Imaš web shop? Saznaj što ti donosi nova platforma za 'online' rješavanje sporova

Vrijeme čitanja: 12 min
08. veljača 2016.

Iz Europske komisije ovih dana je stigla velika novost za sve Internet trgovce, ali i potrošače koji kupuju preko Interneta.

Od 15. veljače diljem cijele Europske unije sporove vezano uz online kupnju biti će moguće riješiti u svega nekoliko klikova.

Kako, zašto i što to znači za vas ako ste online trgovac ili potrošač? Saznajte u nastavku.

Brže, jednostavnije i povoljnije

Tijekom prošle godine svaki treći potrošač naišao je na problem prilikom online kupnje na jedinstvenom digitalnom tržištu Europske unije.

Bilo je tu svega: od kupnje neispravnih ili neodgovarajućih proizvoda, nemogućnosti zamjene proizvoda ili toga da kupljena roba uopće nije stigla na kupčevu adresu.

No istraživanje koje je provela Europska komisija pokazalo je kako četvrtina potrošača nije podnijela prigovor – uglavnom zato što su smatrali da je postupak predugačak ili da nije izgledno da će se problem riješiti.

Samo mali dio potrošača uspješno se izborio za svoja prava, dok je ostatak potrošača jednostavno izgubio novac.

To nikako ne ide u prilog online trgovcima jer pad povjerenja potrošača u sustav internetske kupnje direktno utječe na pad online prodaje i na pad prihoda.

Zbog toga je Europska komisija osmislila platformu za online rješenje za rješavanje sporova koja će od 15. veljače ovdje biti dostupna svim građanima Europske unije pa tako i nama u Hrvatskoj.

Iz Europske komisije poručuju kako će kroz novu platformu sve sporove vezane uz internetsku kupnju biti moguće riješiti u svega nekoliko klikova.

Osim toga, novi način bit će mnogo brži, jednostavniji, povoljniji za potrošača.

Naime, procjenjuje se kako će sustav online rješavanja sporova potrošačima uštedjeti oko 22,2 milijardi eura godišnje! Radi se o ogromnom novcu koji će potrošači moći (umjesto na skupe sudske sporove) potrošiti na drugi način.

Primjerice u vašoj online trgovini.

- Dobro funkcioniranje online rješavanja sporova ojačat će i druge čimbenike koji su ključni za daljnji rast jedinstvenog digitalnog tržišta Europske unije, a to su povjerenje potrošača, odnos s kupcima i poslovni ugled online trgovina - ističu u Europskoj komisiji.


Europska komisija potrošačima želi omogućiti jeftino i brzo rješavanje sporova

 

Podsjećamo, Komisija je prije mjesec dana predložila moderna pravila o digitalnim ugovorima radi pojednostavnjenja i promicanja pristupa digitalnom sadržaju i internetskoj prodaji diljem EU-a, a novom internetskom platformom sada se želi ojačati povjerenje potrošača u kupnju putem Interneta.

Tijelima za alternativno rješavanje sporova platforma je otvorena od 9. siječnja kako bi im se omogućila registracija i upoznavanje platforme prije njezina otvaranja za potrošače i trgovce 15. veljače 2016. 

Ističemo kako će od 15. veljače za sve online trgovce na tržištu EU biti obavezno da svoje potrošače upoznaju s mogućnostima korištenja platforme. Ako ste vlasnik web trgovine, u nastavku saznajte i više o novim obavezama koje imate vezano za lansiranje nove platforme.

Kako će funkcionirati nova platforma?

Nova platforma Europske komisije za rješavanje sporova putem Interneta omogućit će rješavanje sporova vezanih uz kupnju kako u tuzemstvu tako i u inozemstvu bez potrebe za dugotrajnim i skupim sudskim postupkom.

Potrošači i trgovci će moći koristiti platformu za online sporove, a prigovor će moći podnijeti na bilo kojem od 23 službena jezika u EU.

To je izuzetno važno jer će pomoći u rješavanju prekograničnih sporova, posebno kada će se raditi o strankama koje žive u različitim državama članicama i govore različitim jezicima.

Kada potrošači i trgovci podnesu prigovor, tijela za rješavanje sporova djelovat će kao posrednici između dviju strana u cilju rješavanja problema. 

Nakon što se postigne dogovor o tome tko će spor riješiti, platforma automatski prosljeđuje spor tom tijelu koje je dužno u roku od 90 dana riješiti spor u potpunosti preko Interneta.


Spor će morati biti riješen u roku 90 dana i to isključivo preko Interneta

 

- Uz novu internetsku platformu i potrošači i trgovci uštedjet će na vremenu. Sigurna sam da će se platforma intenzivno koristiti za rješavanje pritužbi potrošača - smatra Věra Jourová, povjerenica za pravosuđe, potrošače i ravnopravnost spolova. 

Zašto je ova platforma korisna za 'online' trgovce?

Dobro funkcioniranje online rješavanja sporova unutar EU poticat će potrošače da traže rješenja za probleme s kojima se susreću pri kupnji proizvoda i usluga na jedinstvenom digitalnom tržištu.

To će ojačati povjerenje potrošača u Internet trgovinu i potaknuti online kupovinu unutar cijele Europske unije. 

Više online prekogranične trgovine u EU će dati potrošačima više opcija, a tvrtkama će se na taj način otvoriti tržište i omogućiti ekonomski rast.

Što morate učiniti vi kao 'online' trgovac?

Od 15. veljače, svi online trgovci u Europskoj uniji morat će obavijestiti potrošača o postojanju platforme za online rješavanje sporova, kao i mogućnosti njezinog korištenja.


Kao web trgovac, dužni ste kupce upoznati s mogućnostima korištenja nove platforme

 

Preciznije, to za vas kao web trgovca znači sljedeće:

  • na svojim web stranicama morate objaviti link prema platformi za online rješavanje sporova. Taj link i informacije o platformi moraju biti lako dostupne posjetelju web trgovine.
  • ako šaljete promotivne ponude potrošačima putem e-maila (newsletter) informacije o platformi, kao i link prema platformi, treba uključiti u e-mail
  • podatke o mogućnosti korištenja platforme za online rješavanje sporova, kao i link prema platformi, trebate uvrstiti i u opće uvjete kupnje koji se primjenjuju u Internet trgovini

Dodatne informacije o rješavanju sporova putem Interneta potražite na web stranicama Europske komisije.

I nemojte zaboraviti - za točno tjedan dana od vas kao web trgovca očekuje se da svoje kupce na svojim web stranicama informirate o svim njihovim pravima i mogućnostima, odnosno o mogućnostima korištenja platforme za online rješavanje sporova.

Na taj način vaši potencijalni kupci osjećat će se sigurnije i zaštićenije i lakše će se odlučiti da kliknu "Kupi" u vašoj web trgovini i vi ćete imati veći profit.

I svi sretni i zadovoljni ;)

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

Zatvori

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • senzacionalno.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku: