Novi Analytics GA4: Fokus na online konverzije i jednostavnije funnel izvještaje
eCommerce je super jer se apsolutno sve može mjeriti i pratiti. Je li tako?
A kako bi pregledavali i uspoređivali prikupljene podatke vjerojatno koristite Google Analytics. Je li tako?
E pa, Analytics kakvog ste poznavali odlazi u povijest i sada je pravo vrijeme da prijeđete na GA4.
Pogledajte stvar iz ove perspektive.
1.7.2023. je. Subota. Universal Google Analytics više ne postoji, a praćenje starih podataka bit će vam dostupno samo još 6 mjeseci. GA4 je novi standard. Vi i dalje imate webshop, na kojeg i dalje dolaze korisnici, koji i dalje žele obaviti online kupovinu.
Kao pametan online trgovac, želite mjeriti uspjeh vašeg webshopa i redovito pratite i uspoređujete podatke. Ovaj tjedan u usporedbi s prošlim. Ovaj mjesec u odnosu na prošli.
Međutim, kako bi pristupili starim podacima u novoj eri (1.7.2023. je, nemojte to zaboraviti), morate otvoriti dva prozora. Pa onda u jednom prozoru imate otvoren stari Analytics sa starim podacima, u drugom je novi GA4. Shvaćate? Ne možete više podatke tako jednostavno usporediti. Ne možete jednostavno uzeti dva ‘date rangea’ i usporediti ih. Sve mora ići ručno. A izbjegavanje ovakvih oldschool načina je razlog zbog kojeg imate webshop i zbog kojeg koristite Google Analytics izvještaje i mogućnosti.
Ukratko, naš savjet je: odmah krenite s praćenjem i pohranjivanjem podataka unutar GA4 sučelja.
I onda možete gotovo potpuno zaboraviti na 1.7.2023. jer ćete biti spremni. Kažemo gotovo potpuno jer svakako trebate obratiti pažnju i na nove dorade u GA4 koje će se događati u sljedećim mjesecima.
Isto tako, svo ovo vam je manje bitno ako ste relativno nedavno kreirali Analytics račun, točnije poslije 14.10.2020.. U tom slučaju GA4 vjerojatno već koristite.
Ako ste Google Analytics koristili i prije 14.10.2020., čitajte dalje
Možda vam se čini da trenutno nemate resursa za implementaciju i upotrebu novog alata, no pravovremeno postavljanje isplatit će vam se u budućnosti.
Iako je navedeni datum kraj Analyticsa kakvog ste poznavali, povijesni podaci za analitiku bit će vam dostupni još neko vrijeme. Službene najave iz Googlea obećavaju još 6 extra mjeseci nakon gašenja alata. U tom periodu podatke bi svakako trebali preuzeti i pohraniti.
Preuzimanje podataka iz Universal Analyticsa bit će omogućeno, no ono o čemu bi trebalo voditi računa je strategija preuzimanja podataka.
Koje podatke ćete preuzeti? Koliko ćete ići u dubinu preuzimanja svih metrika i podataka? Koji vremenski period će vam biti bitan kod preuzimanja povijesnih podataka?
Je li implementacija GA4 strašan bauk
Ukratko - nije. Zahtjeva malo privikavanja i vremena. Baš kao i svaka druga promjena. Jednom kada se ustali, nećete ni znati što je bilo prije.
Data stream, Measurement ID, Configuration tag - pojmovi su koje vam možda zvuče zbunjujuće na prvu, ali naviknite se na njih jer su to parametri koji su bitni za uspješno kreiranje GA4 propertya.
Nakon uspješne implementacije GA4 možete početi analizirati podatke u GA4.
Možda ćete se odmah iznenaditi s izgledom novog GA4 sučelja. Osim pozadinske promjene vezane uz način praćenja i analize metrika, ono što je drugačije je svakako i UI. Primijetiti ćete da nema više toliko padajućih izbornika. Drugačija je struktura izvještavanja, ali je zato sposobnost izvještavanja nadograđena.
Bitno je spomenuti da Google konstantno nadograđuje GA4. S vremenom će predstavljati nove značajke i bilo bi pametno sve to pratiti. Online trgovina je takav svijet, konstantno promjenjiv. To već sigurno jako dobro znate.
Zašto je GA4 stvarno poboljšanje
Ono što se pokušavalo sa GA4, a na kraju i uspjelo, je kreiranje sistema za praćenje koji funkcionira jednako dobro na svim platformama - web i mobile. Ovo je odlično za one koji analiziraju podatke jer putem jedne platforme mogu analizirati ponašanje korisnika kroz sve webove i aplikacije.
Fokus modela podataka Analyticsa do sad je bio na pregledima stranica - pageviews.
U novom Analyticsu sve će se bazirati na praćenju različitih događaja (evenata). Eventi su postali centralni dio GA4 sistema praćenja podataka.
Ovakva vrsta praćenja je fleksibilnija. Omogućuje vam jasnije, bolje i detaljnije praćenje svih relevantnih evenata koji su se desili na webshopu.
Automated insights je novi machine learning adut. Riječ je o pametnom sustavu koji će vam pomoći prepoznati anomalije na vrijeme. Prediktivne metrike su još jedno poboljšanje. One će vam omogućiti preciznije kreiranje listi korisnika koji se nalaze duboko u marketing funnelu.
Uz sve ovo, dodatni naglasak se stavlja na sigurnost, odnosno transparentnije praćenje korisničkih podataka.
Za web trgovce koji imaju sređena Pravila privatnosti, GA4 neće iziskivati puno dodatnog angažmana
Novost koju donosi GA4 je mogućnost da vlasnici stranica i aplikacija povrh navedenog sami postave identifikator putem GA4 skripte – tzv. 'custom ID'. Prednost toga je što će sada, osim uz jedinstveni preglednik ili Google račun, online trgovci moći sortirati svoje korisnike putem određenog ID-a koji može biti isti za sve usluge nekog društva/kompanije.
Iako je GA4 alat najavljen kao verzija koja će se razvijati u vidu veće zaštite podataka, s pravne strane neke velike promijene i nema. Iako se IP adrese anonimiziraju automatski i obavezno, to ne otklanja problem drugih jedinstvenih identifikatora kao što je “custom ID” i “pseudo ID”.
Voditelji obrade podataka svakako bi i dalje trebali voditi računa o Pravilima privatnosti i skočnim prozorima, te na pravilan način upoznati korisnike s obradom podataka. GA4 definitivno nije prorok koje će vas osloboditi odgovornosti zaštite privatnosti i osobnih podataka.
Više o pravnoj strani novog GA4 - pročitajte ovdje.
Za kraj, GA4 nije budućnost, nego sadašnjost. Implementacija je potrebna odmah, a koraci na koje bi se trebali prvenstveno fokusirati su: pravilna implementacija, upoznavanje s novim sučeljem te izrada strategije praćenja podataka i izvještavanja.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...