sviđaju. Odobravajte i dobre komentare kojima se veselite kao i komentare koje vam nije drago čuti. U pojedinim kritikama uvijek se nađe nešto što bi trebalo riješiti. 

Možda će se neki kupac žaliti na dostavu, za što vi doista niste krivi nego dostavljačka služba. Pa taj problem riješite. 

Mali zaključak o sadržaju kojeg proizvode korisnici

Fotografije, video, komentari i recenzije... dakle sve što su u mogućnosti ostavljati korisnici na vašim društvenim mrežama i web shopu trebali bi biti dio marketinške strategije

Ne možete samo ugraditi recenzije proizvoda i očekivati da će to ići samo od sebe. Morate ih nadgledati. Ne možete ni očekivati kako će korisnici samostalno po društvenim mrežama lijepiti svoje fotografije s novim naočalama. I time se morate baviti.

Kada ljudi počinju sami stvarati sadržaj koji vama koristi, to je to. Tada ste uspjeli, a onaj web shop koji jako dobro izgleda i funkcionalan doista ima smisla. 

Ako imate bilo kakvih pitanja i želite nas angažirati, javite nam se u Marker 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics