[Iz Lidera]: Online trgovanje počelo se ubrzano razvijati

12. rujan 2017.

Prodaji putem interneta u Hrvatskoj slijedi svjetla budućnost. Jedan od razloga za to je što u Lijepoj našoj postoji mali broj web shopova na broj stanovnika pa ima prostora za razvoj. Drugi od razloga je što Hrvati vole kupovati online i to čine brzo, tj. 47% kupaca za kupnju online treba samo jedan dan. 

I dok se većina trgovaca tek treba odlučiti za uplovljavanje u vode online trgovanja, postoji oni drugi, oni koji već plove tim vodama. Oni su se povremeno nasukali na koji greben, preživjeli pokoju oluju i njihov brod više nije spreman na prekooceansku plovidbu. 

Trebaju novi, jači i bolji. Upravo se takvi trgovci moreplovci sve više javljaju u Marker. O iskustvima i potrebama u hrvatskom e-commerce sektoru u Lideru priča direktor Markera Ivica Kruhek. Prenosimo vam cijeli intervju.


Online trgovanje diže se na višu razinu

Sve više uhodanih web-trgovina traži pomoć stručnjaka jer žele još više uložiti u taj prodajni kanal. Ti trgovci nerijetko ostvaruju godišnji rast veći od 50 posto.

Direktor Markera Ivica Kruhek

O koristima ulaganja u web-trgovinu, njezinim značajkama te izazovima i prednostima online trgovanja razgovarali smo s Ivicom Kruhekom, direktorom varaždinske tvrtke Marker.

Jesu li domaći trgovci dovoljno educirani kako bi mogli odgovoriti na izazove koje pred njih postavlja digitalno doba?

Mnogi trgovci osjećaju da smo ušli u novo i drukčije razdoblje u kojem njihove tržišne pozicije nisu više stabilne i zajamčene te da moraju modernizirati poslovanje i na inovativnije načine dolaziti do kupaca te, još važnije, zadržati postojeće. Budući da je riječ o ozbiljnim promjenama s velikim posljedicama za tradicionalne načine poslovanja, edukacija je prvi i najvažniji korak unutar svake tvrtke. Tehnička rješenja lako se kupe i uz pravog partnera jednostavno uvedu, no pravo je pitanje što raditi s tim alatima i kako ih dugoročno staviti u funkciju razvoja tvrtke.

Koliko su tvrtke prepoznale koristi koje im u poslovanju može donijeti web-trgovina i uložile u platformu za digitalno trgovanje?

Vidimo znatne pomake posljednjih godinu dana. Javlja nam se sve više domaćih tvrtki s jasnim ciljem uvođenja web-trgovanja kao novog
kanala u njihovoj prodajnoj strategiji. Mnoge od njih na to je natjerala konkurencija koja im je posljednjih godina polako uzimala kupce i zauzela
ozbiljne pozicije u online trgovanju. Veseli nas i sve više uhodanih web-trgovina koje nam se javljaju jer žele dodatno uložiti u taj prodajni kanal, podignuti online trgovanje na višu razinu i ostvarivati još bolje rezultate. Ti trgovci nerijetko ostvaruju rast prodaje i iznad 50 posto godišnje te su zainteresirani ulagati i dalje razvijati svoje online poslovanje.

Zbog čega je tvrtkama koje su osvijestile važnost ulaganja u tehnološka rješenja web-trgovina postala nezaobilazan, ozbiljan i stabilan kanal prodaje i promidžbe proizvoda i usluga?

Glavno je pitanje svakog trgovca gdje je njegov ciljani kupac. Budući da se svi svaki dan oslanjamo na internetske alate, kupcima je normalno, ako ne kupiti onda barem istražiti i doznati sve informacije online. Mnoge tvrtke koje od nas zatraže uslugu uvođenja web-trgovine govore nam da ih kupci stalno ispituju zašto još nemaju online trgovinu i zašto moraju naručivati telefonom, e-mailom ili faksom. To je posebno izraženo u B2B segmentu gdje se događa prelazak postojećih kupaca na online naručivanje, što donosi brojne koristi tim kupcima, ali i trgovcima.

U B2B segmentu kupci sve više ispituju zašto narudžbe ne mogu odraditi online

Koje su glavne značajke kvalitetne web-trgovine?

Dobra web-trgovina treba se fokusirati na kupca i njegovo ukupno iskustvo kupnje. To znači da se trgovac mora pobrinuti da cjelovito iskustvo − od marketinga, privlačenja kupaca, jednostavnosti korištenja i ispravnog funkcioniranja web-trgovine, pakiranja, dostave do povratne informacije, funkcionira besprijekorno i kod kupca stvara osjećaj sigurnosti i povjerenja, nakon čega slijede preporuka i ponovljena kupnja. Jedino će takav pristup zaokružene usluge stvoriti pozitivan dojam online kupnje i kupce privući da tako više i češće kupuju.

Kako kod kupaca u web-trgovini stvoriti osjećaj povjerenja? Na koje ključne pojedinosti treba obratiti pozornost pri izradi web-trgovine te poslije u samom trgovanju?

Povjerenje je ključan element u online trgovanju. U web-trgovini trgovac nema izravan kontakt s kupcem i ne može reagirati ako primijeti
da se događa nešto zbog čega će taj kupac odustati od narudžbe. Iz iskustva web-trgovina koje smo izradili kupci često provjeravaju uvjete, podatke za kontakt, važno im je postojite li u fizičkom svijetu, iskustva prijašnjih kupaca te da, kad nešto naruče, imaju točne i pravodobne informacije
što se s narudžbom događa. Trgovci koji pravilno ugrade elemente sigurnosti ostvaruju i nekoliko puta bolje rezultate prodaje od onih koji to ne učine.


Trebate li vi unaprijediti svoj web shop? Želite li izraditi novi web shop

Javite nam se. Mi u Markeru radimo ih predano i s puno znanja 

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...