Je li vaš web shop spreman za blagdansku ludnicu? Kupci sigurno jesu!

03. prosinac 2018.

Napokon nam dolazi najčudesnije razdoblje u godini. Božić! 

Vrijeme kad smo svi nekako neobjašnjivo sretni, svi se volimo, svima nam se zacakle oči od gledanja božićnih žaruljica i ukrasa, a što je najvažnije - svi se volimo darivati.

I dok je nama kupcima sve to lijepo i krasno, u pozadini jednog online, a i offline shopa, događa se opći džumbus. Trgovci fanatično zaprimaju hrpu narudžba, vode brigu o zalihama proizvoda, hvataju se u koštac sa zahtjevnim ili nezadovoljnim kupcima, zaprimaju reklamacije, pokušavaju istaknuti i prodati onaj zadnji par božićnih čarapa po akcijskoj cijeni i… ma svašta nešto se ondje radi. Neki uspijevaju doći na kraj s blagdanskim izazovima dok većina njih nije te sreće.

Zašto? Jer većina trgovaca (pogotovo novih) misle da pretjerujemo s važnošću pripreme web shopa za Božić. Svi misle da će već nekako izgurati kroz blagdanske narudžbe jer su naručili 20 komada ekstra svakog artikla.

Jeeeej!

Nećemo vam soliti pamet sa savjetima kao što su oni da morate vizualno poravnati sve fotografije, da morate osmisliti privlačne božićne akcije ili da web shop okitite u božićnom stilu. To već znate. 

Mi ćemo vam dati nekoliko savjeta (točnije osam), pomoću kojih ćete ovog Božića sretno preživjeti božićnu shopping groznicu i iskoristiti je za daljnje poslovne strategije i marketinške kampanje.

Pa krenimo! 

1. Tijekom online božićnih kampanja usredotočite se na prikupljanje email adresa

Proširite vidike. Nemojte striktno biti usredotočeni na Božić i Novu godinu. Gledajte malo dublje!

Kupci ne prestaju biti kupci prvog siječnja. Jednokratnog kupca možete pretvoriti u cjeloživotnog, ili ti ga lojalnog, potpuno jednostavnom strategijom, a to je pecanje emailova.

Kupci ne prestaju biti kupci prvog siječnja.

Pričajmo malo o psihologiji samog pecanja emailova, ili ti ga prikupljanja pretplatnika na newsletter. Što se tiče psihologije kupaca s obzirom na blagdansko vrijeme, kupci su prilično gramzivi, tj. željni svega. Sve im je premalo, svega im nedostaje i nikada nemaju dovoljno ničega. Oni dolaze u web shop s jednom jedinom namjerom: kupiti. 

I to je zaista odlično za sve online trgovce. A ono što također trebate imati na umu je da su spremni učiniti sve što je potrebno kako bi dobili ono što žele. Drugim riječima, oni su spremni pregovarati i trgovati. Spremni su zamijeniti svoje novce za vaš proizvod, a ako im ponudite nešto što zaista neće htjeti propustiti, spremni su vam ostaviti i svoje osobne informacije.

Ono što svakako želite dobiti od jednokratnih kupaca je njihov email. Vjerovali ili ne, ovaj tako jednostavan podatak može stvoriti čvrstu vezu s kupcima koja će trajati dugo vremena nakon što napuste web shop.

Pa kako skupiti njihove emailove? Dobra vijest je da je to tijekom božićnih blagdana i više nego lakše. Integrirajte pop-up prozore koji automatski iskaču čim korisnici dođu ili žele otići iz web shopa i pozovite korisnike da se pretplate na newsletter nudeći im:

  • Besplatnu dostavu. Besplatna dostava jedna je od najprivlačnijih povoljnosti koja privlači kupce i koja smanjuje napuštanje košarice. Pa ako vam kupci već ostave email, barem im dajte besplatnu dostavu.
  • Poklon kupon. Blagdanski šopingholičari ludi su za kuponima. Stvorite pravi magnet za božićnu rasprodaju i pitajte potencijalne kupce žele li dobiti kupon ako vam zauzvrat ostave svoju email adresu. Vrlo lako i jednostavno.
  • Pravovremene obavijesti o akcijama i posebnim ponudama. Kupci vole ograničene količine proizvoda i kratkotrajne promocije. Ponudite im da ćete ih, ostave li svoj email, pravovremeno obavijestiti o svim nadolazećim akcijama i promocijama. 

2. Blagdansko razdoblje odlično je za online testiranje svega!

Sigurno niste mislili da će ovo biti jedan od glavnih božićnih savjeta, no blagdansko razdoblje je najbolje vrijeme za testiranje web shopa. Online promet i konverzije (narudžbe) su povećani, ljestvice su podignute i zaista ste spremni za test ili dva. 

Tijekom božićnih blagdana testirajte sve moguće na web shopu

No, imajte na umu da je u pitanju blagdanska sezonastvari na vašem web shopu od kraja studenog do početka siječnja se uveliko razlikuju. Sve je u potpunom rastu. I online promet i narudžbe i napuštanje košarice. Budući da stvari nisu uobičajene, preporučujemo da sve rezultate božićnog testiranja odvojite od uobičajenih rezultata

A zašto onda uopće raditi testiranje? Jer iako je online promet različit, ljudi nisu. Naravno, svi se ponašamo drugačije tijekom praznika, ali postoje testovi kojima možete dobiti uvid u ponašanje online kupaca  koje vrijedi i za ostatak godine

Tako da što god radili, testirajte! Ovo je idealno vrijeme za dobivanje informacija koje će utjecati na buduće marketinške kampanje i poslovne strategije. Evo nekoliko stvari koje vrijedi testirati:

  • napuštanje košarice
  • checkout proces (proces narudžbe)
  • blagdanski redizajn web shopa (npr. Božićne žaruljice u navigaciji)
  • utječu li troškovi dostave na broj narudžbi
  • koje su najpopularnije landing stranice (stranice na koje kupci direktno dolaze)
  • odakle vaši kupci dolaze (društvene mreže, Google, AdWords reklame...)

U silnom uzbuđenju možda ćete biti u iskušenju da redizajnirate cijeli web shop, no nemojte to raditi. Ako se podignutim obrvama pitate zašto, nastavite čitati. 

3. U predblagdansko vrijeme nikako nemojte redizajnirati web shop

Postoji ozbiljan problem kod svakog redizajniranja web stranice, a to je ovaj:

Pad online prometa poslije redizajna stranice

Online promet drastično padne. Ne samo za vrijeme blagdana, već gotovo uvijek! I što se dogodi kad tijekom blagdana online promet drugima očekivano raste? Vi gubite online promet, gubite narudžbe, gubite novac i gubite razum.

Blagdansko razdoblje je ovako i onako samo po sebi već dovoljno zahtjevno pa ga nemojte pogoršavati drastičnim redizajniranjem cijelog web shopa. Tako remetite ono na što su korisnici navikli, što dovodi do zbrke, zbunjenosti, frustracije i naposljetku do napuštanja web shopa. 

Umjesto toga usredotočite napore na optimizaciju i uređivanje online sadržaja, na stvaranje i isticanje online ponuda i popularnih proizvoda i na same marketinške kampanje. Tako ćete poboljšati korisničko iskustvo i izbjeći zbrke u glavi kupaca.

4. Unesite malo božićnog duha u web shop

Jedine promjene dizajna koje trebate napraviti su mizerno male. Govorimo o fotografijama, glavnim naslovima, title tagovima, bannerima i takvim stvarčicama.

Osim što će vam zbog ovih dizajnerskih preinaka web shop lijepo izgledati, one zapravo imaju dublju psihološku pozadinu. 

Kupci idu u shopping razmišljajući o Božiću. O zvončićima, Djeda Mrazu, žaruljicama, božićnim čarapama, drvcima, kuhanom vinu, mirisu cimeta, vanilije i bakinim kolačima, pa je logika zaista jednostavna. Što više web shop dočarava božićnu atmosferu, to je vjerojatnije da ćete običnog online posjetitelja pretvoriti u kupca. 

Unesite božićnog duha u web shop

 

U web shop unesite crvene i zelene boje, malo snježnih pahuljica, fotografije darova, božićnih drvca i naravno, online sadržaj pretvorite u božićni! To su sve sitnice koje je jednostavno napraviti a pomoću kojih ćete dobiti pravi božićni ugođaj i stvoriti pravu želju za kupovinom!

5. Dobro razmislite i postavite poslovne ciljeve za blagdansko razdoblje

Preporučujemo da u  blagdansku sezonu krenete s jasno definiranim ciljevima. I to s dva ili tri. Zašto? Jer je blagdanska sezona i željet ćete sve i svašta. Malo poboljšati prisutnost na društvenim mrežama, malo na Googleu, pa poboljšati AdWords kampanje, pa proširiti online prisutnost… A kada idete na sve strane, često ostanete u sredini i ništa ne napravite. Zato jasno postavite dva do tri cilja koja želite postići ovih blagdana.

Evo nekoliko opcija:

  • povećanje online prometa za sljedeću godinu
  • prikupljanje email adresa
  • proširiti svijest o brendu
  • povećati online prodaju
  • stvoriti jaču zajednicu na Facebooku
  • povećati prisutnost na Instagramu
  • povećanje organskih posjeta
  • ….

Postavite ciljeve i očekivanja, ispunite ih, precrtajte ih i iza toga postavite ljestvicu još više. 

6. Za Božić se preselite na društvene mreže

Gdje su svi? Gdje čitaju preporuke, gledaju oglase i otkrivaju nove ponude? Recite Sretan Božić društvenim mrežama!

Blagdansko razdoblje je vrijeme da vas prsti bole od tipkanja i objavljivanja super kul zabavnih objava, posebnih blagdanskih ponuda i od osmišljavanja i organiziranja blagdanskih nagradnih natječaja.

Pripremite poveći budžet za promociju na društvenim mrežama jer su ovog blagdana one ključ poslovnog uspjeha. Bit će naporno, ali isplatit će se. Naravno, nemojte biti pohlepni i odjednom otvoriti korisničke račune na Instagramu, Facebooku, Twitteru i ostalim društvenim mrežama.  

O kojoj god se društvenoj mreži radilo, korisnici od vas očekuju da ste uvijek dostupni. A realno gledajući, na pet različitih društvenih mreža sigurno nećete biti konstantno i nećete moći odgovarati na sva pitanja. To će vam zadati više problema nego koristi.

Isto tako, svaka društvena mreža radi drugačije. Svaka ima drugačija pravila i drugačiju komunikaciju, pa naučite plesne korake prije nego zaplešete. Na primjer, na Instagramu su bitne fotografije i hashtagovi, na Facebooku je u prvom planu zezancija i humor, a na LinkedInu se ipak morate malo ponašati malo profesionalnije.

Bilo kako da bilo, proučite gdje se nalazi vaša ciljana publika i uložite sve marketinške napore u tu društvenu mrežu. 

7. Pobrinite se da web shop može podnijeti dodatni blagdanski online promet

Blagdansko razdoblje je razdoblje kada je online promet uvelike povećani

Online kupovina postala je preferirana metoda kupovine (pogotovo za vrijeme blagdana kad se svi naguravaju u trgovinama), zbog čega je izuzetno važno da vaš web shop radi kao švicarski sat. 

Upravo se zbog toga mnogi online trgovci usredotočuju na dizajn web stranice - koliko lijepo izgleda, koliko ima grafika i koliko je uočljiv CTA gumb 'Kupi'. Međutim, problem je u tome što sve ove velike fotografije i interaktivni elementi uz povećani online promet mogu znatno usporiti web stranicu.

Radije se usredotočite na testiranje izvedbe web stranice pa što prije testirajte brzinu i odaziv stranice, pratite vrijeme učitavanja sadržaja i testirajte prikazuje li se stranica pravilno na svim platformama i uređajima, tj. ima li stranica responzivni dizajn.

Odlična marketinška kampanja započinje privlačenjem online prometa, no izvedba web stranice je ono što u stvari donosi prodaju. 

Vaš hosting pružatelj usluga će sigurno znati može li vaša trenutna usluga hostinga moći podnijeti povećani promet. Pitajte pružatelje usluga o dodatnim mogućnostima koje mogu smanjiti rizik usporavanja ili pad web shopa kao što su dodatni resursi, SSD (virtualni disk) i CDN (mreža za isporuku sadržaja).

8. Za vrijeme blagdana pojačajte korisničku podršku

Kupci očekuju istu pozornost bez obzira na vremensko razdoblje. Provjerite jesu svi vaši kontakt kanali (telefon, email, live chat i društveni mediji), spremni za blagdansku gužvu, a za svaki slučaj nabavite privremenu pomoć za korisničku podršku

Preporučujemo da u web shop instalirate live chat preko kojeg možete u realnom vremenu komunicirati s korisnicima i da omogućite live chat na Facebooku. Korisnici na pitanja vole odmah dobiti odgovor čime povećavate izglede da će i nešto kupiti. 

Isto tako, na početnoj stranici i na ostalim strateškim mjestima (npr. footeru stranice), istaknite kontakt informacije kako bi kupci što brže i lakše došli do vas. Izuzetna korisnička podrška tijekom blagdana može jednokratnog kupca pretvoriti u stalnog.

Još nekoliko malih savjeta za pripremu web shopa na blagdansku ludnicu

Nakon ovih, više-manje tehničkih savjeta, slijede oni općenitiji savjeti koji svakako imaju pozitivan učinak na blagdansku pripremu web shopa. 

Evo ih nekoliko:

  • Istaknite posebne ponude i popuste. Istaknite blagdanske ponude na početnoj stranici i na ostalim strateškim mjestima. Ažurirajte ključne riječi kako bi vas kupci mogli lakše naći u rezultatima pretraživanja i često ih objavljujte na društvenim mrežama.  
  • Snizite cijene. Ako je ikad bilo vrijeme za akcije i popuste, to je onda sada. Većina kupaca će kupovati na temelju cijena, pa što bolje promovirajte sniženja na društvenim medijima i putem ostalih promotivnih kanala.
  • Istaknite besplatnu dostavu. Besplatna dostava prodaje sama od sebe bilo što i bilo gdje. Većina kupaca će obavljati božićni shopping u zadnjem trenutku pa bi bilo pametno da uvedete i brzu dostavu. Istaknite ovu mogućnost na početnoj stranici i pokraj svakog proizvoda. Iako možda niste snizili cijene, veliki su izgledi da će vam samo zbog mogućnosti brze dostave online prodaja naglo porasti.
  • Proizvode organizirajte u prigodne kategorije. Pametna organizacija online ponude i ograničeni broj artikala štede vrijeme, a i živce. Budući da tijekom blagdana većina kupaca ne kupuje za sebe, stvorite specifične kategorije proizvoda, npr. darovi za putnike,  darovi za nju, za njega, za majke, za ljubitelje mačaka, tehnološke freakove... istraživanja pokazuju da što je proces kupnje fokusiraniji (ne postoji potreba za uspoređivanjem i biranjem), rezultira i većom prodajom.

Ovog Božića obaramo rekorde?

Hrvatska gospodarska komora procjenjuje da će potrošnja u prosincu ove godine iznositi oko 13,5 milijardi kuna, odnosno čak milijardu kuna više nego u istom razdoblju prošle godine. Znači, kupci su spremni potrošiti. Na vama je da im ponudite "ono nešto" da svoje novce potroše baš u vašoj web trgovini.

Biti uspješan u blagdanskoj sezoni i ne poludjeti u nijednom trenutku, može se činiti nemogućom misijom. Vjerojatno nećete moći isprobati sve savjete koji su na popisu, no možete isprobati barem jedan ili dva za početak.

Koliko god ih isprobali, sigurni smo da će vam biti od koristi. U svakom slučaju, možete nas kontaktirati pa ćemo uz šalicu tople čokolade zajedno nešto smisliti. 

 

Kontaktirajte Marker za savjet

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...