Kada slati newsletter kako bi "poletio" kao raketa?

Vrijeme čitanja: 5 min
12. listopad 2015.

Dobar dizajn newslettera, subject (naslov) koji mami na otvaranje kao i dobar tekst, fotografija koja zove na klikanje… i mogli bi reći - to nije sve.

Svatko tko se ikad bavio slanjem email marketinških kampanja mnogo je razmišljao o bitnoj stvari: kada slati taj newsletter kako bi on imao smisla, a open rate (broj otvaranja) bio što veći.

 

 

Koji dan odabrati kako bi moje poruke došle do što većeg broja ljudi?

Ima li točnog odgovora na to pitanje?

Marketing kao djelatnost nije matematika. 2+2 uvijek će u matematici biti 4, ali statistika u marketingu pokazuje jedno trenutno stanje ispitivanja tržišta koje se za tjedan, mjesec ili tri mjeseca može bitno promijeniti. 

Ipak, statistike su jedino s čim možemo raditi i one su naš kompas. 

Koji dani su najbolji za slanje newslettera i zašto?

Mailchimp, jedan od sustava putem kojeg mnogi šalju newslettere redovno radi analize.

Njihov Email Genome Project (EGP) je servis koji koristi software kako bi stalno analizirao email liste i bilijune email adresa s ciljem otkrivanja trendova skrivenih u podacima. 

Upravo iz mora podataka nastao je i vrlo jednostavan grafikon kojem je cilj odgovoriti baš na pitanje “koji je dan najbolji”.


Bilijuni mailova poslani preko Mailchimpa i najoptimalniji dani za slanje 

 

Mailchimpov se grafikon poklapa s tvrdnjama koje možete pročitati na x stranih blogova u kojima se tvrdi da su najbolji dani za slanje upravo:

  • utorak
  • srijeda i
  • četvrtak.

Logika iza statistike je jasna. 

Ponedjeljak je ionako dan ni za što. Većina ljudi prvi dan radnog tjedna ne prihvaća s entuzijazmom u stilu “Jej!  Gotov je vikend, idem na posao, ponedjeljak je i jedva čekam da mi u inbox dođe neki prodajni newsletter!”. 

Ako imaju uredski posao ponedjeljak je dan kad će sjesti i krenuti slagati svoj radni tjedan. I nisu baš “u modu” za čitanje nekakvih savjeta ili obavijesti o akcijama.

Ni petak ne spada u tu kategoriju. Glava je zadnji radni dan u tjednu već u vikendu. Odlasku na pivo s frendovima poslije posla, planiranju nekog izleta… 

Utorak, srijeda i četvrtak dani su kada su svi već u pogonu radne rutine, pa i ne čudi da se poklapaju s najvećim brojem otvaranja mailova

A vikend za slanje mailova? Što sa subotom i nedjeljom?

Vikend je vrijeme kad jedna grupa ljudi odlazi na izlete, šetnje, koncerte, izlaske… i kada se druga grupa ljudi mota po doma, gleda filmove ili igra igrice, igra se s klincima ili što već.

Uglavnom, nijedna od tih dviju grupa nema potrebu visjeti na računalu i otvarati mailove, a vjerojatno kada netko od njih sjedi na kavi s prijateljima u subotu ili je u zoološkom parku s djecom u nedjelju ne pada im na pamet otvoriti email poruku na pametnom telefonu. 

Neka nova istraživanja, doduše tvrde, kako je nedjelja popodne super vrijeme za poslati newsletter - iz dva razloga:

  • ljudima  je u to vrijeme dosadno
  • svi drugi izbjegavaju slati newsletter u nedjelju.

U koji sat da pošaljem svoj newsletter?

Kada smo bili djeca učili su nas: “Nije pristojno ljude navečer zvati telefonom”. Ako je pak netko nas zvao navečer to bi uvijek izazvalo reakciju “tko sad zove” ili “nije se valjda nešto dogodilo”.

To doba u kojima je telefonska govornica bila jedini mobitel je davno prošlo. 

Već su i same SMS-ove zamijenili razni messengeri, a email na telefonu zvoni na isti način kao i bilo koja druga poruka.

Slati newsletter navečer, ali i tijekom noći zaista, kao prvo, nije pristojno.

Kao drugo, nije učinkovito.

Mailchimp nam daje uvid kada najviše ljudi šalje svoje poruke.


Biti u gužvi slanja, slati prije nje ili nakon?

 

Dakle, najviše ljudi šalje svoje newslettere od 10 do 12 sati.

To bi značilo da bi najbolje vrijeme za slati newsletter bilo prije te ludnice kako bi se izbjegla.

Mislite da je važno pogoditi samo dan?

Važno je pogoditi i sat.

Na newsletterima koje mi sami šaljemo naučili smo se jednu važnu stvar: najveći broj ljudi će poruku otvoriti odmah kada je vide (u sat, dva od slanja), a vrlo mali postotak. gotovo zanemariv, otvarat će mail satima nakon slanja.

Testiranje, proučavanje i još testiranja

Da li možemo staviti ruku u vatru i reći: “Ako šalješ svoj newsletter četvrtkom u 10:25:30 imat ćeš najveći broj otvaranja.”?

Apsolutno ne. 

U Markeru svoj newsletter šaljemo utorkom prijepodne i to nam odlično odgovara. Broj otvaranja je velik i stabilan, broj newsletter pretplatnika raste…

No, naša publika je jedna uska grupa ljudi u Hrvatskoj koja se bavi e-commerceom i više-manje svime povezanim. I ta grupa ljudi pregledava svoje mailove jer radi na računalu kada je na poslu. I pregledava svoje mailove na pametnom telefonu.

No, što ako su tvoja ciljana publika stomatolozi, ortodonti i zubarski tehničari jer prodaješ stomatološku opremu? 

Oni tijekom radnog vremena baš i ne provjeravaju svoje elektroničke poštanske sandučiće.

Vjerojatno za tu ciljanu publiku utorak ujutro nije najbolje vrijeme za slanje newslettera.

zubar-pregled
Malo je vjerojatno da zubari tijekom radnog vremena otvaraju svoje mailove

 

Kako bi došao do pravog vremena za slanje prvo uzmi u obzir tko je tvoja ciljana publika i kreni testirati.

Koristeći A/B testing iste kampanje možeš slati u drugo vrijeme ili tjednima koristitii jedno vrijeme slanja i raditi usporedbe.

Za koju god metodu da se odlučiš bitno je pratiti rezultate i prilagođavati kampanje. 

A ako ti se to sve čini prekomplicirano, posao možeš prepustiti i nama ;)

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics