Nova pravila igre na Facebooku

26. ožujak 2012.

Facebook je nedavno uveo promjene u svoju politiku privatnosti. Više se ne koristi riječ "privatnost" (eng. privacy) već "korištenje podataka" (eng. data use). Sve te izmjene prošle su bez najave Facebook-a, bez ikakve medijske pompe.

Trenutna politika kaže: "Kada koristite aplikaciju, sadržaj i informacije dijelite s aplikacijom." mijenja se u: "Kad Vi ili drugi koji mogu vidjeti Vaš sadržaj i informacije koristite aplikaciju, sadržaj i informacije dijele s aplikacijom.". Upravo ta rečenica je kamen smutnje među velikim brojem korisnika Facebook-a (ali čini mi se ne i korisnika u Hrvatskoj).

 

Trebam li se zabrinuti?

Ideja da aplikacija koju Vaš prijatelj ima instaliranu može raspolagati s Vašim podacima čini se ipak malo previše čak i od strane Facebook-a iako naglašavaju da su promjene benigne i ne idu u smjeru narušavanja privatnosti korisnika. Iz Facebooka nam pojašnjavaju da su s novim pravilima samo htjeli biti na čisto što se s našim profilima/timeline-ima i podacima dešava. Oni koji žele spriječiti da im aplikacije kopaju po privatnim podacima to mogu napraviti u postavkama privatnosti.

Neki analitičari čak umanjuju važnost ovih promjena do te mjere da kažu da je Facebook samo verbalizirao ono što je radio i ranije i da su sad iskreni prema svojim korisnicima. Velikom broju korisnika takva politika nije se sviđala niti prije niti sad kad se o tome malo više javno priča i piše.

Dodatna promjena koja prvenstveno zabrinjava korisnike iz zemalja s nekim oblikom cenzure je i što će Facebook korisnicima iz tih zemalja ukinuti pristupe određenim sadržajima (aplikacijama, profilima/timeline-ima, grupama...). U doba kad se socijalne mreže sve više koriste kao oruđe ili još bolje... oružje protiv raznih režima i tiranija takva ograničenja svakako će imati utjecaja na slobodan tijek informacija. Sjetimo se samo kakvu ulogu su Facebook i Twitter odigrali u Arapskom proljeću. Cijela kampanja i organizacija demonstracija u Tunisu i Egiptu organizirane su putem Facebook-a i Twitter-a. 

Dakle... trebam li se zabrinuti? Ako cjenite svoju privatnost, svakako da.

Sve promjene još nisu stupile na snagu, jer kako poručuju iz Facebooka, analiziraju reakcije korisnika.

Vedran Vukovac, Marker d.o.o.

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...