[BIZdirekt] Vrijeme za pokretanje web trgovine je SADA!

Vrijeme čitanja: 6 min
19. lipanj 2017.

Jeste li u posljednjih tjedan dana čitali vijesti? Vjerujemo da jeste. Naslovnice su bile pune najnovijih vratolomija i ispada hrvatskih političara i članaka u stilu “tko je tko i ‘ko je kome”. 

Sve to nakon još jednih lokalnih izbora u kojima su izabrani svakakvi načelnici, župani i gradonačelnici, a očito je da Hrvati kao svoje lidere vole birati one pod istragama.
 
No aktualni broj magazina BIZdirekt ovog politički burnog lipnja unutar svojih stranica obrađuje jednu drugu, puno svjetliju temu - E-commerce.
 
Svjetliju zato što prodaji putem interneta, za razliku od drugih stvari koje se događaju u Lijepoj našoj, slijedi svjetla budućnost. 

Europska komisija nedavno je pokrenula postupak ukidanja geo-blokiranja unutar Europske unije s ciljem stvaranja jedinstvenog digitalnog tržišta.  Uz ukidanje administrativnih zabrana Europska unija velike snage posvećuje tehnologiji. Konačno možemo bez brige koristiti mobilne telefone van granica država, a radi se i na prelasku svih članica na 5G mrežu. 

U Hrvatskoj pak  raste povjerenje u online kupovinu, a posljednji rezultati Valicona pokazali kako svaki drugi Hrvat svaki mjesec kupi nešto online. 
 
Uz to, prosječnom Hrvatu više ne treba puno vremena da naruči preko interneta - 47% kupaca za kupnju online treba samo jedan dan, a okvirni iznos kupovine iznosi više od 350 kuna
 
Prema podacima Gemius istraživanja većina Hrvata još uvijek više kupuje na stranim online trgovinama (eBay, AliExpress) nego na domaćim.

BIZdirekt tema broja e-commerce


No to će se sigurno promijeniti kada poraste broj hrvatskih shopova. Naime, u Hrvatskoj postoji vrlo mali broj web shopova na broj stanovnika. U Češkoj, zemlji s 10,55 milijuna stanovnika postoji oko 40.000 web trgovina. U Hrvatskoj, zemlji s dvostruko manje stanovnika nema dvostruko manje web trgovina, kod nas ih ima tek 1.500.
 
Web agencija Marker izradila je najveći broj tih trgovina (moramo se malo pohvaliti ). Naša rješenja prepoznali su brojni trgovci kao kvalitetnija i bolja te kao rješenja s kojima brže ostvare povrat investicije.
 
BIZdirekt zato je u temu broju uvrstio i razgovor s našim direktorom Ivicom Kruhekom. Prenosimo cijeli intervju.



 Domaće tvrtke sve više web trgovinu shvaćaju kao ozbiljan kanal prodaje 
 

Prema najnovijem istraživanju MasterIndexa o e-trgovini koje je MasterCard proveo među ispitanicima iz više od 20 europskih zemalja, čak 90% Europljana kupuje online najmanje jednom godišnje, 63% barem jednom mjesečno, a 25% najmanje jednom tjedno. U Hrvatskoj 82% ispitanika kupuje barem jednom godišnje, 57% njih bar jednom mjesečno, a najmanje jednom tjedno kupuje ih 22%. O trendovima u e-commerceu razgovarali smo s Ivicom Kruhekom, direktorom Markera.

Web agencija Marker d.o.o., specijalizirana za izradu web trgovina, može se može pohvaliti s najviše izrađenih web shopova u Hrvatskoj. Koji su trendovi u području eCommerce-a u svijetu, te u Hrvatskoj? 

Da, drago nam je da velik broj domaćih tvrtaka prepoznaje upravo nas kao oslonac svog projekta online prodaje i odluči u suradnji s nama izraditi svoju prvu web trgovinu ili postojeću web trgovinu dići na višu razinu. Prepoznajemo kako domaće tvrtke sve više web trgovinu naglašavaju kao ozbiljan kanal promocije i prodaje, čime su se pojačale i investicije u taj segment poslovanja. Omnichannel je još jedan trend - poslovni pristup koji je u svijetu već dobro razvijen, a kojim i domaći trgovci sve uspješnije spajaju online i offline iskustvo korisnika i tako zaokružuju ukupno iskustvo komunikacije i interakcije kupca s brandom.

Koliko hrvatske web trgovine prate svjetske trendove?

Na domaćem tržištu postoje dosta različiti stupnjevi znanja i informiranosti među tvrtkama koje su već uvele ili tek planiraju izraditi web trgovinu. U jednoj krajnosti imate tvrtke koje u startu raspolažu sa skromnim znanjem i iskustvom iz tog područja. S druge strane, imate tvrtke koje ulažu u edukaciju svojih djelatnika, koji su onda puno informiraniji o trendovima u svijetu, poznaju funkcionalnosti i modele koje koriste strane web trgovine i s njima puno brže i jednostavnije možemo integrirati neke naprednije funkcionalnosti. Jasno je kako takvi trgovci ostvaruju veće promete, brže povrate i bolje stope rasta online trgovanja.

Savjetujete trgovce čije su web trgovine u fazi razvoja, ali i one koji žele poboljšati rezultate. Možete li nam navesti konkretni primjer (case study) klijenta koji je uz vašu pomoć ostvario bolju prodaju?

O konkretnim brojkama naših klijenata stvarno ne mogu govoriti, ali ponosni smo da web trgovine koje smo mi izradili ostvaruju veće stope rasta i brže napreduju. Bila je situacija s jednom tvrtkom koja je već imala web trgovinu, no osjećali su da ne ostvaruju svoj puni potencijal i javili su se nama za izradu nove web trgovine.

Nakon što smo izradili web trgovinu klijent je, uz istu posjećenost, počeo ostvarivati 50% veći promet
 

Nakon što smo izradili web trgovinu, oni su uz istu posjećenost ostvarivali 50% veći promet. Kad su stigli ti prvi usporedni rezultati, klijent nije mogao vjerovati koliko je sa starom web trgovinom prometa gubio, tj. propustio uzeti. Ne treba govoriti da je to danas jedan od naših najboljih klijenata koji konstantno ulaže u nove funkcionalnosti i stalno poboljšava svoje rezultate.

Dug je popis vaših klijenata, koje biste klijente izdvojili?

Teško je nekog posebno izdvojiti, ali zanimljive i izazovne projekte radimo za web trgovine bio&bio, Keindl sport, Mobis electronic, Hespo, Happy Dreams, Perfecta Dreams, Gumiimpex, Intertekstil Stanić, Jegerstar, Matram, Čateks, Encian, Stanić-Trade, Modeline, Eurotrade, Tim Novak, Comet, Gnijezdo.hr i dr.

Kako ispuniti očekivanja kupca u web trgovini?

Za početak, morate izraditi kvalitetnu web trgovinu koja će kupcima biti intuitivna i jednostavna za korištenje. No, pravi posao slijedi nakon što ste napravili web trgovinu. Ključ će biti vaša usluga. Koliko je dobra i pouzdana dostava, koliko ste dostupni za pitanja, savjet, podršku, koliko dobro rješavate reklamacije i koliko dobro prepoznajete potrebe vaših kupaca. Upravo kombinacija tih faktora najviše utječe na zadovoljstvo kupaca i čini razliku između dobrih i loših web trgovina.


A kakva je vaša priča? Imate li web shop s kojim niste zadovoljni ili želite pokrenuti trgovanje online

Javite nam se. U Markeru radimo lavovski posao s izradom web shopova 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics