Pet znakova da vaše web stranice imaju problema s uporabljivošću

08. kolovoz 2012.

Najjednostavnija definicija uporabljivosti web stranica može se definirati kao "skup činitelja koji omogućavaju posjetiteljima web stranice da obave svoj cilj".

Na primjer, ako posjetitelj u web trgovini želi pronaći tenisice točno određenog proizvođača, crvene boje i veličine 43, web trgovina mu to treba omogućiti u što manje koraka (klikova).

Istraživanja su pokazala da će prosječni posjetitelj potrošiti samo oko jedne minute u potrazi za traženim informacijama. Ako korisniku treba više od jedne minute da pronađe što traži, otići će do web stranica Vaše konkurencije.

Dok analizirate svoje web stranice postoje jednostavni pokazatelji koje možete provjeriti i uvidjeti da li su vam web stranice user friendly.

Pozornost na nekoliko jednostavnih detalja sigurno će vam povećati broj kupovina u web trgovini.

Ovo je 5 ključnih znakova da nešto nije u redu s vašim web stranicama:

1. Loš prvi dojam

Iz očiglednih razloga, jedan od najkritičnijih aspekata upotrebljivosti web stranice je način na koji se vaše web čitavaju i koja je struktura naslovne stranice.
 
Pozadinska boja trebala bi biti prigušena, blaga i jednostavna za gledanje, da ne umara i ne odvlači pozornost. Boja teksta treba se dobro slagati s pozadinom kako bi tekst bio lako čitljiv.

Koristite animacije samo kad je to prijeko potrebno. Animacije također znaju odvući posjetiteljevu pozornost.

Mnoge web stranice (sve manje i manje ih srećemo u posljednje vrijeme, hvala Bogu!) na naslovnicama imaju uvodne animacije. Ako takvim animacijama treba nekoliko sekundi da se učitaju ili traju nekoliko sekundi onda to trebate promjeniti, skratiti njihovu duljinu ili još bolje potpuno ih ukloniti.


2. Loše strukturirani linkovi

Ako na stranicama imate poveznice (linkove), koje vode na druge web stranice, potrebno je da barem jednom tjedno provjerite da li su te poveznice još uvijek funkcionalne.

Ne trebate to ručno raditi jer postoji cijeli niz link checkera za sve operacijske sustave (Windows, Linux, OSX). Poveznice koje vode u nepostojeći dio bespuća interneta uvelike narušavaju povjerenje vaših klijenata prema vama i manja je vjerojatnost da će se vratiti.


3. Previše teksta na web stranicama



Ovaj mi je omiljen. ;-) Da sam htio Tolstoja, čitao bih Tolstoja, a ne tekst za koji mi treba pola sata da ga pročitam. Pogledajte malo svoje web stranice i provjerite da li Vam rečenice pogađaju srž. Ponudite korisnicima sažetu i lako čitljivu informaciju.

Ako su Vam rečenice preduge i u nekoliko redova, znači da nisu jezgrovite. Nemojte da formatiranje teksta zbunjuje posjetitelja. Npr. podvučen tekst na internetu podrazumjeva da se radi o linku.

Koristite bold i italik za naglašavanje, a underline samo kad se radi o linku.

Pazite da sadržaj koji želite naglasiti uvijek bude u gornjem lijevom kutu web stranice. Sadržaj u gornjem lijevom kutu privući će pozornost posjetitelja i lakše ćete mu prenijeti informaciju koju želite.


4. Nedostatak dosljednosti

Ako boje, fontovi, slike i informacije nisu dosljedne ili dosljedno predstavljene kroz cijele web stranice, korisnici će čak pomisliti da su na drugim web stranicama. Dobar i lako prepoznatljiv dizajn ovdje je od izuzetne važnosti.

Jedan od često zanemarenih osnova dosljednosti je i način na koji predstavljate informacije. Ako npr. koristite skračenice, koristite ih uvijek, kroz cijele web stranice, format Vaših kontaktnih podataka uvijek treba biti isti, prikaz artikala u web trgovini trebao bi biti uniformiran bez obzira na kategoriju...


5. Komplicirana navigacija


Vaša web stranica mora samu sebe objasniti da posjetitelj može doći do bilo kojeg dijela web stranice u tri klika.

Na žalost ovo u stvarnom svijetu nije uvijek ostvarivo i često je nedosanjan san velikog broja web dizajnera. Broj klikova do najudaljenijeg mjesta na web stranicama može se smanjiti samo ako svoj poslovni model dobro objasnite web dizajnerima koji će onda Vašu ideju pretočiti u web stranicu ili web trgovinu koja će biti user friendly.

Korisnik treba poveznice na Vašim web stranicama lako pronaći i opisi poveznica trebaju imati smisla. Koristite uobičajene izraze poput “kontakt” ili “o nama” tako da posjetitelj lako pronađe informacije koje traži.

Fokus na uporabljivost web stranica održava veliki broj posjeta, donosi nove posjetitelje i konačno, generira veći promet u web trgovini.

Vedran Vukovac, Marker d.o.o.
 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics