Kako šalješ proizvode? I paket pretvori u marketing
Otvorio si svoj web shop.
I zaredale su se narudžbe.
Kakva sreća.
Onaj osjećaj mučnine i euforije koji se javljao prilikom otvaranja internet trgovine (kao i kod svakog novog poslovnog pothvata) svakim novim kupcem nestane.
Već se lakše diše iako tvojoj baki još uvijek nije jasno kako imaš ”dućan” kad je sve na ”kompjutoru”.
Pred tobom je sada još veći zadatak: zadržati kupca.
OK, jasno ti je da sad već imaš njegovu email adresu i da je na newsletter listi i da je vjerojatno stisnuo onaj “like” na tvojoj Facebook stranici.
Ali, jesi li mislio na to kako će reagirati kada stvarno, fizički, od poštara ili na onom poštanskom šalteru primi pošiljku u ruke?
Odgovor bi trebao biti: trebao bi biti zadovoljan.
To možeš postići tako da se pobrineš da tvoj proizvod bude dobro spakiran i to ne samo zbog transporta.
Ako kupac svoj proizvod nađe u strganoj vrećici (ili ne dao Bog većeg zla u plastičnoj vrećici koja ti je ostala od kupnje voća u supermarketu) to sigurno neće ostaviti dobar dojam.
Dakle, za dobar dojam potrebno je i dobro spakirati.
Ako si u tome i kreativan rekla bi Oprah Winfrey: “Good for you” (čak i ako nikad niste gledali taj američki show trebali bi znati da je ona to stalno govorila ljudima - u prijevodu “dobro za tebe”)
Kreativnost kod pakiranja pohvalila bi čak i Oprah :)
I u to treba malo uložiti, ali zašto ne.
Niti ne treba biti skupo.
Kako uljepšati svoj paket?
1. Napravi svoje kutije umjesto "običnjaka" s pošte
Znaš već, kupiš kutije pa spakiraš naručene proizvode. Sve smeđe kutije su iste, samo se razlikuju njihove dimenzije.
A zašto ne bi naručio kutije, pa ih personalizirao tako da super izgledaju?
Tako to rade u SAD-u. Izgleda odlično, je l' da?
2. Lijepe vrećice
Print na kutije možda košta nešto više. Ali lijepe vrećice koje ćeš staviti u kutiju sigurno ne koštaju toliko puno.
Tako ne možeš poslati proizvod, ali možete ga strpati u vrećicu u kutiji
Zašto prodano ne bi spakirao u lijepu vrećicu koju ćeš staviti u običnu kutiju?
3. Cool traka za lijepljenje kutije
Ovo je možda najbolji način za početnike.
Daj izraditi traku za lijepljenje koja će pristajati uz običnu smeđu kutiju bolje od onog ružnog smeđeg selotejpa koji inače koristiš.
Takvu traku koja će odlično izgledati možeš naručiti online , a što će pisati na njoj i kako će izgledati možeš kreirati sam.
Sigurno oblijepljeno, a fora izgleda
Misli i na sigurnost paketa
U podsvijesti kupca sigurno će ostati da je njegov paket dobro izgledao. Ali ako je bio u lijepoj kutiji, a proizvod je stigao oštećen šanse da će se vratiti u tvoju internet trgovinu nisu baš velike.
Cijeli proizvod i uredno spakiran garantirat će kupcu ne-razočaranje, a tebi garanciju da će se vratiti i opet potrošiti svoj novac u tvojoj trgovini.
1. Iskoristi ovisnost o mjehurićima
Folija s mjehurićima ima dvostruki učinak. Kao prvo - štiti, a kao drugo - uveseljava sve one koji ne mogu prestati pucketati te mjehuriće.
Svi smo mi zreli do trenutka kad netko ne izvadi foliju s mjehurićima
2. Komadići stiropora i za efekt iznenađenja
Ako šalješ nešto lomljivo, a ne postoji neka originalna kutija bilo bi dobro kutiju napuniti komadićima stiropora.
Oni će čuvati robu od loma, ali će imati i onaj efekt “iznenađenja”.
Znaš već, kada je poklon spakiran u više malih kutija pa prilikom samog otvaranja postoji ono iščekivanje :)
3. Plastične i platnene vrećice
Plastične vrećice… nismo baš fanovi. Treba ih koristiti samo u slučajevima da ne postoji ništa drugo. I to zato što su najveći zagađivači okoliša.
Ipak, ako šalješ neku tekućinu (npr. maslinovo ulje), najbolje bi bilo daje omotate u platno, ali i plastiku, ali i u stiropor.
Napiši kupcu poruku
U paket ćeš staviti račun. Ali zašto ne i zahvaliti kupcu?
Ako imaš vremena, napiši mu zahvalu rukopisom na čestitki tvrtke.
Ako nemaš vremena, natipkaj nešto na kraju računa.
Na primjer, na kraju računa napiši nešto u stilu:
Draga Marina,
puno ti hvala što si baš kod nas odlučila kupiti mikser.
Nadamo se da će ti biti odlična pomoć u kuhinji :)
Ako ćeš imati bilo kakva pitanja,
slobodno se obrati našem timu iz korisničke podrške.
Želimo ti ugodan dan,
Nela Kovač
direktorica
www.aparati-za-kucu.com
Kupcu će takve stvari puno značiti.
Pogotovo u internet prodaji gdje na sve načine treba personalizirati odnos s kupcem i nadoknaditi onaj fizički kontakt iz “obične” trgovine.
Nadamo se da su vam ovi savjeti korisni.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...