Zatražite ponudu
putem online obrasca

Pet znakova da vaše web stranice imaju problema s uporabljivošću

08. kolovoz 2012.

Najjednostavnija definicija uporabljivosti web stranica može se definirati kao "skup činitelja koji omogućavaju posjetiteljima web stranice da obave svoj cilj".

Na primjer, ako posjetitelj u web trgovini želi pronaći tenisice točno određenog proizvođača, crvene boje i veličine 43, web trgovina mu to treba omogućiti u što manje koraka (klikova).

Istraživanja su pokazala da će prosječni posjetitelj potrošiti samo oko jedne minute u potrazi za traženim informacijama. Ako korisniku treba više od jedne minute da pronađe što traži, otići će do web stranica Vaše konkurencije.

Dok analizirate svoje web stranice postoje jednostavni pokazatelji koje možete provjeriti i uvidjeti da li su vam web stranice user friendly.

Pozornost na nekoliko jednostavnih detalja sigurno će vam povećati broj kupovina u web trgovini.

Ovo je 5 ključnih znakova da nešto nije u redu s vašim web stranicama:

1. Loš prvi dojam

Iz očiglednih razloga, jedan od najkritičnijih aspekata upotrebljivosti web stranice je način na koji se vaše web čitavaju i koja je struktura naslovne stranice.
 
Pozadinska boja trebala bi biti prigušena, blaga i jednostavna za gledanje, da ne umara i ne odvlači pozornost. Boja teksta treba se dobro slagati s pozadinom kako bi tekst bio lako čitljiv.

Koristite animacije samo kad je to prijeko potrebno. Animacije također znaju odvući posjetiteljevu pozornost.

Mnoge web stranice (sve manje i manje ih srećemo u posljednje vrijeme, hvala Bogu!) na naslovnicama imaju uvodne animacije. Ako takvim animacijama treba nekoliko sekundi da se učitaju ili traju nekoliko sekundi onda to trebate promjeniti, skratiti njihovu duljinu ili još bolje potpuno ih ukloniti.


2. Loše strukturirani linkovi

Ako na stranicama imate poveznice (linkove), koje vode na druge web stranice, potrebno je da barem jednom tjedno provjerite da li su te poveznice još uvijek funkcionalne.

Ne trebate to ručno raditi jer postoji cijeli niz link checkera za sve operacijske sustave (Windows, Linux, OSX). Poveznice koje vode u nepostojeći dio bespuća interneta uvelike narušavaju povjerenje vaših klijenata prema vama i manja je vjerojatnost da će se vratiti.


3. Previše teksta na web stranicama



Ovaj mi je omiljen. ;-) Da sam htio Tolstoja, čitao bih Tolstoja, a ne tekst za koji mi treba pola sata da ga pročitam. Pogledajte malo svoje web stranice i provjerite da li Vam rečenice pogađaju srž. Ponudite korisnicima sažetu i lako čitljivu informaciju.

Ako su Vam rečenice preduge i u nekoliko redova, znači da nisu jezgrovite. Nemojte da formatiranje teksta zbunjuje posjetitelja. Npr. podvučen tekst na internetu podrazumjeva da se radi o linku.

Koristite bold i italik za naglašavanje, a underline samo kad se radi o linku.

Pazite da sadržaj koji želite naglasiti uvijek bude u gornjem lijevom kutu web stranice. Sadržaj u gornjem lijevom kutu privući će pozornost posjetitelja i lakše ćete mu prenijeti informaciju koju želite.


4. Nedostatak dosljednosti

Ako boje, fontovi, slike i informacije nisu dosljedne ili dosljedno predstavljene kroz cijele web stranice, korisnici će čak pomisliti da su na drugim web stranicama. Dobar i lako prepoznatljiv dizajn ovdje je od izuzetne važnosti.

Jedan od često zanemarenih osnova dosljednosti je i način na koji predstavljate informacije. Ako npr. koristite skračenice, koristite ih uvijek, kroz cijele web stranice, format Vaših kontaktnih podataka uvijek treba biti isti, prikaz artikala u web trgovini trebao bi biti uniformiran bez obzira na kategoriju...


5. Komplicirana navigacija


Vaša web stranica mora samu sebe objasniti da posjetitelj može doći do bilo kojeg dijela web stranice u tri klika.

Na žalost ovo u stvarnom svijetu nije uvijek ostvarivo i često je nedosanjan san velikog broja web dizajnera. Broj klikova do najudaljenijeg mjesta na web stranicama može se smanjiti samo ako svoj poslovni model dobro objasnite web dizajnerima koji će onda Vašu ideju pretočiti u web stranicu ili web trgovinu koja će biti user friendly.

Korisnik treba poveznice na Vašim web stranicama lako pronaći i opisi poveznica trebaju imati smisla. Koristite uobičajene izraze poput “kontakt” ili “o nama” tako da posjetitelj lako pronađe informacije koje traži.

Fokus na uporabljivost web stranica održava veliki broj posjeta, donosi nove posjetitelje i konačno, generira veći promet u web trgovini.

Vedran Vukovac, Marker d.o.o.
 

Izrada web stranica

Naša jezgra poslovanja i područje u kojem imamo najviše iskustva je upravo izrada web stranica po mjeri, za bilo koju djelatnost ili područje, neovisno čime se Vaša tvrtka bavi.

Izrada web trgovine

Internet trgovina je prodajno mjesto otvoreno 24 sata dnevno, svaki dan u godini. Otvaranje internet trgovine zahtjeva neusporedivo nižu investiciju s nemjerljivo većim potencijalom od fizičke trgovine.

Programiranje po mjeri

Potrebna Vam je aplikacija prilagođena Vašem poslovanju? Projektiramo i izrađujemo sve, od jednostavnih do kompleksnih sustava koji u potpunosti odgovaraju Vašim potrebama.

Blog

Svima treba jedan dobar vodič za kupovinu darova

Što pokloniti za Božić? Izradite vodič za kupovinu poklona i privucite kupce u web shop!

Kupci su strašno zauzeti preko blagdana. Nemaju vremena za disanje, a kamoli za razmišljanje što će najmilijima pokloniti za Božić. Olakšajte im život i izradite vodič za kupnju darova. Za mame, tate, djedove, bake, bradonje, programerske freakove, masterchefove... A kako izraditi vodič koji neće izgledati kao suhoparni popis proizvoda, saznat ćete upravo sada :) 

opširnije

Kontaktirajte nas

MARKER d.o.o.
Braće Radića 52d - Jalkovec
42000 Varaždin

Potražite nas na karti

Tel: 042 / 421 700
Fax: 042 / 421 704

Newsletter