Upoznajte 7 brzih mehanizama koji će povećati promet svakog web shopa
U slučaju da imate web shop i muči vas loša prodaja na njemu, sigurno ste tražili rješenje tog problema - i sada ste ga konačno pronašli.
Ako ste do sada pratili naš blog, vjerojatno ćete se prisjetiti kako smo nedavno govorili o dizajnu stranice proizvoda.
Dakle riječ je o svakoj stranici web shopa koja sadrži jedan od vaših mnogobrojnih proizvoda iz kataloga i putem koje želite taj isti proizvod prodati.
Govorili smo o dizajnu pretežito iz razloga da istaknemo važnost svega onoga što utječe na to da vaš potencijalni kupac ne koristi vaš web shop isključivo u svrhu informiranja.
Vi želite da on kupi vaše proizvode upravo na vašem web shopu.
Naime, većina potrošača s teritorija Republike Hrvatske danas koristi Google za informiranje o proizvodima i uslugama koje ih zanimaju.
Dotaknuli smo se važnosti rangiranja na toj tražilici već nekoliko puta - bilo da se radilo o SEO optimizaciji vaše web stranice ili o korištenju PPC oglašavanja. Činjenica je da ljudi kada nešto žele kupiti, dođu na Google, pogledaju na prvoj stranici rezultata pretrage ono što ih zanima i s dobivenim informacijama otiđu u šoping na neku fizičku lokaciju.
To prema Googleovoj analizi radi 64% Hrvata što je otprilike 2 i pol milijuna ljudi.
Dobro, što točno oni rade?
Ajmo ovako - pokušajte se sjetiti što ste vi radili kada ste tražili informacije o nekakvom proizvodu. Obično je bilo riječ o sljedećem:
- uspoređivanje cijena u različitim trgovinama;
- traženje informacija o mogućnostima i beneficijama proizvoda;
- traženje adrese fizičkih trgovina;
- čitanje recenzija o određenom proizvodu;
- donošenje odluke gdje i što kupiti.
Sada zamislite da uopće nemate web shop ili barem informativnu web stranicu. Kupci koji ne znaju za vaš brend, posebice ako ste manji trgovac ili obrtnik, vrlo teško će doći do vas.
Znači da 2 i pol milijuna Hrvata neće moći uopće čuti za vas.
Ozbiljan problem već danas, dok je za par godina to za vas grčka tragedija koja jednostavno po svojoj definiciji neće imati sretan završetak - bit će vam jako skupo uložiti u izgradnju web shopa, reklamiranje, iznimno sporo ići će pozicioniranje na tržištu, ljudi će se naviknuti na mnogo razvikaniju konkurenciju.
Stvari su očite - zakoni ponude i potražnje će vam poslovnu svakodnevicu iznimno otežati. Tržište se mijenja te kao što se životinje evolucijom prilagođavaju novim uvjetima u okolišu, tako vaše poslovanje mora evoluirati kako bi se mogli prilagoditi nekim novim kupcima na tržištu.
Nisu nas još u školi bezveze učili da treba redovito raditi na vlastitom usavršavanju i kako biti "kampanjac" nije baš pametna stvar.
Posebice ako studirate pravo. :)
U ovim vremenima kada već i na slabije razvijenim tržištima poput hrvatskog čak 64% potrošača služi se internetom u svrhu informiranja o proizvodima i uslugama (tako barem Google kaže), postaje iznimno iznimno važno imati svoj digitalni identitet. To je prepoznala i Europska unija koja je odlučila kroz svoj program poticaja poduzetnicima dati 10 000€ nepovratnih sredstava za ulaganje u razvoj web stranice.
Da, dobro ste pročitali - 10 000€ je poticaj koji može biti iznimno dobro ulaganje za vaše poslovanje. Dok ta inicijativa službeno ne zaživi (kada bude, uputit ćemo vas u njezine detalje), ostavit ćemo je za sada po strani, no izvući ćemo iz nje jednu vrlo važnu poruku - danas morate biti prisutni na internetu.
Kvalitetno napravljena web stranica je nešto što morate imati. U našem prethodnom osvrtu rekli smo vam zašto se to isplati.
U redu, konačno smo došli i do toga - kako kupcima dati dovoljno poticaja da već na vašem web shopu kupe ono što im treba, umjesto da dolaze u fizičku trgovinu.
Kada bi to pitanje preveli u nekakvu srž članka, postavlja se pitanje kako postići bolji, kako ga Englezi nazivaju, conversion rate.
Riječ je o stopi konverzije (pretvaranja) posjetioca web shopa u kupce.
Provjerimo zajedno.
1. Ponudite dodatnu vrijednost za kupca
Kada tražite od čovjeka da kupi nešto na internetu, tjerate ga ne nekolicinu kompromisa:
- da kupuje od nepoznatog trgovca;
- da kupljenu robu čeka nekoliko dana;
- da riskira dodatnu gnjavažu s vraćanjem robe ako nije u skladu s njegovim očekivanjima.
Ovo zapravo znači da morate nešto ponuditi zauzvrat kako bi vaš kupac imao dovoljno motiva za suočavanje s ovim, nazovimo ih, izazovima virtualnog šopinga.
Ono što vi jedino možete jest učiniti vašu ponudu atraktivnijom tako da odlazak u fizičku trgovinu djeluje kao nepotrebna i skuplja gnjavaža. Uštedite kupcu vrijeme i ponudite mu dodatnu vrijednost.
2. Bogatije opcije dostave
Jedna od mana internet kupovine je ta što kupac ne može odmah u ruke dobiti svoj kupljeni proizvod, nego ga mora čekati nekoliko dana da on stigne. Budući da to za neke potrošače predstavlja problem, obavezno razmislite o tome da njima ponudite brze opcije dostave, i to već idući dan.
Znate ono ushićenje kada kupite recimo novi TV i želite ga što prije staviti u svoj boravak - takve stvari nemaju cijenu :)
S druge strane, svakako razmislite i onim kupcima kojima vrijeme dostave nije bitno, nego žele što povoljniju uslugu.
Bogatiji raspon dostavnih opcija samo je veliki plus za vas, bez obzira na to što ćete tako imati možda malo veće troškove. Oni će vam se bez sumnje vratiti i isplatiti u iznimno kratkom roku.
3. Ponudite personaliziranu uslugu
Ljudi vole kada se problemi riješe što brže i uz što manje stresa. U slučaju da radite s velikim brojem kupaca, pridodavanje jednake količine pažnje svakom od njih je vrlo bitna stavka uspješnog poslovanja.
Govoreći o podršci, poželjno je vrlo dobro poznavati svoje proizvode i usluge, znati potencijalne probleme kupaca bez obzira tko razgovarao s njima te uvijek ići njima s maksimalnom pristupačnošću. Dok osobi koja komunicira s klijentima njihovi problemi izgledaju tek kao jedan u gomili njih, za samog kupca riječ je o stvari zbog koje on ne može mirno spavati.
Isto tako, važno je za kupce s dodatnim pitanjima o proizvodima za koje su zainteresirani, imati dobro pripremljene odgovore. Oni koji su si dali truda da vas nazovu i pitaju za detalje, znači da su vrlo blizu odluke o kupnji. Tijek tog razgovora između vašeg agenta (ili vas) i kupca je ona prevaga koja će ili vam donijeti prodaju ili propuštenu priliku.
4. Ponudite garanciju
Govoreći o stvaranju povjerenja prema ono što želite prodati, najbolji način je pružanje garancija. Bez obzira radilo se o garanciji na kvalitetu proizvodu, na dostavu ili satisfakciju proizvodom, riječ je o metodi s kojom ćete dati sigurnost kupcu da on neće izgubiti nepovratno novac.
Na internetu gdje proizvodi nisu opipljivi za stjecanje dojma, riječ je o iznimno važnoj stavci vašeg e-poslovanja.
5. Pružite jednostavan checkout proces
Proces plaćanja je obično onaj na kojem kupci najčešće odustanu od kupovine.
Dok je to tema koja zaslužuje detaljniju posvetu kroz nekoliko ovakvih osvrta, za početak, pružit ćemo neke načelne savjete.
Kako bi izbjegli odustajanje kupaca u checkout procesu, morate kod istog postići sljedeće:
- da bude ostvariv bez obvezne registracije;
- da bude ostvariv u 2-3 koraka;
- da kupac u svakom trenutku zna gdje se nalazi i je li sve dobro uneseno;
- da je vidljivo “back” dugme (povratak na prethodni korak checkouta);
- da postoji mogućnost izmjene količine proizvoda u košarici bez ponavljanja checkout procesa;
- da su vidljive oznake da je proces kupovine siguran.
Budući da je ovo korak na kojem kupci najčešće odustanu od kupovine, pozabavit ćemo se detaljnije njime u jednom od naših budućih blog osvrta.
6. Pošaljite obavijesni e-mail kupcu s brojem narudžbe
Iako se ovo podrazumijeva kao standardna procedura, nije ju loše posebno istaknuti - kada kupac nešto kupi, potrebno mu je obavezno poslati e-mail u kojem piše broj narudžbe, kupljeni artikli, ukupna cijena, način i predviđeni datum dostave te kontakt podaci u slučaju da on ima dodatna pitanja.
Ovaj mail se obično generira automatski, tako da gledajte da vaš web shop platforma ima svakako tu mogućnost.
7. Potaknite na daljnju aktivnost
Nakon što ste dobili zadovoljnog kupca, smrtni je grijeh samo ga tako pustiti da ode.
Ponavljamo - smrtni grijeh.
Ponudite mu pretplatu na newsletter, vezane proizvode ili usluge, nagradni kupon ili recimo priliku da sudjeluje u nekoj nagradnoj igri. Vama je u interesu dobiti vrijednu klijentelu i izgraditi svoj brend, a to nikako nećete postići bez onih vjernih kupaca koji će vam se uvijek vraćati i širiti vaše ime među svojim poznanicima.
Ove, nazovimo ih, politike, tek su dio tog velikog kotača vaše web shop mašinerije.
Kao i u svakom stroju, dovoljan je samo jedan disfunkcionalan da cijela stvar ne funkcionira, bez obzira radilo se o dizajnu vašeg web shopa, pozadinskoj podršci kroz CMS, intuitivnosti i upotrebljivosti prodajne stranice ili o određenim mehanizmima koji čine politiku vašeg poslovanja.
Sve to mora skladno raditi kako bi bili u mogućnosti iz svojeg prodajnog alata izvući maksimum.
U slučaju da niste sigurni je li to zbilja tako i da li sami možete provesti ove korake u djelo, uvijek možete zatražiti i stručno mišljenje.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...