Zatražite ponudu
putem online obrasca

[Iz Lidera]: Online trgovanje počelo se ubrzano razvijati

12. rujan 2017.

Prodaji putem interneta u Hrvatskoj slijedi svjetla budućnost. Jedan od razloga za to je što u Lijepoj našoj postoji mali broj web shopova na broj stanovnika pa ima prostora za razvoj. Drugi od razloga je što Hrvati vole kupovati online i to čine brzo, tj. 47% kupaca za kupnju online treba samo jedan dan. 

I dok se većina trgovaca tek treba odlučiti za uplovljavanje u vode online trgovanja, postoji oni drugi, oni koji već plove tim vodama. Oni su se povremeno nasukali na koji greben, preživjeli pokoju oluju i njihov brod više nije spreman na prekooceansku plovidbu. 

Trebaju novi, jači i bolji. Upravo se takvi trgovci moreplovci sve više javljaju u Marker. O iskustvima i potrebama u hrvatskom e-commerce sektoru u Lideru priča direktor Markera Ivica Kruhek. Prenosimo vam cijeli intervju.


Online trgovanje diže se na višu razinu

Sve više uhodanih web-trgovina traži pomoć stručnjaka jer žele još više uložiti u taj prodajni kanal. Ti trgovci nerijetko ostvaruju godišnji rast veći od 50 posto.

Direktor Markera Ivica Kruhek

O koristima ulaganja u web-trgovinu, njezinim značajkama te izazovima i prednostima online trgovanja razgovarali smo s Ivicom Kruhekom, direktorom varaždinske tvrtke Marker.

Jesu li domaći trgovci dovoljno educirani kako bi mogli odgovoriti na izazove koje pred njih postavlja digitalno doba?

Mnogi trgovci osjećaju da smo ušli u novo i drukčije razdoblje u kojem njihove tržišne pozicije nisu više stabilne i zajamčene te da moraju modernizirati poslovanje i na inovativnije načine dolaziti do kupaca te, još važnije, zadržati postojeće. Budući da je riječ o ozbiljnim promjenama s velikim posljedicama za tradicionalne načine poslovanja, edukacija je prvi i najvažniji korak unutar svake tvrtke. Tehnička rješenja lako se kupe i uz pravog partnera jednostavno uvedu, no pravo je pitanje što raditi s tim alatima i kako ih dugoročno staviti u funkciju razvoja tvrtke.

Koliko su tvrtke prepoznale koristi koje im u poslovanju može donijeti web-trgovina i uložile u platformu za digitalno trgovanje?

Vidimo znatne pomake posljednjih godinu dana. Javlja nam se sve više domaćih tvrtki s jasnim ciljem uvođenja web-trgovanja kao novog
kanala u njihovoj prodajnoj strategiji. Mnoge od njih na to je natjerala konkurencija koja im je posljednjih godina polako uzimala kupce i zauzela
ozbiljne pozicije u online trgovanju. Veseli nas i sve više uhodanih web-trgovina koje nam se javljaju jer žele dodatno uložiti u taj prodajni kanal, podignuti online trgovanje na višu razinu i ostvarivati još bolje rezultate. Ti trgovci nerijetko ostvaruju rast prodaje i iznad 50 posto godišnje te su zainteresirani ulagati i dalje razvijati svoje online poslovanje.

Zbog čega je tvrtkama koje su osvijestile važnost ulaganja u tehnološka rješenja web-trgovina postala nezaobilazan, ozbiljan i stabilan kanal prodaje i promidžbe proizvoda i usluga?

Glavno je pitanje svakog trgovca gdje je njegov ciljani kupac. Budući da se svi svaki dan oslanjamo na internetske alate, kupcima je normalno, ako ne kupiti onda barem istražiti i doznati sve informacije online. Mnoge tvrtke koje od nas zatraže uslugu uvođenja web-trgovine govore nam da ih kupci stalno ispituju zašto još nemaju online trgovinu i zašto moraju naručivati telefonom, e-mailom ili faksom. To je posebno izraženo u B2B segmentu gdje se događa prelazak postojećih kupaca na online naručivanje, što donosi brojne koristi tim kupcima, ali i trgovcima.

U B2B segmentu kupci sve više ispituju zašto narudžbe ne mogu odraditi online

Koje su glavne značajke kvalitetne web-trgovine?

Dobra web-trgovina treba se fokusirati na kupca i njegovo ukupno iskustvo kupnje. To znači da se trgovac mora pobrinuti da cjelovito iskustvo − od marketinga, privlačenja kupaca, jednostavnosti korištenja i ispravnog funkcioniranja web-trgovine, pakiranja, dostave do povratne informacije, funkcionira besprijekorno i kod kupca stvara osjećaj sigurnosti i povjerenja, nakon čega slijede preporuka i ponovljena kupnja. Jedino će takav pristup zaokružene usluge stvoriti pozitivan dojam online kupnje i kupce privući da tako više i češće kupuju.

Kako kod kupaca u web-trgovini stvoriti osjećaj povjerenja? Na koje ključne pojedinosti treba obratiti pozornost pri izradi web-trgovine te poslije u samom trgovanju?

Povjerenje je ključan element u online trgovanju. U web-trgovini trgovac nema izravan kontakt s kupcem i ne može reagirati ako primijeti
da se događa nešto zbog čega će taj kupac odustati od narudžbe. Iz iskustva web-trgovina koje smo izradili kupci često provjeravaju uvjete, podatke za kontakt, važno im je postojite li u fizičkom svijetu, iskustva prijašnjih kupaca te da, kad nešto naruče, imaju točne i pravodobne informacije
što se s narudžbom događa. Trgovci koji pravilno ugrade elemente sigurnosti ostvaruju i nekoliko puta bolje rezultate prodaje od onih koji to ne učine.


Trebate li vi unaprijediti svoj web shop? Želite li izraditi novi web shop

Javite nam se. Mi u Markeru radimo ih predano i s puno znanja 

Izrada web stranica

Naša jezgra poslovanja i područje u kojem imamo najviše iskustva je upravo izrada web stranica po mjeri, za bilo koju djelatnost ili područje, neovisno čime se Vaša tvrtka bavi.

Izrada web trgovine

Internet trgovina je prodajno mjesto otvoreno 24 sata dnevno, svaki dan u godini. Otvaranje internet trgovine zahtjeva neusporedivo nižu investiciju s nemjerljivo većim potencijalom od fizičke trgovine.

Programiranje po mjeri

Potrebna Vam je aplikacija prilagođena Vašem poslovanju? Projektiramo i izrađujemo sve, od jednostavnih do kompleksnih sustava koji u potpunosti odgovaraju Vašim potrebama.

Blog

Kakva je veza između društvenih mreža i ranga na Googleu?

Društvene mreže i SEO optimizacija: gdje je tajna veza?

Sve one divno napravljene grafike i smiješne fotkice... imaju li smisla ako pričamo o rangiranju na tražilicama? A ako je moj blog podijeljen 350 puta? Ima li to smisla? 

opširnije

Kontaktirajte nas

MARKER d.o.o.
Braće Radića 52d - Jalkovec
42000 Varaždin

Potražite nas na karti

Tel: 042 / 421 700
Fax: 042 / 421 704

Newsletter