Optimizirajte YouTube kanal s 4 jednostavna koraka

25. travanj 2012.

Svima poznati YouTube najpopularniji je internetski servis za distribuciju video sadržaja, integriran s Googleovim proizvodima i uslugama. Korisnicima Gmail-a povezivanje na YouTube je instantno. Googleovi rezultati pretraživanja sve više se kombiniraju se s pretraživanjem na YouTube-u, ovisno o postavljenom upitu. U tome se nalazi njegov ogroman potencijal.

Vaš YouTube kanal može biti središnje mjesto prezentacije za Vašu tvrtku, hobije, nečega čime se bavite, imate doista mogućnost predstaviti Vaš proizvod, uslugu ili misiju cijelom svijetu.
 
Prema statistikama, svakodnevno se bilježi oko četiri milijuna pogleda raznih video sadržaja. Svake minute učitava se sadržaj sveukupnog trajanja od šezdesetak minuta. Mjesečno se bilježi osamsto milijuna posjeta.
Prilično impresivne brojke, zar ne? Još ako se uzmu u obzir nedavno objavljene informacije o uspješnom Googleovom poslovanju, stvar postaje dodatno zanimljiva. Ukoliko imate štogod za reći, podijeliti, objasniti, reklamirati ili nešto peto, YouTube je savršen izbor.
 
Pri tome se potrebno pridržavati određenih, jednostavnih pravila.
Pogledajmo još malo detaljnije impresivan promet ostvaren na YouTube-u
 

Službeni YouTube podaci o prometu:

  • 60 sati video sadržaja uploada se svake minute, ili bolje rečeno jedan sat video sadržaja se uploada svake sekunde
  • preko 4 milijarde videa pogleda se svaki dan
  • preko 800 milijuna jedinstvenih korisnika posjeti YouTube svaki mjesec
  • preko 3 milijarde sati videa pogleda se svaki mjesec na YouTube-u
  • Više video sadržaja uploada se na YouTube u jednom mjesecu nego što su tri glavne američke televizijske kuće snimile u posljednjih šezdeset godina
  • 70% ukupnog YouTube prometa dolazi izvan SAD-a
  • YouTube jezično je prilagođen na 54 jezika i lokaliziran u 39 zemalja
  • U 2011, YouTube je imao više od 1 trilijuna pogleda ili gotovo 140 pogleda za svaku osobu na planeti.
Kako bi ste bili uspješni ili gledani na YouTube-u najprije pronađite temu za koju postoji interes publike. Npr. kako nešto specifično napraviti, kako kuhati, kako naučiti programirati... Laganiji, šaljivi video uratci uvijek privlače poveći broj posjetitelja. Uglavnom, sve što se ljudima dopada popularno je. Komično, ozbiljno, edukativno, provokativno...sami odredite. Pripazite na kvalitetu videa, vizualnu i zvukovnu. Kad ste uložili svu Vašu kreativnost u izradu novoga videa, potrebno ga je učiniti vidljivim algoritmima pretraživanja. Čini li Vam se komplicirano? Nije nimalo! Pogledajte kako je jednostavno.
 

Optimizirajte metapodatke za Youtube

Prvi korak je metadata optimizacija. Metadata predstavlja ukupan zbir informacija o video materijalu sa ciljem pojašnjenja. Ako je sadržaj kvalitetan, odnosno ako postoji upit prilikom pretraživanja, metadata optimizacija pomaže boljoj vidljivosti, (pogledajte sliku s desne strane).

Opis samog videa treba biti što više informativan, jasan i koncizan. U tome može pomoći Keyword Suggestion Tool kojim određujete ključne riječi. Koristite jednostavnije, svakodnevne izraze. Ne prestručno, ne prešturo.

Navedite web stranicu na kojoj se video nalazi, ako je još nemate, javite nam se. Dodavanje od deset do dvanaest tagova, odnosno početnih fraza koje se upisuju prilikom pretraživanja, dodatno koristi Vašoj potencijalnoj YouTube slavi. Tagovi obično započinju s tko, što, kako, kada. Budući da je većina videa s engleskog govornog područja, razmotrite engleske varijante tagova: who, what, how to, when...

Da se ne bi izgubili ili potonuli u moru informacija, sastavite playlistu. Kao npr. kad slušate cd ili gledate film. Time će se slični sadržaji nadovezivati jedan na drugog logičnim slijedom, u sekvencama. Posjetitelji će se tako lakše snalaziti, a i Vaš sveukupan rad bit će dostupniji. Možda natjerate algoritme pretraživanja da se zaljube u Vas, pa možda započnete "flert". Ako često nadopunjavate Vaš video kanal, još bolje!

YouTube pojašnjenja tj ."annotations"

Kod složenijih i većih video sadržaja, svakako je dobro unijeti pojašnjenja, odnosno "annotations". Ima ih nekoliko vrsta, birajte mudro.

Prvi tip je tzv. speech bubble, odnosno oblačić s izgovorenim tekstom, kao u stripovima. Njime se dodaje popratni info za koji smatrate da je važan posjetitelju.
Balon možete još i više "napuhati", pa možete staviti link na drugi video, playlistu, novi YouTube kanal ili mogućnost da se posjetitelj "pretplati" na Vaš video kanal (subscribe opcija).

The Note ili bilješka jedna je najkorisnijih vrsta pojašnjenja. Radi se o jednostavnom kvadratu s mogućnošću unosa teksta. Imate li web stranicu, blog, profil na nekoj društvenoj mreži? Slobodno prikačite! Općenito, značajan broj posjeta web stranice dobivaju s društvenih mreža. Zato: lajkajte, linkajte, šerajte, tvitajte, retvitajte, pinajte, cirkulirajte krugovima... Na taj način pretraživanje postaje smislenije strukturirano. Osim toga, semantičko pretraživanje dobiva sve više na važnosti.

Naziv ili Title jednostavna je fukcija kojom dodajete naslov videa, ako to niste učinili prethodno u produkciji. Možete se poigrati vrstom slova i bojama sa ciljem boljeg brendiranja Vašeg video kanala. Ukoliko imate već afirmirani brand, preporučljivo je ne mijenjati ga.

Spotlight ima cilj bolje istaknuti određeni video sadržaj. Label je kombinacija spotlight-a i note annotation-a. The pause ili pauza zaustavlja video.

Annotations fukcije zanimljiv su način povećanja vidljivosti video sadržaja na tražilicama. Njihovo korištenje je besplatno. Sami procijenite što Vam najbolje odgovara.

Na kraju priče, svakako treba razmotriti brendiranje video kanala. Brendiranje je vezano za kompletan vizualni identitet koji posjetitelj dobiva dolaskom na neki video kanal.

Možda je i dobro kontaktirati profesionalnog dizajnera, ukoliko vam ne leži slaganje boja i vizualnih elemenata. Snaga brenda kombinacija je vizualnog, ali i sadržajnog.

Kada ste sve tako blendirali i brendirali, ne posustajte nego radite i dalje na tome. Ako imate neki dugoročni plan i inspiraciju, tko zna što može iz toga nastati.
Dakle, tražite li pet, petnaest ili više minuta video slave, možete početi s YouTube-om. YouTube drugi je po veličini pretraživač sadržaja, nakon Google-a.

Možda ste upravo Vi nova zvijezda ogromnog internetskog neba! 
Nećete znati dok ne pokušate ;)

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics