Evo kako izvući maximum od GA4 podataka

Vrijeme čitanja: 7 min
03. svibanj 2023.

Google Analytics je besplatan alat za analizu web prometa koji je postao neizostavan za svakog voditelja webshopa i bilo koje druge web stranice. Da budemo potpuni, postoje i njegove alternative, ali je GA4 dominantno korišteno rješenje na tržištu. 

Omogućuje praćenje prometa, analizu ponašanja posjetitelja i pregled učinkovitosti marketinških kampanja.

Međutim, svijet se brzo mijenja, a tehnologija napreduje.

Kako bi se suočio s novim izazovima i trendovima u digitalnom marketingu, Google je, sada već prije 3 godine, imenom i prezimenom predstavio novu verziju svog popularnog alata - Google Analytics 4.

Već neko vrijeme GA4 je standardni izbor prilikom kreiranja novog računa i entiteta (Property) za Google Analytics.

GA4 se razlikuje od prethodnih verzija po tome što se temelji na novoj tehnologiji za prikupljanje i analizu podataka, što omogućuje preciznije praćenje korisnika, čak i kada koristi različite uređaje i kanale. Također, GA4 se fokusira na analizu korisničkog ponašanja, što je sve važnije u svijetu koji postaje sve mobilniji i više orijentiran prema korisniku.

U ovom članku ćemo detaljnije proći kroz neke od najvažnijih značajki GA4 i objasniti kako ih možete koristiti da biste poboljšali svoje marketinške kampanje i korisničko iskustvo na vašoj web stranici.

Koja je glavna novost GA4 alata

Google Analytics je prošao kroz promjene u prošlosti, ali su se one obično događale iza scene bez utjecaja na korisničko sučelje.

Međutim, Google Analytics 4 (GA4) je potpuno novi alat, koji ne koristi podatke "stare" verzije i trenutno nema načina za uvoz starih podataka.

Ako to već ne radite, preporučuje se da što prije stvorite novi Entitet (Property) za GA4 i počnete prikupljati podatke.

Što su GA4 eventi (događaji)

Google Analytics 4 se temelji na potpuno drugačijem modelu podataka u odnosu na Universal Analytics, koji se temeljio na pregledima stranica (Pageviews) i posjetama (Sessions), dok se novi Analytics u potpunosti temelji na različitim interakcijama i događajima (Events), pri čemu je pregled stranice samo jedan od njih.

Google Analytics 4 događaji služe za mjerenje specifičnih interakcija i aktivnosti na vašoj web-lokaciji ili u aplikaciji. Događaj može biti primijenjen za mjerenje različitih radnji, kao što su učitavanje stranice, klik na vezu, završetak kupnje ili za praćenje ponašanja sustava, poput pojavljivanja pogreške ili aplikacije koja se ruši.

GA4 ima širi i prilagodljiviji model podataka od Universala (prošla verzija), što znači da pri složenijim implementacijama ne morate stvarati različite nazive događaja kako biste zadovoljili sve potrebe vašeg webshopa, niti trebate imati toliko prilagođenih dimenzija (Custom Dimensions), jer sve takve podatke možete organizirati kroz novi podatkovni model.

Unatoč tome, konverzije, posjete i pregledi stranica i dalje postoje u GA4. Nažalost, nemate više stotinjak različitih gotovih izvještaja unutar sučelja, ali, iskreno, nadamo se da ih 100 niti ne koristite. To bi značilo da pokušavate pratiti sve, ili točnije, da ne znate što uopće pratite. No, ukoliko želite kreirati izvještaj potpuno prilagođen vašim potrebama, to u GA4 definitivno možete.

Kako postaviti GA4 (Google Analytics 4)

#1 Postavljanje računa

Prvi korak je postavljanje računa, ako ga već nemate.

Možemo vam pomoći u stvaranju novog računa ili izradi zasebnog računa za vaš webshop.

Da biste izradili novi Google Analytics 4 entitet (Property), potrebna vam je uloga administratora ili urednika. Ako ste sami izradili račun, automatski imate ulogu urednika.

Da biste izradili entitet, pratite ove korake:

  1. Na kartici Administrator u stupcu Račun (Account) kliknite Izradi račun i navedite naziv računa.
  2. Konfigurirajte postavke dijeljenja podataka da biste odredili podatke koje dijelite s Googleom.
  3. Kliknite Dalje da biste dodali prvi entitet na račun.
  4. Na kartici Administrator u stupcu Entitet  (Property) kliknite Izradi entitet, unesite naziv entiteta (npr. web od Webshop d.o.o.), odaberite vremensku zonu i valutu izvješćivanja te odaberite kategoriju djelatnosti i veličinu tvrtke.
  5. Odaberite kako namjeravate upotrebljavati Google Analytics i kliknite Izradi.

Napomena: Google Analytics prilagođava skup zadanih izvješća na temelju podataka koje navedete o tome kako namjeravate upotrebljavati Analytics.

Nakon izrade entiteta, preporučujemo da nastavite s dodavanjem izvora streama podataka kako biste počeli prikupljati podatke.

#2 Dodavanje izvora podataka (data stream)

U stupcu Entitet kliknite Streamovi podataka > Dodaj stream.

Unesite URL glavne web stranice, na primjer webtrgovina.com, i naziv streama, kao što je Web Trgovina d.o.o. (stream s web stranice).

Možete odabrati da uključite ili isključite funkciju poboljšanog mjerenja. 

Nakon stvaranja streama podataka, uvijek možete pojedinačno onemogućiti određene događaje poboljšanog mjerenja koje ne želite prikupljati. Kada završite, kliknite gumb "Izradi stream".

U administrator sekciji također imate mnoge opcije koje možete mijenjati, isključiti ili uključiti ovisno o vašim potrebama - Google signals, data retention, model atribucije itd.

3 Povezivanje s webshopom (dodavanje GA4 koda)

Da biste počeli pregledavati podatke u novom Google Analytics 4 entitetu, trebate pristup HTML-u svojih web-stranica jer u <head> sekciju stranice treba ubaciti kod za praćenje koji će prikupljati pseudoanonimne podatke o tome kako je korisnik stupio u interakciju s vašim webshopom i što je na njemu radio. 

Iako postoji opcija korištenje Google tag koda za integraciju GA4, ono što se sve češće koristi je implementacija GA4 putem Google Tag Managera. Za ovo je potrebno imati već postavljen GTM kod na vašoj web stranici te izraditi određene tagove i dodatne postavke u Google Tag Manageru.

Uglavnom, ranije spomenuti kod, koji se sada rjeđe koristi, počinje s <!-- Google tag (gtag.js) -->, a završava sa: </script>

Ali, s obzirom na to da ćemo taj dio odraditi za vas, možda vam to sada neće biti previše bitno. 

Povezivanje različitih Google alata

Povezivanje različitih Google alata (GA4, Tag Manager, Search Console, Google Ads), omogućuje vam bolje razumijevanje vaše publike, jednostavnije upravljanje oznakama, praćenje uspjeha vaših marketinških kampanja te bolje kvalitativno razumijevanje web prometa.

To vam pomaže u donošenju informiranih odluka o optimizaciji vaše web stranice i planiranju marketing strategije.

  • Bolje razumijevanje vaše publike: Povezivanjem GA4 s Google Adsom možete bolje razumjeti kako vaši oglasi privlače publiku i koje se radnje na webshopu odvijaju nakon što korisnici kliknu na oglas. To vam pomaže u optimizaciji oglasa i poboljšanju učinkovitosti kampanja.
  • Jednostavnije upravljanje događajima na webshopu: Povezivanjem Google Tag Managera s drugim alatima omogućuje vam se jednostavnije upravljanje i praćenje događaja na webu. Nakon integracije GA4 s Google Tag Managerom možete pratiti detaljne podatke o aktivnostima korisnika i bolje razumjeti njihove navike i potrebe. Detaljnije o povezivanju Google Tag Managera s Analyticsom možete pronaći ovdje.
  • Bolje razumijevanje web prometa: Povezivanje GA4 sa Search Consoleom pruža vam detaljne informacije o vašem web prometu, uključujući ključne riječi koje se koriste za pretraživanje, impresije i klikove. To vam pomaže u procjeni učinkovitosti SEO strategije i planiranju SEO Content marketinga.

Povezivanje GA4 s Google Tag Managerom

Kao što smo već spomenuli, korištenjem Google Analytics 4 koda, možete pratiti osnovne metrike poput broja posjeta, broja stranica po posjetu, stope napuštanja i niz drugih standardnih statistika.

No, spomenuli smo i praćenje događaja na webu putem GTM i integracijom s GA4. Kada povežete Google Tag Manager (GTM) sa svojim webshopom i kreirate posebne događaje uz ostale postavke, možete dobiti detaljnije informacije o ponašanju korisnika na vašem webshopu. Možete sami upravljati i odlučivati koje događaje ćete kada pratiti. 

Primjerice, možete pratiti klikove na određene elemente, poput gumba "Dodaj u košaricu" ili "Pošalji poruku".

Nakon što ste implementirali praćenje događaja, možete pratiti i npr. stope konverzije i onda koristiti te informacije kako bi optimizirali webshop, poboljšali korisničko iskustvo i konačno - povećali prodaju.

GA4 i praćenje eCommerce evenata (događaja)

Ukoliko ozbiljno pristupate poslovanju svojeg webshopa, utoliko i analizirate proces kupnje i popratne konverzije na webu.

S obzirom na to da je GA4 najkorišteniji besplatni alat u analizi eCommerce statistike na webu, vjerujemo da je on i vaš izbor broj 1.

Kada vam govorimo kako se proces online kupovine i događaji koji nastaju uz to moraju analizirati, fer je da istaknemo, ako to već ne znate, da je došlo do promjena u praćenju eCommerce događaja u GA4.

eCommerce implementacija koja se koristila u Universal Analyticsu ne može se više koristiti bez odrađenih dorada i promjena.

Samo neka od bitnih promjena su:

  • mijenjanje imena određenih parametara u dataLayer strukturi, pa npr. kod imena proizvoda ne koristimo "name" nego "item_name" parametar
  • promijene u mjerenju evenata kod checkout procesa
  • impresije - u Universal Analytics-u "impresija" značila je da je bilo koji dio određenog proizvoda vidljiv korisniku. (pregledna stranica, stranica kataloga proizvoda, bočna lista povezanih proizvoda ili bilo gdje drugdje na web mjestu.) GA4 koristi različite događaje za specificiranje kakva je to impresija:view_item_list, view_item, view_cart.

Svakako bi trebalo napraviti reviziju vaše postojeće implementacije eCommerca za Universal Analytics te vidjeti na koji način najbolje migrirati eCommerce događaje (evente) u GA4.

Nadamo se da ste nakon čitanja bolji u razumijevanju GA4 i shvaćate kako ga možete koristiti za poboljšanje online poslovanja. Ako imate još bilo kakvih pitanja slobodno kontaktirajte našu podršku. 

Kontaktiraj Marker podršku

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...