Optimizirajte YouTube kanal s 4 jednostavna koraka
Svima poznati YouTube najpopularniji je internetski servis za distribuciju video sadržaja, integriran s Googleovim proizvodima i uslugama. Korisnicima Gmail-a povezivanje na YouTube je instantno. Googleovi rezultati pretraživanja sve više se kombiniraju se s pretraživanjem na YouTube-u, ovisno o postavljenom upitu. U tome se nalazi njegov ogroman potencijal.
Službeni YouTube podaci o prometu:
- 60 sati video sadržaja uploada se svake minute, ili bolje rečeno jedan sat video sadržaja se uploada svake sekunde
- preko 4 milijarde videa pogleda se svaki dan
- preko 800 milijuna jedinstvenih korisnika posjeti YouTube svaki mjesec
- preko 3 milijarde sati videa pogleda se svaki mjesec na YouTube-u
- Više video sadržaja uploada se na YouTube u jednom mjesecu nego što su tri glavne američke televizijske kuće snimile u posljednjih šezdeset godina
- 70% ukupnog YouTube prometa dolazi izvan SAD-a
- YouTube jezično je prilagođen na 54 jezika i lokaliziran u 39 zemalja
- U 2011, YouTube je imao više od 1 trilijuna pogleda ili gotovo 140 pogleda za svaku osobu na planeti.
Optimizirajte metapodatke za Youtube
Opis samog videa treba biti što više informativan, jasan i koncizan. U tome može pomoći Keyword Suggestion Tool kojim određujete ključne riječi. Koristite jednostavnije, svakodnevne izraze. Ne prestručno, ne prešturo.
Navedite web stranicu na kojoj se video nalazi, ako je još nemate, javite nam se. Dodavanje od deset do dvanaest tagova, odnosno početnih fraza koje se upisuju prilikom pretraživanja, dodatno koristi Vašoj potencijalnoj YouTube slavi. Tagovi obično započinju s tko, što, kako, kada. Budući da je većina videa s engleskog govornog područja, razmotrite engleske varijante tagova: who, what, how to, when...
Da se ne bi izgubili ili potonuli u moru informacija, sastavite playlistu. Kao npr. kad slušate cd ili gledate film. Time će se slični sadržaji nadovezivati jedan na drugog logičnim slijedom, u sekvencama. Posjetitelji će se tako lakše snalaziti, a i Vaš sveukupan rad bit će dostupniji. Možda natjerate algoritme pretraživanja da se zaljube u Vas, pa možda započnete "flert". Ako često nadopunjavate Vaš video kanal, još bolje!
YouTube pojašnjenja tj ."annotations"
Kod složenijih i većih video sadržaja, svakako je dobro unijeti pojašnjenja, odnosno "annotations". Ima ih nekoliko vrsta, birajte mudro.
Prvi tip je tzv. speech bubble, odnosno oblačić s izgovorenim tekstom, kao u stripovima. Njime se dodaje popratni info za koji smatrate da je važan posjetitelju.
Balon možete još i više "napuhati", pa možete staviti link na drugi video, playlistu, novi YouTube kanal ili mogućnost da se posjetitelj "pretplati" na Vaš video kanal (subscribe opcija).
The Note ili bilješka jedna je najkorisnijih vrsta pojašnjenja. Radi se o jednostavnom kvadratu s mogućnošću unosa teksta. Imate li web stranicu, blog, profil na nekoj društvenoj mreži? Slobodno prikačite! Općenito, značajan broj posjeta web stranice dobivaju s društvenih mreža. Zato: lajkajte, linkajte, šerajte, tvitajte, retvitajte, pinajte, cirkulirajte krugovima... Na taj način pretraživanje postaje smislenije strukturirano. Osim toga, semantičko pretraživanje dobiva sve više na važnosti.
Naziv ili Title jednostavna je fukcija kojom dodajete naslov videa, ako to niste učinili prethodno u produkciji. Možete se poigrati vrstom slova i bojama sa ciljem boljeg brendiranja Vašeg video kanala. Ukoliko imate već afirmirani brand, preporučljivo je ne mijenjati ga.
Spotlight ima cilj bolje istaknuti određeni video sadržaj. Label je kombinacija spotlight-a i note annotation-a. The pause ili pauza zaustavlja video.
Annotations fukcije zanimljiv su način povećanja vidljivosti video sadržaja na tražilicama. Njihovo korištenje je besplatno. Sami procijenite što Vam najbolje odgovara.
Na kraju priče, svakako treba razmotriti brendiranje video kanala. Brendiranje je vezano za kompletan vizualni identitet koji posjetitelj dobiva dolaskom na neki video kanal.
Možda je i dobro kontaktirati profesionalnog dizajnera, ukoliko vam ne leži slaganje boja i vizualnih elemenata. Snaga brenda kombinacija je vizualnog, ali i sadržajnog.
Kada ste sve tako blendirali i brendirali, ne posustajte nego radite i dalje na tome. Ako imate neki dugoročni plan i inspiraciju, tko zna što može iz toga nastati.
Dakle, tražite li pet, petnaest ili više minuta video slave, možete početi s YouTube-om. YouTube drugi je po veličini pretraživač sadržaja, nakon Google-a.
Možda ste upravo Vi nova zvijezda ogromnog internetskog neba!
Nećete znati dok ne pokušate ;)
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...