Dobrom optimizacijom proizvoda pobijedite u Googleovoj utrci i povećajte online zaradu

Vrijeme čitanja: 12 min
11. srpanj 2016.

Napravili ste poslovni plan, analizirali tržište, shvatili tko je vaša ciljana publika, kako doći do njih i napokon otvorli web shop

A da bi što brže zaradili koju kunu više, natrpali ste web shop raznim proizvodima i svakakvim informacijama da se i vi već pomalo gubite. Baš zanimljivo jer ste tada jedan od mnogih online trgovaca koji misli da će izlistavanjem stotine proizvoda na web shopu, online prodaja krenuti sama od sebe. 

A istina je upravo suprotna. Imate li mnogo različitih stranica s proizvodima koje se stalno mijenjaju, brišu, sele iz jednog mjesta na drugo stvarate samo velike probleme u orijentaciji korisnika. A i optimizacija za tražilice neće baš biti pohvalna.

No na sam spomen optimizacije, mnogima se diže kosa na glavi. Zvuči dosadno, zamorno i pomalo zastrašujuće jer ipak postoji više od 200 faktora koje Google uzima u obzir pri određivanju tko zaslužuje sjesti na sam tron njegove tražilice.

No, SEO optimizacija je u stvari poprilično jednostavna ako znate što optimizirate i zašto optimizirate. A sada znamo da trebamo optimizirati stranice s proizvodima kako bi povećali online prodaju web shopa. A koji su ključni dijelovi za optimizaciju jedne stranice s proizvodima saznajte u nastavku smiley

1. URL adresa proizvoda

Jednostavnije je ipak bolje

Započnimo od samog vrha, tj. s URL adresom web stranice. Najbolja politika u stvaranju URL-a je: "Što jednostavnije to bolje!" 

URL adresa proizvoda treba biti kratka, jednostavna i razumljiva
URL adresa proizvoda treba biti kratka, jednostavna i razumljiva

 

Oni bi trebali biti jednostavni, relevantni i razumljivi. Kako nama običnim smrtnicima tako i tražilicama. 

Za URL adresu često ćete vidjeti nešto u stilu ovoga:

www.webtrgovina.hr/zene/kolekcija/proizvod/index.jsp?productId=34353316.

E, upravo to ne bi smjeli raditi. Ne samo da je takva struktura poprilično zbunjujuća za ljude, ona također ne sadrži relevantne ključne riječi za tražilice. 

Osim ako ključna riječ ne bi trebala biti ID (identifikacijski broj) proizvoda 34353316 laugh No, nekako sumnjamo da će i najveći lumen na ovoj kugli zemaljskoj umjesto kratkih hlača upisati u Google ovaj broj!

Problem je u tome što se URL-ovi automatski generiraju od strane softvera ili platforme na kojoj se nalazi web trgovina. Broj na kraju URL-a je zapravo dinamički parametar, no automatski generirani URL ne mora uvijek biti broj. 

Automatski generirani URL može izgledati kao:

www.webtrgovina.hr/zene/kolekcija/proizvodi/mornarsko-plave-visoki-struk-elasticne-kratke-hlace

Na prvi pogled dobro izgleda, zar ne? No, ovdje opet imamo problem. Ključne riječi po kojima će vas tražilice naći su Bogu iza nogu. Zapravo govorite tražilicama da su najvažniji elementi ovi predivni epiteti i "najmanje važne” kratke hlače.

Dobro optimizirani URL bi trebao izgledati kao:

www.webtrgovina/zene/kolekcija/kratke-hlace-visok-struk

A još bolji URL bi izgledao ovako:

www.webtrgovina/kratke-hlace-visok-struk

Dakle, ključne riječi bi se trebale nalaziti odmah na samom početku domene web shopa. Tako ćete tražilicama dati do znanja da su riječi "kratke hlače" stvarno najvažnije ključne riječi. No, ako ne možete nikako izbjeći kategorizaciju proizvoda (potfoldere) kao što su u ovom primjeru /zene/kolekcija/ bez brige. Google će i ovom praksom biti dovoljno zadovoljan, no ne toliko kao sa URL adresom bez potfoldera.smiley 

Osim što su takvi URL-ovi razumljivi Googleu, razumljivi su i ljudima. Kada se vaš web shop pojavi u rezultatima pretraživanja, on će podebljati, tj. istaknuti ključne riječi URL-a i tako će korisnik znati što će točno pronaći klikne li na vaš rezultat. 

Pa ne zovu se takvi URL-ovi bez ikakvog razloga "pričljivi URL-ovi" (eng. speaking URL). Oni ipak pričaju priču korisnicima smiley

Što specifičniji URL to bolje

Svaka stranica s proizvodima mora sadržavati riječi koje su specifične upravo za određeni proizvod. Na primjer, "tenisice za trčanje Nike bijele" će bolje funkcionirati nego "tenisice".

Odaberite specifične ključne riječi koje će vas iskaknuti od konkurencije
Odaberite specifične ključne riječi koje će vas izdvojiti od konkurencije

 

Ovako specifično definirani URL-ovi će tijekom samog procesa kupovine uhvatiti pozornost kupca koji točno zna što traži. Ne želi samo tenisice. Želi baš Nike bijele tenisice za trčanje. Ne za košarku, ne za hodanje. Već za trčanje.

Natječite se s poznatim brendovima tako da koristite specifične ključne riječi za URL svakog proizvoda.​

Poznati brendovi usredotočuju se na kratke ključne riječi koje će ih lansirati na visoku poziciju u tražilicama. Zbog svoje prepoznatljive robne marke i jake online prisutnosti, Google nagrađuje njihove kratke URL-ove i stavlja ih na visoku poziciju u rezultatima pretraživanja. 

No manji brendovi neće dobiti takav luksuz. Kada su korisnici u potrazi za tenisicama, utipkat će u Google vrstu tenisica koja ih interesira i naravno da će prvi rezultati biti poznati brendovi tenisica. No sa svojim specifičnim URL-ovima proizvoda, negdje ćete se pojaviti i vi. 

Vjerojatno će korisnici prvo pregledati online ponudu proizvoda kod poznatih brendova, a zatim će pogledati i ostale rezultate. A to je upravo vrijeme da zasjajite i privučete kupce u svoju online trgovinu smiley

Ukratko:

  1. Izbjegavajte automatski generirane URL-ove. Oni ne sadrže ključne riječi po kojima vas korisnici mogu naći i ne definiraju proizvod koji se nalazi na stranici
  2. Bitne ključne riječi ubacite što bliže domeni web shopa. Google daje veću važnost ključnim riječima bližima samoj domeni stranice.
  3. Što specifičnije opišite svaki proizvod. Kada korisnici pretražuju Google, oni točno znaju što žele. Možda su u pitanju crne kratke hlače ili bijele balerinke s remenčićem. Što detaljnije opišite proizvode kako bi vas budući vjerni kupci mogli naći smiley
  4. Ne pretjerujte s ključnim riječima. Google na duge URL-ove gleda kao na spamove i nikako nisu poželjni. Odaberite 3-5 ključnih riječi koje najbolje opisuju proizvod.

2. Hijerarhijska navigacija na stranici proizvoda

Hijerarhijska navigacija je zapravo vrsta navigacije koju možete vidjeti na samom vrhu stranice i ona izgleda ovako:

Hijerarhijska navigacija na stranici proizvoda

Na engleskom se naziva Breadcrumbs što bi na hrvatskom doslovno značilo mrvice.

Jer kod kvalitetnog dizajna web shopa, hijerarhijska navigacija je upravo to. Mrvice koje pokazuju od kuda ste došli i gdje se nalazite u web trgovini. Tako na slici vrlo jednostavno možete vidjeti našu putanju po web trgovini Perfecta Dreams.

Od početne stranice krenuli smo na madrace, zatim smo se odlučili pobliže proučiti madrace od pjene i na kraju nam je za oko zapeo Fenix madrac.

Ako ipak želimo pogledati i ostale madrace, ne moramo unedogled kliktati po strelici back. Samo kliknemo na link madraci i eto nas natrag. Koje olakšanje! smiley

Osim što olakšavaju orijentaciju korisnicima i povećavaju online prodaju, hijerarhijska navigacija je odlična i za SEO praksu jer navigacija gradi interne linkove na druge stranice unutar vašeg web shopa.

3. Naslov proizvoda za tražilice (Title Tag)

Još jedan izuzetno važan element kod optimizacije proizvoda je Title Tag (naslov koji će se prikazati na internet tražilicama). Jednako važan i za korisnike i za tražilice, a predstavlja tako veliki problem online trgovinama.

Na njega gledajte kao na sažet opis cijele stranice proizvoda. I to u svega par riječi. Slično kao i kod URL-ova, glavne ključne riječi trebaju se nalaziti na samom početku, a najbolja formula za pisanje Title Tagova je:

 

Glavna ključna riječ | Sekundarna ključna riječ | Ime brenda.

 

Sekundarne ključne riječi i ime brenda su elementi koji će izdvojiti svaku stranicu proizvoda, tj. svaki proizvod dobit će jedinstveni naslov. To rješava problem kada imate više proizvoda iste vrste, poput ženske obuće. Dodavanjem riječi kao što su japanke i natikače, sandale, gležnjače ili ime brenda odmah kategorizirate vrstu proizvoda.

Pa ako je korisnik u potrazi za sandalama, u rezultatima pretraživanjima pojavit će se one stranice koje u sebi imaju ključnu riječ sandale. Ovakva struktura naslova olakšava korisniku traženje i orijentaciju i tako se povećavaju izgledi za kupovinu smiley

Pogledajte jedan takav primjer web shopa Modeline:

Title tag proizvoda mora biti razumljiv tražilicama i korisnicima

Ono što je dobro kod ovakvog naslova je da je dovoljno opisan, a u isto vrijeme je optimiziran za tražilice. Odmah je očito da se na stranici nalaze ženske sandale.

4. Opis proizvoda

Većina trgovaca podcjenjuje važnost kvalitetnog opisa proizvoda. Ne samo da utječe na odluku korisnika hoće li kupiti proizvod već je ujedno i najbolji način da se vaša web stranica s proizvodima razlikuje i istakne od drugih web trgovina koje će doslovno napraviti copy-paste. A da ne pričamo o tome koliko web trgovina radi po ovom jednostavnom principu. 

Kada koristite opise proizvoda napisane od strane proizvođača, postoji nekoliko stvari koje radite protiv sebe.

Koristite već mnogo puta prožvakani sadržaj za Google

Prije svega, ovakvi opisi dostupni su i drugim trgovinama koje prodaju proizvode istog proizvođača i većina trgovina ih niti ne promijeni. To znači da tražilice vide tekst koji se iznova i iznova ponavlja, a dupliciranim sadržajem zaradit ćete žuti, a moguće čak i crveni karton od Googlea.

Opisi proizvoda od strane proizvođača su većinom samo tehnikalije

Popularni brendovi kao što su Nike, Adidas, Levis nisu ovdje da bi pisali poezije o svojim proizvodima. Oni najčešće opisuju samo tehničke specifikacije proizvoda što ih čini poprilično dosadnim za čitanjem.

Pravilo koje treba zapamtiti kada je u pitanju SEO optimizacija bilo kojeg dijela web stranice je da tražilice vole jedinstvene i zanimljive sadržaje. Imajte na umu da vaš sadržaj treba biti dovoljno opisan, no ne pretjerano. Cilj je da opišete proizvod kao da ga opisujete prijatelju. Pokušajte objasniti zašto bi baš taj proizvod trebao kupiti, zašto je on kao stvoren za njega i što s njime dobiva.

Evo jednog dobro primjera iz web shopa Happy Dreams:

Opis proizvoda treba biti opisan, kratak i jasan

Iz opisa proizvoda jasno saznajemo da je krevet udoban, fleksibilan, lako se spaja u bračni ležaj, idealan je za ugostiteljske objekte i ima ušivenu vodootpornu tkaninu.

Uz ovako detaljan opis odmah se možemo zamisliti kako se izležavamo na krevetu sa sve četiri u zraku, gledamo TV i u krevetu se častimo pravom gozbom jer ipak krevet ima vodootpornu tkaninu koja štiti madrac od mrlja. To su sve dobro prezentirane pozitivne strane kreveta.

A ovakav opis sigurno bolje izgleda i mami potencijalnog kupca od opisa u stilu:

Dimenzije:                      Uzglavlje:                    Latoflex letvice

200x80                             80 cm                          Vodootporna tkanina

200x90                             120 cm                        U više boja

Istina, tehničke specifikacije mogu biti korisne, no kupci žele znati više od toga. Iz tog razloga usredotočite se na stvaranje opisa proizvoda koji će uvjeriti potencijalnog kupca da je to baš taj proizvod kojeg traži.

5. Integracija gumba za društvene medije

U idealnom slučaju, ni na bilo koji način ne želite odvratiti kupca od kupnje proizvoda. Nikakvim dodatnim gumbima, animacijama sa strane koje prate kretanje miša, bannerima ili slično. 

U prvom planu kod dizajna stranice proizvoda uvijek treba biti sam proizvod i CTA gumb koji poziva na kupnju. I to je zlatno pravilo protiv kojeg se ne vrijedi, a i ne isplati boriti. 

No, pošto popularnost društvenih mreža raste i od sve su veće važnosti za promociju web trgovina i proizvoda, razmislite o integraciji gumba za dijeljenje na društvenim medijima.  Toliko malima, jedva primjetnima da ne odvlače svu pozornost s proizvoda, ali su svejedno prisutni i vidljivi.

Kod opisa proizvoda integrirajte gumb za društvena dijeljenja

Društvena dijeljenja zapravo šalju signale tražilicama o popularnosti proizvoda. Svako dijeljenje, tj. share vrijedi kao jedan glas, prst prema gore. A to znači da je vaš proizvod toliko zanimljiv korisnicima da će ga čak podijeliti sa svojim prijateljima. Osim toga, svako dijeljenje može dovesti novi internet promet s društvenim mreža, što je svakako dodatni bonus.

6. Fotografije proizvoda

Već znate da kvalitetna fotografija prodaje proizvod i da ima istu važnost kao i kvalitetan opis proizvoda. No jeste li znali da fotografije možete optimizirati i za tražilice? A sam proces je stvarno brz i lagan.

Imenujte fotografiju

Ako ste proizvod fotografirali sami, unajmili profesionalnog fotografa ili ste fotografije dobili direktno od brenda čiji proizvod prodajete, one će se najčešće zvati 133435.jpg, 3548954.jpg.

No, prema ovom nazivu biste li pogodili da se na prvoj slici nalaze crne kratke hlače? E pa kako ni vi ne znate, tako neće znati ni tražilice. Dok imenujete fotografije koristite ključne riječi, pa umjesto 133435.jpg fotografiju nazovite crne-kratke-hlace-visoki-struk.jpg

Alt tag slike i kapacitet slika

Alt tag je alternativni tekst kojeg korisnici vide ako ne mogu vidjeti sliku. Ovdje opet koristite ključne riječi koje će razumjeti tražilice i korisnici.

Na kraju se pobrinite da veličina slikovnih datoteka ne bude prevelika jer će se u protivnom fotografija dugo učitavati. To će usporiti web stranicu što je jedan od glavnih razloga zašto korisnike zaboli glava i više nikad ne posjećuju određene web trgovine. 
 

7. Prezentirajte proizvod pomoću video sadržaja

Video prezentacija proizvoda može povećati prodaju za čak 12 posto, no na žalost malo tko od hrvatskih web shopova koristi video sadržaj.

Osim što povećava prodaju, video je odličan element stranice zbog koje će vas Google lansirati na početnu stranicu pretraživanja.

A zašto? Pa jeste li čuli za YouTube? Najveću platformu za video sadržaje? E upravo njega posjeduje, ni više ni manje, nego Google!

Kada uploadate video sadržaj na YouTube, pobrinite se da su naslov, oznake i opis video sadržaja optimizirani pomoću ključnih riječi. Tako će vas i YouTube i Google brže i lakše naći.

Nakon što se uploadali video, integrirajte njegov kod na stranicu proizvoda i ponudite link za dijeljenje s ostalim korisnicima. Kada će korisnik integrirati video i na svoju stranicu dobit ćete plus od Googlea i odmah viši rang na Google tražilici.

***

Uf… ima mnogo toga za upiti. A sada je pravo vrijeme da započnete optimizirati stranice proizvoda. Možda je to stvarno dugotrajan i zamoran posao, ali svakako će uroditi plodom.

Naravno, odmah na početku nećete doći na višu poziciju u rezultatima pretraživanja. Za to ipak treba vremena. No kada Google počne hvatati određene ključne riječi, vaš web shop će izmaknuti ostaloj konkurenciji, a vaša zarada i zadovoljstvo kupaca će samo rasti i rasti.

Zapamtite da su ovo pravila koje vrijede danas. Za par mjeseci će Google opet možda nešto promijeniti ili dodati nove faktore prema kojima će odrediti kvalitetan web shop. Svako malo budite u toku s informacijama i guglajte Google laugh

Ako trebate koji dodatni savjet slobodno se javite ekipi Markera. Možemo vas usmjeriti prema pravom putu ili odraditi cijeli posao umjesto vassmiley 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics