Osam od deset najvećih web trgovina u S.A.D.-u dozvoljava kupovinu bez registracije korisnika
Nakon što je kupac izabrao ono što želi kupiti, ne želi i ispunjavati hrpu obrazaca i upitnika prije nego se registrira da bi završio kupnju.
Web trgovina odjećom ASOS je uspio prepoloviti stopu napuštanja kod završetka kupovine samo tako što je bilo kakav spomen registracije uklonio sa svojih stranica, druga web trgovina podignula je svoje prihode za 300 milijuna USD samo zbog uklanjanja gumba "registracija".
Uprkos dokazima da dopuštanje kupovine neregistriranim korisnicima povećava prodaju mnoge web trgovine i dalje inzistiraju na njima.
Pogledali smo deset ponajvećih web trgovina u Sjedinjenim Američkim Državama.
Zašto nije dobro tjerati kupce na registraciju?
Naravno, postoje prednosti za maloprodaju ako se kupci registriraju. Registriranje daje prodavaču priliku izgraditi kvalitetniji odnos s kupcem, posebice na način da mu ponudi vrstu proizvoda koje kupac razgleda ili kupuje. Ovakav način prilagodbe dodatno ubrzava potragu kupcima ili ih pak navede na kupnju nekog proizvoda kojega nije u prvu ruku uopće tražio.
Također, registriranje prodavačima olakšava dolazak do povratnih informacija ili s druge strane kupcima olakšava ocjenjivanje i ostavljanje komentara proizvoda koje su kupili.
Generalno, kupci ne vole registriranje, veliki broj registriranje vidi samo kao najobičniju gnjavažu. Nedavno istraživanje Tolune pokazalo je kako čak 25.6% online kupaca napušta web trgovinu ako je prinuđeno na registriranje.
Web trgovine trebaju blaži način nuđenja registracije, npr. da ponude registraciju tek kao opciju.
Da vidimo kako pojedine web trgovine pristupaju ovom problemu
AmazonOva najveća web trgovina (prvenstveno) knjiga nove kupce obvezuje na registraciju. Ali kompanija koja je na samom vrhu online brandova kojima se vjeruje si ovo može dopustiti i obaveznu registraciju sigurno ne vidi kao problem. | StaplesStaples je web trgovina koja se prvenstveno fokusira na uredski materijal ima opciju za završetak kupovine bez registracije ali na profinjen način nudi i registraciju. Rečenica "sljedeći put uštedite vrijeme" zvuči više kao nuđenje pomoći kupcu nego nametanje obveze registracije. | |
AppleJedan od največih svjetskih proizvođača hardware-a i mobilnih uređaja Apple, ima završetak kupovine bez obveze registracije ali ima opciju stvaranja korisničkog računa unutar same transakcije. Zapravo ako potrošte pozamašniju svotu novca u Apple-ovoj online trgovini (što i nije tako teško) veliki broj korisnika odabire registraciju da bi moglo vidjeti da li im je njihova kupovina poslana, te ju kasnije pratiti do isporuke. | WalmartWalmart je najveći lanac trgovina u S.A.D.-u i zapošljava preko dva milijuna ljudi. Njihova online inačica dopušta odabir između kupovine sa i bez registracije. Ključna rečenica privlačenja na registraciju kod Walmarta je: "odaberite da li ćete uštedjeti vrijeme sad ili kasnije". | |
DellProizvođaču računala i računalne opreme Dell-u se na prvi pogled ne sviđaju registrirani korisnici i nude samo kupovinu bez registracije. Ali kad malo bolje pogledate po njihovoj web trgovini naći ćete i dio za registriranje. | Office DepotOffice Depot, još jedna kompanija koja se specijalizirala za uredske potrepštine daje korisnicima opciju neregistriranja i to posebno naglašava sa: "korisnici nisu obvezni registrirati se da bi kupovali kod nas". | |
Best BuyBest Buy je lanac trgovina koji se specijalizirao za prodaju elektronike i jednostavno nudi opcije i za one koji se žele registrirati i one koji to ne žele. | OfficeMaxI treći prodavač uredskih potrepština na našem spisku također nema obveznu registraciju da bi izvršili kupovinu | |
NeweggWeb trgovina koja prvenstveno nudi računalnu opremu tek je drugi prodavač koji traži od korisnika da se obvezno registriraju ako žele kupiti. | Macy'sMacy's je lanac trgovina odjećom s preko 800 velikih trgovina i preko 160,000 zaposlenih. Macy's nudi kupovinu bez registracije putem opcije "ne želim kreirati profil". |
Zaključak
Samo dvije od deset najvećih web trgovina iz S.A.D.-a smatraju da je obavezna registracija nužna prije kupovine. Zapravo tri web trgovine dozvoljavaju kupovinu (punjenje košarice) ali na samom kraju zahtjevaju korisnikove podatke. Ovaj mali pregled pokazuje da je većina najvećih svjesna koliko korisnike odbija obavezna registracija prije kupovine. Uklanjanje prepreka kupovini je jednostavan način povećanja stope konverzije i pregledane web trgovine napravile su odličan posao u smanjivanju prepreka ali također potiču i kupovinu bez registracije naglašavajući da time štede na vremenu.
Pretpostavljamo da znate, ali spomenuti ćemo da smo mi u Markeru odavno doskočili tom problemu i sve web trgovine koje napravimo ne zahtjevaju obaveznu registraciju. Na radost trgovaca i kupaca ;-)
Vedran Vukovac, Marker d.o.o.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...