Onsite tražilica: mala tajna za veliko povećanje prodaje o kojoj rijetko tko priča

Vrijeme čitanja: 9 min
21. kolovoz 2017.

Jeste li se ikada zapitali kako Amazon u svojoj tražilici zna preporučiti relevantne prijedloge pretraživanja samo na temelju upisanih početnih slova “ip” u tražilici? Odmah pretpostavlja da smo u potrazi za iPodom.

Ili kako Google daje kvalitetne preporuke pretraživanja odmah nakon upisanih 3-4 slova?

Odgovor je veoma jednostavan! Oni shvaćaju koliko sama mogućnost pretraživanja pozitivno djeluje na angažman korisnika i na povećanje prodaje. I Google i Amazon kontinuirano ulažu u tehnologiju pretraživanja kako bi poboljšali korisničko iskustvo i istovremeno uspješno promovirali svoje proizvode.

No što je s vama? Možda mislite da imate premali web shop za tako nešto jer ipak niste popularni kao ova dva online diva!

No razmislite još jednom.

Uvijek pišemo kako postoje jednostavne stvari i preinake koje mogu značajno utjecati na vaš online uspjeh, a implementacija onsite tražilice je zasigurno jedna od njih!

Prednosti onsite tražilice (tražilice unutar web domene)

Pomoću onsite tražilice povećat ćete prodaju i privući kupce

I mi i vi smo svjesni da ljudi vole trošiti novac. Pa ako kao vlasnik web shopa želite da ti isti ljudi kupuju kod vas, vrijeme je da kupcima omogućite pretraživanje vaše online ponude!

Zašto? Pa tražilica je kao mali pomoćnik u pronalaženju onog što kupci trebaju. Zamislite da odete u veliku trgovinu alatom da bi kupili čekić i par vijaka (ili po domaćem - par šrafa). Da ne bi bezglavo lutali trgovinom, prvo ćete pronaći trgovca koji će vas znati uputiti u odgovarajući odjeljak.

Točno to radi i onsite tražilica. Kupcima daje direktnu smjernicu do željenog proizvoda 

Zapravo se vrijednost optimizirane i intuitivne onsite tražilice može sažeti u 5 brzih činjenica:

1. Onsite tražilice zadovoljavaju kupčev “želim odmah” stav

Bez sumnje, vrijeme je novac i mnogi se posjetitelji neće dugo zadržavati na kompliciranoj stranici prepunoj sadržaja. Pretraživanje web shopa daje priliku da posjetitelj brzo unese pojam koji traži i, isto tako, da što brže dođe do njega.

2.  Web shopovi s tražilicima usredotočeni su na kupce, a to se njima jako sviđa

Uspješni web shopovi moraju se pobrinuti i zadovoljiti širok spektar online korisnika - one koji su u potrazi za informacijama ili za određenim proizvodima, za nove kupce, lojalne kupce i za one koji još nisu sigurni hoće li postati vašim kupcima. 

U suštini, tražilice pomažu pretvoriti web shop iz onog neutralnog web mjesta u web mjesto usredotočeno na što bolje korisničko iskustvo. To jest, web shop daje dojam kao da je stvoren za svakog kupca, bez obzira koje su njegove želje. A to kupcima daje osjećaj važnosti zbog kojeg će se i prije odlučiti za kupovinu

3. Onsite tražilice povećavaju online prodaju

Učinkovito pretraživanje web shopova znači lakši i brži pronalazak stvari što dovodi do veće prodaje!

Naime, posjetitelji koji koriste tražilicu imaju snažnu namjeru kupiti nešto jer točno znaju što traže. Ako im "to nešto" odmah dostavite na pladnju, imat ćete jednog kupca više

4. Onsite tražilica može dati važne informacije o popularnosti pojedinih proizvoda

Korisnička pretraživanja pokazuju što korisnici najviše traže i žele. Ako velik broj korisnika traži nešto čega nema u ponudi, mogli bi razmisliti da u ponudu dodate taj proizvod. Na primjer, korisnici svom silom traže crnu rižu, a vi u ponudi imate samo bijelu i smeđu. 

U svakom je slučaju pametno proširiti ponudu s proizvodima za koje ste sigurni da će se prodavati, nego eksperimentirati s novima. 

Za dobivanje važnih podataka možete iskoristiti i Google Analytics (Behaviour - Site Search - Overview) u kojem vrlo lako možete prepoznati uspješnost pojedinih stranica s proizvodima. 

Tako između ostalog možete vidjeti popis stranica koje su posjetitelje uspjele pretvoriti u kupce i popis stranica nakon kojih su posjetitelji odlučili reći vam zbogom.

Pobrinite se da te stranice dovedete u red! Dodatno istaknite CTA  gumb (gumb koji poziva na kupovinu), dodajte više fotografija samog proizvoda i uredite opis proizvoda! 

Nakon što ste vidjeli prednosti koje pruža implementacija onsite tražilice, evo nekoliko savjeta kako pravilno optimizirati tražilicu za web shop

Savjet #1: Tražilicu stavite na vidljivo mjesto

Nemojte se igrati skrivača s kupcima.

Ni jednoj ni drugoj strani neće biti zabavno, a jedini gubitnik ove igre bit ćete vi. 

Dakle, vidljivost tražilice je na prvom mjestu jer ipak, ako je korisnici ne vide kako očekujete da je koriste? Okvir za pretraživanje mora biti vidljiv na svim stranicama unutar web shopa. I na stranici s proizvodima i na početnoj stranici i na blogovima. 

Budući da većina web stranica ima okvir za pretraživanje odmah na vrhu stranice, logično je da je i vi implementirate na sam vrh stranice jer je to mjesto gdje će je i posjetitelji očekivati. Smjestite je negdje u sredini ili s desne strane i naravno, istaknite je dizajnom.

 

Tražilica na web shopu Trgometal

 

Savjet #2: Kako znati: tražilica s istaknutim okvirom ili samo mala ikonica s povećalom?

Da… rekli smo kako tražilica mora biti što istaknutija, no to ne znači da bi uvijek trebala biti istog dizajna.

Tako bi se tražilice s okvirom za upisivanje pojmova trebale naći na web shopovima čiji se proizvodi imaju smisla pretraživati. Što to znači? Pa recimo, u slučaju bio&bio web shopa, korisnici često pretražuju web shop jer se ipak radi o raznovrsnom asortimanu hrane, ulja, napitaka i kozmetike.

Ako korisnik točno zna što želi (npr. crnu rižu) teško je da će kroz kategorizaciju proizvoda i samu navigaciju doći do željenog proizvoda u par sekundi. Ipak je potrebno uložiti malo truda za pretraživanje. 

Iz tog je razloga tražilica na bio&bio web shopu u obliku dugog vidljivog okvira kako bi se korisnicima što više skratilo vrijeme pretraživanja.

 

Tražilica na web shopu Bio&Bio

 

S druge strane, tu su madraci, jastuci i kreveti - vrsta proizvoda koju teško da će netko pretraživati po određenom modelu. Iz tog smo razloga na web shopu Perfecta Dreamsa dizajnirali tražilicu u obliku male ikonice s povećalom.

 

Tražilica na web shopu Perfecta Dreams

 

Budući da su same kategorije proizvoda i navigacija web shopa intuitivne, korisnici će vrlo lako doći do željenog madraca.

Savjet #3: Na tražilici omogućite padajući izbornik s relevantnim prijedlozima traženja

Autocomplete je jedna od najvažnijih značajka onsite tražilica jer posjetiteljima web shopa omogućuje ispis najrelevantnijih rezultata odmah nakon unosa prvih znakova u okvir za pretraživanje. 

Pogledajte samo kako je Google usavršio svoje savjete. Ponekad ni sami ne znamo što trebamo guglati, ali zato Google zna

Vratimo se mi na web shop. Dakle, jedna od većih prednosti automatskog prijedloga pretraživanja je ta da ćete izbjeći moguće pravopisne greške korisnika zbog kojih bi rezultat pretraživanja mogao biti 0. 

Još jedna prednost automatskih prijedloga je brzina pretrage i kupovine proizvoda. Korisniku se odmah prikazuju relevantni proizvodi i veći su izgledi da mu jedan odmah zapne za oko i odluči ga kupiti.

Osim prikazivanja liste relevantnih proizvoda, uz svaki proizvod možete prikazati i važne detalje o proizvodu kao što su cijena, popust, ocjena kupaca, dostupnost, pa čak i gumb “Dodaj u košaricu” i slika proizvoda.

Prikazivanje takvog opsega opcija pomoći će korisnicima da dobiju detaljnije informacije o proizvodu što će potaknuti i bržu odluku o kupovini

Kod padajućih izbornika s relevantnim prijedlozima, pripazite na:

  • Ograničite broj vidljivih prijedloga. Ako online posjetitelji u tražilicu počinju upisivati Nokia, a vi u asortimanu imate stotinjak modela Nokie, logično je da ih ne možete sve prikazati u padajućem izborniku. Ograniče vidljive prijedloge na oko 5 rezultata i optimizirajte tražilicu tako da ima optimizirani gumb za prikaz svih rezultata. Nemojte ni u ludilu tjerati korisnike da skrolaju (klize) kroz hrpu proizvoda u malom padajućem izborniku. Pogledajte kako smo to napravili za web shop mobis.hr.

Padajući izbornik na web shopu mobis.hr

  • Ljudi su vizualna stvorenja. Uz popis proizvoda uključite i slike. Istraživanja pokazuju kako se zbog slika 70% više kupaca odluče na kupovinu. Pogledajte primjer gnijezda.hr - web shopa za uređenje interijera. Budući da se radi o dekoracijama, svjetiljkama, tepisima i namještaju, takav asortiman zahtijeva slike. Pa čak i u tražilici gdje kupcima odmah može zapeti neka zidna dekoracija za oko. 

Gnijezdo.hr padajući izbornik

  • Korisnicima ponudite i nešto više od samog prijedloga relevantnih proizvoda. Iako u svakom web shopu postoje navigacija i kategorizacija proizvoda, neki su posjetitelji prelijeni da bi švrljali po kategorijama i potkategorijama web shopa. Iz tog razloga, u padajućem izborniku korisnicima ponudite i relevantne kategorije i brendove koji u asortimanu imaju traženi proizvod.
     

Takva onsite tražilica zove se intuitivna tražilica koju i mi, Markerovci nudimo našim klijentima. Tražilica na temelju ključnih riječi predlaže kategorije u kojima se traženi proizvod nalazi, kao i brendove koji bi mogli biti povezani s ključnim riječima.


Pogledajte primjer web shopa technoshop.ba. Počeli smo upisivati pojam "mikser", a tražilica nam je odmah predložila proizvode, povezane kategorije i brendove povezane s mikserom.

 

Intuitivna tražilica na technoshopu.ba

Savjet #4: Eliminirajte gramatičke greške i uvedite sinonime

Kako bi tražilica bilo što učinkovitija potrebno je znati kako prosječan kupac pretražuje ponudu proizvodaNo ako želimo biti realni ovdje postoji jedna velika kvaka - nikada se u potpunosti nećete moći zavući pod kožu kupaca.

Samo zamislite ovu situaciju. Kupac je posjetio vaš web shop s namjerom da kupi tenisice. U tražilicu upisuje pojam “temisice” i - ups! Rezultati pretraživanja za “temisice” nula bodova! Pa kakav ste to web shop s obućom ako nemate tenisice? 

I tako s par klika kupac odlazi vašoj konkurenciji i tamo kupuje svoje temisice. Problem je u tome da je kupac slučajno napravio tipfeler. To naravno, nije vaša krivica, ali je definitivno vaš problem!

Pa tko bi mislio da će netko pretraživati taj pojam?

I kako to možete ispraviti? Tako da unutar CMS-a (ako imate našu platformu), saznate najčešća korisnička onsite pretraživanja koja nisu imala ikakvih rezultata.  

To ćete napraviti tako da filtrirate pretraživanja s rezultatom “0”. Dobit ćete listu pretraživanja s ukupnim brojem upita određenih pojmova.

 

Pretraživanja unutar web shopa koja nisu davala ikakve rezultate

 

E sada - to mogu biti proizvodi kojih nemate u ponudi, a mogu biti i pretraživanja u kojima su korisnici upotrijebili drugačiji pojam (tj. sinonim), ili su pogriješili tijekom tipkanja.

Sljedeći korak je spojiti ove upite sa sinonima i svim mogućim tipfelerima kako bi se ubuduće mogao prikazati neki rezultat.

Pogledajte kako to radi web shop zdrave hrane bio&bio

U CMS-u (sustavu za upravljanje sadržajem) spojili su najčešća pretraživanja korisnika koja nisu imala rezultata sa sinonima ili najčešćim tipfelerima.

Na primjer:

  • Ispravljanje gramatičkih grešaka: Proizvod Chia povezan je pojmovima chija, čia, čija, ćija, a Psyllium ljuskice povezane su pojmovima psilijum, psylium
  • Sinonimi: Krupica je spojena pojmom griz, pasirana rajčica s pireom od rajčice, a brašno od badema spojeno je s pojmovima brašno s bademom, badem, bademovo brašno, badema
  • Pojmovi bi trebali imati i svoju množinu. Netko će očito umjesto pojma banana, tražiti banane.

 

Povezivanje onsite pretraga sa sinonimima

Ako ćete odraditi takav posao kao bio&bio, vaša tražilica je već na dobrom putu da imate koristi od nje

Savjet #5: Tražilica uvijek treba dati rezultate

Ako kupci vide nula rezultata bit će pomalo frustrirani. Neki će ponovno pretraživati isti pojam, ali na drugačiji način, a neki će samo odmahnuti rukom i otići. Čak i ako nemate proizvode koji točno odgovaraju pretraživanju, još uvijek postoji prilika da nešto prodate!

Uzmimo za primjer Technoshop.ba koji ima našu intuitivnu tražilicu. Znamo da Technoshop u svojoj ponudi nema noževa, no mi smo se ipak odlučili krenuti u potragu za noževima. 

Umjesto da nam Technoshop prikaže “0 rezultata”, on nam je dao rezultate koji se usko podudaraju s našim upitom. Riječ je o blenderu i aparatima za šišanje.

U web shopu Technoshop uvijek postoje rezultati

Kako je shvatio da su ovi proizvodi usko povezani s upitom "noževi"? Tako da je uz naziv proizvoda gledao i tekst unutar opisa proizvoda. 

Prilično pametno, zar ne?

Nemojte zanemariti prednosti onsite tražilice!

Iako će većina potencijalnih kupaca preko Googlea direktno sletjeti na vaše proizvode, postoje dobri izgledi da će ih većina dodatno koristi onsite tražilicu.

A bilo bi zaista glupo da ih otjerate samo zato jer vam tražilica radi kao zastarjeli Trabant koji je bio jeftiniji čak i od Fiće.

Ako u web shopu želite imati intuitivnu tražilicu, sama intuicija vam govori da je možete naći kod nas 

Slobodno nam se javite i ako ste u potrazi za novim web shopom ili ako trebate pokoji savjet 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...