Totalna potreba, totalna online prisutnost
Daleko daleko u povijesti interneta, prije nekih pet godina , u Hrvatskoj je bilo dovoljno imati internet stranicu i već ste bili tri koraka ispred svojih konkurenata u branši.
Mali dućančić koji prodaje hand-made proizvode koje izrađuje u prostoriji iza, obiteljska automehaničarska radnja, pizzerija, stomatološka ordinacija, OPG s restoranom i iznajmljivač tri apartmana na Pagu - svima njima bila je dovoljna tek web stranica s par informacija.
Klijenti i kupci pretraživali su online, ali nisu baš puno očekivali. Tražili su radno vrijeme, lokaciju i kontakt.
Danas, tih pet godina kasnije je sve drugačije. Pametni telefoni preuzeli su i zauzeli su sve i nisu više “samo za mlade”. Za informiranje o događajima u svijetu, vremenskoj prognozi i ostalim “988” informacijama koriste ih svi koji su premašili pedesetu. Bake i djedovi otvaraju Facebook profile “da bi vidjeli unuke” pa onda postanu aktivni korisnici.
Danas sve generacije koriste pametne telefone i svi su na internetu
Ljudi očekuju sve informacije na jednom mjestu odmah i sada i to ljudi svih generacija s pametnim telefonom. Prije pet godina možda su se ljutili ako na vašoj stranici nije bilo broja telefona, a sada će se ljutiti ako odmah na pametnom telefonu ne mogu kliknuti taj broj telefona kako bi uspostavili poziv.
Internet korisniku više nije dosta pogledati fotografije vaših apartmana na vašoj internet stranici, on će ih potražiti i na Facebooku kako bi vidio što su drugi posjetitelji kod vas radili i kako im je bilo. Preko Facebooka će dogovarati i termine kod stomatologa, ali i čitati što mu u newsletterima imaju za reći iz malog dućančića s hand-made proizvodima.
I što bi sad trebali? Trebali bi stvoriti totalnu online prisutnost. Bez nje više ne ide. Ona je alfa i omega online marketinga svakog malog lokalnog biznisa.
Pojasnit ćemo, u grubo, što sve ona uključuje.
1. Funkcionalna i atraktivna web stranica, početna točka
Nemate web stranicu? Ili je onako, baš zastarjela? E pa vaša web stranica je vrlo bitna. Kada se neki potencijalni klijent ili kupac odluči potražiti vas ona je prvo što će vidjeti.
Bez obzira na to da li planirate otvoriti web shop ili je vaša stranica isključivo prezentacijska ona vam može pomoći u sljedećim bitnim stvarima:
- pomaže vam da vas ljudi nađu
- ulijeva povjerenje u ono što radite
- za dobar web možete biti informativni i korisni što znači i zanimljivi drugima
- dobar web pomaže vam pri konverziji.
A što bi sve takva web stranica trebala imati? Ako se odlučite za Marker za izradu sigurno ćete imati dobru web stranicu ili web shop.
Kroz cijeli taj proces ipak morate imati na pameti da taj web treba udovoljiti sljedećim kriterijima:
- Stranica optimizirana za tražilice (SEO) kako bi vaša pozicija na tražilicama bila što bolja, a vaši se rezultati prikazivali na prvoj stranici.
- Stranica bi trebala biti označena kao sigurna. Treba imati https protokol jer će je inače kažnjavati Google.
- Stranica treba biti dostupna i u mobilnoj verziji.
- Stranica bi korisniku trebala biti jednostavna za korištenje i pregledna, posjetitelj se u njoj ne bi smio gubiti.
- Sadržaj na stranici treba biti zanimljiv.
- Treba biti vizualno privlačna.
- Reference, portfolio, mišljenja korisnika… ako ih uvrstite, ljudi će vam više vjerovati.
2. Koristan i zabavan sadržaj, jer vaša web stranica je vaš portal
O content marketingu i pisanju bloga mogli bi sada napisati još tri stranice. No, nećemo. Ako krećete s web stranicom ili web shopom sigurno imati nešto za reći o tome što prodajete i nudite.
Pišite blog! Ljudi su uvijek u potrazi za informacijama iz prve ruke.
Pisanje blogova nosi toliko prednosti, a ako imate web stranicu ili web shop imate za njih mjesta. To nisu novine za koje nikad nismo sigurni hoće li stati ovaj ili onaj tekst.
Kada krenete u pisanje bloga, prije nego što počnete, morate znati nekoliko bitnih stvari:
- za koga pišete tekst (kreirajte persone)
- zašto pišete taj tekst (savjeti za postojeće kupce, zabava, privlačenje kupaca...)
- što ćete pisati ovog mjeseca
- kako ćete tekst promovirati
- kako ćete mjeriti uspješnost tog teksta.
S blogovima se ne trebate pretrgnuti od posla na početku ionako će vam sve biti novo i teško ćete pohvatati konce. Sasvim dovoljno je da pišete jednom tjedno ili jednom svaka dva tjedna.
3. Društvene mreže, jer ne možete biti asocijalni na internetu
Što nije na televiziji, nije se dogodilo.
Ta je uzrečica možda vrijedila prije. Danas bi mogli reći: Što se nije dogodilo na Facebooku, nije se dogodilo.
Društvene mreže mogu biti i produljena ruka korisničke podrške
Danas su i svi biznisi na Facebooku. I ne samo da svoju stranicu morate dobro urediti i srediti, paziti da se na njoj stalno nešto odvija već je i ona produljena ruka korisničke podrške. Istraživanja su pokazala da će vam se više ljudi javiti preko Facebooka ako imaju pitanja u vezi proizvoda prije kupnje nego vam poslati mail.
Osim toga društvene mreže idealno su mjesto za reklamiranje malih biznisa. S malim iznosima lako možete doći do ciljane publike.
Slanje digitalnog letka, newslettera
Koliko mi svi tu u uredu znamo, mi svi još uvijek dobivamo u prave poštanske sandučiće letke velikog broja trgovina. I nitko od toga ne odustaje bez obzira na to što velik broj tih letaka završi u smeću.
Zašto bi onda netko odustao od slanja newslettera? I zašto ih uopće ne bi krenuo slati? Email marketing još je uvijek jedan od najboljih marketinških alata. Odličan je za izgradnju osobne veze s kupcem ili klijentom, najavljivanje novih proizvoda, najavu akcija i posebnih ponuda i educiranje kupaca.
Optimizacija za tražilice (SEO)
Ako niste u vodama interneta, ne znate što je SEO. To je pravilno predstavljanje sadržaja za tražilice. A kad danas kažemo tražilica, mislimo Google.
Tko nije na prvoj stranici prilikom pretraživanja, kao da ne postoji
Cilj same optimizacije stranice i svog sadržaja na njoj te blogova je bolja pozicija pri pretraživanju. Može vaš sadržaj biti najkvalitetniji i najbolji ali ako se ne nalazi na prvoj stranici prilikom pretraživanja možemo samo upotrijebiti ne-književni izraz “Mo’š ga frigat!”
SEO je naporan proces pogotovo zato što Google stalno mijenja neka pravila igre, ali neka najosnovnija pravila vezana uz SEO su:
- Proizvodnja sadržaja bogatog ključnim riječima i to konstantno.
- Proizvodnja sadržaja koje ljudi čitaju i reagiraju na njega.
- Optimiziranje elemenata na stranici.
- Linkanje na drugim stranicama (ali ne plaćeni oglasi).
Mali zaključak
Totalna online prisutnost je veliki ali potpuni korak u svijet interneta. A kada jednom u njega zakoračite morate igrati po pravilima jer se varanje na internetu na kažnjava, ali će vam se sigurno obiti u glavu.
Internet je savršeno mjesto za male poduzetnike i male biznise. No nemojte se zavaravati. Nije samo dovoljno tu i tamo nešto poprčkati online. Za uspjeh u online svijetu treba dosta predanog truda i rada.
Ako ste spremni zakoračiti u taj svijet i trebate potporu, javite se nama u Marker. Mi znamo što radimo
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...